Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Schimbare parbriz
Last Updated: Jul 07 2022 07:49, Started by
dansysro
, Jul 06 2022 10:55
·
0
#1
Posted 06 July 2022 - 10:55
M-am ales in concediu cu o fisura care s-a extins din partea de jos în dreptul volanului spre centru cam 30 cm. Am înțeles că s-ar putea sigila cu ceva rășini și costă cam 300 lei; dar am cerut și o oferta pt înlocuire și am primit așa:
-820 cu montaj, nu specifica marca -1300 cu montaj SaintGobain -2200 cu montaj, original. La ce sa mă aștept dacă-l pun pe cel mai ieftin? Care sunt dezavantajele? |
#2
Posted 06 July 2022 - 10:58
dansysro, on 06 iulie 2022 - 10:55, said:
...La ce sa mă aștept dacă-l pun pe cel mai ieftin? Care sunt dezavantajele? Alege-l pe SaintGobain, e foarte ok. La calitate se apropie de cel original, sau e chiar identic, doar ca nu are parafa producatorului masinii. Bucura-te ca nu ai minuni gen parbriz incalzit (cum au Ford-urile), senzori de ploaie, etc., fiindca suma ar fi fost probabil de 2-3 ori mai mare. Edited by Hider141, 06 July 2022 - 11:00. |
#3
Posted 06 July 2022 - 11:00
Se ciobeste mai usor, nu e tratat uv, te bronzezi in masina, sta mai prost la izolatia termica (iarna e mai frig in masina iar vara mai cald).. chestii
Mai e vorba si de masina, daca ai un cazan pune pe cel mai ieftin, nu merita sa ii dublezi valoarea.. |
#4
Posted 06 July 2022 - 11:03
Pai, daca esti ghinionist, va avea protectie termica slaba - se abureste cu talent interior / exterior de la diferentele de temperatura sau va avea o rezistenta mai slaba la socuri.
Daca esti ultra-ghinionist - se monteaza prost si vei avea infiltratii apa + zgomot la vant |
#5
Posted 06 July 2022 - 11:04
Cred ca cel de 820 este chinezesc si e un pic la noroc cu el.
|
#6
Posted 06 July 2022 - 11:04
Taman am schimbat unul acum 2 saptamani. 700 lei au venit acasa, l-au schimbat in parcare. Dureaza aproape o ora. Geam polonez. In opinia montatorilor e cel mai bun la acest moment. Saint Gobain nu mai fabrica parbrize in Franta, am impresia ca nici in Europa... Sa nu fie chinezesc. Cica nu-s bune.
|
#7
Posted 06 July 2022 - 11:12
Mașina are 6 ani, merg cam 20000 pe an... Și încă ceva - daca nu am încălzire în parbriz pot pune cu încălzire? Presupun că trebuie să aibă mașina o pregătire...sau...!!!
Macar așa aproximativ ce diferență de preț ar fi daca se poate pune cu încălzire? Probabil pe săpt viitoare mă duc să vorbesc și să vadă situația, am găsit în Craiova la 800m de mine un centru bine cotat ...le-am cerut oferta pe mail și au trimis preturile de mai sus... Edited by dansysro, 06 July 2022 - 11:15. |
#8
Posted 06 July 2022 - 11:18
dansysro, on 06 iulie 2022 - 11:12, said:
am găsit în Craiova la 800m de mine un centru bine cotat ...le-am cerut oferta pe mail și au trimis preturile de mai sus... Unii din cei mai buni și serioși, din ce am auzit, sunt cei de pe Nicolae Iorga, de la giratoriu spre Podișor, pe partea stângă. parbrize.JPG 285.15K 47 downloads Edited by waterman, 06 July 2022 - 11:21. |
#9
Posted 06 July 2022 - 12:02
mari prețuri
acum 2 ani am schimbat parbriz de Passat b7 (cu senzor de ploaie) cu 420 lei... aeon, on 06 iulie 2022 - 11:00, said:
nu e tratat uv, te bronzezi in masina, ... ăăă..., prin nicio sticlă nu trec radiațiile UV deci în loc de „bronzezi” poți utiliza „înroșești” de la căldură... |
#10
Posted 06 July 2022 - 12:29
gushpi, on 06 iulie 2022 - 12:02, said: ăăă..., prin nicio sticlă nu trec radiațiile UV Poate greșesc, dar eu zic că mai trec. Am ochelari cu lentile helio... draci cum le zice, și am ales un model mai scump de lentilă, care se întunecă chiar și în mașină. Nu la fel ca afară, dar se întunecă. Deci trec, dacă întunecarea lor e dată de UV |
|
#11
Posted 06 July 2022 - 13:06
UVB nu trece (alea de te bronzeaza), UVA trece (alea asociate cu riscul de cancer).
|
#12
Posted 06 July 2022 - 13:07
deci:
1.parbrizul este făcut din sticlă „laminată” https://jacksglasssh...ss-in-your-car/ 1.1.sticla laminată împiedică toate cele 3 componente al radiației UV să treacă https://pubmed.ncbi....h.gov/19614895/ 2.lentilele nu-s făcute din sticlă laminată, altfel nu am putea avea dioptrii 2.1.așa că le-au tratat cu șmacuri care reacționează la lumina solară/UV Edited by gushpi, 06 July 2022 - 13:09. |
#13
Posted 06 July 2022 - 13:13
Din cate stiu, parbrizele care au protectie UV, au inscriptionat, de regula intr-unul din colturile de jos acest lucru. Aceste parbrize sunt foarte rare. Am vazut unul singur pana acum la un Ford fabricat cred, prin 2006. Exista si o legenda, precum ca parbrizul s-ar inchide o idee in soare, dar nu o cred.
De ce ochelarii heliomati obisnuiti nu se inchid in masina? Pentru ca, de regula, soarele nu bate drept pe geam (fix 90 de grade) si apoi pe ochelarii soferului, iar refractia prin cele 2 straturi de geam si lipici modifica spectrul luminii. Eu asa stiu. A, btw... https://parbrize.ro/...eomologata-rar/ Edited by adip1962, 06 July 2022 - 13:17. |
#14
Posted 06 July 2022 - 13:31
Destul de putina lume tine cont de asta, dar parbrizul original face parte din structura de rezistenta a masinii, ceea ce nu se poate spune despre cel inlocuit.
Asa ca daca se poate pastra cel din fabrica, trebuie facute toate eforturile (p-asta o tin minte de la un prof de la calculul si constructia masinilor). Sigur, aici nu se poate altfel, fiindca spartura e destul de mare. |
#15
Posted 06 July 2022 - 13:42
Nu mai este adevarat. Odata, da. Chedere la greu... mai ales la Dacia 1300, poti spune ca parbrizul tinea tabla... Inca mai tin minte ce revolutie a fost cand Romania a inceput sa fabrice parbrize duplex...
Acum toate parbrizele sunt lipite cu un smac negru. Nu am vazut nicio diferenta intre parbrizul original Saint Gobain, matuit si crapat in 3 locuri de la soare si ala polonez. Edited by adip1962, 06 July 2022 - 13:46. |
|
#17
Posted 06 July 2022 - 14:15
Eu am avut heliomat pe a mea. N am gasit in stoc Pilkington si am pus polonez de la Yesglas. Intradevar..te bronzezi mai usor. 550 lei cu montaj (Laguna) Sper sa ma tina pana vand masina.
|
#18
Posted 06 July 2022 - 15:10
Olteanul_sfios, on 06 iulie 2022 - 13:31, said:
Destul de putina lume tine cont de asta, dar parbrizul original face parte din structura de rezistenta a masinii, ceea ce nu se poate spune despre cel inlocuit. Asa ca daca se poate pastra cel din fabrica, trebuie facute toate eforturile (p-asta o tin minte de la un prof de la calculul si constructia masinilor). Mit auzit acum 20 ani, dintr-o informatie bazata pe o carte veche la vremea aia de 30 ani. Cam 50 ani in total. Masinile moderne au cabina, celula de siguranta, mai ales stalpii A, foarte rigizi, astfel incat sa nu se indoaie la impact. Masina galbena a rezistat la impact datorita otelului din stalpi, nu a parbrizului; aia rosie, de pe vremea profesorului, cu parbrizul bine lipit din fabrica, s-a facut terci: Attached FilesEdited by s1lviu86, 06 July 2022 - 15:11. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users