Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Roata de rezerva mai mică, Dacia Logan I
Last Updated: Jul 08 2022 19:22, Started by
Adrian8891
, Jul 07 2022 14:47
·
0
#1
Posted 07 July 2022 - 14:47
Bună ziua!
Am o Dacia Logan I, am facut pana la roata din fata, dreapta, ca sa ma pot deplasa pana la vulcanizare ar trebui sa pun roata de rezerva. Dar am intalnit o problema. Roata de rezerva este mai mica fata de rotile pe care le am in momentul de fata la masina. Roata de rezerva are urmatoarea dimensiune: 175/65 R14 Iar roțile pe care le am la masina au dimensiunile: 185/65 R15. Din cate am auzit, nu pot utiliza roata de rezerva deoarece este mai mica fata de celelalte si exista posibilitatea sa se strice planetara sau alte piese, este adevarat? Pot utiliza roata de rezerva pentru a merge pana la vulcanizare ca sa imi schimbe anvelopa? Daca utilizez roata de rezerva risc sa mi se strice anumite piese la masina, din cauza ca aceasta are o dimensiune mai mica? |
#2
Posted 07 July 2022 - 15:17
Diferenta este neglijabila, nu o sa ai probleme din cauza asta.
In curbe o roata nu se invarte mai incet decat cealalta? De ce s-ar strica planetarele? |
#4
Posted 07 July 2022 - 15:36
Alice, on 07 iulie 2022 - 15:17, said:
Diferenta este neglijabila, nu o sa ai probleme din cauza asta. In curbe o roata nu se invarte mai incet decat cealalta? De ce s-ar strica planetarele? As fi curios cum ai calculat... @initiator Diferența de înălțime este de 2 cm per raza anvelopei, ceea ce e mult. Daca o pui pe față diferențialul mașinii n o să fie deloc încântat. O poți folosi strict ca rezervă până la prima vulcanizare. |
#5
Posted 07 July 2022 - 15:44
Desfaci roata spate de pe aceeasi parte(ca sa fie mai usor)(daca este vorba de o pana pe puntea fata)pui roata de pe spate in locul panei,iar pe spate,in locul liber pui rezerva.Si mergi linistit pana la o vulcanizare. Si asa nu "omori" nicio planetara...(evident ca nu se intampla nimic nici in cazul in care lasai "rezerva" pe puntea fata,ci doar asa pentru linistea dumitale faci mutarea asta).
|
#6
Posted 07 July 2022 - 15:52
poti calcula diferentele aici: https://tiresize.com...ize-calculator/ (in tabul Tyre Comparison)
diferenta mi se pare si mie cam mare. sigur astea sunt anvelopele cu care a venit masina? poate avea initial roti de 14, cineva a pus pe 15 dar n-a actualizat si roata de rezerva. solutia pe termen lung e sa cauti o roata de rezerva mai potrivita. pe termen scurt, mergi incet cu ea doar pana la vulcanizare (pe ea scrie, de obicei, "maxim 80 km cu maxim 80km/h", dar in locul tau eu n-as depasi 50). |
#7
Posted 07 July 2022 - 16:03
Mergi, nene, pana la vulcanizare ca nu se strica nimic.
Mergi, faci pana si ai terminat balciul. |
#8
Posted 07 July 2022 - 16:07
La Sanderoul meu rotile-s de 16, rezerva de 15. Azi am halit un cui pe autostrada, am pus rezerva (mi-au cam rupt carca suruburile; urcati-va pe coarba la desfacere daca aveti probleme cu spinarea) si-am venit cu 110 pana-n Bucuresti. Da, era pe spate. Bine c-am oprit sa investighez, ca-n afara de pocnitura initiala si un falfait vag nu sesizam nimic deosebit. Spotify-ul nu era dat prea tare.
P.S. Pentru ca la singura vulcanizare deschisa din Lehliu i se indreptau si echilibrau jantele unui Audi minoritar, dupa o asteptare inutila de 30 minute am plecat cu anvelopa neremediata. Totu-i bine cand se termina. Edited by __Dan__, 07 July 2022 - 16:12. |
#9
Posted 07 July 2022 - 16:25
#10
Posted 07 July 2022 - 16:33
Sunt altii care nu dau deloc roata de rezerva
PS cu gume bune pe roti sigur ajungi cu pana la prima vulcanizare. Daca faci offroad e f. buna aia mai mica.. vezi ca scrie pe ea la ce viteza maxima poti sa o folosesti si nu e specificat fata- spate, stanga- dreapta. Edited by mihaiC1, 07 July 2022 - 16:46. |
|
#11
Posted 07 July 2022 - 17:36
neagu_laurentiu, on 07 iulie 2022 - 16:25, said:
Crezi ca producatorul iti da o rezerva sa nu o poti utiliza?! __Dan__, on 07 iulie 2022 - 16:07, said:
La Sanderoul meu rotile-s de 16, rezerva de 15. mihaiC1, on 07 iulie 2022 - 16:33, said:
Sunt altii care nu dau deloc roata de rezerva ... Adrian8891, on 07 iulie 2022 - 14:47, said: Producătorul (a se citi "samsaru'") ti-a făcut "apgreid" la masina cu o roata de Clio. Ca aia a ta, de Logan, a vondut-o mai scump. |
#12
Posted 07 July 2022 - 18:12
mihaiC1, on 07 iulie 2022 - 16:33, said:
Sunt altii care nu dau deloc roata de rezerva PS cu gume bune pe roti sigur ajungi cu pana la prima vulcanizare. Daca faci offroad e f. buna aia mai mica.. vezi ca scrie pe ea la ce viteza maxima poti sa o folosesti si nu e specificat fata- spate, stanga- dreapta. Dar dau kit de pană. Vezi tu, chiar dacă pui "gume" premium, nu merge să ai o roată pe 13 și una pe 18. Diferența de diametru nu te lasă. Practic nu te lasă, nu mai zic de omologări și alte alea... In rest, da, se știe că off road se face cel mai bine cu roti cât mai mici, de trotinetă, dacă se poate, doar să ții cont de v max, că la off road se depășesc lejer 250 de km/h. |
#13
Posted 07 July 2022 - 19:30
Unde ai differential nu strici nimic. Ce stiti voi din folclor se refera la cutiile de transfer care sunt un ceva care cupleaza fata de spate *fara* un diferential central.
|
#14
Posted 07 July 2022 - 20:41
_Smiley_, on 07 iulie 2022 - 15:52, said:
poti calcula diferentele aici: https://tiresize.com...ize-calculator/ (in tabul Tyre Comparison) diferenta mi se pare si mie cam mare. sigur astea sunt anvelopele cu care a venit masina? poate avea initial roti de 14, cineva a pus pe 15 dar n-a actualizat si roata de rezerva. solutia pe termen lung e sa cauti o roata de rezerva mai potrivita. pe termen scurt, mergi incet cu ea doar pana la vulcanizare (pe ea scrie, de obicei, "maxim 80 km cu maxim 80km/h", dar in locul tau eu n-as depasi 50). |
#15
Posted 07 July 2022 - 20:42
Admiral_Thrawn, on 07 iulie 2022 - 15:36, said:
As fi curios cum ai calculat... @initiator Diferența de înălțime este de 2 cm per raza anvelopei, ceea ce e mult. Daca o pui pe față diferențialul mașinii n o să fie deloc încântat. O poți folosi strict ca rezervă până la prima vulcanizare. |
|
#16
Posted 08 July 2022 - 05:54
mihaiC1, on 07 iulie 2022 - 16:33, said:
Sunt altii care nu dau deloc roata de rezerva[...] Admiral_Thrawn, on 07 iulie 2022 - 18:12, said:
Dar dau kit de pană. Quote Vezi tu, chiar dacă pui "gume" premium, nu merge să ai o roată pe 13 și una pe 18. Diferența de diametru nu te lasă. Practic nu te lasă, nu mai zic de omologări și alte alea...[...] Dacă discutăm de roți de rezervă, situația e nițel mai diferită pentru că roțile alea temporare sunt de obicei cu jantă foarte mare (17 sau 18) dar cu balon îngust și relativ înalt. Una peste alta, rezerva temporară poate fi lejer pe 18 chiar dacă mașina e încălțată default cu 16 (caz practic A4 2014-așa am avut eu) Adrian8891, on 07 iulie 2022 - 20:42, said:
Doar pana la vulcanizare vreau sa o folosesc, dar ma gandesc sa nu cauzeze masinii |
#17
Posted 08 July 2022 - 14:06
Mergi linistit, nu se intampla nimic, poate doar sa "traga" masina putin intr-o parte.
|
#18
Posted 08 July 2022 - 14:58
Admiral_Thrawn, on 07 iulie 2022 - 15:36, said:
Diferența de înălțime este de 2 cm per raza anvelopei, ceea ce e mult. De fapt e de aproape 4 cm. Pe langa 1 inch la diametrul jantei, e diferenta si de inaltime a anvelopei (flanc?), pentru ca acel "65" reprezinta procent din diametru, adica 9.1" in cazul celei de 14" si 9.75" in cazul celei de 15". In total 1.65" in plus, give or take. Si da, nu as merge cu o roata mai mica cu 4 cm decat restul, poate doar pana la prima vulcanizare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users