Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
7.500 de euro, taxa de inmatriculare pentru o masina din 2000
Last Updated: May 11 2007 12:47, Started by
citizenx
, Jul 05 2006 07:05
·
0
#37
Posted 02 August 2006 - 15:51
Ce sa faci, concurenta perfecta si liberalizarea totala a pietelor sunt deziderate cvasiimposibil de atins.
|
#38
Posted 02 August 2006 - 16:08
Comisia Europeana interzice limitarea importurilor de masini second-hand (Saptamana Financiara) - 4 Iulie 2006[u]
Comisia Europeana a luat pozitie impotriva tarilor membre UE care fac dificil importul de masini second-hand, fiind vizate Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Tarile mentionate sunt acuzate ca incalca principiile de libera circulatie a bunurilor in interiorul UE. Fiecare dintre aceste state a instituit diferite proceduri prin intermediul carora incearca sa limiteze intrarea de automobile rulate, inmatriculate in alte state. Fie ca este vorba despre documente suplimentare, aprobari, verificari tehnice sau taxe, introducerea pe teritoriul statelor respective a masinilor second-hand nu se bucura de un tratament egal cu al modelelor inmatriculate deja. Gunter Verheugen, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil cu politica industriala si întreprinderi, a declarat ca „vehiculele second-hand identice nu pot fi discriminate numai pentru faptul ca nu au fost cumparate initial din statele membre respective. Comisia trebuie sa actioneze in asa fel incat consumatorii sa se bucure de toate beneficiile pietei unice a UE“. Demersurile initiate de CE se afla in diferite stadii, in functie de gradul in care statul in cauza incalca regulile UE. Luxemburg In aceasta tara, cumpararea unui vehicul rulat provenit din alt stat implica obtinerea de documente suplimentare despre cel care vinde masina, acte care cresc costurile, dar si timpul necesar inmatricularii. CE a solicitat autoritatilor sa elimine cerintele disproportionate. Cehia Legislatia impiedica importurile de masini mai vechi de 5, respectiv 8 ani, in functie de tipul vehiculului, si impune verificari tehnice suplimentare pentru masinile rulate aduse din alte tari. La solicitarile CE, primul raspuns al Cehiei a facut trimitere la poluare si siguranta rutiera. Comisia a luat in considerare motivele, dar a comunicat ca masurile sunt nejustificate in cazul a doua masini identice, una provenind de pe piata interna si alta din alt stat, si a cerut modificarea legislatiei. Polonia Dupa valul de importuri masive de masini uzate, Polonia a introdus o serie de reglementari privind controale tehnice suplimentare pentru masinile aduse de peste hotare. Comisia Europeana a comunicat Poloniei ca masurile incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, neexistand justificari pentru un tratament diferentiat in cazul bunurilor similare. Austria Desi face parte din membrii vechi ai UE, Austria are strecurate in legislatie o serie de obligatii impuse celor care isi cumpara masini second-hand din alt stat, birocratia facand aproape imposibila operatiunea. CE a primit plangeri din partea cetatenilor si a cerut Austriei sa-si adapteze legislatia pentru a elimina discriminarile. Ungaria Tara vecina se afla intr-unul dintre stadiile avansate ale procedurilor initiate de Comisia Europeana. Legile ungare interzic importul de masini rulate, fabricate inainte de 1996, in contradictie cu regulile UE. Desi i-a fost solicitata, Ungaria nu a oferit CE o explicatie referitoare la tratamentul discriminatoriu, astfel ca procedura a trecut de faza in care sunt trimise doar scrisori de informare, fiind posibila aplicarea de sanctiuni. Romania urmeaza sa se alinieze legislatiei UE incepand cu 1 ianuarie 2007, eliminand restrictiile pentru masinile care au un nivel de poluare sub Euro 3. In acest moment, Romania a ales o solutie nu tocmai fericita, prin introducerea in noul Cod Fiscal a unei taxe speciale, aplicata la prima inmatriculare, in cazul masinilor second-hand ea variind in functie de normele de poluare Euro si varsta autoturismului. Aceasta prevedere ar putea face ca Romania sa ingroase lista tarilor impotriva carora Comisia Europeana ia masuri. Un articol de: Gabriel Dogaru Sursa: Saptamana Financiara |
#39
Posted 02 August 2006 - 17:38
Ioane, taxa de inmatriculare ar trebui sa acopere TOATE cheltuielile de punere in circulatie a masinii (numere provizorii, numere definitive, RCA, etc). Respectivii incearca sa te jumule....
Si eu am luat masina in leasing, si nu am platit aceasta a doua taxa |
#40
Posted 22 November 2006 - 15:42
Asta am priceput ca taxa speciala de inmatriculare pentru autoturismele second hand inlocuiete acciza, dar ce se intampla cu TVA-ul? Se mai plateste? Daca la taxa speciala se mai adauga si TVA atunci unde ajungem? Daca poate cineva sa ma lamureasca.
Edited by liviupesu, 22 November 2006 - 15:45. |
#42
Posted 22 November 2006 - 17:32
la noi tva e 19%. in germania cat va fi dupa 1 ianuarie?
|
#45
Posted 27 November 2006 - 14:37
Eu am citit ca exista o exceptie de la plata taxei de inmatriculare: donatia. In acest caz i se ofera romanului o sansa. Singurul lucru pe care nu il stiu este daca, cel ce primeste donatia, trebuie sa aiba o anumita calitate.
|
#46
Posted 27 November 2006 - 15:01
E cumva vreo clauza pentru old-timere, la fel ca in tarile civilizate?
|
|
#47
Posted 28 November 2006 - 13:48
#48
Posted 06 December 2006 - 16:57
Sa tinem cont de cateva aspecte:
1. pe teritoriul UE sunt interzise orice fel de masuri discriminatorii aplicate bunurilor provenind dintr-un alt stat membru UE 2. interesul celor care conduc Romania si a celor care conduc UE este sa creasca vanzarile de masini noi provenite din interiorul UE (oricum tarile foarte dezvoltate din UE detin controlul asupra acestei industrii) 3. normele ecologice sunt introduse de mult si nu se fac derogari de la ele (si acestea au ca scop tot cresterea vanzarilor de masini noi), acestea inasprindu-se din ce in ce mai tare. (In SUA sunt state care au norme draconice in privinta poluarii si stiu ei de ce ) Concluzia: UE va impune tuturor membrilor ei ceva de genul: taxe la fiecare vanzare a autovehicolelor in functie de vechime, norma de poluare si capacitatea motorului si in nici un caz de tara in care acesta au fost inmatriculate anterior. Asadar, fie ca o sa cumperi un Golf 3 sau 4 din afara tarii sau din tara, fie ca o sa cumperi o Dacie Solenza din tara, regimul de taxe va fi acelasi depinzand doar de cele trei criterii de mai sus. Asa ca cei care au pe acasa Dacia Solenza nu le vor mai putea vinde ca nu le cumpara nimeni ca sa plateasca taxa de cel putin 2.000 de euro. Solutia??? -> se vor vinde la negru, adica iti dau banii pe ea si nu facem acte si imi platesc eu impozitul anual la ea, ca oricum tu nu o poti vinde cu acte altcuiva. Deci, fentati legea cat se mai poate si cascati ochii mari ce se pot face afaceri bune daca ai informatii inaintea altora. Pana atunci, dati fuga in UE si luati-va masini inainte de 2007. Iata si ce spune codul fiscal 2007 (versiune aparuta pe site-ul ministerului finantelor pe 04-12-2006): 54. După punctul 31 se introduce un nou punct, punctul 311, cu următorul cuprins: “Codul fiscal Nivelul taxei speciale Art.2141 - (1) Intră sub incidența taxei speciale autoturismele și autovehiculele, inclusiv comerciale, cu exceptia celor special echipate pentru persoanele cu handicap. [...] (5) Vechimea autoturismului/autovehiculului rulat se calculează în funcție de data fabricării acestuia. Norme metodologice 311 . (1) În înțelesul prezentelor norme metodologice reprezintă autoturisme și autovehicule orice autovehicul în afara: - autovehiculelor din categoriile M2, M3, N2, N3 si T, așa cum sunt ele definite în “Reglementările privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR2”; - vehiculelor cu 2 sau 3 roți cu o capacitate cilindrică până la 250 cmc; - autovehiculelor destinate a fi utilizate de forțele armate, forțele de securitate a statului, poliție, jandarmerie, poliție de frontieră, de serviciile de ambulanță și medicină legală; - autovehiculelor aparținând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și membrilor acestora, precum si altor organizații și persoane străine cu statut diplomatic, care își desfășoară activitatea în România. (2) Taxa specială se aplică atât autoturismelor și autovehiculelor noi cât și celor rulate. (3) Pentru autoturismele și autovehiculele noi care nu au mai fost puse vreodata în circulație, taxa datorată este la nivelul celei corespunzătoare autovehiculelor și autoturismelor cu o vechime sub 6 luni. (4) Vechimea autovehiculului rulat se calculează în funcție de anul de fabricație. (5) Anul de fabricație al autovehiculului rulat - pentru încadrarea acestuia în grila cotelor procentuale de reducere din anexa nr. 5 la titlul VII din Codul fiscal -, precum și norma de poluare prevăzută în anexa nr. 4 la titlul VII din Codul fiscal, sunt comunicate de către Registrul Auto Român, care va elibera un document în acest sens, în conformitate cu documentația tehnică a autovehiculului și/sau a datelor aflate la dispoziția sa. (6) In cazul autovehiculelor fabricate înaintea datei de 1 ianuarie 2007 și aflate după această dată în stoc la un operator economic vânzător, fără ca acestea să fi fost puse vreodată în circulație, din punctul de vedere al taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, autoturismele respective și autovehiculele se consideră ca fiind noi. (7) Pentru autoturismele și autoturismele de teren a căror primă înmatriculare in Romania se realizează după data de 1 ianuarie 2007, si pentru care accizele au fost plătite cu ocazia importului sau a achiziționarii de pe piața internă in cursul anului 2006, taxa specială nu se mai datorează. (8) Nu sunt supuse taxei speciale, pentru o perioada continuă sau nu de cel mult 6 luni din 12, oricare ar fi acestea, autovehiculele introduse în România temporar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, cu respectarea următoarelor condiții : a) persoana care introduce în țară autovehiculul : 1. să aibă rezidența în alt stat membru decât România; 2. să folosească autovehiculul pentru uzul personal; autovehiculul să nu fie donat sau închiriat în România sau împrumutat unui rezident din România. (9) In sensul alin.(8), prin uz personal se înțelege utilizarea autovehiculului în oricare alt scop decât cel profesional. (10) Taxa specialã nu se aplică autovehiculelor introduse temporar dintr-un alt stat membru, pentru uz profesional, cu condiția ca: a) persoana care achiziționează din alt stat membru autovehiculul : 1. să aibă rezidența în alt stat membru decât România ; 2. să nu folosească autovehiculul în România pentru a transporta pasageri prin închiriere sau pentru câștig material, pentru transport industrial și/sau comercial de bunuri în vederea obținerii unui câștig sau nu; autovehiculul personal să nu fie donat, închiriat sau împrumutat în România; c) autovehiculul să fi fost achiziționat din alt stat membru conform condițiilor generale de impozitare în vigoare pe piața internă din statul membru unde domiciliază utilizatorul și să nu beneficieze, datorită exportării lui, de nici o scutire sau restituire de taxă de inmatriculare sau alta taxă cu efect echivalent. Această condiție este considerată a fi îndeplinită dacă autovehiculul prezintă plăcuțele de înmatriculare standard - altele decât plăcuțele de înmatriculare provizorii - ale statului membru unde a fost înregistrat. In situația în care autovehiculele înregistrate într-un stat membru unde eliberarea de plăcuțe de inmatriculare nu este condiționată de respectarea condițiilor generale de impozitare in vigoare pe piața internă, utilizatorii trebuie să dovedeasca prin acte corespunzătoare plata taxei de inmatriculare sau a unei taxe cu efect echivalent. (11) Prevederea de la alin.(10) se aplică pe o perioadă, continuă sau nu, de 6 luni din 12, oricare ar fi acestea. (12) În sensul alin.(10) uz profesional al mijlocului de transport înseamnă folosirea acestuia în exercitarea directă a unei activități desfășurate din rațiuni de câștig financiar. (13) Taxa specială nu se aplică autovehiculelor introduse temporar în România, în următoarele cazuri speciale : a) dacă autovehiculul personal inregistrat în statul membru unde iși are utilizatorul domiciliul stabil este folosit în mod regulat pentru drumul de la domiciliul său până la locul de muncă situat pe teritoriul României și înapoi. Scutirea pentru acest caz nu este supusă nici unei limite de timp; dacă un student utilizează pe teritoriul României, în care domiciliază temporar în vederea continuării studiilor, autovehiculul personal înregistrat în statul membru unde își are domiciliul stabil. (14) Prevederile de la alin.(13) se acordă cu respectarea condițiilor prevăzute la alin.(10) lit.a), și c).” 55. După punctul 311 se introduce un nou punct, punctul 312, cu următorul cuprins: “ Codul fiscal: Exigibilitatea și plata taxei speciale la bugetul de stat Art.2142 - Taxele speciale se plătesc cu ocazia primei înmatriculări în România. Norme metodologice: 312. (1) Taxa specială se plătește cu ocazia primei înmatriculări în România, cu excepția autovehiculelor care sunt înmatriculate temporar în România pe o perioadă de timp egală cu durata de valabilitate a asigurării internaționale (cartea verde). (2) Taxa specială se plătește de către persoana care face înmatricularea. ” |
#49
Posted 06 December 2006 - 19:51
http://www.automobil...pecialTaxes.php
Aici va puteti calcula pretul la taxa de prima inmatriculare . Si luati un extraveral/rudotel inainte . |
#50
Posted 02 January 2007 - 20:41
-Intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele comerciale cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 tone inclusiv, cu exceptia celor special echipate pentru persoanele cu handicap si a celor apartinand misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si membrilor acestora, precum si altor organizatii si persoane straine cu statut diplomatic, care isi desfasoara activitatea in Romania.
-Pentru autoturismele si autoturismele de teren a caror prima inmatriculare in Romania se realizeaza dupa data de 1 ianuarie 2007 si pentru care accizele au fost platite cu ocazia importului sau a achizitionarii de pe piata interna in cursul anului 2006, taxa speciala nu se mai datoreaza. -Intra sub incidenta taxei speciale si autovehiculele comerciale cu masa totala maxima autorizata de peste 3,5 tone, inclusiv cele destinate transportului de persoane cu un numar de peste 8 locuri pe scaune in afara conducatorului auto, cu exceptia autovehiculelor speciale destinate lucrarilor de drumuri, de salubrizare, pentru industria petrolului, a macaralelor, precum si a autovehiculelor destinate a fi utilizate de fortele armate, fortele de securitate a statului, politie, jandarmerie, politie de frontiera, de serviciile de ambulanta si medicina. -Vechimea autoturismului se calculeaza de la data fabricatiei, nu de la cea a primei inmatriculari ! -Taxele speciale se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania. -Sunt scutite de plata taxelor speciale autoturismele, atunci cand sunt: a) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare; provenite din donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate. stie cineva exact cum e cu taxele pe asoc. non-profit ? Edited by higheaven, 02 January 2007 - 20:53. |
#51
Posted 02 January 2007 - 20:56
in tabelul cu calculul primei taxe de inmatriculare se mai adauga TVA-ul si ce alte taxe in +?
|
|
#53
Posted 02 January 2007 - 22:22
Aici va puteti calcula pretul la taxa de prima inmatriculare .
http://www.autovit.ro/taxainm.php Pentru masini cu norma de poluare EURO 4 taxa este destul de mica.....asa ca aduceti masini Euro 4 |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users