Probleme rezervări la hotel
Last Updated: May 24 2022 23:26, Started by
donjoe
, May 22 2022 12:57
·
0
#1
Posted 22 May 2022 - 12:57
Există legislație de protecție a consumatorului vizavi de rezervările hoteliere? Ceva mai explicit decât OUG 14/2011 zic, că acolo e mai mult despre retragerea din contract.
Problema mea e cu definiția "rezervării": cf. dicționar înseamnă să păstrezi un lucru pentru cineva anume în mod exclusiv, adică să refuzi să-l dai oricui altcuiva. Or în momentul în care hotelul zice că-ți face rezervare de cazare dar că "nu poate garanta" ba etajul, ba fața clădirii unde se va afla camera, ba că are sau nu anumite caracteristici constructive, e clar că nu ți-a păstrat în mod exclusiv o cameră anume, deci pentru mine e clar că nu a făcut o rezervare propriu-zisă, deci a mințit. Și aș vrea să știu că pot reclama cel puțin la ANPC asemenea minciuni, dacă nu chiar în instanță. Edited by donjoe, 22 May 2022 - 12:59. |
#2
Posted 22 May 2022 - 13:26
Sa inteleg ca ati platit rezervarea? Fara sa intrebati daca va este rezervata fix o anumita camera, fara sa aveti o dovada ca vi s-a confirmat asta? Succes la Haga. Sau n-ati platit-o, dar discutati asa, teoretic? Incercati la alt hotel - din alta tara, si postati daca acolo merge.
Edited by __Dan__, 22 May 2022 - 13:33. |
#3
Posted 22 May 2022 - 13:51
Rezevrarea e ceva virtual, camera nu poate fi garantata, se ia la rand ce se elibereaza la receptie.
|
#4
Posted 22 May 2022 - 13:55
Probabil ca in anumite situatii se poate rezerva cu plata in avans o anumita camera, dar lucurile trebuiesc stabilite si confirmate clar.
Daca hotelul iti spune ca nu poate garanta, atunci asta inseamna dar nici nu reprezinta faptul ca la prezentare nu face best efforts pentru a satisface clientul. Edited by pasilla, 22 May 2022 - 13:58. |
#5
Posted 22 May 2022 - 14:00
Asa procedez eu de ani de zile la mare , sun pe la inceputul lui iunie si rezer v singurul apartament la un hotel in Eforie S. Ziua cind trebuie sa ma prezint, de regula sunt pe drum spre mare si ma suna tipa de la receptie.Deci ,ok.
|
#6
Posted 22 May 2022 - 14:13
XTH, on 22 mai 2022 - 14:00, said:
Asa procedez eu de ani de zile la mare , sun pe la inceputul lui iunie si rezer v singurul apartament la un hotel in Eforie S. Deci din răspunsurile de mai sus, inclusiv unele țâfne cu miros de patron român de hotel, înțeleg că participanții de până acum nu cunosc legislație care să se refere la ce-am întrebat eu. Am înțeles. Trebuie să mai aștept, mai caut etc. Edited by donjoe, 22 May 2022 - 14:14. |
#7
Posted 22 May 2022 - 15:25
donjoe, on 22 mai 2022 - 12:57, said:
Există legislație de protecție a consumatorului vizavi de rezervările hoteliere? ..... Problema mea e cu definiția "rezervării": cf. dicționar înseamnă să păstrezi un lucru pentru cineva anume în mod exclusiv, adică să refuzi să-l dai oricui altcuiva. .... nu, nu exista (din ce stiu eu) vreun act normativ care sa-ti sustina dorintele tale. modul de functionare a rezervarilor este stabilit in regulamentul hotelului. |
#8
Posted 22 May 2022 - 16:34
În majoritatea cazurilor rezervi tipul de cameră - două paturi, balcon, vedere spre munte, baie cu cadă. Dacă ții morțiș să rezervi camera 401 trebuie să dai telefon - pe site-uri n-am văzut pînă acum opțiunea asta.
În cazul inițiatorului pare că a nimerit un hotel care nu se obosește cu munca. Rezervăm, cum să nu, da' dăm ce se nimerește cînd apare călătorul... |
#9
Posted 22 May 2022 - 17:25
XTH, on 22 mai 2022 - 14:00, said:
Asa procedez eu de ani de zile la mare , sun pe la inceputul lui iunie si rezer v singurul apartament la un hotel in Eforie S. Ziua cind trebuie sa ma prezint, de regula sunt pe drum spre mare si ma suna tipa de la receptie.Deci ,ok. |
#10
Posted 22 May 2022 - 17:29
MembruAnonim, on 22 mai 2022 - 17:25, said:
Asa fac și eu. Plus ca nu plătesc eu cu cardul pe booking, ci direct la recepție la hotel Asteapta ziua in care hotelul nu va avea camera ta si iti va spune...pai nu ne-ati platit nimic. Cearta-te tu cu hotelul... Daca plateai la Booking, nu isi permiteau sa faca figuri. Am patit de cateva ori in Spania sa gasesc overbooking si sa primesc cazare superioara. Daca faceam ca tine sa platesc la receptie la hotel, nu prea aveam ce plati. |
|
#11
Posted 22 May 2022 - 18:45
Nenea Zap - Anul trecut in Grecia la fel am facut - am "rezervat" camera pe mail, Fara avans.
M-am dus in ziua respectiva la receptie, am platit si mi-am luat camera. Am colegi care fac asta de ani de zile - in Grecia se poarta. Ba eu am si camera mea - in fiecare an e aceeasi. Initiator - In mod normal rezervarile la hoteluri se fac in sensul ca rezrevi o camera si tipul de camera - single, duble... Cei de la hotel iti ofera la sosire o camera conform cu ce ai rezrevat - asta e obligatia lor - sa aiba o camera de acel tip libera cand ajungi la ei. O camera anume - etaj, amplasare, nu se rezerva prin booking sau alte metode - doar sa ceri in mod expres asa ceva si daca hotelul accepta se poate lua in calcul. Deci ei iti ofera o camera corespunzatoare ptr ce ai achitat avansul. Nu e nicio incalcare a legislatiei. |
#12
Posted 22 May 2022 - 18:46
Când faci rezervare plătești pentru o camera în hotelul respectiv conform descrierii din prezentare. Cât timp îți dă ce scria acolo, n-ai ce pretenții să emiți.
|
#13
Posted 22 May 2022 - 19:49
george_alexandru, on 22 mai 2022 - 18:46, said:
Când faci rezervare plătești pentru o camera în hotelul respectiv conform descrierii din prezentare. Cât timp îți dă ce scria acolo, n-ai ce pretenții să emiți. Dar când hotelierul zice "nu vă putem asigura că va fi la etajul n, vom vedea când ajungeți", rezervarea e o minciună, fără discuții. Ori ai în perioada aia toate camerele care satisfac cerințele mele 100% deja rezervate, caz în care îmi spui asta, nu că "vedem la recepție" (sau, mai exact, îmi spui că se va putea numai dacă renunță din ceilalți), ori #2, tu de fapt refuzi să faci rezervări adevărate deși ai putea. Nu ai toate camerele de tipul respectiv deja rezervate și totuși refuzi să blochezi una pentru mine deși am sunat din timp. În cazul ăsta din urmă cred că sunt acum, și am mai fost. Nu știu de ce ar face hotelierii asta, mă gândesc că poate au VIPs, pretenași ai patronului care trebuie serviți cu orice cameră vor oricând apar cu pretenții din senin, nu știu, dar pentru mine ca turist obișnuit asemenea comportamente transformă rezervarea într-o minciună. Edited by donjoe, 22 May 2022 - 19:50. |
#14
Posted 22 May 2022 - 19:57
eiffel, on 22 mai 2022 - 18:45, said:
Nenea Zap - Anul trecut in Grecia la fel am facut - am "rezervat" camera pe mail, Fara avans. M-am dus in ziua respectiva la receptie, am platit si mi-am luat camera. Am colegi care fac asta de ani de zile - in Grecia se poarta. Ba eu am si camera mea - in fiecare an e aceeasi. Initiator - In mod normal rezervarile la hoteluri se fac in sensul ca rezrevi o camera si tipul de camera - single, duble... Cei de la hotel iti ofera la sosire o camera conform cu ce ai rezrevat - asta e obligatia lor - sa aiba o camera de acel tip libera cand ajungi la ei. O camera anume - etaj, amplasare, nu se rezerva prin booking sau alte metode - doar sa ceri in mod expres asa ceva si daca hotelul accepta se poate lua in calcul. Deci ei iti ofera o camera corespunzatoare ptr ce ai achitat avansul. Nu e nicio incalcare a legislatiei. |
#15
Posted 22 May 2022 - 20:08
Nu există "conform dicționar". Relațiile comerciale se derulează conform legilor și contractelor. Rezervare poate însemna să-ți blocheze o camera anume, dar poate însemna și să-ți dea orice cameră conform tipului de camera plătit. Tine de ce ați agreat când ai făcut plata. Dacă ce ați agreat ii lasă mult loc de manevra, ghinion, e acoperit.
Edited by george_alexandru, 22 May 2022 - 20:09. |
|
#16
Posted 22 May 2022 - 20:31
Există hoteluri/pensiuni care oferă posibilitatea de a rezerva exact o anume cameră, adică știi exact nr. camerei pe care o rezervi, precum și etajul unde este camera.
Astfel de hoteluri sunt puține, iar explicația este foarte simplă și ține de optimizarea costurilor și de maximizarea gradului de ocupare. De exemplu iarna la un hotel de 5 etaje cu 20 de camere pe etaj (adică în total 100 de camere) se închiriază într-o anume perioadă 18 camere, dar 2 sunt la etajul 1, 5 camere la etajul 2 și așa mai departe, astfel că sunt cateva camere ocupate la toate etajele - adică ei trebuie să încălzească tot hotelul pentru 18 camere, când ar putea să cazeze toți oamenii la etajul 1 și încălzesc doar etajul 1, deci costul la căldură ar fi mult mai mic. Alt exemplu - la același hotel, vara, într-o anume periodă sunt 18 camere ocupate, dar o clasă de adolescenți care termină liceul vor să stea câteva zile la hotel și au nevoie de 15 camere. La fel ca în exemplul anterior, dacă cele 18 camere cu adulți și cele 15 camere cu adolecenți sunt împărțite la toate etajele inevitabil adolescenții vor face scandal, vor sta până noaptea tărziu, eventual se vor îmbăta, deci clienții adulți vor fi nemulțumiți, vor face scandal și vor da review-uri negative hotelului - dacă însă toate cele 18 camere cu adulți vor fi alocate la etajul 1 și toate cele 15 camere cu adolescenți vor fi alocate la etajul 4 sau 5, toți adolescenții vor fi la un loc și chiar dacă vor face scandal este mult mai greu să îi deranjeze pe adulții aflați la 2 - 3 etaje mai jos. Alt exemplu - la mare toate familiile care au copii mici le pui la același etaj, deoarece se trezesc și se culcă la aproximativ aceleași ore, pe când cei de 20 - 25 de ani care au venit la distracție îi pui la alt etaj, deoarece se vor culca mai târziu, se vor trezi mai târziu și nu are rost să se deranjeze reciproc. Exemplele ar putea continua, dar cred că este evident pentru toată lumea de ce la hotelurile/pensiunile cu multe camere nu se poate aloca o anume cameră încă din momentul rezervării, asta se poate doar la pensiunile mici, unde sunt în jurul a maxim 10 - 15 camere și unde nu contează așa mult în ce cameră stai deoarece oricum spațiul este mic și toți stau aproximativ la un loc. Edited by spider8, 22 May 2022 - 20:32. |
#17
Posted 22 May 2022 - 20:35
La ultima vacanță in țară s-a întâmplat să rezerv numărul camerei când am făcut rezervarea. Camerele aveau același preț dar erau diferite ca suprafață și mobilier, și cum erau mai multe disponibile, am putut alege. Însă chestia asta se întâmplă foarte rar.
|
#18
Posted 22 May 2022 - 20:42
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users