Range Rover Evoque Si4 2013
Last Updated: May 02 2023 18:59, Started by
danghetau
, Sep 22 2022 20:05
·
4
#1
Posted 22 September 2022 - 20:05
Azi am intrat in posesia acestui SUV dupa o perioada de cateva luni in care am studiat piata.
Masina are cam tot ce se putea pune pe ea, nu am observat functia de unghi mort dar in rest: full electric, volan incalzit, parbriz incalzit, scaune fata incalzite, plafon panoramic, camera marsarier, senzori parcare fata/spate, portbagaj cu actionare electrica, alarma, piele in doua culori (crem si mov), asistenta la parcarea laterala, geamuri spate privacy, carlig detasabil (nou-nout, nemontat) Am primit inca un set de jante de 20" si un portbagaj de plafon. Masina are acum anvelope de iarna Nokian cu jante pe 19". Nu are roata de rezerva dar are kit de pana. Cutie automata, tractiune 4x4, motorizare 2 litri benzina si 240CP. Kilometri 116000, vechime 9 ani. Verificata pe mai multe siteuri (RAR, Carvertical). Desi am primit maculatura masinii, nu am gasit tipurile de fluide si cantitatile necesare pentru schimburi. In cateva zile ma pun la curent cu cele necesare a fi schimbate. Daca aveti informatii cu privire la mentenanta puteti scrie. Poze de maine incolo. Culoare rosie/visinie. |
#2
Posted 22 September 2022 - 20:22
Sa o stapanesti sanatos!
Eu am avut varianta diesel 2.2 SDI 190CP 2014 E o masina frumoasa/ciudata si i general fiabila pt un Range Rover E o carcasa noua pe tehnologie veche, de aici fiabilitatea. Vezi ca acel 4x4 e cam de decor (ca la toate masinile cu motor transversal), iar animatia de pe ecran iti explica ce si cum, in mod Auto. In modurile speciale, la viteza mica si anvelope offroa, e o capra neagra. In dinamica este tractiune fata. |
#3
Posted 23 September 2022 - 08:10
danghetau, on 22 septembrie 2022 - 20:05, said:
Nu are roata de rezerva dar are kit de pana. Kitul de pana este Continental si este exact acelasi din 2010. Desi smacul ala a expirat din 2015... (5 ani valabilitate). Nu-ti inchipui ca nu am avut pene, desi am grija de anvelope. Dar compresorul ala isi face treaba pana ajungi la o vulcanizare. Plus avertizorul din bord... Smacul nu l-am folosit niciodata. Poate de asta, nu am fost in stare sa cumpar un cric... dar am rezerva cu mine mereu (ce sa fac altceva cu ea?). Edited by adip1962, 23 September 2022 - 08:11. |
#4
Posted 23 September 2022 - 17:06
Trebuie sa ii cumpar pachetul legislativ obligatoriu (set triunghiuri, extinctor si trusa medicala).
Am comandat setul complet de filtre (ulei, aer, habitaclu), bujiile (electrod Iridium), ulei Liqui Moly cu aprobarile necesare, un flush engine si Ceratec ambele de la LM de care am fost foarte multumit. Placutele de frana spate necesita inlocuire, am comandat un set. Pus testerul si sterse toate erorile, dupa ce fac mentenanta o sa fac un drum si o sa vad ce anume mai ramane dintre ele. Pozele mai asteapta, a cam plouat de cand am venit acasa. Vreau sa pun huse peste chei sau sa inlocuiesc doar carcasele, ce recomandari din experientele personale aveti? |
#6
Posted 24 September 2022 - 22:50
Apropo de roti.
Eu am avut roata de rezerva subtire la Evoque (era optionala), dar vezi ca din stiinta mea, nu exista senzor de pana (radio sau ABS). Pur si simplu nu te anunta nimic daca ai pana. Nici in manual nu am gasit, deci nu exista. Quote Vreau sa pun huse peste chei sau sa inlocuiesc doar carcasele, ce recomandari din experientele personale aveti? https://www.aliexpre...919425254.html? am ales rosu, pt vizibilitate. Edited by Courage, 24 September 2022 - 22:51. |
#7
Posted 25 September 2022 - 06:51
N-are keyless entry? Ce nevoie ai sa folosesti cheia?
|
#8
Posted 25 September 2022 - 07:43
Nu are BSM (asistenta de unghi mort), monitorizare presiune pneuri, asistenta la faza lunga (nu revine automat la lumini de intalnire) si se pare ca nici keyless entry. Desi am efectuat manevrele de activare nu se intampla nimic. Masina are dungile paralele pe fiecare maner al portierelor, posibil sa fie modulul ars sau antena (daca are asa ceva).
Am efectuat ieri prima parcare laterala asistata, a gasit loc de parcare si a parcat singura, doar am miscat selectrorul din D in R fara sa ating volanul. Probabil voi incerca punctual sa pun niste superglue sa atasez invelitoarea de carcasa apoi in functie de rezultat voi lua o carcasa si o husa. Azi fac poze ca in sfarsit este mai frumos afara. Am setul de jante pe 20" cu anvelope pe care vreau sa le elimin. Foarte mari, foarte grele, cred ca fac doua drumuri la vulcanizare cu Laguna sa le scoata. Probleme semnalate: -multe erori la testarea cu testerul Launch, s-au sters si dupa cateva zile (cand ma duc sa schimb placutele spate si toate fluidele) vedem ce mai ramane si ce e de facut. -miros de gaze arse in habitaclu, turbina a fost schimbata cu una noua, era fisurata galeria de evacuare sau partea calda care merge spre galerie, nu stiu exact. Nu stiu daca este posibil sa scape pe la tija de la wastegate sau a fost montata aiurea. Sau vreun tub... se va demonta prin zona spre investigare, vineri am fost doar la o testare rapida pe elevator si o diagnoza. -pierdere usoara de ulei pe la lapacul de la distributie, se vede ca este silicon pus dar mecanicul a zis ca sigur e pus aiurea, nu pare continuu si probabil nici categoria corecta. Nu stiu inca daca s-a schimbat ceva pe acolo (parca are lant) si care a fost scopul dar voi intreba. -pare ca o camera de pe dreapta (spate) nu merge, este cu X la interogarea in siostemul camera surround. Nu stiu unde e pozitionata, probabil in oglinda ca pe spate e doar cea de R, in bara fata sunt doua si la oglinzi doua. In rest totul arata foarte bine, DVD-urile se vad cu subtitrare, nu are TV in schimb (stiam din descrierea masinii dupa VIN). |
#9
Posted 25 September 2022 - 09:08
Ai luat-o cam legat la ochi. Astea erau treburi pe care sa le prinzi inainte de cumparare...
|
#10
Posted 25 September 2022 - 09:16
Am vazut-o in primavara dar ca la orice masina sunt chestii care apar si poate nu sunt cunoscute de proprietar. Sau daca sunt cunoscute si mers in service, reparatiile lasa de dorit.
Stiu caz concret in care la o mare reprezentanta din Capitala trebuia sa se faca mentenanta si desi s-a facturat (generos) nu s-a schimbat nimic. Sunt unii care se incred in serviceuri fara sa verifice, de asta eu vreau sa schimb toate cele de schimbat acum. |
|
#11
Posted 25 September 2022 - 09:33
Poze.
IMG_20220925_101752.jpg 540.58K
104 downloads
IMG_20220925_101805_1.jpg 280.26K
105 downloads
IMG_20220925_101853.jpg 239.21K
118 downloads
IMG_20220925_101902.jpg 199.59K
108 downloads
IMG_20220925_101912.jpg 162.48K
110 downloads
IMG_20220925_101919.jpg 185.78K
115 downloads
IMG_20220925_101930.jpg 196.6K
97 downloads
IMG_20220925_102001.jpg 234.34K
87 downloads
IMG_20220925_102024_1.jpg 264.87K
81 downloads
IMG_20220925_102058_1 1.jpg 377.61K
77 downloads
IMG_20220925_102124.jpg 540.64K
72 downloads
|
#12
Posted 26 September 2022 - 16:58
Nu se poate afla numarul de km pana la urmatoarea revizie? Manualul spune ca se va primi o avertizare cand mai sunt 3200 de km pana la aceasta. In meniul masinii nu apare meniul de service.
Am primit uleiul si filtrele, placutele, bujiile si alte nimicuri dar vanzatorul spunea ca reviziile sunt la zi si ca nu este nevoie de mentenanta. |
#13
Posted 27 September 2022 - 17:57
Si s-a facut prima revizie, ulei+filtru de ulei (inainte pus Flush Engine) apoi Ceratec. Schimbat placute de frana spate, filtru de habitaclu si maine filtrul de aer, au trimis filtrul gresit. Bujii NGK Laser Iridium.
Am aflat ca masina are si webasto, fostul proprietar habar nu avea, am aflat de la mecanic cand s-a uitat sub masina apoi a descoperit teava in dreptul rotii stanga fata. Nu stiu daca e necesara o telecomanda separata (ca la alte marci) sau merge (desi nu vad cum) cheia masinii. Urmeaza schimbul lichidului de frana, al antigelului si al uleiurilor de la diferentiale. 116120 de km. Resetat intervalul de service, am incercat modificarea la 15000 de km dar nu a mers cu Launcher. |
#14
Posted 27 September 2022 - 19:49
Unele modele au Webasto ce pornește fie din buton din interior (trebuie sa fie ceva pe la clima) și e programabilă dintr-un meniu ora de start și durata de funcționare (așa am avut eu), fie doar pornește automat sub o anumită temperatură și nu are funcție de temporizare sau remote start.
|
#15
Posted 28 September 2022 - 18:43
In meniu nu am gasit la extrafunctii decat lumina ambientala si surround camera.
Clar e teava de la webasto dar e lacrima, nu a mers niciodata. Am vazut conform VIN toate optiunile montate pe masina si e mentionat With Fuel Fired Heated. Telecomanda nu am dar se gaseste. In spatele lampilor de plafon din fata este un plastic fumuriu cu o rama metalica, nu stiu ce o mai fi si aia... Iata configuratia cu optiunile montate. 2022-09-28.png 194.36K 17 downloads 2022-09-28 (1).png 259.92K 19 downloads Edited by danghetau, 28 September 2022 - 18:47. |
|
#16
Posted 28 September 2022 - 21:06
To set a timed climate program: 1. Press the HOME MENU hard key.
2. Touch the Timed Climate soft key. This soft key may be set on a personal shortcut or accessed via the Extra Features soft key. Select the day for which you want to set a programme or select All Week to select the same start time for every day. 3. Touch the Timer 1 or Timer 2 icon. The timers can be toggled between on and off using the power soft key. 4. Touch the up or down arrows to set the start time. Hours and minutes are adjusted separately. 5. Touch OK. |
#17
Posted 28 September 2022 - 21:14
Asta e in teorie doar ca nu apare la extrafunctii asa ceva, doar lumina ambientala si camerele, am spus deja.
Ce tip de antigel trebuie pentru aceasta motorizare? Gasesc atat G11 cat si G12+, toate culorile. CVA inghite la servisare 4 litri, asa cum afirma cei de la LR sau 7 litri cum e in manual? Am manualul si in limba romana, cu engleza mai rarut. PS: distributia e pe lant, capacul care acopera lantul necesita vreo garnitura sau se pune silicon de vreun fel anume? Edited by danghetau, 28 September 2022 - 21:17. |
#18
Posted 29 September 2022 - 12:20
Am mai elucidat niste dileme. Masina nu are keyless entry (si mi s-a spus ca mai bine ca nu are, la fel ca pentru monitorizarea presiunii in pneuri) dar are webasto care porneste din telecomanda (nu o am dar se gaseste pe OLX cu 400 de lei, nu stiu daca trebuie reprogramata sau nu, nu e o urgenta, nu stiu daca o voi lua).
Am comandat antigel Texaco, asa cum scrie in manual, clasa G12+ vreo 4 litri.Lichid de frana un litru, ATE cu DOT 4 SL6. Ulei cutie de transfer (grup fata) original LR, cod LR003137 si grup spate original LR, cod LR003156. Pentru Haldex am ales sa nu iau original, am luat un filtru Vaico si un ulei SWAG. In viitor voi schimba mai repede, consider asta ca o spalare. Problema care ma incita este cu uleiul pentru CVA. In manual se spune 7 litri, la LR spun ca doar 4 litri, ca nu exista metoda oficiala de spalare prin scoaterea nu stiu carui furtun si adaugare ulei apoi iar scoatere si tot asa. LR spune clar: se scoate si se inlocuieste cat iese. Clar nu va fi un ulei 100% curat dar pot schimba mai des. In manualul primit (cartea masinii) e specificat un ulei Nippon AW-1 ATF (pentru cutii Aisin), in manualul care se gaseste online este alt ulei, Shell L 12108. Echivalente "actuale" ar fi pentru fiecare dar am doua intrebari: -e asa de stricta utilizarea uleiului original LR pentru CVA? Nu pot pune altceva care respecta normativele si care e echivalent OE? -cat sa fie, 4 litri cum spune LR sau 7 cum scrie in carte? Un litru de ulei original este cam 300 de lei iar Ravenol are la banii astia 4 litri, acelasi ulei... sau poate nu tocmai acelasi. Voi mergeti dupa normative si puneti si altceva sau STRICT original LR? Vad ca multe raspunsuri pentru acest ulei arata ca ar fi cel de Opel: https://www.google.c...sclient=gws-wiz la care se regaseste si cutia Aisin AW-1 care e pe Evoque. Edited by danghetau, 29 September 2022 - 12:32. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users