Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
lichid racire Tico Daewoo
Last Updated: Aug 28 2022 17:08, Started by
h3llu
, Aug 12 2022 22:16
·
0
#1
Posted 12 August 2022 - 22:16
Salut colegi , din nou am o problema cu Tico an fabricatie 1998 , si din nou nu mi-o primeste la niciun service . Acum m-am pomenit ca in timp ce era in parcare cu pornit motorul a debordat lichidul de racire din cauza ca nu a mai pornit ventilatorul . Indicatorul de temperatura in bord nu se mai ridica deloc . Incerc sa o repar singur si de aceea va intreb cum as putea sa verific instalatia electrica de racire . Am cumparat preventiv la sfatul unui vanzator de piese Daewoo doua termocuple din care una cod MEX0767 si una cu diametru mai mare ,doua contacte izolate de masa si pe care scrie FYC 93 grade C -ON. Nu gasesc unde sunt montate la motor . Banuiesc faptul ca termocupla mare porneste ventilatorul . Am vazut in spatele carburatorului ceva care seamna cu o termocupla , cu doua fire rosu si albastru dar este diferita de ce am cumparat eu . Aceasta piesa avea o rezistenta de 70 Ohm imediat ce am constatat defectiunea . Eu tocmai incercam sa vad de ce se decarca bateria in doar cateva zile . Poate ma consiliaza cineva amabil .
|
#2
Posted 13 August 2022 - 00:13
cauta manualul de reparații, nu e nevoie sa faci deduceri și presupuneri.
|
#3
Posted 13 August 2022 - 00:39
Am gasit pe net manualul, dar nu arata unde se afla termocupla care porneste ventilatorul . Este doar o schema electrica. O mai tineam de back-up si s-a defectat tocmai cand vroiam sa o dau unui prieten care si-a lasat masina in service . Cand e foarte aglomerat in oras chiar ma ajuta pentru ca pot sa o parchez in locuri unde nu intra o masina normala .
|
#4
Posted 13 August 2022 - 02:13
#5
Posted 13 August 2022 - 03:35
Termocupla care pornește electroventilatorul se află pe carcasa termostatului.
Verifică și releul electroventilatorului. Băi spirituali lui peste, v a cerut vouă bani de benzină sau de întreținere ? Aveți arie pt sfaturi auto, de ce poluați pe aici ? |
#6
Posted 13 August 2022 - 08:27
Multumesc pentru informatie , ma duc cu aparatul de masura sa vad ce se petrece.
|
#8
Posted 13 August 2022 - 09:04
In disperare de cauza, leaga ventilatorul pe direct. Ai grija sa nu-l lasi legat dupa ce opresti motorul.
|
#9
Posted 13 August 2022 - 09:47
#11
Posted 13 August 2022 - 11:36
Daca ai a/c, majoritatea modelelor (sper ca si al tau) pornesc ventilatoarele la ponirea a/c. Separat de asta, un test definitiv pentru functionarea ventilatorului ar fi sa il alimentezi pe direct.
Daca ventilatorul porneste, ramane sa depanezi lantul de comanda. Verifica daca ai tensiune in mufa ventilatorului la conditii de functionare care ar presupune comandarea sa, iar daca nu ai, mergi in amonte. Termocuplu, releu (daca o avea), cablaje. Dar incepe cu ce-i mai simplu, mufa si cablajul ventilatorului, poate ai noroc. Apoi termocuplul. Apoi orice altceva. Pana termini de rezolvat problema poti sa mergi cateva zile cu apa curata in instalatie. Nu va pati nimic. |
#12
Posted 13 August 2022 - 13:12
Multumesc tuturor pentru sfaturi si incerc sa le pun in aplicare . Deocamdata am fost la locul faptei, am gasit termocontactul care se afla fix pe capsula care permite trecerea apei spre radiator . Sunt sub ruptor si de aceea nu se vad usor . Bateria este slaba si are doar 8V. Am scos cupla si am introdus o sarma in circuit si pentru o secunda ventilatorul a pornit . Am scos bateria si am pus-o la incarcat dar fiindca a scazut sub 10V este compromisa. S-ar parea ca termocontactul este in aval de capsula si probabil aceasta din urma este blocata . In urma cu ceva timp am turnat in radiator un pic de solutie pentru reparatie deoarece avea un por pe unde iesea un fir de abur . Acum nu mai sufla ,dar probabil ca a infundat tot si a stricat capsula . Eu credeam ca termocontactul este pe apa din motor dar se pare ca este dupa capsula . Cu o capsula blocata termocontactul este izolat de apa fierbinte din motor. Asa este?
|
#13
Posted 14 August 2022 - 09:50
Ceea ce numesti capsula trebuie sa fie carcasa termostatului si are logica sa fie termocuplul dupa el. Daca se mai gasesc usor schimba direct termostatul. N-are cum sa ii strice dupa atatia ani. Daca nu, remonteaza carcasa fara el si vezi daca se schimba cu ceva functionarea.
|
#14
Posted 14 August 2022 - 11:55
Am curatat cu W40 toata portiunea din zona termostatului si il voi schimba impreuna cu sonda de temperatura plus cele doua garnituri. Am observat si ca lichidul din radiator are particule in suspensie asa ca am sa incerc sa-l elimin cat pot de mult si sa apoi sa bag unul proaspat.
|
#15
Posted 14 August 2022 - 12:05
victord36, on 13 august 2022 - 13:58, said: Baterie+termocontact+capsula vietii+remat la kg iei un scuter pe care in oras chiar ma ajuta pentru ca pot sa o parchez in locuri unde nu intra o masina normala. E scris cam brambura, dar, in fine... Faptul că ție îți este folositor un scuter îl transformă intr o soluție pt toată lumea ? In noiembrie ce facem, intrăm în hibernare ? |
|
#16
Posted 14 August 2022 - 14:11
Cu siguranta originea problemei este ca instalatia a fost completata cu apa de la robinet ani la rand deoarece exista o mica fisura in radiator . Din acest motiv nu mai merge socul si nici indicatorul de temperatura. Masina a fost in posesia tatalui meu care nu prea o ingrijea ,dar daca las deoparte consumabilele care si alea au fost schimbate la intervale de ani , inseamna ca voi monta prima piesa de schimb la motor in mai bine de 170 mii Km . Cu toate astea motorul a functionat foarte bine si nici nu ma pot plange de consum chiar cu socul blocat. Prin oras sau cand am ceva incomod de carat dau jos bancheta si imi fac treaba . Cu aceste sferturi de masina oamenii au făcut taxi, au carat materiale pentru a construi case si au dezvoltat afaceri. Acum sunt istorie si prilej de ras pentru cei mai multi .
|
#17
Posted 26 August 2022 - 22:34
Ca sa nu las subiectul in aer va spun ca am schimbat temocupla si termostatul . Se pare ca termostatul a fost montat invers la o reparatie sau poate chiar din fabricatie . Cel putin asa a spus nenea care a facut acum operatiunea . Acum l-am montat cu arcul inspre motor . Acest termostat este cumva excentric si pare ca arcul se potriveste foarte bine in carcasa, dar pe partea cu furtun ,adica spre radiator si probabil acest lucru l-a indus in eroare pe un mester care a mai lucrat la masina . Nu sunt chiar sigur de acest fapt pentru ca nu am vazut momentul cand s-a scos acum termostatul . Inainte vreme ventilatorul pornea imediat ce opream masina sau cand mergeam cu viteza mica si se oprea dupa 1-2 minute . Acum dupa schimbarea celor doua piese si completare cu amestec ventilatorul porneste la un moment dat si nu se mai opreste cand merg prin oras . De fapt functioneaza tot timpul si se opreste la 2-3 minute dupa ce opresc motorul . Cu masina pe loc si motorul pornit, odata ce ventilatorul porneste ramane asa pana dupa ce opresc motorul . Apa in borcan ramane tot timpul la nivel si radiatorul nu "arde" ca sa zic asa. Este doar fierbinte si dupa ce porneste ventilatorul se mai raceste .
Edited by h3llu, 26 August 2022 - 22:39. |
#18
Posted 27 August 2022 - 07:41
Pare comportament aproximativ corect pentru un radiator colmatat/care nu mai asigura eficient racirea. Ceea ce nu ar fi de mirare daca e ala original.
Nu cred ca l-au proiectat cu un radiator atat de mic incat sa aiba nevoie de ventilator in toate regimurile. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users