Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

"Notificare deschidere a procedurii generale de insolvențã"

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
BBogdan29

BBogdan29

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 05.11.2014
Salutare,

Dețin un SRL, prestez servicii de graficã, și am un client care-mi datoreazã în jur de 7000 de lei.
A întârziat cu plata câteva luni... și astãzi, dupã ce am tot insistat asupra plãții, am primit o "Notificare deschidere a procedurii generale de insolvențã".

In document exista pasajul:
7.2. Creditorii debitoarei SC FIRMA DATOARE MIE SRL trebuie sa procedeze la inscrierea la masa credala a acesteia, in tabelul preliminar de creante prin depunerea cererii de admintere a creantei in conditiile urmatoare:
7.2.1 Termenul limita pentru inregistrarea de admintere a createnlor asupra averii debitorului: 12.07.2022
7.2.2. Termenul de verificare a createnlor, de intocmire si publicare in BPI, a tabelului preliminar de creante la 19.07.2022, termenul de depunere a contestatiilor in 7 zile de la publicarea in Buletinul procedurilor de insolventa a tabelului preliminar;
7.2.3. Termenul de definitivare a tabelului creantelor la 02.08.2022

Problema e ca acea data de 12.07 pana la care, cumva, eu trebuia sa ma inscriu, a trecut. Eu abia acum am primit mailul, dupa 5 zile de la acel deadline.
Care e procedura sau cu cine aș putea sã vorbesc în situația asta? Ati patit vreodata sa aveti un client care intra in insolventa?

Mersi!

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cum a trecut ? Suntem in 17.06.2022

Edited by pasilla, 17 June 2022 - 12:51.


#3
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început sã emitã facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009
12.07.2022 este luna viitoare, încă suntem in iulie? Sau poate data era 12.06.2022?

#4
BBogdan29

BBogdan29

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 05.11.2014

View Postpasilla, on 17 iunie 2022 - 12:51, said:

Cum a trecut ? Suntem in 17.06.2022

Ah, ai dreptate. Am incurcat luna.

In orice caz, mai exista vreo posibilitate sa-mi recuperez banii?
Pana sa vorbesc cu cineva din domeniu, adica de luni, m-am uitat pe net si am inteles ca nu prea exista sanse.

#5
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu prea. Daca dupa lichidare si impartirea banilor in ordinea prioritatilor mai raman ceva, se vor da si creditorilor de genul tau.

Edited by pasilla, 17 June 2022 - 12:57.


#6
wertyck

wertyck

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,482
  • Înscris: 13.03.2005
Adica, salariati/ taxe la stat/ banci si apoi urmezi tu si celelalte firme inscrise la masa credala....

#7
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,778
  • Înscris: 12.01.2018
practic nu mai recuperezi nimic

active  cred că nu mai are pe acea firmă

#8
BBogdan29

BBogdan29

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 05.11.2014

View Postwertyck, on 17 iunie 2022 - 13:11, said:

Adica, salariati/ taxe la stat/ banci si apoi urmezi tu si celelalte firme inscrise la masa credala....

E vorba de un lant de restaurante destul de mare, prezent prin mall-uri.
Din ce am auzit niste inside info, nici macar furnizorii de materie prima pt. mancarea pe care o serversc nu i-au platit.

Si acolo cred ca vorbim de sume mult mai mari decat 7000 cat au sa-mi dea mie.
Eu o sa fac toate demersurile legale, dar si eu ma indoiesc ca voi mai primi ceva.

Asta e!
Concluzia: nu faceti ca mine, nu lucrati niciodata daca nu sunteti platiti la timp si mai ales BUSINESS IS BUSINESS. Eu am acceptat intarzierile pt. ca eram amic cu cei din departamentul lor de marketing si am zis ca merita sa-i astept 3-4 luni. Intre timp am aflat ca si-au dat afara o mare parte din angajati, impreuna cu departamentul asta de marketing de care zic. :))

#9
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,860
  • Înscris: 28.11.2001
Intrarea in insolventa inseamna ca el trebuie sa se reorganizeze, sa isi reesaloneze datoriile, etc. Dar va putea functiona fara probleme.
Datoriile pe care le avea inainte de acest pas se vor plati, esalonat, in functie de tipul creantelor, cu aprobarea administratorului special numit de instanta.
- garantii (banci, etc etc)
- salariati
- buget
- alte creante (aici intri tu si daca nu esti furnizor indispensabil pentru continuarea activitatii o sa fii cam la coada listei).
Interesant este ca daca devii furnizor dupa declansarea procedurii de insolventa poti primi bani fara probleme, nu ai nevoie de aprobarea administratorului special - nu e cazul tau.
Nu mai stiu daca ai de platit o taxa pentru a te inscrie la masa credala in insolventa - eu am patit acu cativa ani cu un client care era in insolventa (eu am devenit furnizor dupa acel moment - fara sa am probleme cu incasarile) si cand a intrat in faliment era vorba sa platesc un procent pentru a ma inscrie la masa credala (eu am renuntat pentru ca valoarea era mica si sigur nu aveam nicio sansa sa imi recuperez banii sau recuperam o cota parte care nu ar fi acoperit nici macar taxa).

#10
Rainwish

Rainwish

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 18.06.2009
Din pacate sansele sa mai recuperezi ceva sunt foarte mici spre deloc. Te poti inscrie la masa credala (parca 200 lei era taxa). Daca pastra angajatii, era manevra clasica de bagare in insolventa-faliment si deschidere o alta firma identica in acel domeniu de activitate.

#11
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,229
  • Înscris: 27.10.2007
vezi model de cerere aici. te inscrii la Tribunal, trebui sa afli numarul dosarului.

Textul dispozițiilor art. 102 din Legea nr. 85/2014
Art. 102. – (1) Cu excepţia salariaţilor ale căror creanţe vor fi înregistrate de administratorul judiciar conform evidenţelor contabile, toţi ceilalţi creditori, ale căror creanţe sunt anterioare datei de deschidere a procedurii, vor depune cererea de admitere a creanţelor în termenul fixat în hotărârea de deschidere a procedurii; cererile de admitere a creanţelor vor fi înregistrate într-un registru, care se va păstra la grefa tribunalului. […]”

În Monitorul Oficial nr. 85 din data de 4 februarie 2019 a fost publicată Decizia Î.C.C.J. nr. 72 din 15 octombrie 2018 referitoare la pronunţarea unei hotărâri prealabile cu privire la interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 102 alin. (1) teza I şi teza a II-a din Legea nr. 85/2014, prin care a fost admisă sesizarea formulată de Curtea de Apel Constanţa – Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal în Dosarul nr. 2.168/88/2016/a1 privind pronunţarea unei hotărâri prealabile şi, în consecinţă, s-a stabilit că:

”În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 102 alin. (1) teza I şi a II-a din Legea nr. 85/2014, cererile de admitere a creanţelor, formulate de creditorii cu creanţe anterioare datei de deschidere a procedurii, alţii decât salariaţii, trebuie să fie depuse la tribunal în termenul fixat prin hotărârea de deschidere a procedurii şi înregistrate într-un registru care se va păstra la grefa tribunalului.”

Potrivit art. 14  din OUG 80/2013  privind taxele judiciare de timbru  actiunile, cererile si contestatiile introduse in temeiul Legii 85/2014 privind procedura insolventei se timbreaza cu 200 lei.

--
neavand nici o măsura asiguratorie instituita (sechestru/gaj), intri la categoria creditorilor chirografari, si vei fi ultimul pe lista recuperarii banilor.
ordinea, daca nu ma insel, este cheltuieli de procedura, salariati, garantati (care au sechestru/gaj si pot cere valorificarea bunului sechestrat) bugetari, chirografari...

Edited by strongsss, 17 June 2022 - 16:58.


#12
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Poststrongsss, on 17 iunie 2022 - 16:53, said:

este cheltuieli de procedura
Asta reprezinta baza.

#13
goldieczr

goldieczr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 08.07.2020
Facand parte din domeniul de prestari servicii in grafica, nu stiu exact care este schema ta de plata dar cere obligatoriu macar 50% upfront, inaintea inceperii muncii. Am avut multi care au bagat vrajelile uzuale cu 'trebuie sa asteptam 30 zile dupa contabilitate' sau 'faceti factura ca o rezolvam zilele astea', iar cand le-am explicat ca nu se poate, au dat cartile pe fata si-ti dai seama ca nu intentionau sa-ti faca viata prea usoara.

#14
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 15.11.2003
de curios...ce fast-food a intrat in insolventa ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate