Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie
 

Renault Zoe

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
214 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Renault Zoe este o masina electrica deja veche, adica a aparut initial acum 10 ani in Franta.

Cine doreste sa citeasca istoria, vedeti Wikipedia.

Initial a venit cu baterie inchiriata, pt ca nu se stiau prea multe despre baterii si fiabilitate, apoi lucrurile au mers bine.

Renault ZOE e o masina clasa mica, dedicata in mod special orasului, iar pe la noi au ajuns mai ales ultimele 2 incarnari:

Renault Zoe 110 (cp) - baterie de 41 kWh
Renault Zoe 135 (cp) - baterie de 41 kWh sau 50 kWh

Vom vorbi despre aceste ultime doua modele.

Zoe vine by default doar cu incarcare pe portul Type 2, DAR incarcarea se face cu o viteza de 22 kW, cu ajutorul incarcatorului patentat Renault: Chameleon Charger.
Se poate opta si pentru incarcare Fast DC pe port CCS.

Viteza mare de incarcare pe AC este un mare avantaj, deoarece prizele Type 2 sunt in general considerate "slow" si sunt libere + mai ieftine si raspandite.

Cum ziceam, e o masina de oras, cu... 4 locuri, iar porbagajul este mic, dar nu microscopic.

Bateria vine cu ventilatie mecanica (are ventilator) vs ventilatie naturala la surata Nissan Leaf, iarasi un punct in plus pt Zoe.

Cum am in familie un Zoe 110cp 2019, zilele trecute am zis sa ma plimb cu el prin Bucuresti.
Nu se infige ca Tesla la demaraj, dar tot pleci primul de la semafor fara dubiu.

Mi-a luat ceva timp sa aflu ca exista programate 3 tonalitati pt "Pedestrian Warning" (intre 0-20 km/h) si initial credeam ca e stricat acest modul, pt ca la alte masini se auzea mult mai tare. Pui contactul si tii apasat pt a schimba tonalitatea.

Consumul in trafic de bara la bara, cosmar a fost de 22 kwh/100km, dar dupa ce am trecut de dopurile de la ora 8, la sfarsitul zilei computerul de bord arata 16 kWh/100km, ceea ce e bine, avand in vedere cum am chinuit masinuta.

Bateria de 41 kWh  asigura o autonomie reala de 200+ km, mers decent, adica legal+.
Viteza maxima e limitata la 135 km/h, iar din ce am vazut, pleaca rapid si se plafoneaza pe la 80 km/h, urcand greu peste 100 Km/h (traditie Renault).
Cum ziceam, pt oras si imprejurimi, este super ok.

Modelul 2019 vine cu o navigatie pe card SD.
Urmand instructiunile de pe net, am folosit un card de viteza mai mare, am descarcat cu aplicatia Renault din nou hartile si acum navigatia este mult mai sprintena (Nu ca ar folosi cineva).
Android auto venea by default pe modelul 2019, deci cine are Android poate folosi Google Maps/Waze pe ecranul masinii.

Aici vedeti cum variaza puterea de incarcare a masinii in functie de temperatura exterioara.
pentru ca nu exista management termic, se aplica atat la DC (CCS2), cat si la AC (Type 2)

Attached Files



#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 Courage, on 24 septembrie 2022 - 22:05, said:

Bateria de 41 kWh  asigura o autonomie reala de 200+ km, mers decent, adica legal+.
Sunt curios cat are la - 20 grade si incarcata cu 4 persoane.

DAR incarcarea se face cu o viteza de 22 kW, cu ajutorul incarcatorului patentat Renault: Chameleon Charger.

Sa inteleg  ca un plin dureaza cca. 2 ore ?

Edited by pasilla, 24 September 2022 - 22:15.


#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
In viata reala, bateria nu este un rezervor, nu ajungi cu el pe 0 si incarci pana da pe afara, liniar.

In cazul ZOE, pe Type 2 incarca liniar pana la 90%, apoi scade si incarca din ce in ce mai greu pana la 100%.

Dar da, in 2 ore "da pe afara", insa e vorba de incarcare Type 2 - SLOW, pe care o poti avea si acasa, nu statie Fast Charge.
Cred ca nu am incarcat decat o singura data pe CCS!
In rarele ocazii cand am prins libera o statie Type 2 la Lidl sau Mall Baneasa, nu reuseam sa termin cumparaturile ca era plina bateria.

La -20C, cu 4 persoane si urcat pe munte... mai bine stai acasa sau iei alta masina.

Cand am mai avut noi in Romania (mai ales in sudul tarii) -20C?
E eveniment daca avem -10C accidental si e cod rosu de ger!

Eu am Zoe 135 50kWh. Uitandu-ma in spate, nu as fi avut probleme nici cu varianta de 40kWh, mai ales ca diferenta de pret a fost maricica.

Cand a inceput pandemia, al meu ICE era deja cam batran, consuma mult si a necesitat niste cheltuieli maricele pt a fi adus pe linia de plutire.
Cand am vazut ca work from home e viitorul cel putin pe termen apropiat, am vandut ICE si am cumparat EV, mai ales ca e masina 2 in familie.
E strict pentru oras si era in buget.
Eu am peste 90% drumuri in oras.

FFD, acum astept sa imi trimita Musk Tesla Model 3, sper anul acesta.
Deja Zoe e amanetat tot in familie, pentru ca face o excelenta treaba pentru ceea ce a fost gandit: oras si suburbii.
Iarna trecuta, pe distanta scurta, am vazut si 30 kWh/100km, dar vorbim de trafic de te depaseau pietonii.

Eu am o tactica iarna, apropo de consum si temperatura baterie.
Programam pornirea incarcarii cu 30-60 min inainte de plecare (la 22kW viteza de incarcare, se incalzeste cat de cat bateria) + incalzire habitaclu, deci cand plecam de acasa, deja bateria nu mai era bocna si cabina incalzita.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Interesante informatii.

Daca mai ai putin si ramai in pana prostului, ai unde sa incarci ? Exista unitati mobile pentru incarcare ( adica sa chemi pe cineva cu canistra de electricitate) ?

In contextul cresterii preturilor la EE se beneficiaza de pret plafonat, sau se plateste la 5-8 lei/kWh ?

#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Daca ramai in pana prostului electric chemi platforma, e valabil pt orice ev.
E de dorit sa nu ajungi acolo. orice EV vine macar cu un incarcator Type 2 Schuko de 10A, care baga de la o priza normala 2.3 kWh.

Cine nu e client Hidroelectrica e mancat, iar daca mai are si EV, e mort.

La Hidroelectrica pretul este 0.7lei/kwh brut, indiferent de cantitate sau consum mediu pe 2021, dar e doar pentru persoane fizice.

Daca esti client la alt furnizor, pt ca nu ai deschis in ultimul an Radio / TV, luna asta o sa ai un soc la 4-5 lei/kWh.
O sa fie scandal mare cand vin facturile pe septembrie 2022.

Edited by Courage, 24 September 2022 - 22:56.


#6
rexx

rexx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,070
  • Înscris: 15.08.2005
daca nu esti la hidroelectrica si vrei masina EV doar ptr costuri, mai bine iti iei o masina pe benzina si ii pui GPL: pe gaz iesi mai ieftin decat pe curent platind tarifele actuale la energie electrica

#7
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nus' de ce, dar treaba cu HE mi se pare scam.
OK, inteleg ca deocamdata functioneaza, dar......

Cum e cu incarcarea la statie ? Mai este gratuita, peste tot ?

#8
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,576
  • Înscris: 10.05.2008

 Courage, on 24 septembrie 2022 - 22:05, said:

Renault Zoe este o masina electrica deja veche, adica a aparut initial acum 10 ani in Franta.

Cine doreste sa citeasca istoria, vedeti Wikipedia.

Initial a venit cu baterie inchiriata, pt ca nu se stiau prea multe despre baterii si fiabilitate, apoi lucrurile au mers bine.


"Transfert de Contrat de location de batterie 59€/mois à faire au moment de la vente"

Se stiau multe despre baterii si fiabilitate insa era atat de scumpa masina incat nu s-ar fi vandut normal.

Solutia cu inchiriatul a fost sa traga tepe astfel inca inca multi ani o sa gasim masini "neamortizate" din punct de vedere a bateriei.

Zoe la vanzare cu baterie inchiriata in Franta extrem de multe, proprietarii nu au reusit sa amortizeze bateria dupa multi ani de utilizare.

Sa va mai spun ca valoarea inchirierii variaza in functie de km parcursi? :)

Edited by iulian_1976, 25 September 2022 - 00:14.


#9
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
https://www.wall-str...septembrie.html

Cheia este in faptul ca e legat de consumul media anual din 2021, nu de cat consumi acum!

Cred ca o luam pe aratura. Exista mai multe subiecte pe aceasta tema.

Cine cumpara un ZOE SH, trebuie sa vada daca a fost adus de afara.
Daca a fost adus de afara, trebuie sa verifice la o reprezentanta Renault daca bateria este sau nu inchiriata.

Daca initial masina a fost vaduta noua de un dealer din Romania, atunci nu exista astfel de probleme, pt ca la noi nu a existat optiune de leasing baterie.

#10
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,075
  • Înscris: 02.09.2009

View Postpasilla, on 24 septembrie 2022 - 22:22, said:

Sunt curios cat are la - 20 grade si incarcata cu 4 persoane.

DAR incarcarea se face cu o viteza de 22 kW, cu ajutorul incarcatorului patentat Renault: Chameleon Charger.

Sa inteleg  ca un plin dureaza cca. 2 ore ?
Eu as vrea o estimare a autonomiei la -20 grade ,autostrada la 129 km/h,cu caldura la 24 grade si patru persoane "usoare"
Chiar as fi curios daca se pot parcurge 100km

#11
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008
Îmi plac întrebările voastre: 4 persoane, -20 grade, 129km/h. Aici vorbim de mașină de oraș și împrejurimi.
O întrebare la fel de absurda ca și a ta: ce distanta poți parcurge cu ICE la 100km/h pe câmp proaspăt arat?

View Postflorinellll, on 25 septembrie 2022 - 06:15, said:

Chiar as fi curios daca se pot parcurge 100km


#12
bullterrorist

bullterrorist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,941
  • Înscris: 18.10.2007
Mai intai sa avem autostrada si -20 grade, dupa aia vorbim si de consum.

#13
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
Senzational cum va mai place sa puneti EV-urile la zid cu asemenea ipoteze extreme, mai oameni buni, dar mai ales rai, daca nu va place fenomenul EV foarte bine, odihniti-va-n pace, dar nu mai incercati sa propovaduiti fumigenele pentru ca nu tine. La romanas e greu, pana nu vede el cu ochii lui, pana nu pune el mana, nu te crede, dom'le. De aproape 1 an primesc negresit aceleasi intrebari de cate ori parchez masina si sunt cetateni prin jur: da' cat consuma, da' cat costa incarcarea, da' unde-o-ncarci.. Dupa ce intelege ca stilul de condus iti da consumul, esti sofer - conduci ieftin, esti pilot de viteza-n coasta - costurile cresc, apoi ca ma costa 15 lei incarcarea suficienta pentru 200 de km si ca n-o incarc eu, se incarca singurica in timp ce eu, ca boierul ala mare, dorm, incepe sa fie de acord cu electricele.
Cat despre dilema 130 km/h, incarcata full, -20 C afara si 24 C in interior, inca n-am testat, dar pana o voi face, ia ziceti voi, ice-ul cat consuma in acest caz?

Edited by robertcb, 25 September 2022 - 07:19.


#14
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,422
  • Înscris: 20.02.2008

View Postflorinellll, on 25 septembrie 2022 - 07:56, said:

Cu toata stima asta este intrebare de alienatPosted Image
Pai a ta cu mers pe autostrada iarna cu 4 persoane cum e?

#15
newusername123

newusername123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 05.09.2019
Intrebarile colegilor sunt absolut pertinente,dar cei care au electrice se considera intr un fel superiori,ca si cand ei ar reprezenta progresul,in timp ce toti ceilalti vor sa tina lumea in loc.
Electricele reprezinta viitorul doar prin prisma faptului ca se incearca reducerea poluarii,in general,dar fara sa se scoata in evidenta si neajunsurile lor.

- cost de achizitie mare
- cost de utilizare mare (in special in perioada asta,iar viitorul nu arata altceva )
- spatiu interior / spatiu de depozitare semnificativ mai mic decat la masinile cu motor clasic
- costuri de intretinere mai mari si anume : inlocuirea bateriei candva,mentenanta doar in reprezentanta si cu oameni specializati punctual. ( La cele clasice te poti duce cu un Mercedes ori cu un Renault la orice service. Cu o Tesla nu te poti duce la Toyota)
- autonomie mica si oscilanta in functie de temperatura exterioara,incarcatura masinii,numarul de consumatori electrici
- planificarea cu grija a traseului si a programului,caci daca nu o bagi cand trebuie la incarcat,ti ai cam tot programul peste cap. La clasica,chiar daca mai ai 3 litri ajungi la una dintre cele 10 benzinarii care deservesc un cartier,ori artera principala.

Eu nu mi pot imagina,sub nicio forma,cum as putea face ruta Berlin - Bucuresti,cu o masina electrica din aceeasi clasa pe care o conduc acum,cu nevasta si copil la bord,cu bagajele aferente,costuri asemanatoare,si aceeasi durata de timp.
Fara raspunsuri idioate de felul "folosesti avionul".

Edited by newusername123, 25 September 2022 - 10:42.


#16
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008

View Postflorinellll, on 25 septembrie 2022 - 06:15, said:


Eu as vrea o estimare a autonomiei la -20 grade ,autostrada la 129 km/h,cu caldura la 24 grade si patru persoane "usoare"
Chiar as fi curios daca se pot parcurge 100km
Apropo de alienat, explica-mi cum o sa ai 24 de grade în habitaclu la -20 grade afara cu o mașină ICE? Veci nu se încălzește atât. Nu cred ca ai fost vreodată pe autostrada la -20 de grade sa vezi cum stai în mașină așa-i?
Și apropo spune-mi cum o sa mai măcar 10 grade în habitaclu cu ICE în primii 5km când afara sunt -20? Și apropo îți mai pornește jucăria la -20?
Oricum am dat-o rău în off topic.

Edited by danfizesan, 25 September 2022 - 11:35.


#17
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
Iar incep extremele...

Unul vrea sa ajunga pana la Berlin cu bicicleta, fara sa faca pipi, altul vrea sa stie pana unde ajunge la -20C iarna, cu 4 persoane.

Daca le zic ca sunt autisti, jignesc autistii.

E o masina de oras si imprejurimi.

Astept sa vina si intrebarea aia: ce te faci daca te prinde viscolul pe drum, e frig si ramai fara baterie.

Raspunsul e simplu: ingheti! Prostia se plateste! La fel se intampla si daca ai ICE si nu ai plecat cu rezervorul plin!

Voi vreti certitudini. In viata nu exista certitudini, exista insa planificare, creier si "umpic de noroc".

Iarna, consumul este in jur de 20 kWh/100km.

Iarna pe autostrada, cu viteza maxima tehnologica - 135 km/h, poate ca sare de 25 kW/100Km

Daca autostrada e in panta, well, nu e consum, e incarcare!

Dar de ce ai merge sute de km cu un ZOE? Asta e intrebarea care ar trebui sa v-o puneti.

Romanul nu poate trai daca nu are masina mare, portbagaj mare (pt porcul care nu mai e) si fara sa isi faca probleme despre calatoria anuala pe care o face pana in Grecia.

#18
rexx

rexx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,070
  • Înscris: 15.08.2005

 Courage, on 25 septembrie 2022 - 06:07, said:

https://www.wall-str...septembrie.html

Cheia este in faptul ca e legat de consumul media anual din 2021, nu de cat consumi acum!

Cred ca o luam pe aratura. Exista mai multe subiecte pe aceasta tema.

Cine cumpara un ZOE SH, trebuie sa vada daca a fost adus de afara.
Daca a fost adus de afara, trebuie sa verifice la o reprezentanta Renault daca bateria este sau nu inchiriata.

Daca initial masina a fost vaduta noua de un dealer din Romania, atunci nu exista astfel de probleme, pt ca la noi nu a existat optiune de leasing baterie.
ce treaba are daca bateria a fost sau nu inchiriata? contractul de chirie se aplica primului proprietar. cu noul proprietar din Romania cei de la renault nu au nici un contract si nu au un temei legal sa ii ceara acea suma lunara. ca pot face figuri cand te duci la service cu ea e altceva, dar cumparatorul din Romania nu are nici un contract cu Renault franta sau germania sau de unde a luat-o ala initial

acum nu stiu daca pot sa iti faca magarii remote cum pot sa faca Tesla, de ex sa iti limiteze puterea incarcata printr-un update over the air

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate