cati ani considerati ca e decent sa tina o masina de noua daca este intretinuta?
Last Updated: Jun 02 2022 20:48, Started by
SfaturiFaraTroleala
, May 18 2022 18:58
·
0
#1
Posted 18 May 2022 - 18:58
de asemenea, considerati ca o dacie Logan ar trebui sa tina mai putini ani ca si un Mercedes s classe? sau toate masinile ar trebui sa tina in medie aceasi varsta?
de la ce varsta a masinii considerati ca nu mai este fiabila si incep reparatile costisitoare? ca si context de imaginatie sa fie cazul unei masini care a facut o media de 16k km anuali, mers in medie 40% oras neaglomerat, 10% aglomerat, 50% extraurban tinuta afara, facut schimburi la zi, fara sa fie condusa haotic, dar nici batraneste, adica un fel de proprietar median, dar care sa nu fie zgarciit cand vine vorba de schimburi ulei/placute/filtre un 20 de ani ar fi ok? |
#2
Posted 18 May 2022 - 19:06
anii nu prea conteaza, rulajul e ce omoara masinile, cand trec de 200k km cam incep sa ceara chestii mai scumpe in functie de modul de exploatare, intretinere si noroc.
Edited by _-livio-_, 18 May 2022 - 19:06. |
#4
Posted 18 May 2022 - 19:09
eu am pus 16k deoarece consider ca oamenii normali nu fac mai mult
hmm poate navetistii sa faca mai mult? dar deja de te apropii de 20k anual cam mult sezi cu fundul in masina aia... |
#5
Posted 18 May 2022 - 19:10
Clar depinde de masina.
Am avut un Megane 2 1.6 16V,, l-am tinut 17 ani (nu a fost singura masina), si imi pare rau ca nu il mai am si acum. Au fost niste cheltuieli inerente, dar in ultimii ani aceastea au scazut spre zero. Parea ca va mai tine mult si bine, fara uzura la interior, rugina, zgomote sau probleme enervante. Plus ca fiind masina veche, nu aveam grijile cu parcarea etc In schimb, alte masini nu merita tinute asa mult, pur si simplu 'imbatranesc'. Proabil ca 7 ani reprezinta o varsta onorabile de despartire in multe cazuri. |
#6
Posted 18 May 2022 - 19:13
_-livio-_, on 18 mai 2022 - 19:06, said:
anii nu prea conteaza, rulajul e ce omoara masinile, cand trec de 200k km cam incep sa ceara chestii mai scumpe in functie de modul de exploatare, intretinere si noroc. Anii conteaza in ceea ce priveste caroseriile, mai ales alea de masini ieftine (Dacia, chinezesti). In functie de conditiile de stocare (garaje). |
#7
Posted 18 May 2022 - 19:15
nick_blaster, on 18 mai 2022 - 19:10, said:
Clar depinde de masina. Am avut un Megane 2 1.6 16V,, l-am tinut 17 ani (nu a fost singura masina), si imi pare rau ca nu il mai am si acum. Au fost niste cheltuieli inerente, dar in ultimii ani aceastea au scazut spre zero. Parea ca va mai tine mult si bine, fara uzura la interior, rugina, zgomote sau probleme enervante. Plus ca fiind masina veche, nu aveam grijile cu parcarea etc In schimb, alte masini nu merita tinute asa mult, pur si simplu 'imbatranesc'. Proabil ca 7 ani reprezinta o varsta onorabile de despartire in multe cazuri. loganul meu face 10 imediat si nu da vreun semn ca s-ar duce bine asta e unul mai special ca nu are nici 25k km in bord |
#8
Posted 18 May 2022 - 19:15
SfaturiFaraTroleala, on 18 mai 2022 - 19:09, said:
eu am pus 16k deoarece consider ca oamenii normali nu fac mai mult hmm poate navetistii sa faca mai mult? dar deja de te apropii de 20k anual cam mult sezi cu fundul in masina aia... __Dan__, on 18 mai 2022 - 19:13, said:
Anii conteaza in ceea ce priveste caroseriile, mai ales alea de masini ieftine (Dacia, chinezesti). In functie de conditiile de stocare (garaje). Edited by _-livio-_, 18 May 2022 - 19:18. |
#9
Posted 18 May 2022 - 19:16
Masinile actuale - nici vorba sa duca 20 ani.
De la vopseaua tot mai slaba si sensibila si pana la gramada de electronica integrata, motoare mici supraalimentate, calitatea plasticurilor/tapiteriilor - toate astea adunate as zice ca dau o durata de 7-10 ani. Maxim. Si se doreste sa se ajunga pe la 5... |
#10
Posted 18 May 2022 - 19:21
Astea noi cu electronice tin fix cat garantia.
Au in cip programat sa pice cand depaseste un anumit nr de km, ori cand depaseste un anumit timp. Teoretic le poti repara daca schimbi ecu dar ala costa de nou cat face masina sh, si daca iei ecu sh nu stii cand pica. Softul e closed source deci ei baga ce au chef in el si nimeni nu poate verifica. Si eu as face la fel daca as fi producator de masini. Apoi mai sunt si o gramada de alte piese non-electronice care sunt construite sa pice dupa o anumita perioada dar aia nu e fixa ca le ecu. La alea e cam +/- 1 an/20k km. Per total, daca faci calcul nu merita sa repari masini noi. Ori le vinzi mai departe la fraieri ori le schimbi pe tichet rabla. Dpdv financiar nu cred ca merita sa cumperi masini noi decat daca esti firma. |
|
#11
Posted 18 May 2022 - 19:24
dtd234, on 18 mai 2022 - 19:21, said:
Astea noi cu electronice tin fix cat garantia. Au in cip programat sa pice cand depaseste un anumit nr de km, ori cand depaseste un anumit timp. Teoretic le poti repara daca schimbi ecu dar ala costa de nou cat face masina sh, si daca iei ecu sh nu stii cand pica. Softul e closed source deci ei baga ce au chef in el si nimeni nu poate verifica. Si eu as face la fel daca as fi producator de masini. Apoi mai sunt si o gramada de alte piese non-electronice care sunt construite sa pice dupa o anumita perioada dar aia nu e fixa ca le ecu. La alea e cam +/- 1 an/20k km. Per total, daca faci calcul nu merita sa repari masini noi. Ori le vinzi mai departe la fraieri ori le schimbi pe tichet rabla. Dpdv financiar nu cred ca merita sa cumperi masini noi decat daca esti firma. dar parca faci sa sune prea negru dracul |
#12
Posted 18 May 2022 - 19:24
aia cu cipul e 100% sf, in rest toate piesele sunt facute sa reziste cel putin x km.
|
#13
Posted 18 May 2022 - 19:32
De unde stii ca e sf daca nu ai acces la codul sursa?
Cunosc un inginer care mi-a zis ca oricine poate sa faca o piesa care sa reziste o viata, dar numai aia buni stiu sa o faca sa se strice dupa o anumita perioada. Da, este interes sa le faca sa reziste un nr minim de km - din punctul asta de vedere masinile de generatie noua sunt peste masinile vechi. Ai garantia aia. Dar in acelasi timp mai e un interes sa le faca sa nu depaseasca un nr maxim de km, si din acest punct de vedere sunt sub masinile de generatie veche |
#14
Posted 18 May 2022 - 19:33
1996/~240K km.
in decurs de rejuvenare pentru inca 25 de ani. |
#15
Posted 18 May 2022 - 19:34
dtd234, on 18 mai 2022 - 19:21, said:
Per total, daca faci calcul nu merita sa repari masini noi. Ori le vinzi mai departe la fraieri ori le schimbi pe tichet rabla. Dpdv financiar nu cred ca merita sa cumperi masini noi decat daca esti firma. Zona pe care-am subliniat-o n-o inteleg. Sa schimbi masini noi pe tichete rabla? Uite eu: pentru ca merg f. putin (sub 10 k/ an) si nu ma rup in figuri, voi schimba Stepway-ul (in prezent vechi de 8 ani) atunci cand ma vor costa reparatiile mai mult de 2 RCA-uri pe an. Cu alta Dacie noua, pe care sper s-o pot conduce inca 15 ani. Nu toti suntem/ gandim la fel. Edited by __Dan__, 18 May 2022 - 19:34. |
|
#16
Posted 18 May 2022 - 20:04
dtd234, on 18 mai 2022 - 19:32, said:
De unde stii ca e sf daca nu ai acces la codul sursa? Cunosc un inginer care mi-a zis ca oricine poate sa faca o piesa care sa reziste o viata, dar numai aia buni stiu sa o faca sa se strice dupa o anumita perioada. Da, este interes sa le faca sa reziste un nr minim de km - din punctul asta de vedere masinile de generatie noua sunt peste masinile vechi. Ai garantia aia. Dar in acelasi timp mai e un interes sa le faca sa nu depaseasca un nr maxim de km, si din acest punct de vedere sunt sub masinile de generatie veche ca sa nu mai vorbim ca daca ar fi asa ar pica absolut toate la acel numar x de km, dar in continuare ai masini ce trec de milion de km. pe langa asta ce sens ar avea ca asa ceva sa fie implementat? are si planned obsolescence o limita logica. in rest ar fi ideal sa ramanem la chestii concrete si sa nu mergem spre mituri urbane si chestii auzite la iubitul sotiei. Edited by _-livio-_, 18 May 2022 - 20:06. |
#17
Posted 18 May 2022 - 20:21
florinel, on 18 mai 2022 - 19:16, said:
Masinile actuale - nici vorba sa duca 20 ani. De la vopseaua tot mai slaba si sensibila si pana la gramada de electronica integrata, motoare mici supraalimentate, calitatea plasticurilor/tapiteriilor - toate astea adunate as zice ca dau o durata de 7-10 ani. Maxim. Si se doreste sa se ajunga pe la 5... Un motor mic supraalimentat nu va ține 1 milion de km ca un 1.9 ALH, dar va ține 250 - 300 mii km dacă e îngrijit. La circa 14 - 15 mii km pe care îi fac anual (mai mult sau mai puțin), ar însemna peste 15 ani vechime. După 15 ani, dacă nu mai ține sau nu mai merită reparată mașina, poate merge la fier vechi. O mașină veche, de pe vremea pe când „se făceau mașini bune” peste 15 ani va fi piesă de muzeu sau va fi topită de mult. O mașină va putea fi ținută cu atât mai mult cu cât e mai simplă. O navigație actuală acum (sau în urmă cu 2 - 3 - 8 ani când a fost proiectată mașina nouă) peste 10 ani va fi complet depășită, pe când un radio mai simplu cu USB + telefon va rezista mai bine (că telefonul se schimbă mai des decât mașina). La fel cu multe alte dotări electronice de fițe. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users