Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De la diesel la hibrida - pt consum
Last Updated: Jul 18 2022 11:09, Started by
justice22
, Apr 05 2022 10:04
·
0
#487
Posted 04 July 2022 - 10:53
Locuiesc la aproximativ 130km Bucuresti. Fac un drum saptamanal spre Bucuresti pe autostrada si DN1(85%). Stau la casa si am si trifazic. Insa vreau ceva hibird pentru ca deja tot cresc preturile. O sa imi pun si ceva panouri solare. Si cred ca as iesi mai ok. Plus ca masina o sa fie mai noua decat ce am acum. Focus Diesel 2016
|
#488
Posted 04 July 2022 - 10:58
sa inteleg ca topicul asta de 27 de pagini nu a fost bun? nu de alta dar tot tu l-ai facut: https://forum.softpe...rida-pt-consum/
|
#489
Posted 04 July 2022 - 11:01
Pe DN1 dacă mergi cum merg eu, si dacă încarci doar acasă și nu și la București n-o sa ai consum mai bun decât focusul actual.
Dacă ai unde s-o încarci și la București pentru drumul înapoi ar fi poate interesant, ai avea poate un consum redus cu 3l/100km (aka gen 5 in loc de 8 l/100km) fata de benzinara din care e derivat. Însă tot nu-s sigur ca ar ieși mai economic decât Focus Diesel. Dacă focusul nu are încă probleme tehnice eu unul as mai trage de el cât de poate și as face trecerea la o electrica pura. Cu care faci fără probleme 260km încercând gratuit de la panourile de acasă. Edited by KiloW, 04 July 2022 - 11:02. |
#490
Posted 04 July 2022 - 11:32
Merg la birou si am incarcarcator free.
Sincer, sunt cam sceptic fata de full electric de asta m-as orienta catre hibrid. Iarna e cu probleme la temperaturi joase. Vara.. vedem si autobuze care iau foc... nu stiu ce sa zic. Deocamdata as vrea PHEV. Panouri am deocamdata cumulate 4.4kw Edited by justice22, 04 July 2022 - 11:33. |
#491
Posted 04 July 2022 - 11:33
Cea mai ok la ce? De regula consumul mediu de "fosil" e cam la fel ca la orice alta masina fara baterii.
|
#492
Posted 04 July 2022 - 11:55
#493
Posted 04 July 2022 - 12:10
justice22, on 04 iulie 2022 - 11:32, said:
Merg la birou si am incarcarcator free. Go for it, daca găsești una in mințile ei la un preț decent. Eu tot electrica as lua, pana la urma problemele alea pe care le-ai semnalat la electrice o au si phev-urile. De exemplu lumea e foarte mulțumită de Kona, costa decent și are autonomie acceptabila dacă nu te dai prea tare la ea. Și chiar și dacă te dai tot duce fără probleme 260km. Edited by KiloW, 04 July 2022 - 12:12. |
#494
Posted 04 July 2022 - 12:18
Kona rupe norma ..
~550 km cu AC vara .. combinat urban si extraurban. pentru 25 k euro noua, 5 ani garanție fara limita de km .. face fiecare cent. cei 63k km sunt in 1 an si o luna, incarcat de aproape 1600 ron .. restul gratuit. Attached Files |
#495
Posted 04 July 2022 - 14:04
justice22, on 04 iulie 2022 - 11:32, said:
Merg la birou si am incarcarcator free. Sincer, sunt cam sceptic fata de full electric de asta m-as orienta catre hibrid. Iarna e cu probleme la temperaturi joase. justice22, on 04 iulie 2022 - 11:32, said:
Vara.. vedem si autobuze care iau foc... nu stiu ce sa zic. Deocamdata as vrea PHEV. 2. si la un PHEV ai o baterie, de capacitate mare, similara constructiv cu acelea din EV-uri. Gasesc frica asta irationala, insa presupunand ca iti e frica, intr-adevar, ca tehnologia actuala a bateriilor e insuficient de sigura, ar trebui sa ai aceeasi frica si la un PHEV. Crezi ca 11kWh de baterii dintr-un Ionic PHEV ard altfel decat cei 40-60kWh dintr-un EV compact? |
#497
Posted 04 July 2022 - 16:01
justice22, on 04 iulie 2022 - 15:49, said:
La Kona cati km poti face pur electric per incarcare? rhadoo_ds, on 04 iulie 2022 - 12:18, said:
Kona rupe norma .. ~550 km cu AC vara .. combinat urban si extraurban. pentru 25 k euro noua, 5 ani garanție fara limita de km .. face fiecare cent. cei 63k km sunt in 1 an si o luna, incarcat de aproape 1600 ron .. restul gratuit. Ce zice @rhadoo_ds aici se pupa cu cifrele de pe ev-database, deci eu unul il cred, nu e vreo exagerare. Trebuie sa vezi singur ce mai gasesti disponibil si la ce preturi, insa. Edited by costini, 04 July 2022 - 16:01. |
#499
Posted 04 July 2022 - 17:41
Nu stiu sa existe Kona PHEV. Mai toate PHEV-urile moderne au autonomie ideala niste zeci de km pur EV (~50-60?).
|
#501
Posted 04 July 2022 - 21:59
justice22 esti constient ca fiecare o sa iti cam recomande ce are sau ce a avut, cauta parerile posesorilor, buget, disponibilati pe piata, necesitati ...
|
|
#502
Posted 05 July 2022 - 04:21
Strict din punctul meu de vedere, PHEV are mai mult dezavantaje decat avantaje pt ca are 2 sisteme de propulsie:
- revizii pt ambele (cost mai mare decat la EV sau la ICE) - consum mare in mod EV (pt ca are de carat si sitemul ICE, plus depinde de implementare pentru eficienta deplasarii care de obicei e mai mare decat la un EV) si baterie mai mica decat un EV, ce se traduce in mult mai multe cicluri de incarcare/descarcare in 10.000 km, comparativ cu un EV pur, de unde reiese o degradare a bateriei accelerata - lipsa incarcarii rapide la PHEV comparativ cu un EV. Sa stai la o statie (cand ai nevoie sa incarci bateria si nu esti acasa) 3-4 ore pentru a merge 50-70 km in mod electric .. nu e nici pe departe eficient - greutate crescuta fata de modelul ICE pentru ca are de carat si propulsia electrica si bateriile Cumva, eu le-am catalogat precum anvelopele AllSeason .. nu au performanțe nici vara nici iarna .. si cumva faci mai multe compromisuri decat sa ai avantaje. Fiecare alege pt el .. eu unul nu regret alegerea facuta. |
#503
Posted 05 July 2022 - 12:38
ai avea 100% dreptate doar dacă prețul EV-urilor ar fi unul corect...
așa că te creditez doar cu 99% |
#504
Posted 05 July 2022 - 13:06
Daca te uiti doar la dezavantaje, da, asa pare ca PHEV are multe dezavantaje dar:
- sistemul de propulsie ICE compenseaza cu diferenta de baterie la greutate - reviziile la sistemul EV sunt ieftine, deci nu prea se simt la buzunar - incarcarea rapida iti trebuie doar daca nu-l folosesti cum a fost gandit, si ai oricand avantajul de a nu sta deloc la incarcat, pe cand la EV nu ai asa ceva - nu conteaza asa mult greutatea crescuta fata de ICE pentru ca ai (mult) mai multa putere fata de ICE si consum mai mic, deci cui ii pasa? Cineva care foloseste masina preponderent in "reprize" de cativa zeci de km (maxim 60-70 sa zicem) beneficiaza la maxim de avantajele PHEV, are consum foarte foarte mic in mod uzual, si poate face oricand un drum CT -> Arad si inapoi in aceeasi zi fara sa piarda ore intregi la incarcare. Depinde cum le folosesti. Daca o plimbi 200 km/zi atunci da, nu prea renteaza PHEV, mai bine EV direct. Daca o plimbi peste 3000 km/luna cu multe drumuri in afara atunci nu renteaza nici PHEV nici EV. In Romania e asa-si-asa reteaua de statii, si ceva imi zice ca in viitorul apropiat o sa se inrauteasca situatia, pentru ca numarul de EV-uri creste mai repede decat numarul de statii noi (proportional vorbind), asa ca pentru unii nu e ideal sa iti planuiesti un trip cu 2-3 ore de incarcare pe drum daca mai trebuie sa adaugi inca 2-3 ore de asteptat dupa altii. Asa ca optiunea de nu depinde de statia de incarcare e foarte importanta. Iar daca stai la casa si poti sa conduci doar pe electric 70% din timp si pe benzina cand ai nevoie, de ce sa nu alegi un PHEV? Oricum sunt multi cu EV care au un diesel pentru drumuri lungi, e mai ok sa ai doua masini de intretinut decat un PHEV? Edited by TehCube, 05 July 2022 - 13:07. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users