Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
drumuri expres...
#1
Posted 07 October 2022 - 09:56
ura!
azi, mai mult ca niciodată, am simțit nevoia unei benzi suplimentare pe mult circulatul DN25 zilnic este aglomerat, aș aprecia deosebit de aglomerat iar azi am observat (din postura de șofer pe sensul opus) situația în care era o combină agricolă uriașă, care mergea cu juma de pneu în afara drumului, în încercarea de a lăsa cât mai mult din șosea liber, iar în spatele ei 9(nouă) camioane (piatră, bitum, cerelale etc) mari, care nu aveau nicio șansă să depășească combina... camioanele erau, majoritar, cu nr de-nmatriculare „străine” de galați dacă-l prindeam pe cel ce declara nonșalant că .RO n-are nevoie de autostrăzi, îl mușcam de urechi! |
#2
Posted 07 October 2022 - 10:00
Autostrada in cazul tau nu ajuta cu nimic.Posesorul combinei nu va plati niciodata trailer pentru a o transporta pe autostrada.Vorbim si de camioanele alea sau ajunge asa?Noi suntem in evul mediu in patrie...Autostrazile sunt cam cu plata si drumurile express au regim de viteza,minima si maxima,bine reglementat.
Edited by Melteanu, 07 October 2022 - 10:02. |
#3
Posted 07 October 2022 - 10:05
Orice drum fara contrasens este bun. Sa nu ma tot enervez ca stau in spatele unui TIR sau unei rable ori sofer ce ii e frica sa dea mai mult de 90 la ora (femei sau batrani) si pe contrasens e aglomerat deci ciotus depasire.
Nu depasesc la limita sau in curbe. Depaseam cand prindeam 2 benzi la urcare, dar pe DN 65 au pus separatoare de sens si in curba ai impresia ca intri in ele. |
#4
Posted 07 October 2022 - 10:06
Avem nevoie de infrastructura, ca de aer - autostrazi, drumuri express, centuri ocolitoare, poduri, cai ferate modernizate, etc.
Dupa mai bine de 30 de ani, e jenant - nu ne putem numi stat european, fara o infrastructura decenta... |
#5
Posted 07 October 2022 - 10:07
Melteanu, on 07 octombrie 2022 - 10:00, said:
[...]Autostrazile sunt cam cu plata [...] Da. Se numește rovignetă. Diferența dintre DN-uri și cele express e că primele trec prin localități, ultimele nu. În rest nu sunt diferențe. Să le zică cineva și la germani că au fost proști că și-au făcut atâtea autostrăzi și nu drumuri express. |
#6
Posted 07 October 2022 - 10:09
In Turcia se vede ca nu a fost comunism. Au mereu cate 4 benzi pe sens si in localitati ai voie cu 83 la ora. La noi trebuie 50 pentru ca e full de sate pe drumuri, sate ce au in dotare copii, puradei, animale, betivi, carute, batrani ce nu au avut permis in viata lor si traverseaza cum ii taie capul, chiar si noaptea.
Poate suna a comunism, dar permisul auto ar trebui sa fie obligatoriu pentru ca si ca pieton traversezi mult mai bine decat atunci cand nu ai permis, asa am observat la mine. Sau scoala de soferi obligatorie, ma rog. Edited by Neaceasca85, 07 October 2022 - 10:12. |
#7
Posted 07 October 2022 - 10:10
gushpi, on 07 octombrie 2022 - 09:56, said:
ura! azi, mai mult ca niciodată, am simțit nevoia unei benzi suplimentare pe mult circulatul DN25 zilnic este aglomerat, aș aprecia deosebit de aglomerat iar azi am observat (din postura de șofer pe sensul opus) situația în care era o combină agricolă uriașă, care mergea cu juma de pneu în afara drumului, în încercarea de a lăsa cât mai mult din șosea liber, iar în spatele ei 9(nouă) camioane (piatră, bitum, cerelale etc) mari, care nu aveau nicio șansă să depășească combina... camioanele erau, majoritar, cu nr de-nmatriculare „străine” de galați dacă-l prindeam pe cel ce declara nonșalant că .RO n-are nevoie de autostrăzi, îl mușcam de urechi! Asta era prin 97 parca. De atubci au început sa mai facă. Centuri la majoritatea satelor ar fi o idee mai buna |
#8
Posted 07 October 2022 - 10:14
Se discuta mult pe forum, nu se face mai nimic. Ne uitam cum se anuleaza licitatii, cum se amana deschiderea circulatiei pe poduri, drumuri, autostrazi, cum se fac lucruri de mantuiala. CSF, n-ai CSF!!
|
#9
Posted 07 October 2022 - 10:15
shiva, on 07 octombrie 2022 - 10:07, said:
Da. Se numește rovignetă. Diferența dintre DN-uri și cele express e că primele trec prin localități, ultimele nu. În rest nu sunt diferențe. Să le zică cineva și la germani că au fost proști că și-au făcut atâtea autostrăzi și nu drumuri express. Pe mine nu m-ar deranja deloc mai multe drumuri din astea expres. |
#10
Posted 07 October 2022 - 10:19
Eu as baga tot 130 la ora limita de viteza. Pentru ca merg cu maxim 140 real (nu in bord), peste asta nu ma simt safe, cel putin in Golf 5.
120 ala pare pus ca sa prinda ceva in plasa. Pai sa mergi cu diesel cu 50 la ora in localitate e crima, nu e OK nici cu a 3-a (galagie), nici cu a 4 a (subturatie). 50 la ora mi se pare pentru Daciile alea care mi-au ruinat copilaria, dar nici satele si drumurile vechi nu au evoluat prea mult. |
|
#11
Posted 07 October 2022 - 10:26
gushpi, on 07 octombrie 2022 - 09:56, said:
dacă-l prindeam pe cel ce declara nonșalant că .RO n-are nevoie de autostrăzi, îl mușcam de urechi! in '97 nu era contextul actual dar nici nu s-a privit in perspectiva. acum se vede cel mai bine ce ulite jenante avem, tirurile de Ucraina au cam sufocat zona de sud-est intre Galati si Constanta iar DN-urile au fost gandite prost de la inceput, le-a tras tovarasu' prin toate satele posibile. nici la bulgari nu e asa... si nici la moldoveni, cu mentiunea ca acolo a fost URSS la butoane. Neaceasca85, on 07 octombrie 2022 - 10:19, said:
Pai sa mergi cu diesel cu 50 la ora in localitate e crima, nu e OK nici cu a 3-a (galagie), nici cu a 4 a (subturatie). 50 la ora mi se pare pentru Daciile alea care mi-au ruinat copilaria, dar nici satele si drumurile vechi nu au evoluat prea mult. la cum se arunca unii sa traverseze strada prin sate, 50 la ora mi se pare mai mult decat perfect... din pacate. Edited by horhescu, 07 October 2022 - 10:30. |
#12
Posted 07 October 2022 - 10:49
#13
Posted 07 October 2022 - 10:50
Taticu, nu mai visa la cai verzi pe pereti, zi bogdaproste ca ai 50 la ora, eventual pupa si mana in semn de recunostinta! E o chestiune de timp pana sa se reglementeze si la noi 30 la ora in localitate ca "afara".
In rest, genul de discutie unde fiecare are dreptate. Soferul roman e un sofer primitiv si iresponsabil dar asta intra in tiparul societatii romanesti primitive. Cand esti o tara inapoiata in ce priveste toti indicatorii statistici esentiali, ce dracu sa astepti de la soferi? Asa suntem cu totii si pana nu ne asumam asta, nu avem un punct sanatos de plecare spre ceva mai bun! Edited by audiofidell, 07 October 2022 - 10:54. |
#14
Posted 07 October 2022 - 10:51
Melteanu, on 07 octombrie 2022 - 10:00, said:
Autostrada in cazul tau nu ajuta cu nimic.Posesorul combinei nu va plati niciodata trailer pentru a o transporta pe autostrada. omule, ridică privirea! nu combina ar fi mers pe autostradă, ci camioanele acelea care fac tranzit între județele patriei prin sate (și le dărâmă prin vibrații ) ba chiar și multe autoturisme ar lua calea de viteză, în loc să țină ochii beliți să nu dea peste f-un polițai prin comunele vajnice... |
#15
Posted 07 October 2022 - 10:56
|
#16
Posted 07 October 2022 - 11:05
audiofidell, on 07 octombrie 2022 - 10:50, said:
Taticu, nu mai visa la cai verzi pe pereti, zi bogdaproste ca ai 50 la ora, eventual pupa si mana in semn de recunostinta! E o chestiune de timp pana sa se reglementeze si la noi 30 la ora in localitate ca "afara". In rest, genul de discutie unde fiecare are dreptate. Soferul roman e un sofer primitiv si iresponsabil dar asta intra in tiparul societatii romanesti primitive. Cand esti o tara inapoiata in ce priveste toti indicatorii statistici esentiali, ce dracu sa astepti de la soferi? Asa suntem cu totii si pana nu ne asumam asta, nu avem un punct sanatos de plecare spre ceva mai bun! |
#17
Posted 07 October 2022 - 11:08
EMPP, on 07 octombrie 2022 - 10:53, said: aceleași reguli sunt valabile pentru pietoni doar că la TELEVIZOR nu spun nimic iar pietonul crede că este regele șoselei cu telefonul la ureche și privirea în partea opusă. tu când te-ai angajat în traversare priveai șoferul în ochi? Pe asta de langa mine da, si a si oprit. De pe banda ailalta era departe bine de tot, nu am putut privi pe nimeni in ochi, m-am uitat doar in directia masinii. A venit insa cu viteza. Din pacate nu aveam loc din ala la mijlocul drumului deci odata angajata pe trecere trebuia sa trec. De regula eu pun piciorul numa un pic si ma uit spre stanga dreapta, iar stanga si astept sa vad daca ma lasa, daca nu ridic piciorul si nu mai trec. Telefonul e in geanta. Cu banda 2 e mai greu daca nu e masina langa si e departe. Lunile astia dupa accident am inceput sa observ multe.. de ex la un semafor pe verde a pus un sofer frana la cativa centimetri de mine, vroia sa treaca pe verde. Ce sa mai zic asta e... Oricum pe trecerea aia au fost loviti si multi copii, batrani, iar ce a rezultat a fost - moarte, coma, spital...Eu am scapat ieftin, fara dinti in gura. Edited by tipareth, 07 October 2022 - 11:17. |
#18
Posted 07 October 2022 - 11:12
Cand dai o lege, trebuie sa ai conditiile necesare respectarii ei, ori noi nu le avem nici pe departe. Societatea comunista romaneasca s-a bazat pe lipsa masinii personale in mare parte, masina fiind semn de burghezie, masini proaste ce mergeau lent (melci), serviciu la fabrici si uzine in interiorul oraselor si necesitate de deplasare redusa.
Asa ca isi permiteau chiar sa interzica circulatia masinilor personale complet pe zapezi si apoi aia cu sot si fara sot pentru ieconomie la benzina. Comunismul romanesc in afara de multe fabrici si uzine (care dadeau la export ce era bun si la popor ce era nasol) nu a facut nimic, un dezastru pe infrastructura, iar dupa 1990 nu au mai fost in stare decat in multi ani sa construiasca drumuri. Decat Transfagarasan, Casa Poporului si canalul Dunare Marea Neagra mai bine faceau mai bune drumurile celelalte. Edited by iladi, 07 October 2022 - 11:27. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users