Recomandare masina economica (GPL-Hibrid)
Last Updated: Jul 07 2022 16:28, Started by
alex_bv2001
, Jul 02 2022 22:43
·
0
#1
Posted 02 July 2022 - 22:43
Buna seara! De ceva timp studiez piata insa mi-e greu sa gasesc o masina perfecta pentru ce am eu nevoie si as vrea sa va cer parerea despre modelele Hybrid Toyota.
1. Bugetul se invarte in zona 10-12.000E, evident caut un model SH (exclus modelele Dacia). 2. Masina va fi folosita pentru ride-sharing dar va fi si masina principala in acelasi timp, deci va face multi km anual, undeva la 80-90% din acestia in urban. 3. Preferintele pentru motorizare sunt evident Benzina+GPL sau Hibrid (+GPL), cutie neaparat automata. Modelele care se incadreaza in bugetul meu sunt urmatoarele: 1.Opel Astra J (2014-2018), motorul de 1.6 115cp, care insa este cam gurmand, am o cunostinta si pe GPL are consumuri de 10-11 urban, sau 2. Toyota Auris Hybrid (hatch sau break), evident varianta mai atragatoare si mai dotata, dar si mai economica, cel putin pe termen scurt. Am cateva variante prin tara cu preturi care se invart in jurul sumei de 11k Euro, an fabricatie intre 2013-2016, km intre 100k-300k. Am citit prin diferite locuri insa nu am gasit nimic concret legat de garantia sistemului hibrid, este de 10 ani sau 240.000km? Se mai poate extinde contra cost? La ce ar trebui sa fiu atent cumparand o hibrida SH, bateria cu un procent de sanatate de 70-80% este in regula pentru cativa ani? Poate are cineva experiente cu acest tip de masini. Voi lasa si cateva linkuri cu exemple de masini de pe net. Multumesc anticipat pentru raspunsuri! https://www.olx.ro/d...son=observed_ad https://www.autovit....s-ID7GW1We.html https://www.autovit....s-ID7H0sCe.html https://www.olx.ro/d...son=observed_ad https://www.olx.ro/d...son=observed_ad |
#2
Posted 02 July 2022 - 23:18
#3
Posted 02 July 2022 - 23:20
Daca vorbim de Bucuresti, 10-11% nu e mult, e un consum normal.
La 4 lei GPL-ul (am vazut si 3.97 zilele astea, si 4.15-4.20 ...), e sub jumatate fata de motorina (sub 9 lei inca nu am zarit). Raportat la aia 10-11 L/100 km, in aceleasi conditii nu stiu ce diesel ar lua sub 5% ... d-aia nu prea vezi taxiuri pe motorina ... Despre hibrid, gandeste-te ca 6-9 ani sunt ceva pentru bateriile alea; nu stiu cat de afectate sunt, dar e, totusi, o perioada semnificativa. Edited by shymano, 02 July 2022 - 23:22. |
#4
Posted 02 July 2022 - 23:22
Sincer, pe langa faptul ca nu am la inima modelele Dacia, nu imi permit sa astept peste 6 luni dupa masina, vreau sa o achizitionez cat mai repede.
shymano, on 02 iulie 2022 - 23:20, said:
Daca vorbim de Bucuresti, 10-11% nu e mult, e un consum normal. La 4 lei GPL-ul (am vazut si 3.97 zilele astea, si 4.15-4.20 ...), e sub jumatate fata de motorina (sub 9 lei inca nu am zarit). Raportat la aia 10-11 L/100 km, in aceleasi conditii nu stiu ce diesel ar lua sub 5% ... |
#5
Posted 02 July 2022 - 23:30
Carburantii vor creste, curentul va creste (nu va mai fi moca) ...
La hibride trebuie studiat bine, am inteles ca la majoritatea intra termicul peste 50-60km/h ... trebuie intrebati direct posesorii de asa ceva. Daca e adevarat, la drum lung mergi pe benzina, deci n-ai facut nicio smecherie, GPL-ul castiga clar. Astea mai noi, gen Camry, cica ar avea limita aia mai sus, spre 100-120km/h, dar si pretul e pe masura. Documenteaza-te bine ... Daca nu o foloseai si ca principala (cu gandul la drumuri lungi), poate merita o ragalie de Spring (strict pentru oras). E conserva, se umfla plafonul cand inchizi usile, are roti de roaba, urata cu draci, dar deocamdata o mai scalzi cu alimentarea ... in jur la 200-220 km duce vara, pe urban, cu un plin ... Edited by shymano, 02 July 2022 - 23:35. |
#6
Posted 02 July 2022 - 23:47
Alege pe cea cu km cat mai putini. O sa faci multi km , nu cred ca e o idee buna sa iei una deja cu 250-300k km si sa mai bagi tu mai pe atata. Nu o mai cumpara nimeni dupa, indiferent de cat de intretinuta ar fi.
|
#7
Posted 03 July 2022 - 00:11
shymano, on 02 iulie 2022 - 23:30, said:
Carburantii vor creste, curentul va creste (nu va mai fi moca) ... La hibride trebuie studiat bine, am inteles ca la majoritatea intra termicul peste 50-60km/h ... trebuie intrebati direct posesorii de asa ceva. Daca e adevarat, la drum lung mergi pe benzina, deci n-ai facut nicio smecherie, GPL-ul castiga clar. Astea mai noi, gen Camry, cica ar avea limita aia mai sus, spre 100-120km/h, dar si pretul e pe masura. Documenteaza-te bine ... Daca nu o foloseai si ca principala (cu gandul la drumuri lungi), poate merita o ragalie de Spring (strict pentru oras). E conserva, se umfla plafonul cand inchizi usile, are roti de roaba, urata cu draci, dar deocamdata o mai scalzi cu alimentarea ... in jur la 200-220 km duce vara, pe urban, cu un plin ... TruculMagic, on 02 iulie 2022 - 23:47, said:
Alege pe cea cu km cat mai putini. O sa faci multi km , nu cred ca e o idee buna sa iei una deja cu 250-300k km si sa mai bagi tu mai pe atata. Nu o mai cumpara nimeni dupa, indiferent de cat de intretinuta ar fi. |
#8
Posted 03 July 2022 - 01:15
TruculMagic, on 02 iulie 2022 - 23:47, said:
Alege pe cea cu km cat mai putini. O sa faci multi km , nu cred ca e o idee buna sa iei una deja cu 250-300k km si sa mai bagi tu mai pe atata. Nu o mai cumpara nimeni dupa, indiferent de cat de intretinuta ar fi. In rest total de acord cu ce ai scris |
#9
Posted 03 July 2022 - 01:21
Cred ca toate masinile pe care le-am gasit in bugetul meu sunt aduse din afara (IT, DE, NL), deci cu toate verificarile posibile nu cred ca ma pot feri 100% de km dati inapoi..
|
#10
Posted 03 July 2022 - 01:27
atunci iei Dacia spring sau alt reno de nou si gata.
Vezi ca se faceau masini si se livrau in August de Dacia, si-a comandat online pe site un forumist luna asta si anulase comanda de la Dealer Lasa-te de masini vechi uzate,nu degeaba le vinde. underground2009, on 02 iulie 2022 - 23:18, said: +10 |
|
#11
Posted 03 July 2022 - 08:46
Noroc alex_bv2001
Am cautat si eu cu ce ai cerut tu si am pus la filtru decat masini vandute de firme cu factura si garantie Parca cea Mai buna oferta este intre Hyundai Ioniq Hybrid 1.6 GDI, 2017, 271 000 km, 11 990 EUR https://www.autovit....i-ID7GXccN.html si Toyota Prius (Hybrid) 2015, 284 000 km 11 200 EUR Negociabil cu bateria schimbata https://www.autovit....d-ID7H0WFe.html Celelante oferte le gasesti aiciea https://www.autovit....loat_price:desc Si opinia mea ie sa cauti masini la firme care iti da factura si garantie nu la persoane fizice Am uitat sa zic ca masinile n au GPL, pui tu mai tarziu dupe ce cumperi masina Daca vrei s o cumperi direct cu GPL atuncea cauta altele nu astea puse de mine |
#12
Posted 03 July 2022 - 11:53
Am văzut și eu acel Ioniq, nu m-ar fi deranjat atât de mult acei km, însă motorul GDI e cu injectie directa, instalația de gaz e foarte scumpă..prima mașina ce am pus-o la început este tot de la dealer, are și km putini (dacă or fi reali), ce parere ai de ea?
Asta adică: http://www.olx.ro/d/...son=observed_ad |
#13
Posted 03 July 2022 - 15:00
Si daca sunt reali km, bateria aia de pe auris are 9 ani vechime, minim. Sistemul hibrid nu mai e nici pe departe la fel de eficient ca la inceput. Faptul ca bateria nu a crapat de tot nu inseamna ca sistemul e OK. Daca trebuie sa porneasca motorul mult mai des ca sa o tina la un nivel optim de incarcare e ca si cum n-ai mai avea hibrid, ca o sa se chinuie constant sa o incarce.
Deci, pe langa GPL, va trebui sa iei in considerare schimbarea bateriei, care o sa fie vreo 2-3000 eur lejer cu tot cu manopera. Eu m-as orienta ori spre un hibrid in mintile lui (cu bateria schimbata recent, sau testata, sau s-o schimbi tu), ori pe ceva 'clasic' cu GPL. Combinatia asta cu GPL la masina hibrid veche mi se pare prea complicata. Eventual cauta una care are deja GPL pe hibrid ca sa nu mai trebuiasca sa bagi bani SI in asta. |
#14
Posted 03 July 2022 - 17:42
alex_bv2001, on 03 iulie 2022 - 11:53, said:
Am văzut și eu acel Ioniq, nu m-ar fi deranjat atât de mult acei km, însă motorul GDI e cu injectie directa, instalația de gaz e foarte scumpă..prima mașina ce am pus-o la început este tot de la dealer, are și km putini (dacă or fi reali), ce parere ai de ea? Asta adică: http://www.olx.ro/d/...son=observed_ad Parerea mea a zis o colegu mai sus despre masina din link u tau Io vad situatia asa; - la masina Ioniq cu bateria buna te costa mult cumpararea si montarea instalatiei GPL - la masinile mai vechi cu pret mai mic la GPL te costa in plus si schimbarea bateriei Vezi cum iesi Mai ieftin la bani daca folosesti bateria buna la Hyundai Ioniq o perioada pana strangi bani pentru montarea GPL care i scumpa, Sau cumperi un Prius cu GPL instalat da iti asumi si schimbarea bateriei ca sigur nu gasesti in stare buna, Ori gasesti un Prius cu bateria noua ca exemplu Toyota Prius (Hybrid) 2015, 284 000 km 11 200 EUR Negociabil cu bateria schimbata si Mai negociezi pretu la 10500 - 11000 si de restu la bani montezi GPL Altfel Tre sa vanezi la particulari masina cu baterie buna, kilometri putini si GPL instalata Am cautat ieu la particulari si am gasit decat masina asta cu GPL gata pus Toyota Auris 1.8 VVT-I Hybrid Automatik Touring Sports 10 999 EUR Negociabil, 2016 260 000 km Hibrid https://www.autovit....s-ID7GXDBZ.html cica bateria e 90% Edited by pateu_98, 03 July 2022 - 17:45. |
#15
Posted 03 July 2022 - 21:38
Eu nu inteleg un lucru: cum naiba sa vrei in 2022 masina cu 100cp?Cum dracului sa te rogi de calutii aia sa depasesti?Pe bune.....chiar 100 cp sa mergi cu dulapul?
|
|
#16
Posted 03 July 2022 - 22:09
Am avut benzinara turbo de 160CP, dar si consumul era pe masura, eu unul sunt dispus sa sacrific din performanta pentru consum 5 in oras, nu toata lumea vrea curse (pe langa asta eu voi face bani cu masina).
Edited by alex_bv2001, 03 July 2022 - 22:10. |
#18
Posted 04 July 2022 - 09:41
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users