Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Achizitionare Tesla - intrebari si nelamuriri

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
42 replies to this topic

#1
Andreii222

Andreii222

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 06.04.2022
Buna ziua,

Cu cresterea necontrolata a carburantilor din ultima vreme m-am gandit serios sa trec pe masina full electrica. Optiunea mea este Tesla Model 3, pretul ei incepe la 50.000 si ajunge la 65.000 euro pentru varianta premium. Am citit cateva topic-uri pe tema masinilor electrice, am vazut ca nu chiar atat de "verde" treaba pe cat m-am gandit eu, avand in vedere ca incarcarea este cu plata(am vazut ca este si gratis, dar as incerca sa evit cozile si timpul pierdut), sunt relativ vazute cu ochi rai catre asiguratori(nu prea ma sperie pretul unui CASCO, doar am mentionat si tema asta), viitorul lor ca si solutie mai ieftina fata de masinile pe combustibil este din ce in ce mai incert din ce am vazut.
Sunt total de acord sa se urmeasca introducerea unor taxe, impozite pe electrice, pentru ca trecerea de pe combustibil pe electric reprezinta si schimbarea de venituri la stat, etc., dar ma gandeam sa nu fie chiar asa de rapida si brusca cum se vehiculeaza in unele topicuri. Asadar am cateva intrebari ca sa ma luminez si eu putin si sa fac alegerea corecta:

1. Merita sa cumpar o Tesla Model 3 la pretul de ~50.000 euro?
2. Care sunt metodele de "atenuare" a acestui pret, doar tichetul Rabla Plus sau sunt si alte optiuni?(intreb deoarece am auzit nenumarate povesti cu preturi de electrice scazute la jumate sau chiar mai mult in alte tari si ma intrebam daca e cazul si in Romania sau doar Rabla e solutia si nu se mai poate adauga nimic)
3. Merita achizitionata integral sau e ok si leasing pe firma?, tin sa mentionez ca as putea achita un avans de 35-40.000 euro la masina(tichetul fiind inclus in suma)
4. Cat de sensibile sunt masinile electrice?(aici ma refer la zgarieturi minore sau chestii de genul, e nevoie de reparitie imediata in cazul oricarui incident?)
5. Daca sa zicem ca merg de cateva ori pe an pana in Debrecen, Budapesta, Vienna(mai rar) si 1-2 doua ori pe an Germania, Italia spre ex, merita, nu voi avea probleme cu autonomia si incarcarile?(eu sunt din Oradea)
6. Din experientele voastre proprii trecerea de la masina pe combustibil la electrica e benefica ca si economii(combustibil, revizii, piese rodate etc.), comfort, viteza, putere, etc.?

Cam astea sunt intrebarile pe care le am momentan, odata cu venirea raspunsurilor vor aparea si altele, tin sa mentionez ca masina nu o voi achizitiona in urmatoarea saptamana sau luna, nu vreau sa ma grabesc, vreau sa fie o investie buna si pe termen lung, prin Decembrie ma voi gandi serios sa fac comanda.
Orice sfaturi legate de cum sa fac, ce sa fac, de sa fac, sunt bine venite si luate in calcul, mai doresc sa mentionez ca nu prea as dori sa achizitionez alt model sau marca de masina, dar daca aveti sugestii puteti sa le spuneti, ma voi uita la modelele respective si poate chiar le voi lua in calcul.
Rog sa fie un topic in care raspunsurile sa fie de ajutor si prietenoase, nu arogante si "de sus" deoarece chiar imi doresc o schimbare si vreau sa o fac bine.
E normal sa am intrebari stupide si poate nefondate, dar sunt incepator in domeniu si de aceea vreau sa invat de la voi, sper sa ma puteti ajuta.
Multumesc si va astept raspunsurile.

#2
k0r3k7

k0r3k7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 03.05.2007
1. Defapt acel 50.000 e in jur de 40.000e dupa reducerile de la stat si sunt cam singurele moduri prin care poti sa mai scazi din pret (sau fara TVA daca ai firma)
2. Raspunsul e mai sus
3. Aici depinde de tine, cat esti dispus sa platesti etc
4. As zice ca la fel ca si masinile normale. Cu ce ar fi diferit ca zgarii o masina electrica fata de una clasica? Poate doar ca modelele Tesla sunt mai rare vs alti producatori si piesele ar putea veni mai greu
5. Daca iti calculezi traseul e ok. Dar aici depinde si de masina ( Standard vs Long Range care au autonomii diferite ) Nu mi-as face grija asta pentru ca gasesti ichargere - https://www.tesla.com/supercharger / Plugshare.com
6. Depinde unde incarci. Evident daca incarci gratis e mai economic iar dupa ca si cost acasa e cel mai ieftin.
Oricum, varianta la 50,000 are livrare in martie 2023 daca o comanzi astazi :)

#3
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Ca deținător de model 3 nu pot sa spun decât: "go for it!". Nu ai sa regreți deloc.
Presupun ca ai făcut un test-drive deja și ești confortabil cu interiorul și comenzile.

#4
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 13.03.2017
Pai daca ai de gand sa o comanzi in Decembrie 2022 , s-ar putea sa o ai in ... 2024
Bineinteles ca nu merita sa ingropi o gramada de bani dar, fiecare cum crede Posted Image
Daca vrei neaparat masina electrica mai bine iei una cu livrare (aproape) imediata cum ar fi Hyundai Kona
Pretul e la jumatate fata de TESLA
Avantaj ... portofelul tau Posted Image

#5
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,316
  • Înscris: 24.02.2017

View PostAndreii222, on 12 aprilie 2022 - 09:20, said:

1. Merita sa cumpar o Tesla Model 3 la pretul de ~50.000 euro?


Regula spune ca masina reprezinta 10% din toti banii pe care ii ai.  Deci daca esti fericitul posesor al sumei (aproximative) de 500.000 Euro, nu vad de ce nu ai investi 10% in masina.   In alta ordine de idei, ai facut vreun test drive ? Stii sigur ca ti-ar placea ?

Si da, incarcarea se plateste. Doar la Model X este gratuita.

#6
adanulea

adanulea

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 24.09.2021
Nu sunt expert in niciun fel si nici nu stiu sa iti raspund la intrebari dar arunc si eu o opinie ca doar e pa internet :D

Mai urmaresc pe Youtube ce imi pica in mana si influenceri gen Doug Demuro si altii par sa se jure pentru Hyundai Ioniq 5. Atat ca autonomie cat si feature/function set. Stiu ca daca o luai in pre-comanda anu' trecut, venea si cu panouri solare in loc de plafon pentru extra charge (mindfuck un pic). :)

Anyway, ca practicalitate, macar Hyundai este un brand stabilit deja de masini cu service`uri autorizate multe si o linie de asamblare cu experienta de zeci de ani, spre diferenta de o companie tech care a decis sa faca masini si inteleg ca sansele la inceput sa iei o manufactura mai putin extraordinara gen chedere nealiniate si etc erau considerabile. (Also, aud ceva povesti cu reprezentarea in Romania a Tesla lasand de dorit).

Bafta.

#7
Xelo

Xelo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 703
  • Înscris: 12.05.2005
Merita doar daca stai departe de parcarile McDonald's.
https://www.reddit.c...am_de_românia/

#8
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Eu nu ma vad dand atatia bani pe o masina fie ea si electrica. Chiar daca-mi permit.

Calculand banii dati pe benzina la un consum de 8 litri la suta de kilometri la pretul de 8 lei pe litru, rezulta ca platesc 1283 de euro pentru 10.000 de kilometri. Sau 12 830 de euro pentru 100.000 de kilometri. Pana acuma am facut vreo 70.000 de kilometri in 5 ani jumate.

Masina a costat vreo 15.000 de euro peste care am mai platit vreo 9000 de euro benzina, poate 1000 de euro reviziile si vreo 500 RCA-ul. Pana la 40.000 mai e cale lunga. Iar problema pentru mine se pune ca daca incep sa calatoresc prin Europa cu ea si sa fac multi kilometri, costul cel mai mare va fi cel al cazarii, nu benzina.

Desigur, o Tesla are alt cuplu decat masina mea, dar problema mea e nerespectarea limitelor de viteza. Unii merg pe autostrada cu 90 de kilometri pe ora (perfect in regula), iar altii cu 180 (not cool), iar eu mereu trebuie sa ma feresc de ei.

Edited by RedDev, 12 April 2022 - 13:16.


#9
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,285
  • Înscris: 29.04.2008

View PostAndreii222, on 12 aprilie 2022 - 09:20, said:

sunt din Oradea

Apreciez si sustin decizia achizitiei unei electrice, dar personal nu mi-as lua o masina care nu are reprezentata la mine in sat. Iar din cate stiu eu Tesla nu are reprezentanta in Oradea. In Oradea, la electrice ai numeroase alte alternative (D&C parca tocmai fac ceva oferta la ceva WV), de ce nu studiezi mai intai oferta dealerilor locali?

#10
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 02.06.2021

View PostAndreii222, on 12 aprilie 2022 - 09:20, said:


Cu cresterea necontrolata a carburantilor din ultima vreme m-am gandit serios sa trec pe masina full electrica. Optiunea mea este Tesla Model 3, pretul ei incepe la 50.000 si ajunge la 65.000 euro pentru varianta premium.


Saracii oameni bogati :)
Pot sa iti vand un Matiz la care poti pune GPL, consuma maxim 8 in Bucuresti.

Ai bani garla, ia ce iti place, n.o mai baga la inaintare p.asta cu economisirea banilor, ca nu tine. Daca ai 50.000 de dat pe o masina, chiar 65.000 daca vrei premium, ai bani suficienti si de carburant pt urmatorii ani, asa ca lasa ipocrizia la o parte.
Legat de electrica in sine, la autonomia ei si experienta condusului, as lua maine daca as avea banii. Scapi de fum, vibratii, nivelul uleiului si alte dracii de care se lovesc toti soferii, iar pe mine in mod special ma agaseaza. Asa ca go for it! Ma bucura nespus sa vad si altceva in afara de bemveuri conduse de babe prin Germania pana au ajuns in Romania.

#11
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,868
  • Înscris: 15.04.2019

View PostNamidee, on 12 aprilie 2022 - 13:31, said:

Ma bucura nespus sa vad si altceva in afara de bemveuri conduse de babe prin Germania pana au ajuns in Romania.

Bun postul. Totusi: in Germania babele conduc BMW-uri? Chiar in varianta asta improbabila, cred ca polueaza mai putin decat unul cu care s-a facut Uber ;)

#12
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,383
  • Înscris: 14.10.2008

View Postiladi, on 12 aprilie 2022 - 13:20, said:

Apreciez si sustin decizia achizitiei unei electrice, dar personal nu mi-as lua o masina care nu are reprezentata la mine in sat. Iar din cate stiu eu Tesla nu are reprezentanta in Oradea. In Oradea, la electrice ai numeroase alte alternative (D&C parca tocmai fac ceva oferta la ceva WV), de ce nu studiezi mai intai oferta dealerilor locali?
Da, se zice ca Tesla are service tocmai la Viena.

#13
Andreii222

Andreii222

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 06.04.2022
Raspunsuri multiple si foarte de ajutor in cele mai multe cazuri, acum sa vin si eu cu niste clarificari si poate alte intrebari.

Quote

Ai bani garla, ia ce iti place, n.o mai baga la inaintare p.asta cu economisirea banilor, ca nu tine
Nu era nevoie de remarca asta, nu sunt chiar bogat, iar faza cu economiile, e in genea mea separe activand ca manager in domeniul economic, iar cat despre economii, sunt pe principiul, de ce sa dau 60k pe o masina si inca 12k(la pretul de azi, ca poate la anul ar inseamna 24k) in 1-2 ani pe carburant cand pot sa economisesc poate 80% din banii aia, ca pana la urma asta e unul din motivele de baza din care survine nevoia schimbarii. Multumesc totusi pentru restul raspunsului. Posted Image

Quote

Apreciez si sustin decizia achizitiei unei electrice, dar personal nu mi-as lua o masina care nu are reprezentata la mine in sat. Iar din cate stiu eu Tesla nu are reprezentanta in Oradea. In Oradea, la electrice ai numeroase alte alternative (D&C parca tocmai fac ceva oferta la ceva WV), de ce nu studiezi mai intai oferta dealerilor locali?
Nu au reprezentanta, doar in Bucuresti din ce stiu, dar la cate Tesla sunt in Romania ma gandesc ca nu este o problema foarte mare, plus ca as putea ajunge relativ rapid in Budapesta daca ar fi nevoie de reparitii, normal cheltuiele enorme, dar poate vor fi solutii si pe partea asta.
Legat de alti dealeri, nu m-am documentat, sunt nou pe partea asta de "electric", iar Tesla incadrandu-se in bugetul meu m-am gandit ca e alegere cel putin buna, dar daca stii alte oferte si imi poti da un link rapid sigur ma voi consulta.

Quote

Masina a costat vreo 15.000 de euro peste care am mai platit vreo 9000 de euro benzina, poate 1000 de euro reviziile si vreo 500 RCA-ul. Pana la 40.000 mai e cale lunga. Iar problema pentru mine se pune ca daca incep sa calatoresc prin Europa cu ea si sa fac multi kilometri, costul cel mai mare va fi cel al cazarii, nu benzina.
Ok, dupa calculele tale, dau vreo ~25000, cu reducerea de 10-15k, ajungi undeva la 35-40k imediat cat face o tesla model 3 simpla, e adevarat, per total tot mai scumpa e Tesla, dar cred ca imbunatatirea survine pe toate planurile.

Quote

Regula spune ca masina reprezinta 10% din toti banii pe care ii ai.  Deci daca esti fericitul posesor al sumei (aproximative) de 500.000 Euro, nu vad de ce nu ai investi 10% in masina.   In alta ordine de idei, ai facut vreun test drive ? Stii sigur ca ti-ar placea ?
10% din banii pe care ii ai cash adica sa am 500.000 euro cash sau total bunuri in valoare de 500.000, adica case, bunuri mobile, etc?
Testul nu l-am facut inca, il voi face cand voi fi hotarat sa o comand, am specificat ca inca fac analiza de piata si doar in Decembrie voi face pasul final.

#14
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Eu sunt mare fan Tesla si pe electric nu au rival indiferent de ce spun diversi testeri care traiesc din reclama, nu de alta dar Tesla nu detine departament de marketing si nici nu vei gasi reclama platita la Tesla undeva. DAR... tu din Oradea e absurd sa iei Tesla in anul 2022. Poate nu stiai dar Tesla are o politica in care controleaza tot lantul de piese si reparatie, adica pe romaneste nu vei putea cumpara nimic "pe producator" si iti vei repara masina doar in reprezentanta cand o veni piesa. Singurul service center din tara e la DAB Auto in Bucuresti.... daca doamne fereste ai nevoie de platforma din Oradea esti mai repede la Budapesta decat la Bucuresti. Eu ca bucurestean nu as avea o problema, dar sa fiu in Oradea sa ma bazez pe reprezentanta din Bucuresti sau din Budapesta.... NU. De ce mi-as complica viata pentru niste fiare sa fac 7 ore pana Bucuresti sa imi schimb un parbriz sau o oglinda, ma lasi ?

Edited by filipxxx, 12 April 2022 - 14:28.


#15
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,107
  • Înscris: 05.06.2002
daca tot iti faci griji pt pretul carburantilor atunci iei o Dacia spring pt fataiala prin oras si tii actuala masina pt drumuri lungi.

bine, imi inchipui ca daca ai bani de Tesla nu concepi sa fii vazut la volanul unei dacii si te inteleg, dar cam in varianta asta ar fi o afacere cu electrica, cu tesla nu prea faci afacere.

#16
k0r3k7

k0r3k7

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,241
  • Înscris: 03.05.2007
Vad ca se transforma si topicul asta in "de ce nu mi-as lua eu Tesla"...

#17
Andreii222

Andreii222

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 06.04.2022

Quote

bine, imi inchipui ca daca ai bani de Tesla nu concepi sa fii vazut la volanul unei dacii si te inteleg, dar cam in varianta asta ar fi o afacere cu electrica, cu tesla nu prea faci afacere.
Pai stai un pic, cum sa imi iau spring in primul rand, e 18k euro, aproape 20k, tu ai da banii aia pe un spring, la ce ofera ca si putere, tehnologie si structura caroserie?

Quote

De ce mi-as complica viata pentru niste fiare sa fac 7 ore pana Bucuresti sa imi schimb un parbriz sau o oglinda, ma lasi ?
Pai poate fac un city break in ziua aia, nu? Posted Image)
Merg pe programare pentru parbriz, ajung acolo, mi-l pune in cateva ore si pornesc inapoi, adica da, e un drum de 6-7 ore, dar nu poti fi cu toate...vorba aia.

Quote

Vad ca se transforma si topicul asta in "de ce nu mi-as lua eu Tesla"...
Am observat si eu, dar cu toate astea Musk e miliardar, deci sigur masina nu e atat de "fier vechi" sau cu atatea defecte...mna eu nu stiu inca atatea detalii, dar daca facem abstractie de la problema cu reprezentata care pare a fi un imens minus in ochii tuturor, ce probleme are masina asta de nu merita dat 50k pe ea noua?

#18
Namidee

Namidee

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 02.06.2021
N.a zis nimeni ca nu merita. Ai inceput neinspirat discutia dpmdv, legandu.te de economisire a banilor, lucru care privit prin ochii mei si ai altora de pe forum, nu incape in aceeasi fraza cu 50-65.000 euro. Atata tot. Pe de alta parte, eu personal,  ma tot gandesc la Spring, dar inca nu sunt convins de autonomie si o las sa se maturizeze putin, sa vad ce probleme are.
Ca o concluzie, la toti ne e greu, dar nu la toti la fel :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate