Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

problema garantie asus tuf dash 2022

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1
emiro

emiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 31.05.2011
in data de 28-04-2022 am achiritionat de la pcgarage acest laptop: ASUS Gaming 15.6'' TUF Dash F15 FX517ZC, FHD 144Hz, Procesor Intel® Core™ i5-12450H (12M Cache, up to 4.40 GHz), 8GB DDR5, 512GB SSD, GeForce RTX 3050 4GB cu aproape 4300 lei , dupa cateva zile am achizitionat un ssd samsung 980 pro de 500gb safac upgrade. am intrebat pe cei de la pcgarage daca pot desface laptopul fara sa pierd garantia , nu are nici un sigiliu pe suruburi asus permit desfacerea pentru upgrade.am desfacut laptopul(nu este prima data cand desfac laptopuri ) , am scos ssd-ul intel pe care il avea laptopul si l-am montat in al doilea slot m2 iar samsungul in slotul 1.  am montat capacul la loc. dupa pornire nu mai functiona iluminarea la tastatura.  am luat legatura cu cei de la pcgaraje sa il trimit la garantie fiind depasit termenul de 14 zile de returnare.  am trimis laptopul la adresa indicata de ei adica pc garage nu la service.  dupa ce a ajuns laptopul la ei am primit urmatorul mesaj: PC Garage
Magazin Promotii Noutati Info Contact
Mesaj Departament Service PC Garage
Salut,
Ati primit un mesaj nou de la Departamentul Service PC Garage:
Buna ziua,
Referitor la produsul Laptop ASUS Gaming 15.6'' TUF Dash F15 FX517ZC, FHD 144Hz, Procesor Intel® Core™ i5-12450H (12M Cache, up to 4.40 GHz), 8GB DDR5, 512GB SSD, GeForce RTX 3050 4GB, No OS, Off Black [ FX517ZC-HN005 ] va informam ca la receptia lui s-a constatat ca acesta prezinta anumite defecte fizice/interventii neautorizate - componenta desprinsa in interior, provocate prin manipulare/utilizare necorespunzatoare.
Produsul va fi trimis catre service-ul autorizat pentru verificare. Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei, nu intra sub incidenta termenului legal de 15 zile de solutionare, termenul fiind de minim 30 zile si maxim 120 zile de la data receptionarii in service.    eu nu am intervenit neautorizat,nu am desprins nici ocomponenta,nici manipulare necorespunzatoare, am trimis email la cei de la asus si au spus ca pc garage nu sunt autorizati sa constate defectel(sa desfaca laptopul) iata raspunsul asus: Va multumesc pentru numarul de serie. Va informez ca produsul abia azi a ajuns la service-ul autorizat de Asus Depanero unde va fi verificat de un tehnician autorizat. Dupa aceasta inspectie o sa fiti anuntat daca problema este sau nu acoperita de garantie. Daca nu este acoperita, o sa va fie trimise si poze cu motivul pentru care garantia va fi anulata.
Legat de magazin (PC Garage), acestia nu sunt autorizati de Asus pentru verificari, deci expertiza lor nu este necesara. Service-ul Depanero va face verificarile necesare si reparatia, in garantie sau in afara garantiei, dupa caz. O sa va anunte cineva de la ei in urmatoarele zile legat de reparatie.   DECI CU CE DREPT AU UMBLAT CEI DE LA PCGARAGE LA LEPTOP,CE GARANTIE MAI AM EU CA NU AU DETERIORAT EI LAPTOPUL. EI AU UMBLAT LA EL SI DUPA ACEIA L-AU TRIMIS LA GARANTIE.       VREA SI EU O PARERE DE PE FORUM CE POT FACE IN ACEASTA SITUATIE.    NU MAI CUMPARATI DE LA EI SUNT NISTE NESERIOSI,LA DARANTIE IEI TEAPA.  O SA FAC PLANGERE SI LA ANPC.  atasez foto cu laptopul desfacut inainte de al trimite la garantie

#2
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,445
  • Înscris: 19.04.2009
Ei, uite de asta e bine sa citesti ToS.

La laptopurile Asus, as zice ca ofera servicii de garantie premium (aka, nu conteaza de unde il cumperi in regiune, au parteneri de service autorizati). Asta iti scrie si in garantia Asus, ca daca ai nevoie, apelezi la ei. Adica puteai trimite produsul direct la depanero (in RO) sau alt partener Asus in alt stat EU.

Ei, ce-o facut PCG nu e frumos si merita o plangere la ANPC. Daca nu sunt autorizati nu trebuiau sa-l desfaca.
Daca l-au desfacut si au stricat ceva, o sa ai o batalie cu ei.

Acum, pe de-o alta parte, Asus in mare permite upgradeurile acasa. Si exista posibilitatea sa nu fi urmarit toti pasii:
Deschis capac
Deconectat bateria
Scos SSD
Pus SSD

Sau sa fi alterat panglica de la tastatura.

Edited by Lex404, 19 May 2022 - 19:41.


#3
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,486
  • Înscris: 30.08.2006
Au devenit mai complexe. Orice interventie se face cu bateria decuplata cu manusi de protectie si descarcat electrostatic. Sper ca ai observat ca ssd-ul din laptop era infasurat intr-o foita de protectie antistatica. Presupun ca nu ai avut asa ceva la cel cumparat si l-ai prins pe placa de baza aflata sub tensiune sau ai atins ceva accidental
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YRBDmhIOMPs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Leo2006, 19 May 2022 - 19:47.


#4
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,121
  • Înscris: 26.06.2009

View Postemiro, on 19 mai 2022 - 19:07, said:

in data de 28-04-2022 am achiritionat de la pcgarage
Asta e gresala #1 :-)

In al doilea rand: daca tu spui cu manutele tale ca laptopul functiona inainte sa il deschizi si cand l-ai inchis nu mai functiona, cine ti se pare ca este vinovat?!? PCG o fi deschis doar capacul laptopului (erau la fel de "autorizati" ca si tine sa faca chestia asta) si au constata ca, probabil, ai facut o mica boacana... Asta este: iti asumi reparatia si mergi mai departe.

#5
emiro

emiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 31.05.2011
am folosit manusi , am decuplat bateria iar ssd am desfacut surubul,scos folia de protectie,pus ssd nou inslot pes folia,strans surub. nu am atins nimic eu ma pricep cat de cat si am si ceva scule

trebuia sa trimita laptopul la garantie nu sa umble la el,de ce nu au zis sa il trimit direct la Depanero

#6
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006
vanzatorul este obligat (prin lege) sa acorde garantie. asta inseamna si ca are dreptul sa faca o constatare a produsului, urmand sa decida in continuare cum si unde il repara.

View Postemiro, on 19 mai 2022 - 19:07, said:

.....DECI CU CE DREPT AU UMBLAT CEI DE LA PCGARAGE LA LEPTOP.....
nu-i nevoie sa tipi la noi.
e vorba de legea 449/2003. art. 11 spune explicit ca tu (consumatorul) ai dreptul sa soliciti vanzatorului repararea sau inlocuirea produsului. art. 15 da dreptul vanzatorului sa ceara producatorului (sau distribuitorului/importatorului, depinde de la cine l-a cumparat) sa rezolve problema, daca se dovedeste ca a fost vina acestuia.
situatia ta (in care producatorul ofera direct garantie cumparatorului) nu este o obligatie legala a acestuia, ci o decizie de marketing.
inteleg ca tu puteai sa discuti direct cu producatorul; din moment ce n-ai facut asta ci ai apelat la vanzator, acesta are tot dreptul sa constate problema si sa incerce sa o repare.

View Postemiro, on 19 mai 2022 - 19:07, said:

.....CE GARANTIE MAI AM EU CA NU AU DETERIORAT EI LAPTOPUL.....
ai spus deja ca s-a stricat la tine. sperai cumva sa se fi reparat prin magie in drum spre vanzator?

#7
mikaell

mikaell

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,888
  • Înscris: 24.12.2010

View Post_Smiley_, on 19 mai 2022 - 20:32, said:

vanzatorul este obligat (prin lege) sa acorde garantie. asta inseamna si ca are dreptul sa faca o constatare a produsului, urmand sa decida in continuare cum si unde il repara.

nu are nici un drept sa isi bage botu in lucrul omului. constatarea garajului a fost facut din exces de zel:  "Legat de magazin (PC Garage), acestia nu sunt autorizati de Asus pentru verificari, deci expertiza lor nu este necesara

eu iti dau un exemplu cu un produs luat de la altex. long story short mi-au dat refuz, ca ce vreau eu nu face obiectul garantiei. am zis ok.. am luat legatura cu producatorul, a durat ceva.. intr-un final mi-au zis sa trimit produsul international si sa astept. mare mi-a fost surprinderea cand m-am trezit acasa cu produsul reparat si expediat pe banii lor.
deci se poate.. doar ca garaju se stie ca au probleme cu garantiile de cand s-au nascut si pe an ce trece devin tot mai imputiti.

emiro: "Va informez ca produsul abia azi a ajuns la service-ul autorizat de Asus Depanero unde va fi verificat de un tehnician autorizat. Dupa aceasta inspectie o sa fiti anuntat daca problema este sau nu acoperita de garantie. Daca nu este acoperita, o sa va fie trimise si poze cu motivul pentru care garantia va fi anulata"

sper ca.. ai facut poze la laptop inainte sa-l trimiti? altfel ei pot sa-ti bage absolut ce clauza vor.. tu n-ai cum sa dovedesti contrariul si cade magareata pe tine.
chiar si asa.. poate l-ai stricat fara sa vrei, neatentie ect, cauzele pot fi multiple, invatatura de minte pe viitor.

Edited by mikaell, 19 May 2022 - 20:54.


#8
emiro

emiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 31.05.2011
Eu nu speram sa se repare prin magie dar mă deranjează că pcg se eschivează și mă acuză de niste lucruri care nu le-am făcut.nu am deteriorat sau desprins componentă pr.ca nu am desfăcut cu picamerul

#9
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006

View Postmikaell, on 19 mai 2022 - 20:52, said:

nu are nici un drept sa isi bage botu in lucrul omului. constatarea garajului a fost facut din exces de zel.....
inca un cetatean european cu drepturi :)
stimabile, din moment ce a trimis laptopul la PCG pe motiv ca s-a stricat in garantie, PCG are tot dreptul legal sa faca o constatare
voi confundati obligatia legala a vanzatorului (cea descrisa in legea pe care am indicat-o mai sus) cu garantia oferita de producator. n-au nici o treaba una cu alta.


View Postemiro, on 19 mai 2022 - 20:56, said:

Eu nu speram sa se repare prin magie dar mă deranjează că pcg se eschivează și mă acuză de niste lucruri care nu le-am făcut.nu am deteriorat sau desprins componentă pr.ca nu am desfăcut cu picamerul
ceva trebuie sa se fi intamplat, din moment ce laptopul functiona bine inainte sa umbli tu in el si n-a  mai functionat bine dupa asta.
laptopurile sunt chestii destul de delicate. nu-i nevoie sa bagi "picamerul" in ele ca sa le strici, e suficient sa asezi aiurea un capac peste niste fire si sa le sectionezi strangand ceva suruburi.

#10
emiro

emiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 31.05.2011
Ce mă deranjata este că au spus niste lucruri pe care nu le-am făcut fără să trimita o poza cu partea deteriorată eu am trimis poza cu laptopul desfăcut in care nu se vede nici o piesa deteriorată cum zic ei

Edited by emiro, 19 May 2022 - 21:22.


#11
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006
sigur :)
tu nu stii inca ce anume au gasit ei acolo, dar stii ca n-ai facut tu aia.
nu uita ca la inceputul topicului tipai ca le vei face plangere la ANPC. sa ne spui si noua cum decurg lucrurile pe frontul ala .

#12
alexandrualexww2

alexandrualexww2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 15.05.2017
pc gargabe degeaba a fost cumparat de emag, tot niste garabge au ramas.

de ce cumparati frate de la ei ?

am un asus tuf mi s-au stricat 2 leduri pe tastatura si mi-au dat voucher 400 de lei de la emag....si ghici ce? pot sa l trimit si la asus service si sa raman si cu voucherul!

Nu trebuia sa umbli, chiar daca nu are sigliu ei se uita si pe zgarieturile din interiorul surubului.

Reclamatie la ANPC cu mesajul asta doveditor!

Edited by alexandrualexww2, 19 May 2022 - 22:19.


#13
Znevna

Znevna

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,436
  • Înscris: 23.08.2020
Eu inca astept fotografia cu laptop-ul desfacut.

#14
kopilu_198

kopilu_198

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,392
  • Înscris: 25.10.2008
garaju pur si simplu ti-au scris fix ce au si pe site. nu au scris nimic "special pentru tine"
Produsele iesite din perioada de garantie sau cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a garantiei nu intra sub incidenta termenului legal de 15 zile de solutionare, termenul fiind de minim 30 zile si maxim 120 zile de la data receptionarii in service.
https://www.pcgarage...ii-de-garantie/
In momentul in care trimiti un produs, printr-un magazin, aia trebuie sa faca o minima inspectie, nu sa il trimita direct catre service

View Postemiro, on 19 mai 2022 - 19:07, said:

eu nu am intervenit neautorizat,nu am desprins nici ocomponenta,nici manipulare necorespunzatoare,

View Postemiro, on 19 mai 2022 - 20:04, said:

am folosit manusi , am decuplat bateria iar ssd am desfacut surubul,scos folia de protectie,pus ssd nou inslot pes folia,strans surub. nu am atins nimic eu ma pricep cat de cat si am si ceva scule
pe tine ce anume te autorizeaza sa umbli in laptop?

Edited by kopilu_198, 20 May 2022 - 07:06.


#15
Varonul

Varonul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 02.06.2021

View Postemiro, on 19 mai 2022 - 20:04, said:

am folosit manusi , am decuplat bateria iar ssd am desfacut surubul,scos folia de protectie,pus ssd nou inslot pes folia,strans surub. nu am atins nimic eu ma pricep cat de cat si am si ceva scule

trebuia sa trimita laptopul la garantie nu sa umble la el,de ce nu au zis sa il trimit direct la Depanero
ala e un mesaj standard, pcgarage nu desface laptopurile.

probabil se vad urme ca l-ai desfactut
Daca e cazul sa primesti CID aia o decide serviceul unde ajunge laptopul
Suruburile le-ai pus exact in ordinea de unde au fost scoase?
Unele laptopuri au suruburile de lungimi diferite si daca le-ai incurcat poate ai intreput vreo panglica/traseu ceva

#16
routerboard71

routerboard71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 31.12.2021
Buna ziua!
Ce vedem noi aici, lamentarile unui posesor de laptop care din vina dumnealui a produs o defectiune si apoi o baga pe aia cu:
- "eu n-am facut nimica"... "el s-a stricat", sa mi se repare pe garantie!
Desi provoaca un defect din vina 100% a dansului (a utilizatorului), are pretentia sa-i fie reparat pe garantie, constient fiind ca, in urma interventiei s-a produs o defectiune!
Defectiunea poate avea multe cauze:
1 - Incepem cu scoaterea mufei bateriei si apoi reconectarea ei la loc:
Domnule initiator, ca om de service care repar electronice si IT de peste 23 de ani, iti spun ca... si daca ti-a tremurat putin mana la reintroducerea mufei, acel arc electric invizibil ochiului uman poate duce la producerea de defecte pe MB!
2 - Daca nu ai folosit bratara antistatica, iti asumi vina defectarii MB-ului de la laptop in proportie de exact 100% din 100%!!! Degeaba folosesti manusi, acestea nu te apara de incarcarea electrostatica! Te-ai descarcat in componente si... poftim rezultatul!
3 - Desi pare de necrezut sau aproape imposibil, in timpul operatiei, ai atins cu varful surubelnitei doua SMD-uri de pe placa sau ... tot rar dar NU imposibil, o "zganta" de pilitura de fier intre doua SMD-uri sa fi provocat scurt-circuitul.
Am intalnit astfel de situatii de-a lungul vremii de la diversi clienti, am lucrat si la garantii, stiu ce spun si ce "dau din casa"!
Asa ca... reclamatia la ANPC nu vad sa-ti aduca vreun avantaj!
Hai sa recapitulam:
- Ai desfacut laptopul, DAAAA!
- Ai deconectat bateria si apoi ai reconectat-o... din spusele tale DAAAAA!
- Ai pus surubelnuta metalica pe el fara sa-ti iei masuri... DAAAAA!
- Ai folosit bratara antistatica? NUUUUU!!!!!!!!
- Ti-a tremurat mana cand ai reintrodus mufa bateriei: iti zic eu, 150% DAAAAAAA!!!
Degeaba faci tu poze post defectare! Ca tehnician de service... cu ce ma ajuta pe mine?!?
Vine laptopu' defect din vina utilizatorului, eu te scot din garantie, scurt pe doi!
Nu ma incalzeste pe mine ca "te pricepi si tu", "ai mai desfacut zeci de laptopuri", "ai si ceva scule"... pentru mine astea sunt egale cu zero!
DA, PC Garage are dreptul sa faca o constatare primara inainte de trimiterea in service a laptopului, contrar opiniei tale ca "De ce desfac ei laptopul" si ei "ti-au provocat daune"... acuzatii ce tu nu le poti sustine/dovedi!
Final:
Ai provocat defect? DA! Iti asumi consecintele!
P.S. - NU lucrez la/pentru ASUS! NU lucrez acum cu garantii, am lucrat in trecut, acum sunt in domeniul IT, retelistica si electronica telecomunicatii/radio - asta ca sa nu aud discutii ca eu as fi tehnicianul care ti-ar prelua laptopul in service si te-ar scoate din garantie! Asteapta raspunsul de la service! Numai ei decid ce si cum, au tot dreptul si competenta, crede-ma!
Hai bafta si pe viitor... invatatura de minte...!!!

#17
emiro

emiro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 31.05.2011
Sa lămurit situația acum cei de la pcg spun că au constatat că am componentă desprinsa manevrând laptopul,cred că l-au scuturat si joaca componentele in el nu că l-au desfăcut.laptopul când l-am trimis la garanție funcționa normal doar iluminarea tastelor nu funcționa și nu era deteriorat la exteror

Routerboard eu nu mă lamentez dar asus permite sa faci upgrade de ssd și memorii.au și instrucțiuni cum sa procedezi am respectat instrucțiunile.pe mine mă deranjata faptul că ei spun că am desprins o componentă din laptop și că laptopul este deteriorat.oricum am sa vad răspunsul celor de la depanero și văd ce fac pe viitor.eu am cerut o părere nu am datcu bata sau tipat cum zicea cineva i-mi pare RAU că sunt atacat pe forum o să incerc sa șterg postarea și gata u vreau sa fiu insultat ș

#18
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006

View Postemiro, on 20 mai 2022 - 11:42, said:

....eu am cerut o părere nu am datcu bata sau tipat cum zicea cineva i-mi pare RAU.....
in mediul online, cuvintele scrise cu majuscule se considera ca sunt strigate/tipate. da, stiu, tu ai scris cu litere mici, forumul a facut ceva, nu e vina ta.

in rest, asteapta constatarea celor de la Asus. o tastatura iluminata nu e groaznic de scumpa, chiar daca ai stricat-o tu nu o sa te saraceasca.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate