Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Suzuki Swift Hybrid MILD

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005
Un review din partea mea dupa aproape un an de utilizare.

Am cumparat un Suzuki Swift in septembrie 2021. Am parcurs cu el 15.000 de km si am facut prima revizie.
A costat 11.700 de Euro prin programul rabla. Are motor de 1.2 L si 82 Cp, aer conditionat, pilot automat cu detectia masinilor din fata, senzori de coliziune, de parcare, jante, franare automata, incalzire in scaune, halogene...etc. Era si o varianta pe la 10.500 de Euro care avea mai putine dotari. Am vrut neaparat incalzire in scaune.

Motorul hibrid MILD
Sistemul foloseste un fel de "demaror" care este legat la o baterie care e instalata sub scaunul soferului.
"Demarorul" ajuta motorul principal atunci cand are nevoie de mai mult putere. Are vreo 7 cai.
La vale sau la frane, "demarorul" incarca bateria respectiva si franeaza si mai tare masina.
Masina nu merge niciodata doar cu motorul electric. Motorul electric merge doar in paralel cu motorul termic si doar cand are nevoie de mai multa putere.

PRO :
-pret bun;
-masina arata foarte bine, are design reusit, modern;
-merge cu benzina '95 (mai ieftina);
-consumul este foarte bun. Pe bord afiseaza o medie de consum 5.3 litri /100Km  (oras + afara) dar senzatia mea este ca in realitate consuma chiar mai putin (sub 5l).
-spatiul interior este OK avand in vedere clasa si dimensiunile;
-are multa electronica, tableta de bord, camera video pe spate, "radar" pentru detectia masinilor din fata, senzori de parcare..etc
-este foarte util pilotul automat care isi poate regla viteza dupa masina din fata (reduce viteza, sau accelereaza). Este o placere sa merg cu el activat pe autostrada.
-aerul conditionat nu mi s-a parut ca afecteaza negativ demarajul;
-sistemul anti-coliziune este foarte util, la fel si senzorii de prezenta din oglinzi.
-sta bine in curbe, inspira o senzatie de siguranta;
-compacta, usor de parcat in oras.

CONTRA:
-suspensiile cam tari si masina cam usoara, nu este cea mai confortabila masina la drum lung;
-cei 82 Cp  (75 Cp standard + 7 CP dati de motorul electric) sunt cam putini. Daca vrei sa tragi un pic de ea, trebuie sa urci motorul pe la 3500...4000 de ture. Per total este ok.
-la viteza mare motorul este turat un pic mai mult - e o consecinta a motorului slab si a faptului ca are doar 5 viteze. De exemplu la 120 Km/h, motorul sta in 3100 de ture. Pentru un consum bun pe autostrada recomand o viteza de maxim 115km/h (un pic sub 3000 de ture);
-senzorul anti-coliziune a dat chix de vreo 2 ori. Este un anumit tip de separator metalic de benzi pe care masina l-a perceput ca obstacol si a franat brusc, cu riscul ca ala din spate sa intre mine. Daca este interes, pot sa fac  o poza la tipul ala de separator/balustrada, singurul care creeaza probleme.
-masina nu a venit cu roata de rezerva. A trebuit sa cumpar eu una din alta parte. M-a costat 550 de Ron.
-revizia de 15000 de km a costat 900 de Ron (schimbat filtre si ulei).

CONCLUZIE :
Consumul este foarte bun. Este o masina excelenta pentru oras sau pentru cei care vor consum mic.
La drum lung, din cauza suspensiilor tari si a greutatii mici nu o sa fie cea mai confortabila masina. Masini gen Corsa, Clio...sunt mai grele, stau mai bine pe drum, insa consuma probabil cu minim 50% mai mult.
Nu poti sa le ai pe toate, nu ? La fel si puterea. Daca masina avea 100 Cp, nu mai era consumul asta.

A fost o decizie excelenta sa cumpar masina asta in contextul cresterii preturilor la carburant. Consumul este intr-adevar excelent comparativ cu o masina standard (fara motor hibrid). Sistemul asta de hibrid MILD pare eficient. Consumul si demarajul s-au imbunatatit dupa rodaj (dupa 6000...7000 Km).

Mai am un Opel Crossland X cu motor de 1.2 110 CP. Este mult mai confortabila si mai sprintena masina. Dar la consum sta mult mai prost decat Swift-ul. Din cauza consumului, am tendinta sa prefer SWIFT-ul chiar si la drum lung.

#2
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Păi și tu fotograf să nu pui poze ?

#3
s1lviu86

s1lviu86

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 14.12.2020
Pentru o benzina aspirata, 3100rpm la 120km/h e lux. Tu vrei 2000rpm, ca la diesel?

#4
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

 katran, on 30 iunie 2022 - 09:48, said:

Daca este interes, pot sa fac  o poza la tipul ala de separator/balustrada, singurul care creeaza probleme.
Îmi exprim interesul. :D

#5
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005

 s1lviu86, on 30 iunie 2022 - 10:09, said:

Pentru o benzina aspirata, 3100rpm la 120km/h e lux. Tu vrei 2000rpm, ca la diesel?

Suntem in anul 2022, o benzina poate mai mult decat atat.
Eu mai am un Opel CROSSLAND X cu motor pe benzina de 1.2 110 Cp cu turbina si 6 viteze.
Asta sta pe la 2500 de ture la 120Km/h, la fel ca un Diesel.
Crossland-ul este altceva la demaraj, senzatie de mers, confort ... dar nu la consum. Acolo e diferenta mare in favoarea Swift-ului. Plus ca Opelul trebuie alimentat cu benzina '98 care este cu vreo 60 de bani/l mai scumpa.




 alexcrist, on 30 iunie 2022 - 10:22, said:

Îmi exprim interesul. Posted Image

Ok, la genul asta de gard metalic care separa linia de tramvai de sosea, da rateuri senzorul anti-coliziune (vezi poza de mai jos !).
Daca mergi pe banda de langa gard, masina da alarma de coliziune ca si cum ai avea ceva in fata. Daca in 2-3 secunde nu faci nimic, franeaza brusc masina.
Ce poti sa faci in situatia asta? N-ai timp sa dezactivezi sistemul. Trebuie sa calci usor frana, ca sistemul sa iti lase tie controlul.

Poza e luata de pe google maps (Sos. Stefan Cel Mare):
Attached File  balustrada_01.jpg   717K   93 downloads

Edited by katran, 30 June 2022 - 10:42.


#6
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005

 waterman, on 30 iunie 2022 - 10:00, said:

Păi și tu fotograf să nu pui poze ?


Am niste poze facute cu telefonul imediat dupa ce am cumparat-o.

Attached File  01.jpg   156.66K   98 downloadsAttached File  02.jpg   145.62K   95 downloadsAttached File  03.jpg   163.09K   94 downloads
Attached File  04.jpg   184.23K   96 downloadsAttached File  05.jpg   151.14K   93 downloadsAttached File  06.jpg   159.78K   80 downloads

#7
s1lviu86

s1lviu86

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 14.12.2020

 katran, on 30 iunie 2022 - 10:37, said:

Suntem in anul 2022, o benzina poate mai mult decat atat.
Eu mai am un Opel CROSSLAND X cu motor pe benzina de 1.2 110 Cp cu turbina si 6 viteze.
Asta sta pe la 2500 de ture la 120Km/h, la fel ca un Diesel.

Serif, compari o benzina aspirat de 75 cai cu un turbo benzina de 110 cai.
Nu poti sa pui 6 trepte si 2500rpm la 120 pe un aspirat de 75cai, ca NU poate sa duca, NU trage. Nu s-ar mai accelera peste 130, ca nu ar avea putere. Si ar consuma mai mult, ca motorul ala trage chinuit.
Turbo poate sa traga mai de jos pentru ca are cuplu mai mai mare la turatii joase decat un aspirat. Opel are cuplu dublu la 2500rpm fata de Suzuki, de aia poate.

#8
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

 katran, on 30 iunie 2022 - 10:37, said:

Ok, la genul asta de gard metalic care separa linia de tramvai de sosea, da rateuri senzorul anti-coliziune (vezi poza de mai jos !).
Interesant. Ai întrebat la reprezentanță dacă există vreo actualizare pentru sistemul de siguranță?

#9
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005
N-am intrebat.

#10
uhu10uhu

uhu10uhu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,743
  • Înscris: 04.10.2006

 katran, on 30 iunie 2022 - 09:48, said:



A fost o decizie excelenta sa cumpar masina asta in contextul cresterii preturilor la carburant. Consumul este intr-adevar excelent comparativ cu o masina standard (fara motor hibrid). Sistemul asta de hibrid MILD pare eficient. Consumul si demarajul s-au imbunatatit dupa rodaj (dupa 6000...7000 Km).
Am aceeasi masina, insa varianta de 1.2, 90 cai, non Hybrid, 2018. Consumul e cam la fel cu al tau.
In rest, da, ai dreptate in mai toate privintele despre model. Nu in ceea ce priveste demarajul. E suficient de sprintena in oras, pleaca rapid. Pana la 100 nu tine pasul nu un motor mai puternic, insa 0-50-60 e super fasneata. Asta pentru ca e usoara, are 920 kg. Nu stiu daca motorul tau are disctibutie variabila. Asta de 90 are, ii place sa fie turat.
Pe autostrada merg rar cu ea, pentru ca avem si alte masini. Insa daca vrei mers sportiv, 3-4000 e pt diesel. Benzina o turezi pana in 5-6000.
Eu am luat-o tot cu rabla la 9500 euro, in 2018. E versiunea cu scaune incalzite, volan piele, Android Auto. Am prins si revizii gratis, 5 ani. Tocmai ce am facut-o pe a patra saptamana trecuta. A noastra are 18.000 km, am facut reviziile la an, nu la km. Dar nu as face 15.000 pana sa schimb uleiul.
Ce nu imi place:
- Geamurile fata si parbrizul nu au filtru UV. Te prajeste soarele ca naiba, la fel ca la multe alte japoneze. Am pus folie ceramica.
- Anvelopele sunt dimensiune atipica. Nu chiar ca la Ignis, dar oricum, nu multe variante disponibile, preturile cam mari pt ca nu-s dimensiune comuna. A venit cu roti pe 15, am luat jante de tabla si anvelope pe 14 pentru iarna.
-Zgomotul la drum lung e cam ridicat. la 150-160 deja trebuie sa ridici tonul bine sau sa dai muzica mai tare, insa fuge binisor. La 120 e acceptabil, asemanator cu Logan/Sandero.
-Suspensia e cam rigida, insa daca ar fi fost mai moale probabil nu mai era atat de manevrabila masina.

#11
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,591
  • Înscris: 28.11.2001
Am întrebat eu dacă există vreun update de soft săptămânile trecute. Pe principiul ”așa fac toate”, inclusiv Vitara mea, nu avem decât să dezactivăm sistemul. Eu asta fac după vreo 2 frâne automate după activarea sistemului exact în aceleași condiții. Așa că m-am învățat: cu aproximativ 100m de a intra pe șoseaua cu astfel de garduri dezactivez sistemul și-l reactivez după ce trec. Ideea este că trebuie să stai vreo 3-4 secunde cu degetul apăsat pe buton pentru dezactivare/activare.

#12
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005

 uhu10uhu, on 30 iunie 2022 - 15:02, said:

In rest, da, ai dreptate in mai toate privintele despre model. Nu in ceea ce priveste demarajul.

Motorul de pe Swift-ul meu are doar 75Cp + 7Cp de la motorul electric. Are cu 8 cai mai putini cai ca al tau daca intra motorul electric, si 15 mai putini daca nu intra motorul electric.
Am gasit pe internet ca ar atinge 100km/h in 13..14s. Nu este rau, dar nici uau.

Eu inteleg ca o masina cu motor de 75 CP nu poate sa aiba performante uau, nici nu aveam asteptari mari. Dar am trecut performantele slabe ca dezavantaj pentru ca asta e realitatea. Ar fi fost culmea sa spun : este uau masina, zboara...


 badmania98, on 30 iunie 2022 - 15:17, said:

Ideea este că trebuie să stai vreo 3-4 secunde cu degetul apăsat pe buton pentru dezactivare/activare.

Era frumos daca dezactivarea era permanenta, dar binenteles ca se activeaza dupa repornire.

Edited by katran, 30 June 2022 - 16:06.


#13
badmania98

badmania98

    Nenea

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,591
  • Înscris: 28.11.2001
Eu o prefer așa, nepermanentă.

#14
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

 katran, on 30 iunie 2022 - 15:52, said:

.....
.....

Am gasit pe internet ca ar atinge 100km/h in 13..14s. Nu este rau, dar nici uau.
...
...
...
Loganu de 75 cp declarati facea 0-100 in 13 sec, si era real.

Swiftu tau cu 82 cp face 0-100 sub 12 sec, e o masina usoara, cam cea mai usoara din clasa ei.
Nu stiu de ce Suzuki au fost asa de conservatori la timpii de acc declarati.
Modelu precedent de 90cp face 0-100 sub 11 sec (cp ceva mai multi + o idee si mai usoara! )

Attached Files



#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Intre Loganul 1.4 75cp si 1.6 90cp nu era prea mare diferenta, trageau cam la fel.
Swiftul e o masina mica,de aceea e si usoara.

#16
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,687
  • Înscris: 29.10.2017
Ce inseamna mai exact consum mic?
In Bucuresti mergand in mai multe intervale orare la cat ajunge consumul ? cu sau fara start stop
In afara orasului consum pe drum national, drum de munte, autostrada

#17
katran

katran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,968
  • Înscris: 20.01.2005

 Octavian___, on 01 iulie 2022 - 08:42, said:

Loganu de 75 cp declarati facea 0-100 in 13 sec, si era real.

Motoarele astea standard pe benzina este ca au cuplu foarte sus.
Cand mergi prin oras nu stai cu motorul in 4000-5000 de ture.
Cand te urci intr-un diesel sau benzina cu turbina, zici ca sunt masini de curse in comparatie cu astea.



 stalker2142, on 01 iulie 2022 - 11:25, said:

Ce inseamna mai exact consum mic?
In Bucuresti mergand in mai multe intervale orare la cat ajunge consumul ? cu sau fara start stop
In afara orasului consum pe drum national, drum de munte, autostrada

In Bucuresti cred ca scoate in jur de 5.5l/100 cu start si stop.
In afara conteaza mult viteza. Cu cat mergi mai incet, cu atat consuma mai putin.
Pe autostrada poti scoate un consum decent  (4...4.5l/100) daca tii viteza mai jos - maxim 115Km/h. Cam asa merg eu.
Pe drumuri nationale unde stai sub 100km/h scoti consum excelent. Pana in 4l/100km, in functie si de viteza.

Mi s-a mai parut ca nu consuma mult nici atunci cand mergi incet, cu viteza a doua. Dar nu am facut calcule/teste exacte.

Edited by katran, 01 July 2022 - 22:45.


#18
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 Octavian___, on 01 iulie 2022 - 08:42, said:

Loganu de 75 cp declarati facea 0-100 in 13 sec, si era real.

Modelu precedent de 90cp face 0-100 sub 11 sec (cp ceva mai multi + o idee si mai usoara! )
Nu mai vorbi de motorizari pe care nu le-ai avut, te faci de ras
https://www.auto-dat....6-i-87hp-15893

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate