Dilema cu distributia la Citroen C5 din 2002 diesel !
Last Updated: Jun 25 2022 13:06, Started by
Danx93
, Jun 24 2022 23:24
·
0
#1
Posted 24 June 2022 - 23:24
Buna ziua, sunt nou pe forum si as avea nevoie de ajutorul dumneavoastra in legatura cu un Citroen C5 din 2002 diesel 2.0 HDI.
Detin masina din toamna anului trecut, in luna Decembrie am apelat la un mecanic sa imi schimbe alternatorul, dupa ce l-a schimbat am aflat ca alternatorul vechi intepenise si nu se mai invartea. L-am intrebat daca cureaua s-a frecat, m-a asigurat ca cureaua era buna, se modificase doar pozitia intinzatorului. Nu ma pricep deloc la mecanica si am avut recent o problema si as vrea sa ma ajutati cu un diagnostic: Am dat in marsalier, nu am apucat sa eliberez pedala de ambreiaj in totalitate ca am simtit motorul cum se frana singur, masina s-a miscat maxim 1 metru inainte ca motorul sa se opreasca. Imediat observ langa roata dreapta o pata de ulei, deschid capota, vad cureaua de distributie avariata dar nu rupta ( o parte din curea se exfoliase, si unele fire textile s-au infasurat in jurul pieselor din sistemul de distributie ) La joja uleiul era plin, deci n-ar trebui sa fi fost griparea motorului din cauza uleiului problema. Ulterior incerc sa o pornesc din nou, dupa cateva tentative nereusite in care nu reactiona la cheie, incepe demarorul sa porneasca normal numai ca motorul nu isi lua avant sa porneasca. Mentionez ca avaria de motor sta aprinsa cand activez contactul la cheie. Intrebare: Mai are rost sa platesc schimbarea curelei de distributie, sau motorul e compromis ? Nu am auzit sunete violente la motor totusi, motorul pare sa se invarta desi am gresit incercand sa o mai pornesc. Ma ingrijoreaza si pata de ulei care a curs, desi nu am nici o idee cum si de unde a curs. |
#2
Posted 25 June 2022 - 05:43
Nu ai cum sa vezi curea distributie, e in carcasa. Ce zdrente ai vazut sunt de la curea anexe. E posibil ca ce s-a infasurat pe langa fulia arborelui cotit sa rupa senzor pozitie arbore si de aceea nu mai porneste. Am avut cazuri cand bucati de curea anexe au fost "supte" prin spatele fuliei in carcasa distributiei si a fost dramatic. Mecanicul a gresit oarecum, curea anexe patinata de alternator gripat era compromisa.
|
#3
Posted 25 June 2022 - 06:22
#4
Posted 25 June 2022 - 08:44
Danx93, on 24 iunie 2022 - 23:24, said:
Buna ziua, sunt nou pe forum si as avea nevoie de ajutorul dumneavoastra in legatura cu un Citroen C5 din 2002 diesel 2.0 HDI. Detin masina din toamna anului trecut, in luna Decembrie am apelat la un mecanic sa imi schimbe alternatorul, dupa ce l-a schimbat am aflat ca alternatorul vechi intepenise si nu se mai invartea. L-am intrebat daca cureaua s-a frecat, m-a asigurat ca cureaua era buna, se modificase doar pozitia intinzatorului. Nu ma pricep deloc la mecanica si am avut recent o problema si as vrea sa ma ajutati cu un diagnostic: Am dat in marsalier, nu am apucat sa eliberez pedala de ambreiaj in totalitate ca am simtit motorul cum se frana singur, masina s-a miscat maxim 1 metru inainte ca motorul sa se opreasca. Imediat observ langa roata dreapta o pata de ulei, deschid capota, vad cureaua de distributie avariata dar nu rupta ( o parte din curea se exfoliase, si unele fire textile s-au infasurat in jurul pieselor din sistemul de distributie ) La joja uleiul era plin, deci n-ar trebui sa fi fost griparea motorului din cauza uleiului problema. Ulterior incerc sa o pornesc din nou, dupa cateva tentative nereusite in care nu reactiona la cheie, incepe demarorul sa porneasca normal numai ca motorul nu isi lua avant sa porneasca. Mentionez ca avaria de motor sta aprinsa cand activez contactul la cheie. Intrebare: Mai are rost sa platesc schimbarea curelei de distributie, sau motorul e compromis ? Nu am auzit sunete violente la motor totusi, motorul pare sa se invarta desi am gresit incercand sa o mai pornesc. Ma ingrijoreaza si pata de ulei care a curs, desi nu am nici o idee cum si de unde a curs. Daca ai vazut cureaua rupta... ca "desteptu"... de ce i-ai mai dat cheie?!? Unde gasiti frate "mecanicii" astia ata de "entelegenti" care iti spun, "lasa asa ca mei e bun, mergeeee" Cand ai schimbat alternatorul, trebuia schimbata si distributia impreuna cu cureaua de accesorii. Acuma sa-i multumesti mecanicului ce ti-a facut lucrarea cu alternatorul si sa-ti multumesti si tie pentru "Ulterior incerc sa o pornesc din nou"... dupa ce ai vazut-o "rupta-n doua"! Edited by routerboard71, 25 June 2022 - 08:45. |
#5
Posted 25 June 2022 - 09:05
Ce ai vazut tu nu cred ca era cureaua de distributie, ca aia e mascata in mod normal, dar la ce vechime are masina cine stie ce improvizatii s-au facut inainte de tine si chiar in timp ce o detineai tu.
Nu trebuia sa ii mai dai cheie. Numai prin faptul ca ai facut asta mai mult ca sigur ti-ai dublat factura de la service ca ca vor trebui sa mai fie inlocuite sau reparate niste chestii. Intotdeauna cand vezi ca e distributia moarta, nu mai dai cheie. Platforma direct. |
#6
Posted 25 June 2022 - 09:14
Mergi intr-un service, nu la nea Gica mecanicul.
Dupa cum se pare, confunzi cureaua de accesorii cu cea de distributie. Daca vezi o curea rupta, sfasiata, cu fibrele incurcate intre alte piese, nu mai da la cheie. Probabil ai mai rupt vreo fulie, la alternator, compresor ac etc. Deci, platforma si la service, nu te mai baga cand vezi clar ca nu stii, strici mai mult. |
#7
Posted 25 June 2022 - 09:16
routerboard71, on 25 iunie 2022 - 08:44, said:
Daca ai vazut cureaua rupta... ca "desteptu"... de ce i-ai mai dat cheie?!? Unde gasiti frate "mecanicii" astia ata de "entelegenti" care iti spun, "lasa asa ca mei e bun, mergeeee" Cand ai schimbat alternatorul, trebuia schimbata si distributia impreuna cu cureaua de accesorii. Acuma sa-i multumesti mecanicului ce ti-a facut lucrarea cu alternatorul si sa-ti multumesti si tie pentru "Ulterior incerc sa o pornesc din nou"... dupa ce ai vazut-o "rupta-n doua"! Intrebare :se schimba si kitul de ambreiaj daca se umbla la pivoti ? Edited by florinellll, 25 June 2022 - 09:19. |
#8
Posted 25 June 2022 - 10:35
Totusi cred sau vreau sa cred ca subiectul este facut la misto de plictiseala sa se amuze de ce tampenii se vor spune,router te-ai ridicat la asteptarile initiatorului,de unde iesiti ”ba baeti”
|
#9
Posted 25 June 2022 - 10:49
Fiind un motor diesel vechi, poate ai noroc si pistonul nu a lovit in supape. Motorul are o curea pe distributie si o curea de accesorii pe alternator, pompa hidraulica, ac. Cea de distributie nu se vede. E sub un capac. Nu stiu cum e la acel motor dar cred ca ce ai vazut e cureaua de accesorii. Daca ai spus ca avea si niste fire textile atunci e de accesorii. Cureaua de distributie are o intaritura din fire metalice si e dintata fata de cea de accesorii care canelata. De obicei la o masina sh se schimba si kitul de distributie daca cureaua de accesorii arata asa uzata. E clar ca fostul proprietar a considerat ca nu mai merita sa bage bani in ea si a vandut-o fara sa mai efectueze revizia la distributie. Deci in cazul tau cureaua de accesorii era deja in stare avansata de deteriorare si nu ai observat decat cand a pocnit si cureaua de distributie. Din pacate ignoranta mecanicului te va costa scump.
Edited by Leo2006, 25 June 2022 - 10:50. |
#10
Posted 25 June 2022 - 12:26
|
#11
Posted 25 June 2022 - 13:06
Multumesc de raspunsuri, aveti dreptate, era cureaua de accesorii, dar nu inteleg totusi de ce s-a intamplat ce s-a intamplat ? Avarierea curelei de accesorii (nu este rupta cum a mai zis cineva) poate cauza franarea motorului cum am patit ? Si uleiul de ce curgea ? E garnitura de la baia de ulei ?
E posibil ca si cureaua de distributie care e sub carcasa sa fie rupta sau avariara intradevar ? 20220624_235022.jpg 380.57K 19 downloads 20220624_235145.jpg 398.46K 19 downloads 20220624_235428.jpg 233.34K 19 downloads Edited by Dany_Darke, 25 June 2022 - 20:49. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users