Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 

Problema Rav4 diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
dorinromeo

dorinromeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.09.2013
Bună seara. Am o Toyota Rav4 2.0 diesel an 2002. Are probleme la turbo, trebuie înlocuit, zgomot de bătaie la capacul de chiulasă, accelerația e moartă, nu stă în relanti. Am dat jos intercoolerul și am constatat că scoate fum prin furtunul de admisie aer și furtunul care iese din turbo. Cum ajung gazele arse în admisia de aer?

Pentru cine are bunăvoința să mă ajute cu o părere, am postat un mic video cu fenomenul la linkul următor. Mulțumesc.
https://youtube.com/...g?feature=share


#2
collina1976

collina1976

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,525
  • Înscris: 03.10.2013
probabil o supapa de evacuare blocata

#3
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 dorinromeo, on 16 martie 2023 - 18:59, said:

zgomot de bătaie la capacul de chiulasă
pai da jos capacul ala sa vezi ce-i acolo

#4
bogdan_o

bogdan_o

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 05.04.2005
Salut

Gaze arse in admisie, acceleratie moarta, probleme cu relantiul, toate astea indica o problema cu valva EGR.

#5
dorinromeo

dorinromeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.09.2013
Am curățat de curând valva egr, dar spuneți-mi va rog care este legătura dintre valva egr și admisie. Poate mi-a scăpat ceva la montaj.

#6
bogdan_o

bogdan_o

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,195
  • Înscris: 05.04.2005
Salut

Valva EGR este montata langa admisia motorului de unde preia o anumita cantitate din gazele de esapament ale evacuarii si, printr-un circuit de conducte, le reintroduce in admisie pentru a fi arse inca o data. Scopul acestei recirculari a gazelor este scaderea noxelor de tip NOx, prezente la masinile pe benzina, dar extrem de nocive si in cantitati mari la vehiculele diesel.

Valva decide, in functie de anumiti parametri, ce cantitate de gaze arse sa reintroduca.

Simptomele tale sunt asemanantoare cu o valva EGR blocata pe deschis sau care lasa sa treaca prea multe gaze arse catre admisie.

#7
dorinromeo

dorinromeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.09.2013
Am înțeles, voi verifica dacă am curățat și montat bine valva egr. Mulțumesc pentru explicație.

#8
dorinromeo

dorinromeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.09.2013
Într-un final am dat jos chiulasa veche și am comandat alta din dezmembrare. Am garanție, mi s-a spus că nu a avut rectificări și nu are nevoie de nici un fel de reparație sau rectificare, dar nu au putut să îmi arate garnitura de chiulasa veche pt că au aruncat-o.
Ce ar însemna să pun cea mai groasă garnitura pe care o găsesc la o chiulasă care nu a fost rectificata niciodată? Diferența de grosime între cea mai subțire-1,0 mm și cea mai groasă-1,2 mm, are un efect foarte mare în funcționarea motorului?

#9
dorinromeo

dorinromeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.09.2013
Salut, am dus chiulasa cumpărata la verificat, dar fiind perioadă de sărbători cu multe zile libere, probabil o voi avea după Paște. Aș întreba dacă are cineva un tabel cu schema cuplul de strângere a chiulasei la Rav4 2.0 diesel d-4d din 2002. Mulțumesc.

#10
dorinromeo

dorinromeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 76
  • Înscris: 16.09.2013
Bună ziua. Revin aici cu problemele întâmpinate la reparația motorului de Toyota Rav4 MKII 2.0 d-4d 116 HP diesel din 2002 (doar pentru reamintire), poate mă ajută cineva cu experiență.
Am primit chiulasa recondiționată, cu planul făcut și semeringuri supape schimbate. Am pus-o pe motor, garnitura nouă Reintz, strânsă la cuplu după specificații. Am instalat cureaua de distribuție cu motorul pus la semnele din fabrică, (martor fotografiile făcute). Injectoarele desfăcute, verificate duzele  și instalate pe mașina cu șaibe de foc noi. Greșeală pe care am făcut-o (cred) este că nu le-am numerotat și le-am pus înapoi cum a venit, puțin probabil să nimeresc ordinea în care le-am demontat. Toate componentele desfăcute le-am curățat și le-am montat înapoi. toate mufele verificate, la locul lor. La fel și furtunele și conductele. Filtre schimbate, de aer, motorina, ulei. Senzor pozitie ax cu came nou. Verificat sa vină motorina la intrarea în injectoare. Montat conductele la injectoare și... Din păcate motorul nu pornește. După mai multe încercări, am folosit spray de pornire, cât ții demarorul cuplat și dai spray, se pare că învârte motorul, îl poți tura din spray dar când decuplezi demarorul motorul nu trece pe alimentarea proprie cu motorină. Am adus un mecanic care a pus un tester de service pe mașină și a spus că nu are coduri de eroare. Posibil când am încărcat bateria, ecu să se fi resetat. Sau când a fost demontat de pe mașină.
Am explicat cât am putut de clar. Acum, va rog pe cei au experiență și doresc să mă ajute, să îmi spună ce să fac mai departe. Mulțumesc.

Attached Files


Edited by dorinromeo, 30 April 2023 - 10:30.


#11
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,557
  • Înscris: 26.05.2022
Singurul sfat ar fi fost s-o dai la fier vechi sau s-o vinzi asa cum era. Economiseai o gramada de bani pe manopera si reparatii facute aiurea. Dar na, sunt banii si nervii tai. Asta mai ales daca ai ajuns la stadiul in care trebuie "s-o turezi din spray".

#12
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,253
  • Înscris: 24.06.2006

 dorinromeo, on 30 martie 2023 - 08:33, said:

Într-un final am dat jos chiulasa veche și am comandat alta din dezmembrare.
de ce ai dat chiulasa jos si de ce ai schimbat-o? care a fost problema chiulasei vechi?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate