Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Consum zero in miscare - de la ce masini a fost introdus?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
markusschulz

markusschulz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 19.10.2011
Salutare tuturor, am rugamintea sa ma lamuriti in 2 chestiuni:
1. Astra H, in miscare, in treapta de viteza, daca pe afisaj arata consum instant zero, chiar zero este? si cum se explica treaba asta? cine intretine motorul in miscare?  
2. Din ce an a fost introdusa treaba asta? cu ce masini a inceput la Opel-uri, de exemplu?
Va multumesc!

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Consumul ala instant e un gadget, nu are nici o relevanta.

#3
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 22.12.2006
nu este inselaciune,

in frana de motor nu se injecteaza deloc combustibil in camera de ardere, inertia masinii intretine rotatia motorului, iar motorul fara combustibil actioneaza ca un compresor, ajutand la incetinirea masinii.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Mai bine verifici consumul , intre doua plinuri.

#5
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
e frana de motor
consumul instant e bun cand vrei sa inveti sa mergi la consum.

#6
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,769
  • Înscris: 06.09.2004

 markusschulz, on 24 ianuarie 2023 - 22:28, said:


2. Din ce an a fost introdusa treaba asta? cu ce masini a inceput la Opel-uri, de exemplu?

motorul cu combustie interna? pe la inceputul sec. 20, cred. cel putin in productia de masa. la Opel in particular nu stiu, probabil de cand a aparut brandul    :)

#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,296
  • Înscris: 07.02.2003

 markusschulz, on 24 ianuarie 2023 - 22:28, said:

Salutare tuturor, am rugamintea sa ma lamuriti in 2 chestiuni:
1. Astra H, in miscare, in treapta de viteza, daca pe afisaj arata consum instant zero, chiar zero este? si cum se explica treaba asta? cine intretine motorul in miscare?  
2. Din ce an a fost introdusa treaba asta? cu ce masini a inceput la Opel-uri, de exemplu?
Va multumesc!
1 - nu te lua dupa consumul afisat, e estimativ in functie de diversi senzori.
2 - in frana de motor daca motorul e cald desigur, nu se injecteaza combustibil. Inertia misca masina.
3 - e demult, cred ca incepand cu euro 2 sau 3, oricum e valabil pe injectie.

Poti sa testezi acest lucru daca vrei pe un drum liber si sigur undeva departe de oameni, opresti contactul in mers cuplat sa vezi ce se intampla, ar trebui sa simti exact ca la o frana de motor.
Sau daca ai un sistem de diagnoza mai avansat (la masini mai noi) poti vedea in timp real ce se intampla cu combustia in mers.

Edited by andreic, 24 January 2023 - 23:11.


#8
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008

 andreic, on 24 ianuarie 2023 - 23:01, said:

2 - in frana de motor daca motorul e cald desigur, nu se injecteaza combustibil. Inertia misca masina.


Vrei sa zici ca daca ar fi o vale lunga de 100km, masina ar merge asa avand la dispozitie motorul pornit care se invarte si nu consuma chiar nimic? pistoanele s-ar misca pe "uscat'? n-ar mai face si injectoarele vreo corectie ceva?

Eu la alte masini am vazut consum 0, dar nu era chiar 0 ci era 0,2

Edited by sandu222, 24 January 2023 - 23:13.


#9
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,296
  • Înscris: 07.02.2003
Niciodata pe uscat, ulei vine tot timpul, merge si pompa de vacum, totul mai putin combustibilul. La un moment dat vor mai intra, daca se raceste motorul prea mult desigur. In rest mai apuca sa mearga printre picaturi cand schimbi viteze etc.

Voi n-ati testat niciodata pe Transfagarasean la coborare corecta (95% frana de motor) sa vedeti cum se raceste motorul ? Se inchide si termostatul la un moment dat Posted Image

Edited by andreic, 24 January 2023 - 23:18.


#10
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005

 pasilla, on 24 ianuarie 2023 - 22:42, said:

Mai bine verifici consumul , intre doua plinuri.

Ce treaba are consumul intre doua plinuri cu consumul instant 0 indicat in bord pentru cateva secunde?

Cativa colegi au explicat de unde vine acel consum instant 0.

EEBIO pentru Dacia 1300 va spune ceva? era un economizor de benzina care taia alimentarea cu benzina pe circuitul de relanti in regim de frana de motor . Masinile actuale nu injecteaza nimic in acest regim si ca atare nu consuma nimic.

#11
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,110
  • Înscris: 05.06.2002

 markusschulz, on 24 ianuarie 2023 - 22:28, said:

2. Din ce an a fost introdusa treaba asta?
cam de cand s-a introdus injectia controlata electronic.

#12
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,133
  • Înscris: 05.12.2002

 andreic, on 24 ianuarie 2023 - 23:13, said:

Niciodata pe uscat, ulei vine tot timpul, merge si pompa de vacum, totul mai putin combustibilul. La un moment dat vor mai intra, daca se raceste motorul prea mult desigur. In rest mai apuca sa mearga printre picaturi cand schimbi viteze etc.
Ce treaba are temperatura motorului aici? De ce ar introduce combustibil daca motorul este rece?

#13
DY2

DY2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,702
  • Înscris: 13.11.2006

 Fane, on 24 ianuarie 2023 - 23:28, said:

cam de cand s-a introdus injectia controlata electronic.
Eu am W177, pe ECO daca drumul este putin sau mai mult in panta, afisajul este pe 0 iar masina accelereaza in functie de inclinarea pantei, am pasaje unde depasesc 100 km/h, consum scot undeva la 2.7% cu rulare libera la maxim acceptat de masina...
Attached File  IMG_20220819_075421_5.jpg   280.4K   74 downloads

Edited by dydysoft, 24 January 2023 - 23:54.


#14
Don_Costica

Don_Costica

    Mos cam nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 18.07.2022

 sandu222, on 24 ianuarie 2023 - 23:12, said:

Vrei sa zici ca daca ar fi o vale lunga de 100km, masina ar merge asa avand la dispozitie motorul pornit care se invarte si nu consuma chiar nimic? pistoanele s-ar misca pe "uscat'? n-ar mai face si injectoarele vreo corectie ceva?

Eu la alte masini am vazut consum 0, dar nu era chiar 0 ci era 0,2
Daca masina e bagata in viteza, nu va consuma nimic. Daca e scoasa din viteza, va avea consumul de mers in gol.

#15
wertyck

wertyck

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,995
  • Înscris: 13.03.2005
Consumul instantaneu afisat pe afisajul bordului unui vehicul poate varia in functie de mai multi factori, cum ar fi viteza, conditiile de drum, si modul in care conducatorul auto conduce. In general, consumul instantaneu poate afisa zero cand masina este in frana sau cand masina e in punctul mort. Acest lucru se datoreaza faptului ca in aceste momente motorul nu consuma combustibil, dar totusi este in miscare.
Aceasta caracteristica a fost introdusa in mai multe modele de masini incepand cu anii 2000. Nu este specifica anume la Opel-uri.

#16
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,192
  • Înscris: 06.07.2007

 wertyck, on 25 ianuarie 2023 - 00:07, said:

In general, consumul instantaneu poate afisa zero cand masina este in frana sau cand masina e in punctul mort. Acest lucru se datoreaza faptului ca in aceste momente motorul nu consuma combustibil, dar totusi este in miscare.

Cand este la punctul mort consumul nu este zero.
Ar insemna ca poti tine motorul pornit 15 ani non stop cu 1 litru de carburant in rezervor.
In general consumul la relanti, indiferent ca masina e in miscare sau nu, este de pana intr-un litru/ora.

Edited by dan1980_25, 25 January 2023 - 00:14.


#17
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,486
  • Înscris: 30.08.2006
Senzorul de la pedala de acceleratie determina ECU sa taie alimentarea iar miscarea va continua pana ce fortele de rezistenta o vor incetinii pana la oprire.

#18
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,296
  • Înscris: 07.02.2003

 Alice, on 24 ianuarie 2023 - 23:45, said:

Ce treaba are temperatura motorului aici? De ce ar introduce combustibil daca motorul este rece?
Ca sa-l mentina in parametri. Sistemul se activeaza atunci cand se ating niste parametri optimi. Cand e rece nu numai ca nu face treaba aia dar ii da si in plus la amestec (soc). Cand e motorul prea rece nici start&stop nu se activeaza.

Edited by andreic, 25 January 2023 - 00:46.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate