Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 

7.500 de euro, taxa de inmatriculare pentru o masina din 2000

- - - - -
  • Please log in to reply
195 replies to this topic

#1
citizenx

citizenx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 660
  • Înscris: 28.11.2001
Comisia de Buget-Finante a Camerei a mai aprobat ieri o majorare a taxei speciale de inmatriculare pentru autovehiculele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3.


Fata de grila de impunere adoptata in urma cu o saptamina de Senat, noua grila va conduce la majorari cuprinse intre 177 euro si 2.640 de euro, in functie de capacitatea cilindrica si vechimea autovehiculului. Pentru masinile Euro 4 nu a fost modificat nivelul taxei.

Taxa speciala se va aplica la prima inmatriculare in Romania a masinilor noi si second hand incepind din 2007, o data cu eliminarea accizei la autovehicule. Pentru masinile noi, taxa speciala va fi mare in medie cu circa 20% fata de nivelul actual al accizelor.

Intre 612 si 1.200 de euro pentru un Logan

Conform calculelor expertilor din Ministerul Finantelor, noua grila de impunere (in Codul fiscal taxa apare exprimata in euro/centimetru cub) va conduce, spre exemplu, la o taxa de 612 euro pentru un automobil nu mai vechi de sase luni, Euro 3 si cu motor de pina la 1.600 cmc, in timp ce Senatul aprobase un nivel de 252 de euro.

La un automobil de 1.600 cmc, intre doi si patru ani, Euro 3, taxa va fi de 1.196 de euro, fata de 747 de euro in varianta Senatului sau 2.112 euro - propunerea APIA.

Un VW Passat Euro 3, cu motor de 1,9 litri si mai vechi de sase ani va fi taxat cu 1.482 de euro, in timp ce in varianta Senatului se ajungea la o taxa de 1.277 de euro, iar propunerea APIA viza un nivel de 3.064 de euro. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor mai poluante. Un automobil Euro 2, cu motor de peste 3.000 cmc si mai vechi de sase ani, va fi impus cu o taxa speciala de 6.240 de euro, in timp ce in varianta Senatului se aplica un nivel de 3.600 cmc, iar APIA dorea 6.600 de euro.

Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 de euro, iar cele cu motoare mai mici cu 4.000 de euro, 4.750 de euro sau 5.000 de euro, in functie de cilindree.

Noua taxa urmareste sa evite o situatie asemanatoare cu ceea ce s-a intimplat in Polonia in primul an dupa aderare, cind au fost aduse in tara 1,4 milioane de masini second hand, cele mai multe foarte vechi si poluante.

Presedintele Comisiei, deputatul PSD Mihai Tanasescu, a declarat pentru Rompres ca se incurajeaza piata interna si achizitia de masini noi, mai putin poluante, descurajind totodata pe cei care doresc sa aduca in tara „jafuri“ de masini, asa cum s-a intimplat la inceputul anilor ’90

Sursa: Cotidianul

#2
ionescu_xoy

ionescu_xoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 620
  • Înscris: 20.06.2006
ok, am tot zis ca renunt la Dacie pentru un Euro 2 cu dotari maxime, luat din Germania. Cat e taxa la asa ceva pana in 2500 cmc?

#3
Furia-Rosie-Turbo

Furia-Rosie-Turbo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 220
  • Înscris: 12.05.2006

 ionescu_xoy, on Jul 5 2006, 08:32, said:

ok, am tot zis ca renunt la Dacie pentru un Euro 2 cu dotari maxime, luat din Germania. Cat e taxa la asa ceva pana in 2500 cmc?


Cam 5.000 euro!!!

 Furia-Rosie-Turbo, on Jul 5 2006, 10:06, said:

Cam 5.000 euro!!!


Depinde de cilindree si anul fabricatiei! Daca este peste 1600 atunci platesti intre 4000-5000 euro!

#4
BONO

BONO

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 10.06.2005
Iarasi imi creste tensiunea. Tara lu peste!

Astia chiar au tupeu, APIA asta daca misca fonduri de bani imense crede ca poate cumpara orice, ziaristi - parlamentari - opinie publica? Astia ne cred spalati pe creier probabil.
Noroc cu Comisia Europeana asta care ne mai da cu batu' peste fund cand o luam pe aratura.

"Problema este ca in tarile membre UE circula deja masini vechi fara ca proprietarii lor sa plateasca taxe suplimentare. Prin urmare, Comisia Europeana considera ca in spatele acestui impozit se afla de fapt o bariera in calea comertului liber. Taxa pentru inmatricularea masinilor second-hand favorizeaza producatorii si importatorii de masini noi."

Articolul in Evenimentul Zilei.

#5
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

 BONO, on Jul 5 2006, 10:42, said:

Astia chiar au tupeu, APIA asta daca misca fonduri de bani imense crede ca poate cumpara orice, ziaristi - parlamentari - opinie publica?

Uite ca partial au reusit. Acuma sigur un BMW ursulet vechi de vreo 20 de ani n'o sa mai scada sub 3500 E. :naughty:

#6
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
eu zic ca trebuiau taxate puternic euro2 si euro1. Euro4 deloc, iar euro3 cu sume simbolice.. oricum nimeni nu are de castigat in forma actuala, practic toate masinile se scumpesc..

#7
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Taxati puternic toate euro de la 1 la 7, mama lor, si alea fara euro sa nu fie taxate. Mai stii ce le puie mintea. :photo:

#8
fmfmfmfm

fmfmfmfm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 10.03.2004
Eu am o intrebare buna pentru chestia asta cu taxarea primei inmatriculari. Inteleg ca aceasta taxa va inlocui complet acciza. Inseamna ca la leasing, unde acciza se platea optional la sfarsitul contractului se va inlocui cu aceasta taxa aberanta? Adica daca fac acum un leasing pe 5 ani, peste 5 ani voi plati taxa asta, care va fi socotita ca in cazul unei masini vechi de 5 ani? Sau daca e vorba de leasing sunt alte reglementari?

#9
BONO

BONO

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 10.06.2005

 AlexIP, on Jul 5 2006, 11:14, said:

Uite ca partial au reusit. Acuma sigur un BMW ursulet vechi de vreo 20 de ani n'o sa mai scada sub 3500 E. :naughty:

Ce BMW de 20 de ani? Pai romanii nu umbla decat cu masini noi sau de maxim 5 ani vechime dupa care le arunca si-si iau alta noua! Pai ce? Noi tinem toate "rablele" pe sosea ca nemtii?

Edited by BONO, 05 July 2006 - 11:27.


#10
turbo trabannt

turbo trabannt

    gogule, probleme mah? no, stai sa termin berea asta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,519
  • Înscris: 18.05.2006
propunere pt defutatii nostri din parlament: taxati toate masinile in afara de Citroen . se aude domnul tariceanu?
acuma, voi credeti ca masinile noi , scapand de concurenta, nu se vor scumpi? si ghiciti voi care masini , fiind mai ieftine , de productie interna , sunt alea?
@fmfmfm : sorry , my friend acciza se va plati la toata valoarea nu la cea reziduala. dupa cum vezi e valoarea fixa in euro si nu procent din valoarea masinii.

#11
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
eu nu cred ca loganul e unul dintre castigatori aici. Totusi sume intre 600-1200 euro reprezinta o suma mare raportat la pretul masinii

#12
rolo

rolo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 970
  • Înscris: 24.02.2006

 romaximusro, on Jul 5 2006, 11:16, said:

eu zic ca trebuiau taxate puternic euro2 si euro1. Euro4 deloc, iar euro3 cu sume simbolice.. oricum nimeni nu are de castigat in forma actuala, practic toate masinile se scumpesc..

De acord cu tine in partea cu impozitele diferentiate. Insa, la castigatori iese Dacia.

#13
romaximusro

romaximusro

    ↑↑ Fiabilitate by Fauve :D ↑↑

  • Grup: Banned
  • Posts: 40,874
  • Înscris: 16.05.2005
banii astia unde se duc? Au o destinatie anume (drumuri) sau se duc aiurea in bugetul statului?

#14
ryco78

ryco78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 12.09.2005
banii se vor duce ca pana acum  prin buzunarele unora si noi o sa mergem tot pe sosele de 2 bani si vom ramane cu masinile cumparate pana acum ca vad ca in romania nu se va mai putea face nimik i curand!
concluzia mea?? ultimu stinge lumina poate-si platesc ei taxele la masini ....era sa bag si una de cartier acum ca m-am enervat! :puke:

#15
cristi1981tm

cristi1981tm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 05.03.2006
Am vazut in articolul respectiv ca se tine cont de propunerile APIA ,iar acestea sunt de-a dreptul aberante.De ce se tine cont de aceasta organizatie? Chiar atata bataie de joc fata de cei care nu isi permit masini noi?(altele decat Logan,Renault sau Citroen)
Cu ce ma ajuta pe mine,ca roman,aceste taxe prohibitive?

Oricum,cu aceste taxe s-au dus toate sperantele mele de a imi lua o masina decenta,care sa nu imi puna viata in pericol :( Bani de masina noua sigur nu am. :(

Sincer,nu vad cum ma 'protejeaza'statul prin aceste taxe,fortandu-ma sa circul,in loc cu un Golf 3 sau 2,tot cu o Dacia de 20 de ani vechime pe care o am. :(
Sau au de gand sa scoata RAR-ul in strada,ca sa ma determine sa imi cumpar Logan sau Citroen?! :deadtongue:  :death:
Si chiar...unde se duc banii aia?In autostrazi?Haideti ca pic de ras  :death:




Ma lamureste cineva si pe mine ?
Merita sa astept pana in 2007 sa incerc sa imi aduc un Ford Focus de 1.6,sau ar trebui sa ma grabesc acum?
(masina as lua-o la un pret ff mic,pt ca e a unei cunostiinte)

Poate cineva sa imi faca un calcul,va rog,cu cat ar costa inmatricularea ei acum,fata de cat va costa din 2007,sa imi dau seama de diferenta de pret ?

Nu,masina NU va fi mai noua de 6 luni,dupa cum 'spera'guvernantii,pt ca nu imi permit,ci va avea 3-4-5 ani vechime,poate chiar mai mult.



Stiu ca exista postat pe undeva in aceasta arie un link catre un site unde puteai sa iti calculezi cat te costa inmatriculatul unei masini,si din cate stiam,site-ul era al unui forumist de aici.
Se poate face un program care sa calculeze costul final de inmatriculare a unei masini acum,si costul de inmatriculare din 2007,pls,ca sa imi dau seama daca ar trebui sa ma grabesc sa imi aduc masina sau sa astept?


(As mai fi avut 2 variante,cu un Golf 3 si un Golf 2(ultimul doar ar fi trebuit sa ma duc sa il iau) cu Abs si stare tehnica si optica excelente,dar nu cred ca mai intra in discutie,la taxele astea enorme :( )

Edited by cristi1981tm, 05 July 2006 - 15:28.


#16
rolo

rolo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 970
  • Înscris: 24.02.2006

 cristi1981tm, on Jul 5 2006, 15:58, said:

Am vazut in articolul respectiv ca se tine cont de propunerile APIA ,iar acestea sunt de-a dreptul aberante.De ce se tine cont de aceasta organizatie?

Pentru ca acolo e Tariceanu, Tiriac si altii te aceasi teapa.

#17
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
Macar de ar face cu ocazia asta Citronelele mai ieftine... asa pe la vreo 6000-6500 un C4 coupe. :bigwhitegrin:

#18
exosyphen

exosyphen

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 01.09.2003
Eu le-am zis la astia care o mers sa voteze la alegeri : Degeba o faceti, ca tot nu se schimba nimic in tara asta ... doar pierdere de vreme.

La urmatoarele alegeri, inainte sa ies din tara definitiv, opresc si eu undeva sa votez un Becali de presedinte, un Vadim in parlament si pe urma dau foc la CI si plec :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate