Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Cutie automata Hyundai 7DCT - cu start stop activ se trece in N la semafor?

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#37
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Am o intrebare: intelegi ce scrie acolo?

#38
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,237
  • Înscris: 02.05.2008
Daca ma intrebi asta e clar ca nu intelegi nimic.

#39
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Pai te intreb daca intelegi la ce situatii se refera acel profil de utilizare. Iti dau un hint: NU se refera la oprirea la semafor.

Dar, repet - esti liber sa faci cum vrei - doar ti-ai luat masina "cu cutie automata" pe care trebuie sa o bagi in N ca sa sa nu se strice cand stai la semafor :)

#40
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,237
  • Înscris: 02.05.2008
Tu poti sa faci ce vrei, da nu sfatui pe altii pe banii lor, sfatuieste-i pe banii tai.
Eu nu vorbesc din povesti, ingineri care au proiectat aceasta cutie spun fix ce scrie in carte. Nu scrie * nu se aplica la oprirea la semafor.
Oprirea la semafor este tot o oprire, cu motor pornit sau oprit in functie de S&S.
Ti-am pus si in engleza, poate nu intelegi limba romana... sau poate mergi pe principiu SUA trebuia sa scrie explicit ...
Si DCT este o "semiautomata" ... daca tot te pasioneaza subiectul poti sa incepi sa cauti diferente intre cutii.

#41
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Prietene, iti pot demonta si remonta orice cutie de viteze vrei tu, iti explic si in detaliu cum functioneaza si ce piese se uzeaza in diferite regimuri ... asa ca, te rog.
Eu dau sfaturi bazate pe chestii pe care le stiu si le-am experimentat in viata de zi cu zi, nu pe chestii din reviste.

Cand vorbesc din reviste spun ca "eu cred ca" ... dar cand vorbesc pe baze factuale spun doar ca chestia X e asa sau altfel (nu este loc de "cred ca" in inginerie).

Ca sa completez un pic la idee: o masina cu cutie automata care se strica in utilizare normala in "D" (inclusiv stand la semafor cu frana apasata) este o masina care nu merita cumparata, fiind pur si simplu proasta.

Edited by ro_explorer, 01 July 2022 - 16:08.


#42
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 667
  • Înscris: 18.08.2021
@ro_explorer are dreptate. DSG la nemtoaice sau DCT cum se cheama la coreene, e o cutie care schimba mai repede decat poti tu la manuala, mai precis, cu mai putin consum decat una cu convertizor clasic. Dar... ambreiaje uscate pe DCT, nope... Pana sa iau Corolla am facut ceva drive-test cu alte fiare, printre care si Ioniq hibrid de la firma aia cu H-ul inclinat catre dreapta - nu vreau sa fac reclama. Vioaie, mult mai infipta decat eCVT-ul, dar in oras in aglomeratie, nu se hotara ce treapta sa selecteze, cred ca in 50 de metri a schimbat cam de 2 ori/metru. Se simtea aproape imperceptibil, dar se simtea, si introducea un mic lag. Problema e uzura, cutia aia in 100k km schimba viteze in urban cam de vreo 5 ori mai mult decat o manuala, normal sa cedeze ambreiajul. Solutia e un ambreiaj umed, dar e mai scumpa tehnologia si de obicei o pun pe clasele mai mari, de la premium sedan in sus. Asta m-a aruncat catre eCVT si atitudinea dealerului, care la drive test la intrebarea mea, daca e normal sa faca asa sau masina de test are vreo problema, a raspuns ceva in ton cu ... e normal dom'le, asa face toate...

Nu am putut edita postul asa ca adaug aici: Problema se poate remadia cu un update de firmware la ECU cutiei, dar nu dispare. Si nu te ajuta nici rugaciunea la sfinta Fecioara, nici poza cu Arsenie Boca, nici datul in N la semafor. Problema e in deplasare, in conditii de trafic aglomerat, si daca nu te muti in vreunul din orasele fantoma din China, alea unde nu are nimeni bani sa se mute, problema va persista

#43
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,237
  • Înscris: 02.05.2008
@ro_explorer "prietene" ii platesti tu schimbul de kit de ambreiaj la 50k km? NU => nu da sfaturi proaste pe banii lui.
@initiator faci ce vrei pe banii tai, garantie la kit nu ai ... sunt atatea discutii, si da ai un kit cu ambreiaje uscate => o manuala automatizata

#44
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,687
  • Înscris: 29.10.2017
Se pun cutii cu ambreiaje umede si pe modele non premium, spre exemplu cutia 7dct300 pe Renault si Ford.

#45
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,952
  • Înscris: 04.05.2003
daca trebuie sa o schimbi manual in N la semafor, atunci de ce ii mai zice "automata" ? Posted Image
start stop-ul nu opreste motorul la semafor? atunci de ce ai mai muta in N?

asta suna ca anuntul renumit: declaratia online se depune la etajul x

#46
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 25.08.2008
chiar ca suna ca: declaratia on-line se depune la etajul x

ii zice "automata" pentru ca asa e conventia. Tu de ce-i zici lu' taica'tu "tata"?

doi la mana, nu e start stop, ci stop start, iarasi, oamenii au cazut de acord ca asta e numele (conventie), ca vii si faci pe grozavu', nu inseamna ca ai dreptate. A, si ii zice stop start pt ca ai o pre-conditie, si anume sa ajungi la semafor cu motorul pornit, iar apoi sistemul mai intai iti opreste opreste motorul, ca mai apoi sa-l porneasca - stop start. Intelegi? nu? ok

trei la mana: iti mai dau copy-paste din manual o data
"N (neutru)
Utilizați punctul N (neutru) dacă motorul s-a oprit și doriți să-l reporniți" - nu e specificat daca cu stop start sau nu, deci e inclusa si varianta asta.



#47
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postro_explorer, on 01 iulie 2022 - 16:07, said:

(...)
o masina cu cutie automata care se strica in utilizare normala in "D" (inclusiv stand la semafor cu frana apasata) este o masina care nu merita cumparata, fiind pur si simplu proasta.

O are deja.

Probabil vrea sa isi formeze niste obiceiuri prin care evita uzurile din care nu iese nimic :)
Mai ales ca resursa se pare ca nu e foarte grozava.

Dupa mintea mea o situatie care genereaza uzuri din care nu iese nimic este rulatul fara rost cu o viteza inutil de mica. Sub cea de ralanti in tr1. Adica cu ambreiajul patinat.
La manuala stii ca e patinat pt ca il patinezi tu. La robotizata poate ca nu iti dai seama daca nu urmaresti in mod deosebit chestia asta sau daca nu stii cum functioneaza cutia.

Nu e obligatoriu sa intereseze chestiile astea dar nici sa nu intereseze.
Asa ca, daca omul tot este interesat pt ca e masina lui pana la urma nu a firmei de leasing operational, poate iese ceva constructiv.

Edited by underb, 01 July 2022 - 19:01.


#48
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,952
  • Înscris: 04.05.2003
@dizzy88, de cand ne cunoastem? :) cu ce te-am ofensat?

cine a facut pe grozavu' aici facand teoria sistemului start-stop :), explicand ca ma intai se opreste Posted Image Posted Image Posted Image ?

#49
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,546
  • Înscris: 02.10.2009
Cred ca ideea asta de a pune in Neutral ca sa se reduca uzura transmisiei vine de la obsesia unora ca se uzeaza rulmenul de presiune sau arcul acela stelat, ca in cazul vechilor ambreiaje. A ramas ideea fixa, constructia transmisiilor automate fiind diferita. Oricum, orice cuplare/decuplare conduce la o mica uzura, atunci chiar trebuie sa mai adaugi de la tine inca doua?

Eu nu stiu bine cum merg transmisiile astea cu dublu ambreiaj, am condus 20 de ani numai cu convertizor de cuplu sau CVT, dar retineti inca o data ca N este exclusiv pentru a permite decuplarea rotilor de motor atunci cand masina trebuie deplasata manual, impinsa, tractata. Atat.
Exista probabil si transmisii mai ieftine, le masini ieftine unde probabil trebuie mai multa atentie dar asta nu are de a face cu N.
Uitati de N cand conduceti.
Apoi, nimic nu tine forever, cand se strica, se strica, reparati, inlocuiti, nu va faceti singuri viata grea, mereu si mereu cu frica in minte, ca daca se strica ce fac?
Putin dai, putin primesti, asta e povestea scurta in cazul masinilor ieftine.

#50
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,952
  • Înscris: 04.05.2003

View Postdizzy88, on 01 iulie 2022 - 18:51, said:


trei la mana: iti mai dau copy-paste din manual o data
"N (neutru)
Utilizați punctul N (neutru) dacă motorul s-a oprit și doriți să-l reporniți" - nu e specificat daca cu stop start sau nu, deci e inclusa si varianta asta.

este pentru prima data cand vad o asemenea interpretare pe o specificatie tehnica. no comment.

#51
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunderb, on 01 iulie 2022 - 19:01, said:

...
Una e uzura fireasca si alta e un defect. Masina aia care se strica in utilizare normala in mod D este un gunoi ordinar si merita vanduta imediat.
Succes celor care si-au luat masina cu transmisie automata manuala Posted Image

Pe partea de ad hominem pe care ai bagat-o acolo, nu pot spune decat ca asta arata frustrare Posted Image

Edited by ro_explorer, 01 July 2022 - 19:06.


#52
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Poststalker2142, on 01 iulie 2022 - 17:06, said:

Se pun cutii cu ambreiaje umede si pe modele non premium, spre exemplu cutia 7dct300 pe Renault si Ford.

Alegerea cutiei tine de motor.
Ca tot vorbeai de Ford, astia sunt cam banditi. Daca ofera un motor in mai multe versiuni de putere, nu prea cresc si cuplul decat putin. Si ofera in general cuplu cam mic raportat la putere in comparatie cu altii la versiunile "high power". Asta e o economie ascunsa facuta la dimensionarea componentelor lantului cinematic desi diferenta de putere o vand la pret intreg.

De ex diesel de 100cp cu doar 200Nm, benzinar de 180cp cu doar 240Nm.

View Postro_explorer, on 01 iulie 2022 - 19:06, said:


Una e uzura fireasca si alta e un defect. Masina aia care se strica in utilizare normala in mod D este un gunoi ordinar si merita vanduta imediat.
Succes celor care si-au luat masina cu transmisie automata manuala Posted Image

Pe partea de ad hominem pe care ai bagat-o acolo, nu pot spune decat ca asta arata frustrare Posted Image

Care parte? Ca m-ai facut curios.

Legat de fiare, ai uzura fireasca, ai si defecte dar mai ai si uzura fara rost.

#53
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,237
  • Înscris: 02.05.2008
@Rosebud09 daca nu stii de DCT /DSG de ce iti dai cu parerea. Nu ai condus? nu e nici o tragedie ... poate o sa ai ocazia vreodata...
"Putin dai, putin primesti, asta e povestea scurta in cazul masinilor ieftine" zau??? de unde ai dedus ca este o cutie ieftina??? sau masina ieftina ...
DCT / DSG care apropo sunt niste prescurtari se pun si pe supermasini da un search pe google ca sa iesi din bezna

@zippo123 pai na asta e scrie si in manual cum sa nu iti footi singur masina sa plangi langa ea. Pe langa asta dealer-ul a fost baiat fin si i-a zis pe romaneste cum sa o exploateze in oras...

Teoretic prin ECU ar trebui sa se faca decuplarea in 2-3 sec de la oprirea masinii cu picior pe frana sau auto hold activat, in realitate NU prea.

BTW nu este recomandat sa tragi remorca cu DSG / DCT

PS eu nu am vazut sa vanda cineva masina cu DSG / DCT si sa zica transmisie automata. Asta este un romanism... toate sunt automate ca nu au ambreiaj... in realitate se vand masini cu MT, DCT / DSG, AT, CVT, eCVT, Robotizata ....

#54
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,952
  • Înscris: 04.05.2003

View Postrelu11051, on 01 iulie 2022 - 19:20, said:

@zippo123 pai na asta e scrie si in manual cum sa nu iti footi singur masina sa plangi langa ea. Pe langa asta dealer-ul a fost baiat fin si i-a zis pe romaneste cum sa o exploateze in oras...

sincer, nu ma pricep la toate DSG-urile. Eu am experienta doar cu cea in 6 trepte de la vag.
Nu stiu de ce a spus dealerul asta, dar mi se pare destul de ciudat. o cutie automata trebuia sa functioneze automat de la punctul A la punctul B in opinia mea.

tot din manual pot sa pun si eu aici:
1.
https://www.seat.ie/...co_11_18_EN.pdf

"Stopping briefly
– Apply the foot brake to hold the vehicle
briefly when stationary (for instance at traffic lights). Do not press the accelerator"

2.
https://www.libble.e...1132/?page=0124
"Stop›
The selector lever position N does not have to be selected when stopping for a short time, such as at a cross roads. It is sufficient to hold the vehicle stationary using the foot brake. The engine can, however, be allowed just to idle"

daca exista cutie DSG care trebuie pusa in N la semafor, asa cum spune si @explorer, nu trebuie cumparata, sau mai rau, nu ar trebui construita.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate