Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...

Termostat frigider - verificare
 Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 

O noua ticalosenie marca Digi

* * * - - 7 votes
  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 21.10.2009
TL;DR - Digi impune o "taxa de reconectare" fara a fi existat in prealabil o deconectare a serviciilor. Platesc factura la zi pentru toate serviciile, mai putin taxa de reconectare(asteptand solutionarea sesizarii) si apoi imi sunt deconectate serviciile pentru ca nu am achitat taxa de reconectare.

Tata avea un contract Digi pentru cablu TV, Internet si telefonie mobila.
Spun "avea", pentru ca din luna iulie nu se mai afla printre noi... fiind toata luna pe fuga prin spitale, dupa doctori, transport la Bucuresti, cautand farmacii/medicamente/ce mai e nevoie samd, am omis sa platesc la timp factura DIGI. Urmatoarea factura a venit cu o taxa de reconectare de 15 lei.
Am facut o sesizare la Digi in care am cerut sa imi precizeze in concret in ce perioada am avut deconectate serviciile, pentru ca nu au fost nici macar o ora deconectate, iar logica imi spune ca fara a exista o deconectare, nu poti sa percei o taxa pentru reconectare.
Sesizarea am facut-o pe 8 august. Intre timp am platit factura, mai putin cei 15 lei aferenti taxei de reconectare, intrucat am zis sa astept sa se solutioneze sesizarea.
Pe 15 septembrie, la o luna si o saptamana de la data sesizarii, primesc un e-mail in limbaj de lemn, in care nu imi precizeaza in concret cand am avut serviciile deconectate...
" Ca urmare a sesizării înregistrată cu  cu numărul ..... din data de 08.08.2022, vă aducem la cunoștință faptul că suma facturată pentru serviciului de reconectare  CATV a fost facturată corect. Astfel factura ....../  08.06.2022 scadentă în data de 30.06.2022 a fost achitată în data de 21.07.2022 ulterior suspendării serviciului pe motiv de neplată. Vă aducem la cunoștință clauza contractuală prevăzută la secțiunea Condiții generale pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice integrate RCS & RDS. Condiții generale pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice din contract: "3.6. In cazul neplatii contravalorii facturilor pana la expirarea Termenului de plata, RCS & RDS poate percepe, incepand cu cea de-a zecea zi a lunii urmatoare, penalitati de 0,2% pe zi de intarziere, calculate asupra cuantumului facturilor neachitate si totodata Operatorul poate suspenda furnizarea oricarui sau a tuturor serviciilor furnizate Beneficiarului inclusiv in baza altor contracte pana la achitarea integrala a obligatiilor fata de RCS & RDS. In cazul devalorizarii leului in raport cu EURO cu mai mult de 2% fata de cursul din data facturarii, RCS & RDS poate include diferenta de curs valutar in factura din luna urmatoare. Totalul penalitatilor de intarziere datorate de Beneficiar poate depasi cuantumul sumei asupra careia sunt calculate. Pe perioada suspendarii serviciilor de catre RCS & RDS ca urmare a neefectuarii platii de catre Beneficiar, RCS & RDS poate pretinde, iar Beneficiarul are obligatia sa achite contravaloarea tarifelor lunare aferente serviciilor contractate."
De asemenea valoarea taxei de reconectare este prevăzută în contractul de furnizare servicii la secțiunea "Alte taxe și tarife".
Am dat reply la mesaj, cu mentiunea ca solicit sa imi faca dovada ca mi-au fost suspendate serviciile, precum si intervalul suspendarii, deoarece mi-au dat un raspuns evaziv, care nu se refera la obiectul concret al reclamatiei si consider ca mi-a fost facturata o taxa de reconectare ilegala, avand in vedere ca nu am avut serviciile suspendate absolut deloc.
M-a sunat o doamna care mi-a spus ca nu inteleg eu bine sensul "deconectarii", ca se considera deconectare si daca imi ofera o calitate a serviciilor mai slaba, ceea ce sustin cei de la Digi ca s-a intamplat in cazul meu, cum ca ar merge Internetul la o viteza mai mica sau ar fi mai putine posturi tv accesibile - o mare aiureala... Deci Digi da un nou inteles termenului de deconectare, sa inteleg. Astia revolutioneaza limba română, ce sa mai.
Astazi mi-a aparut in browser mesajul "Stimate abonat, Va informam ca serviciile dvs. de telecomunicatii au fost deconectate din cauza neachitarii facturii."
Practic, desi imi achitasem factura anterioara (mai putin taxa de reconectare care mi se pare abuziva si nu s-au lămurit toate aspectele din sesizare ), astazi mi-au fost deconectate serviciile pentru ca nu am achitat si taxa de reconectare.
Bineinteles, acum urmeaza sa mai platesc 15 lei taxa de reconectare pentru deconectarea serviciilor de astazi (care chiar a avut loc, spre deosebire de cea anterioara).
Nu e neaparat vorba de cei 15 lei, ci mai mult de principii si respect fata de clienti, m-am saturat ca toti sa incerce sa te pacaleasca si sa te usuce de bani cu orice ocazie.
Am aruncat in stanga si in dreapta bani in ultimele doua luni, de nici nu mai stiu ... toata lumea, indiferent ca e vorba de privat sau de stat, incearca sa ia si pielea de pe tine. Poate este cazul sa luam atitudine. Mai stiti, de pildă, de taxa de reziliere de la Orange care a fost declarata ilegala de instantele de judecata?

#2
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 09.08.2005
Mă tem că se rezolvă doar la tribunal doar că nu văd cum poate dovedi careva ce zice - ăia că au suspendat serviciile, tu că totuși le-ai primit.

Altfel -
Pe perioada suspendarii serviciilor de catre RCS & RDS ca urmare a neefectuarii platii de catre Beneficiar, RCS & RDS poate pretinde, iar Beneficiarul are obligatia sa achite contravaloarea tarifelor lunare aferente serviciilor contractate.
Pe bune? Digi are clauză că poate să nu furnizeze serviciile și să ceară plata abonamentului aferent? Cu asta m-aș duce direct la ANPC.

#3
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,188
  • Înscris: 18.04.2008
În primul rând, condoleanțe pentru pierderea suferită! :(

În al doilea rând, Îți faci cont online și plătești. Sunt aplicații pe telefon, gen Pago, care îți notifică atunci când e factura emisă și chiar poți plăti din aplicație, fără comisioane.

Poate vede Digi.Helper și te lămurește.


#4
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 21.10.2009
@radunic

Pai asta e una dintre multele clauze abuzive incluse in contractele incheiate de operatorii din Romania. Nici nu prea ai ce sa faci, e un contract care nu poate fi negociat. Accepti sau renunti si iti alegi alt operator. Asa se pune problema.
Lumea prefera sa nu se complice prea mult, nu isi bate capul pentru 15-50-100 lei, dar uite cum isi fac de cap operatorii. Daca ciugulesc cate 15 lei de la 1000 oameni lunar, se aduna o suma frumoasa la finalul anului.

Orange s-a imbogatit cu taxele de reziliere impuse clientilor, pana au decis instantele ca reprezinta clauze abuzive.

@KyKyKyKy
Am discutat cu Digi.Helper, trecuse o luna si inca nu primisem raspuns la sesizare. Am primit dupa vreo 2 saptamani.
Aveam cont de digi setat cu plata recurenta, dar pe abonamentul meu. Tata avea alt abonament, pe alt domiciliu si isi platea factura la ghiseu.
Nu mi-a stat gandul tocmai la plata facturii in timp ce colindam prin spitale si aveam atatea pe cap.
Am recunoscut ca am depasit termenul de plata si daca intr-adevar mi-ar fi fost deconectate serviciile, plateam taxa si nu aveam nimic de obiectat.


Ca sa fiu inteles clar, nu ma deranjeaza ca trebuie sa platesc o suma de bani, care e chiar derizorie.
Ma deranjeaza in schimb sa fiu taxat pentru o deconectare fictiva, din pix.
Ma deranjeaza ca la telefon sa imi spuna doamna de la Digi ca deconectare nu inseamna neaparat intreruperea serviciilor, ca e tot deconectare si daca imi scade viteza la Internet.
Ma deranjeaza ca toate firmele private pot sa isi faca de cap utilizand niste clauze contractuale care sunt vadit abuzive, iar statul roman nu protejeaza consumatorii.

Edited by lex2010, 20 September 2022 - 14:27.


#5
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,029
  • Înscris: 09.05.2006
Ca sa nu-ti mai bati capul, mai ales ca zici ca ai avut de tras destul... cel mai bine reziliezi  si te multi la altii daca nu-ti mai place de ei....

Eu raman la Digi (abonat din 2008) din 2 motive: internet stabil, si doua canale tv care nu le regasesc la altii: Cinemaraton si Comedy EST sau cum s-o mai numi acum...

PS. Factura Digi mi se plateste automat, punand o recurenta la plata pe site-ul lor cu un card bancar. Fa si tu asta daca in rest esti multumit...

#6
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,529
  • Înscris: 15.06.2004

Quote

Astfel factura ....../  08.06.2022 scadentă în data de 30.06.2022 a fost achitată în data de 21.07.2022 ulterior suspendării serviciului pe motiv de neplată.
Practic aici ar fi de principiu problema.
Dat fiind ca nu ai platit factura la timp ei aveau dreptul sa te deconecteze si probabil la ei in sistem apare deconectare chiar daca fizic nu s-a intamplat - poate a uitat cel care opera sa faca si deconectarea fizica.
Cand ai achitat au facur reconectarea in sistem si gata, te-au taxat. Chiar daca au uitat sa te deconecteze real.

#7
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 21.10.2009
Nu ma asteptam sa fie o deconectare fizica(sa imi taie cablul), dar cel putin o deconectare din sistem(sa nu mai am acces la canalele TV, la serviciul de telefonie mobila si Internet).
Neexistand vreo intrerupere/suspendare a furnizarii acestor servicii, cum pot sa spuna ca m-au deconectat?

#8
underrated

underrated

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,200
  • Înscris: 03.08.2010
N-au uitat sa-l deconecteze. Fac economie de bani, nu trimit om pe teren sa taie fizic conexiunea, pentru ca in 90% din cazuri se plateste restanta. Prefera sa te taie din pix.

#9
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 23.10.2015
Deci, pe tine te deranjeaza ca au fost baieti de treaba si nu ti-au taiat macaroana instant. Serios?

Cum zice americanul, orice fapta buna nu ramane nepedepsita.

#10
rogerlecoco

rogerlecoco

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,049
  • Înscris: 18.02.2004

 clausio, on 20 septembrie 2022 - 14:19, said:

Ca sa nu-ti mai bati capul, mai ales ca zici ca ai avut de tras destul... cel mai bine reziliezi  si te multi la altii daca nu-ti mai place de ei....

Eu raman la Digi (abonat din 2008) din 2 motive: internet stabil, si doua canale tv care nu le regasesc la altii: Cinemaraton si Comedy EST sau cum s-o mai numi acum...

PS. Factura Digi mi se plateste automat, punand o recurenta la plata pe site-ul lor cu un card bancar. Fa si tu asta daca in rest esti multumit...

Cinemaraton este de ceva timp bun la Orange: https://www.lyngsat....ineMaraton.html

#11
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,032
  • Înscris: 09.08.2005

 LukRo, on 20 septembrie 2022 - 14:43, said:

Deci, pe tine te deranjeaza ca au fost baieti de treaba si nu ti-au taiat macaroana instant. Serios?
Cred că de fapt îl deranjează că au cerut bani pe ceva ce nu s-a întîmplat. Chiar dacă acel ceva e deconectarea.

#12
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,865
  • Înscris: 16.04.2007

 lex2010, on 20 septembrie 2022 - 14:37, said:

Nu ma asteptam sa fie o deconectare fizica(sa imi taie cablul), dar cel putin o deconectare din sistem(sa nu mai am acces la canalele TV, la serviciul de telefonie mobila si Internet).
Neexistand vreo intrerupere/suspendare a furnizarii acestor servicii, cum pot sa spuna ca m-au deconectat?
Am facut anual, in ultimii 5 ani, solicitare pentru suspendarea cablului TV la Digi pe o perioada de 3 luni ( nu statea nimeni in acea locatie ).
Niciodata nu au intrerupt cablul TV.
Cu toate astea, dupa cele 3 luni, plateam taxa de reconectare.

#13
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 23.10.2015

 radunic, on 20 septembrie 2022 - 14:48, said:

Cred că de fapt îl deranjează că au cerut bani pe ceva ce nu s-a întîmplat. Chiar dacă acel ceva e deconectarea.

Asa este, mult mai corect la Electrica cand plateam taxa de reconectare de 400 lei sa vina sa apese un comutator in tabloul scarii. Muncea omu de se rupea.

#14
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

 radunic, on 20 septembrie 2022 - 14:48, said:

Cred că de fapt îl deranjează că au cerut bani pe ceva ce nu s-a întîmplat. Chiar dacă acel ceva e deconectarea.
Nu e problema, A rezolvat-o. Acum nu mai are motiv sa se planga.
Stimate abonat, Va informam ca serviciile dvs. de telecomunicatii au fost deconectate din cauza neachitarii facturii.

In cat timp se face reconectarea, conform contractului ?

Edited by pasilla, 20 September 2022 - 15:03.


#15
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,529
  • Înscris: 15.06.2004

 underrated, on 20 septembrie 2022 - 14:42, said:

N-au uitat sa-l deconecteze. Fac economie de bani, nu trimit om pe teren sa taie fizic conexiunea, pentru ca in 90% din cazuri se plateste restanta. Prefera sa te taie din pix.

Nu trimit niciodata om pe teren - deconectarea se face remote din GPON/ONT.

Posibi lsa nu fi luat comanda din sistem sau cine stie ce s-a intamplat.

#16
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,496
  • Înscris: 25.10.2007
Si care era vechea ticalosenie?

#17
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,029
  • Înscris: 09.05.2006

 rogerlecoco, on 20 septembrie 2022 - 14:44, said:


Cinemaraton este de ceva timp bun la Orange: https://www.lyngsat....ineMaraton.html

E de bine. Dar lipseste CinemaEst (ex ComedyEST).

Un scurt istoric
Cinemaraton a fost introdus de Cablistul AKTA Tv, apoi de cei de la Telekom. Telekom l-a eliminat din grila in 1 decembrie 2018 (ce ironie sa elimini un canal cu filme romanesti de ziua nationala a Romaniei) iar AKTA a fost preluat de Digi la pachet cu canalele respective.( Cinemaraton si Comedy Est).

Din ce cred eu, Digi are cea mai buna selectie de canale. Corespunzator nevoilor mele... ;)

#18
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,376
  • Înscris: 08.02.2011

 eiffel, on 20 septembrie 2022 - 15:09, said:

Nu trimit niciodata om pe teren - deconectarea se face remote din GPON/ONT.

Posibi lsa nu fi luat comanda din sistem sau cine stie ce s-a intamplat.


La internet se face remote, dar la cablu tv nici nu cred ca se poate fizic daca esti pe fibra si ai mininod din ala.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate