Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Nereparare produs in termen de 15 zile - Am dreptul sa cer un un produs nou in schimb?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
Andrei_Dan_S

Andrei_Dan_S

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2022
Salutare,
am o situatie legata de un produs defectat si trimis  in service, care in prima faza mi s-a transmis ca pisele pentru reparatie  vor ajunge in data de 15 septembrie iar termenul de 15 zile  dedicat reparatiei expira in data de 6 septembrie.

Situatia este in felul urmator:

Am cumparat de pe Emag pe 18 mai un aparat foto Sony A7IV. Fiind prima data pe un mirorelss am ajuns mai tarziu le setarile de customizare si am observat pe la inceputul lui august ca rotita din fata de unde se poate modfica diafragma sau shutterul, nu functioneaza. Mai mult ca sigur acest defect il avea din fabrica dar nu am observat la timp.

In data de 22 august l-am predat la Depanero. La fix 11 zile, pe 2 septembrie, am fost sunat de catre un reprezentat al service-ului in care mi s-a comunicat ca piesele ajung pe 15 septembrie si daca sunt de acord cu termenul de reparatie. Am intrebat la randul meu, ce se intampla daca nu sunt de acord Posted Image , avand in vedere ca, totusi, termenul este destul de mare si "din cate cunosc, teremenul de repartie este de 15 zile". Acesta mi-a spus ca in aceasta situatia service-ul va face o negatie si in baza acestei negatii imi va fi inlocuit prdosul cu unul nou sau imi va fi sotornata factura daca produsul nu este pe stoc. Aceasta convorbire a fost inregistrata de catre reprezentatul service ului, cerandu-mi acordul.

In data de 4 septembrie, am primit de la Emag un mail in care mi se transmitea ca "din pacate, suntem nevoiți să depășim puțin termenul de 15 zile dedicat reparației, însă depunem toate eforturile să il folosești din nou în cel mai scurt timp si vom vom reveni cu informatii catre tine cel tarziu pana la data de 8 septembrie" , desi cele 15 zile ca termen legal de reparatie expirau pe 6 septembrie. Aceast teremn limita a fost ales unilateral de catre Emag, fara sa fiu in vreun fel cosultat. In aceeasi zi am revenit catre Emag cu mail rugand sa mi se tramsmita care este motivul acestei intarzieri.

S-a facut 9 septembrie dimineata si nimeni nu a transmis nicio informare Posted Image pe nicaieri.  Prin umare pe platforma FB le-am scris celor de la Emag situatia de mai sus. In 2 ore am fost sunat de catre cei de la ESD Rom -  service  autorizat Sony, care mi au transmis ca producatorul nu este de acord sa imi schimbe aparatul, "defectiunea fiind una minora, aparatul putand functiona si cu acea defectiune si ca imi ofera o luna in plus garantie". Am zis ca glumeste. Am intrebat o pe domnsioara de la telefon daca e ingregsitrata convorbirea. Mi-a confirmart Posted Image  E adevarat ca aparatul functioneaza si fara acea rotita, functioneaza si fara carcasa si fara e cran daca e sa o luam asa.Posted Image I-am transmis ca nu sunt dea cord mi ramane sa fac o sesizare catre Prptectia Consumatorului. Dansa a spus ca va transmite producatorului.

Articolele de lege de care ma pot lega sunt:

Legea "privind vanzarea produselor si garantiile acestora" prevede" la articolul 11 aliniatul 4:

"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, și fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate a produsului"

Articolul 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
   a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
   b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
   c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Articolul 14
Consumatorul nu este îndreptățit să solicite rezoluțiunea contractului, dacă lipsa conformității este minoră.


Avand in vedere cel de mai sus, as dori sa va intreb daca o sesizare la ANPC ar avea sorti de izbanda (prin inlocuirea produsului/rezolutiunea constractului) avand in vedere ca:
  • Perioada rezonabila de timp  de 15 zile alocat reparatiei a fost depasita
  • In perioada de 15 zile  mi-a fost comunicat  faptul ca produsul va fi inlocuit sau factura stornata, nefiind de acord cu data propusa de reparatie (dupa 15 septembrie)
  • Nu am fost informat de catre service sau Emag ca s-a schimbat aceasta solutie
  • O noua solutie (prelungirea cu o luna a garantiei + repararea produsului) mi-a fost comunicata doar dupa ce am am cerut alte informari suplimentare, comunicarea din partea service-ului/magazinului in aceasta privinta  neexistand.
La mentiunile mele, service ul ma poate contracara cu faptul ca defectiunea este minora si se poate repara.

Totusi, retoric vorbind, daca eu ma duc in service cu un produs caruia tocmai ieri ia expirat garantia, acel produs nu mai este in garantie, rpin urmare nu mai beneficiez de aceasta.

Daca am fost pre alung, imi cer scuze anticipat, insa am dorit sa ma fac cat mai bine inteles si sa ofer informatie cat mai buna pentru o decize eficenta

Va multumesc!

#2
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,998
  • Înscris: 09.08.2005
Nu prea sună a defecțiune minoră... Faptul că nu funcționează rotița din față - cu care stabilești diafragma sau timpul de expunere - nu e deloc minor.
Există altă posibilitate de a le stabili? Ce altă metodă oferă aparatul?

#3
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,901
  • Înscris: 02.02.2007
rotita aia e baza aparatului! fara ea , merge doar pe ,,automat" , nu?
adica e un p&s :)
nu cred ca se impune neaaparat inlocuirea, dar reparatia, cu siguranta!
si e treaba vanzatorului, nu a producatorului, ca tu ai dat banii lui emag, nu lui sony!

#4
cetces

cetces

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 10.08.2022
Eu nu inteleg de ce pe 2 septembrie cand te-au apelat si ti-au oferit negatie in loc sa le ceri imediat negatia oferita si imediat sa iei altul, tu ai acceptat sa astepti pentru reparatie.
Atunci trebuia sa actionezi, acum e prea tarziu pentru regrete ca ai facut alegerea nepotrivita.

#5
Andrei_Dan_S

Andrei_Dan_S

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2022

View Postradunic, on 09 septembrie 2022 - 19:30, said:

Nu prea sună a defecțiune minoră... Faptul că nu funcționează rotița din față - cu care stabilești diafragma sau timpul de expunere - nu e deloc minor.
Există altă posibilitate de a le stabili? Ce altă metodă oferă aparatul?

Aparatul mai are o rotita in spate, in afara de cea de pe body/spate. Se poate seta timp de expunere/diafragma pe cel doua rotite , ambele din spate . Insa in acest mod trebuie sa renunt la o functie alocata acelei  rotite din spate careia vreau s aii aloc diafragma.. Insa e mult mai comod si eficient sa ai setat pe cele doua rotite din fata/spate cei doi parametri. Multumesc de raspuns!

View Postrichi_e, on 09 septembrie 2022 - 19:36, said:

rotita aia e baza aparatului! fara ea , merge doar pe ,,automat" , nu?
adica e un p&s Posted Image
nu cred ca se impune neaaparat inlocuirea, dar reparatia, cu siguranta!
si e treaba vanzatorului, nu a producatorului, ca tu ai dat banii lui emag, nu lui sony!

Salut, nu, nu e chiar asa:) E un aparat profesional. As fi ipocrit sa zic ca nu poate functiona fara aceaea rotita. Functioneaza! Doar ca daca nu avea rostul ei si era fara utilitate importanta, nu ar fi fost pusa acolo.Posted Image

Nu imi doresc sa fiu habotnic si sa incerc sa profit de chichite avocatesti. Totusi, consider ca mi s-a incarcat un drept de cosumator prin nerespectarea teremnului de reparatie.

View Postcetces, on 09 septembrie 2022 - 19:50, said:

Eu nu inteleg de ce pe 2 septembrie cand te-au apelat si ti-au oferit negatie in loc sa le ceri imediat negatia oferita si imediat sa iei altul, tu ai acceptat sa astepti pentru reparatie.
Atunci trebuia sa actionezi, acum e prea tarziu pentru regrete ca ai facut alegerea nepotrivita.

Salut,
pentru ca pe 2 septembrie era vineri. Urma sambata, duminca. Si nu aveam cum sa intuiesc ca peste noapte, cineva va schimba o decizie radical  de care eu nu o sa stiu. Si nu apucasem sa fac ncio alegere. Pur si simplu astepatm mailul cu negatia ca sa pot sa ma duc la emag. Si acesta nu a mai venit desi asa se discutase.

Edited by Dany_Darke, 09 September 2022 - 20:57.


#6
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,078
  • Înscris: 16.10.2018

View Postcetces, on 09 septembrie 2022 - 19:50, said:

Eu nu inteleg de ce pe 2 septembrie cand te-au apelat si ti-au oferit negatie in loc sa le ceri imediat negatia oferita si imediat sa iei altul, tu ai acceptat sa astepti pentru reparatie...
Posibil ca omul să fi prins un deal bun la cumpărare iar dacă făceau storno, suma nu era suficientă pentru alt aparat identic?

#7
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View Post_R_A_D_U, on 09 septembrie 2022 - 20:15, said:

Posibil ca omul să fi prins un deal bun la cumpărare iar dacă făceau storno, suma nu era suficientă pentru alt aparat identic?
a luat cu reduceri mari,resigilat si acuma vrea unu nou sigilat :(
Solutia e asteptat Depanero sa il repare..,stiu,asta e..

#8
Andrei_Dan_S

Andrei_Dan_S

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2022

View PostMembruAnonim, on 09 septembrie 2022 - 22:09, said:

a luat cu reduceri mari,resigilat si acuma vrea unu nou sigilat Posted Image
Solutia e asteptat Depanero sa il repare..,stiu,asta e..
Salut, nu, nu am luat cu reduceri mari , am luat la pret de lista. Iar stornarea intervenea doar in situatia in care produsul nu se afla pe stoc, ceea e nu este cazul.
Intrebarea mea era totusi, daca, avand in vedere ca potrivit legii produsul nu s-a reparat in termneul de 15 zile, asa cum prevede legea, am dreptul legal sa cer rezolutia contractului.

#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006
Conform legii, un produs defect se repara, se inlocuieste, se returmeaza banii.In aceasta ordine. Si toate aste trebuie sa se intample intr-o perioada rezonabila de timp de 15 zile calendaristice.
Pana azi, 10.09.2022. tu in care situatie de incadrezi?

#10
Andrei_Dan_S

Andrei_Dan_S

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2022

View Postadisz, on 10 septembrie 2022 - 08:04, said:

Conform legii, un produs defect se repara, se inlocuieste, se returmeaza banii.In aceasta ordine. Si toate aste trebuie sa se intample intr-o perioada rezonabila de timp de 15 zile calendaristice.
Pana azi, 10.09.2022. tu in care situatie de incadrezi?

Salut!
DIn pacate, in niciuna din ele!
Produsul nu a fost reparat, produsul nu afost inlocuit, factura nu a fost stornata!
Cele 15 zile au expirat pe 6 septembrie!

#11
AztecWarrior

AztecWarrior

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 17.02.2020
Daca a fost produs special pe comanda termenul de 15 zile nu trebuie obligatoriu respectat, dar s-ar putea sa ma insel.
Ei mai au si optiunea legala conform acestui articol sa iti dea o parte din bani inapoi. De obicei se calculeaza asa - durata medie de utilizare - sa zicem 36 luni la aparate foto impartita la pret si imultita cu cate luni NU a fost in posesia ta.21
Exemplu - aparatul a costat 5000 lei. 5000 / 36 = 138. Tie ti sa stricat in garantie dupa 15 luni. Deci tu ai utilizat aparatul 15 luni - din durata de viata estimata la 36 de luni. 36-15=21. Ai mai fi avut 21 de luni de viata ramase. 21*138=2900 lei. Daca iti dau 2900 inapoi este OK si cinstit in fata legii - adica au acordat "o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului". Sau pot calcula in loc de durata de viata timpul de garantie ramas. Ai avut 2 ani garantie. Atunci este 5000/24=208. Ti s-a stricat dupa 14 luni. 24-14=10 ramase. 10*208=2080 lei inapoi.
Articolul 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
   a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
   b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
   c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Edited by AztecWarrior, 10 September 2022 - 12:27.


#12
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

View PostAztecWarrior, on 10 septembrie 2022 - 12:26, said:

Exemplu - aparatul a costat 5000 lei. 5000 / 36 = 138. Tie ti sa stricat in garantie dupa 15 luni. Deci tu ai utilizat aparatul 15 luni - din durata de viata estimata la 36 de luni. 36-15=21. Ai mai fi avut 21 de luni de viata ramase. 21*138=2900 lei. Daca iti dau 2900 inapoi este OK si cinstit in fata legii - adica au acordat "o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului". Sau pot calcula in loc de durata de viata timpul de garantie ramas. Ai avut 2 ani garantie. Atunci este 5000/24=208. Ti s-a stricat dupa 14 luni. 24-14=10 ramase. 10*208=2080 lei inapoi.

Vorbesti prostii. Daca i s-a stricat si nu mai poate fi reparat insa nici in stoc nu mai exista, are negatie si isi primeste integral banii inapoi. Nu mai dezinforma.

#13
Andrei_Dan_S

Andrei_Dan_S

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2022

View PostMembruAnonim, on 10 septembrie 2022 - 18:54, said:

Vorbesti prostii. Daca i s-a stricat si nu mai poate fi reparat insa nici in stoc nu mai exista, are negatie si isi primeste integral banii inapoi. Nu mai dezinforma.

Nu sunt exagerat, produsul poate fi reparat. Doar ca cele 15 zile in care trebuia reparat au expirat de pe data de 6. Ulterior, la insistentele mele, am aflat ca producatorul nu mai doreste sa imi schimbe aparatul, desi Depanero initial asta imi spusese in cele 15 zile. De sunat, din proprie iniativa, nu m a sunat niemni sa imi comunice ca intelegrea s-a schimbat.

#14
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006

View PostAndrei_Dan_S, on 10 septembrie 2022 - 11:56, said:


Salut!
DIn pacate, in niciuna din ele!
Produsul nu a fost reparat, produsul nu afost inlocuit, factura nu a fost stornata!
Cele 15 zile au expirat pe 6 septembrie!

In cazul asta trebuie sa apelezi la ANPC.
Sincer sa fiu,avand in vedere pretul aparatului  inca nu inteleg de ce n-ai continuat pe aceasta varianta

View PostAndrei_Dan_S, on 09 septembrie 2022 - 19:04, said:


In data de 22 august l-am predat la Depanero. La fix 11 zile, pe 2 septembrie, am fost sunat de catre un reprezentat al service-ului in care mi s-a comunicat ca piesele ajung pe 15 septembrie si daca sunt de acord cu termenul de reparatie. Am intrebat la randul meu, ce se intampla daca nu sunt de acord Posted Image , avand in vedere ca, totusi, termenul este destul de mare si "din cate cunosc, teremenul de repartie este de 15 zile". Acesta mi-a spus ca in aceasta situatia service-ul va face o negatie si in baza acestei negatii imi va fi inlocuit prdosul cu unul nou sau imi va fi sotornata factura daca produsul nu este pe stoc. Aceasta convorbire a fost inregistrata de catre reprezentatul service ului, cerandu-mi acordul.


#15
Andrei_Dan_S

Andrei_Dan_S

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.09.2022

View Postadisz, on 10 septembrie 2022 - 19:23, said:

In cazul asta trebuie sa apelezi la ANPC.
Sincer sa fiu,avand in vedere pretul aparatului  inca nu inteleg de ce n-ai continuat pe aceasta varianta

Salutare!
Am primit negatie de la Depanero (depasirea termenului cu care nu am fost de acord) iar produsul mi-a fost inlcuit fara nicio ezitare de catre Emag.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri!

#16
cetces

cetces

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 10.08.2022
De ceva timp emag sunt campioni la neseriozitate... cand e vorba sa iti ia banii ii vor chiar in avans, ba chiar iti baga taxa extra daca nu platesti in avans... cand e vorba sa dea clientului dreptul, parca vorbesti cu peretii, pana nu iti faci mii de nervi si multiple reclamatii nu iti obtii drepturile. Au ajuns atat de mari incat fac numai arogante, nu mai zic ca au angajat numai personal slab pregatit prin showroom-uri care isi plini de aroganta de ai spune ca sunt patroni la companie, nu salahori.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate