Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Achizitie logan nou (ce cutie, ce motor)

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#1
djhappy89

djhappy89

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,341
  • Înscris: 02.01.2011
Buna seara.

Doresc sa cumpar un Logan nou, insa nu stiu la ce anume sa ma decid in privinta motorizarii ( ce motor sa aleg nu inteleg mare lucru de pe siteul celor de la daciaa cu privire la motoarele lor ) si in privinta cutiei manuale sau automata. (de ce ar fi ok o cutie automata si manuala sau invers)
Masina o folosesc relativ putin in decursul unui an ajung sa fac max 10.000-12.000 km, iar ca si carburant aleg benzina sau chiar si combinatia de gaz si benzina. nu caut la masina sa plec cu demaraj , nu ma intereseaza depasirile in forta, viteza etc...
Asadar ii rog pe cei care se pricep si care sunt dornici de ajutor sa invete o persoana cu cateva sfaturi bune cu privire la achizitia unui model cat mai ok pentru un om de rand.
Rog persoanele rau intentionate sa nu intervina. Gen atata buget am atat imi pot permite. Va multumesc in avans!

Edited by djhappy89, 08 August 2022 - 23:21.


#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cutia automata este net superioara celei manuale.

#3
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
motorul cu gaz.
daca exista gaz cu cutie automata ar fi un vis.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
GPL-ul are aproape acelasi pret ca benzina (kg/kg). Nu mai e o mare smecherie.
Nici inainte nu era pentru 10 K- 12K km /luna.

Edited by pasilla, 08 August 2022 - 23:38.


#5
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,484
  • Înscris: 30.08.2006
NU e superioara cu nimic. In plus CVT este super galagioasa si ambaleaza motorul inutil. Pentru o Dacie cu motor de 0.9 TCI sau ECO-G 100 o cutie manuala e suficient de confortabila.
Daca te hotarasti pentru o cutie CVT, sa testezi foarte bine cum se comporta la drum. Dupa ce o cumperi nu mai poti sa te razgandesti.
Am condus o automata cu dublu ambreiaj care e dintr-o liga superioara si am zis pass. Cam 10000 km fac si eu pe an.

Edited by Leo2006, 08 August 2022 - 23:45.


#6
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostLeo2006, on 08 august 2022 - 23:38, said:

NU e superioara cu nimic.
Nu toti apreciaza amestectul in mamaliga, in timp ce conduc.

Edited by pasilla, 08 August 2022 - 23:43.


#7
djhappy89

djhappy89

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,341
  • Înscris: 02.01.2011

View Postarg, on 08 august 2022 - 23:32, said:

motorul cu gaz.
daca exista gaz cu cutie automata ar fi un vis.
din pacate la Dacia nu exista masina cu cutie automata si pe gaz:(

View PostLeo2006, on 08 august 2022 - 23:38, said:


Daca te hotarasti pentru o cutie CVT, sa testezi foarte bine cum se comporta la drum. Dupa ce o cumperi nu mai poti sa te razgandesti.
Ce anume nu ti-a placut tie ?

#8
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View Postpasilla, on 08 august 2022 - 23:36, said:

GPL-ul are aproape acelasi pret ca benzina (kg/kg). Nu mai e o mare smecherie.
Nici inainte nu era pentru 10 K- 12K km /luna.
q
1l gpl = 0.5 kg = 11gcal/kg*0.5kg/l= 5.5gcal
1l benzina = 0.7 kg = 7.5gcal/l

diferenta ar fi cca 33% in energie combustibil.
iar diferenta ca pret e 100%

#9
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Benzina are o densitate un pic mai mare. Pretul GPL e putin mai mare decat 50% fata de benzina.
Raportul ala se reduce pe la maxim 20 %.
Costul cu instalatia de GPL intervine in calcul. Pentru 10 k Km/an nu vad nici o justificare.

Edited by pasilla, 09 August 2022 - 00:46.


#10
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
laganu cu gepele e mai ieftin decat ala fara. cu 500-1000e

#11
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018
Daca nu te deranjeaza schimbatul vitezelor ia normala.daca acest lucru iti provoaca discomfort ia automata.acum depinde si de pret

#12
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,400
  • Înscris: 26.05.2022
Loganul cu cutie automată (de scuter) e extrem de lent. Eu zic ca cea mai buna variantă ar fi sa iei motorul TCE 110, versiunea care vine fără gpl si cu cutie manuală.

#13
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,527
  • Înscris: 08.03.2017
Mai alege inca o varianta inafara de Dacia , ceva apropiat ca pret chiar daca putin mai mare .
Parerea mea de pana acum este ca motoarele sunt cam consumabile ...probleme de soft cu duiumul iar cea mai problematica motorizare dpdv sofware este 1.0 gpl !
Masina cu 30k km si 7 intrari in service , masina la 90k/km de firma cu motorul la jumatate din putere , praf .
Una peste alta prea multe probleme la aproape 15 k Eu unde deja incep sa fie si alte variante .
Acest sfat ti-l dau ca loganist de 15 ani , e enervant ca la sub 15kkm sa mergi cu axul de la turbina praf in service ...
Daca vei lua varianta fara gpl dupa care vei monta gpl e dezastru, motorul nu vine cu supape si chiulasa bi fuel , se duc in timp scurt iar supape de schimb NU se gasesc !
Tone de erori in bord, dimineata pleci bine si la amiaz atentionari, prima care apare este cu baterie descarcata din cauza senzorului de pe baterie bms ce se defecteaza la 72 ore de la prima pornire, dupa eroare usita combustibil - nu se mai deschide si de aici incepe "dansul"
Daca vei compara o supapa de 1,6 mpi cu una de 0,9 tce te umfla efectiv rasul cand te uiti la tija de supapa , zici ca e cui de batut in scandura .
Atentie pe ce dai banii ! intra pe fb si inscriete in grup , dupa imi vei multumi .
Costurile de intretinere sunt foarte mari, in garantie la service sub 10 mil/revizie nu prea scapi, piese NUMAI in reprezentanta si sunt extrem de scumpe , numai un actuator de usa carburant te destabilizeaza 1 luna ... foarte mari raportate la "masina poporului" ce a plecat undeva de la 5500Eu si a ajuns cat un Ford, Opel, Hyundai de 1-2 ani la pret

Edited by ldpe, 09 August 2022 - 06:54.


#14
takillya

takillya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,090
  • Înscris: 03.12.2005
daca intri pe un grup de facebook unde toata lumea posteaza numai probleme la masina atunci e normal ca ai impresia ca ti se trica masina la 10 m dupa ce ai iesit de pe poarta dealerului.
insa orice om normal care a mai avut logan  stie ca nu e chiar asa.
7 intrari in service dupa 30k; poate ca e soferul de vina aici ?

Edited by takillya, 09 August 2022 - 07:02.


#15
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,400
  • Înscris: 26.05.2022
Dacă loganul pute, atunci la diferență nu foarte mare de pret este si skoda scala.

#16
MitzioKurai

MitzioKurai

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 31.01.2021
Sunt in aceeasi situatie ca si tine, fac in medie 10.000-20.000 km pe an si ieri am dat comanda pentru noul Logan pe benzina MT6 deoarece am considerat ca nu este nevoie de GPL la asa putini kilometri si voi avea un cost mai redus cu revizia.

#17
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,687
  • Înscris: 29.10.2017

View Postarg, on 09 august 2022 - 00:37, said:

iar diferenta ca pret e 100%
laganu cu gepele e mai ieftin decat ala fara. cu 500-1000e

View Postpasilla, on 09 august 2022 - 00:46, said:

Raportul ala se reduce pe la maxim 20 %.
Costul cu instalatia de GPL intervine in calcul. Pentru 10 k Km/an nu vad nici o justificare.

de fapt logan/sandero 1.0 GPL costa cu 600 de eur mai mult ca 1.0 tce 90
dar motorizarea gpl mai primeste un bonus rabla de 300 euro, deci e mai scump doar cu 300 in final..neglijabil

daca facem calculul folosind consumurile oficiale date de dacia

gpl           4.10 x 7.2 = 29.52  pentru 100 km
benzina   7.60 x 5.35 =  40.66 pentru 100 km

reiese un 37.7% avantaj pentru gpl

#18
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,400
  • Înscris: 26.05.2022

View PostMitzioKurai, on 09 august 2022 - 07:19, said:

Sunt in aceeasi situatie ca si tine, fac in medie 10.000-20.000 km pe an si ieri am dat comanda pentru noul Logan pe benzina MT6 deoarece am considerat ca nu este nevoie de GPL la asa putini kilometri si voi avea un cost mai redus cu revizia.
Cat a costat? Au fost ceva reduceri? Vad ca-n configurator e vreo 17k...

Edited by NikoroB, 09 August 2022 - 07:31.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate