Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Diesel-electric sau benzină-electric?

- - - - -
  • Please log in to reply
80 replies to this topic

#1
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,361
  • Înscris: 06.03.2021
Aș avea o întrebare:

Care dintre cele două modele de hibride este mai fiabil, diesel-electric sau benzină-electric?!

Diferențe, asemănari etc...

Mulțumesc!

#2
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,510
  • Înscris: 20.10.2015

 heartu, on 18 martie 2022 - 22:34, said:

Aș avea o întrebare:

Care dintre cele două modele de hibride este mai fiabil, diesel-electric sau benzină-electric?!

Diferențe, asemănari etc...

Mulțumesc!

Diesel

Nu are buji, randamentul e mai bun

#3
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
dizel gasesti mai greu si nu cred ca se mai pune problema fiabilitatii la masinile noi

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,042
  • Înscris: 22.05.2003
Problema se pune "cine masoara".
In ciclurile ideale, gen WLPT, consumurile sunt ideale, totul e ideal, iar producatorii optimizeaza pt acest ciclu si profit cat mai mare.

Asa ajungem sa ave tot felul de motorizari hibride cu baterii mici, care in realitate sunt tot ICE 90+% din timp.

Diesel-Electric e ideal pt distanta mari, problema este de cost, spatiu si greutate, de aceea gasesti f rar diesel-electric. Eu nu stiu sa existe decat la unele SUV-uri Mercedes.

Pe scurt, trebuie sa se mareasca mult mai mult bateriile, ca sa fie utile in orasele ff aglomerate.

Alternativa ar fi motoarele electrice, care foosesc ICE ca generator.
Nissan promoveaza ideea asta, dar sa vedem cum e in practica.

BMW avea i3 cu REX.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/T5wCppCiQE8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#5
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
am avut C300, nu era plug-in, nu m-a dat pe spate (nu avea mod EV)
volvo V60 mi-a placut mai mult
functie de tehnologia hybrida folosita, motoarele pe benzina tind sa fie exploatate la turatii foarte mari, ceea ce duce la uzura "prematura"

#6
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,774
  • Înscris: 25.01.2007
Prostii. de parca uzura e data doar de turatii. la diesel ai raport de compresie mult mai mare, presiuni mult mai mari in sistemul de injectie, sistem mai complex.

#7
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
da, uzura e data doar de turatii... daca motorul functioneaza doar la 6-7k ture (cum merge in unele hybride)... nu crezi??? incearca!!!
in practica s-a dovedit ca dizelul functioneaza mai mult, mai multi kilometri
ce motor este mai fiabil? dizelul sau benzinarul? intreaba-te de ce!

Edited by apocalipsul, 19 March 2022 - 08:45.


#8
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Când ați văzut ultima oara un motor uzat? :)

Eu n-aș lua phev, dacă tot vrei sa faci o margica ia electric pur.
Phev-ul sa zicem ca ar avea un avantaj la frecus urban, mers zilnic la servici, din astea. In situația asta as prefera benzina.


#9
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,007
  • Înscris: 08.08.2018
Varianta cea mai fiabila de hybrid este cea promovata de Toyota, pe care o gasesti si pe modele Suzuki, adica benzina aspirat + full hybrid + power-split ecvt. Totul este proiectat foarte simplu si curat. Si nu este doar parerea mea, este un fapt, dovedit de statistici. Un diesel-electric ar pute fi o solutie daca ar fi introdus in acest sistem, dar ar aparea cel putin doua probleme suplimentare:
1. Daca doresti fiabilitate, diesel-ul ar trebui sa fie aspirat (capacitatea unei turbine de a rezista unui regim sustinut de start-stop este destul de limitata), rezultand o putere utila mica/cilindree, masina ar fi lenesa af.
2. Sistemele moderne de injectie pentru diesel, adaptate normelor de poluare din ce in ce mai stricte, sunt foarte fragile si crapa/au probleme relativ repede, te poti astepta ca in jurul a ~ 150k sa ai dureri de cap.
Orice alta abordare a solutiei hybrid va crea alte probleme - cutiile dual-shift sunt sensibile si complicate, automatele clasice reduc eficienta sistemului (se pierde putere la convertizorul de cuplu), cvt-urile clasice au o durata de viata destul de limitata, motoarele supraalimentate sunt bune pentru orice, mai putin pentru hibrizi.

#10
s1lviu86

s1lviu86

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 14.12.2020

 apocalipsul, on 19 martie 2022 - 08:39, said:

da, uzura e data doar de turatii... daca motorul functioneaza doar la 6-7k ture (cum merge in unele hybride)... nu crezi??? incearca!!!
in practica s-a dovedit ca dizelul functioneaza mai mult, mai multi kilometri
ce motor este mai fiabil? dizelul sau benzinarul? intreaba-te de ce!

Calmeaza-te, ca iti plesnete vreo vena. Problema la dizalul tau iubit nu e motorul, ca ala tine, dar trebie luat in considerare cat de fiabile si cat costa subansamble care pica gen turbina, egr, dpf, injectoare, etc etc.

#11
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,246
  • Înscris: 25.01.2007
Dieselul pe masini mici e mort. Chiar nu vad rostul unui diesel Hibrid... si nici nu prea sunt de altfel. Imi si imaginez cum se scutura masina cand ai merge full electric si porneste motorul diesel.
Si eu cred ca daca vine vorba de hybrid(inclusiv PHEV) sistemul Toyota cu e-cvt e o opera de arta.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O61WihMRdjM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by andreyvsjoker, 19 March 2022 - 11:42.


#12
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,361
  • Înscris: 06.03.2021
Mulțumesc pentru comentarii!

Deci benzină-electric ar fi opțiunea cea mai fiabilă.

Mă gândeam la una electrică, dar e cam scumpă pentru mine, și oricum pentru început cred că o să încerc un hybrid second (de câțiva ani), probabil Toyota, să văd personal cum se comportă.

Încă o dată, mulțumesc pentru comentarii!



#13
masni

masni

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 25.10.2010
ia un diesel.uite in caz de necaz mai gasesti motorina pe la un tanc abandonat.

#14
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,361
  • Înscris: 06.03.2021

 masni, on 19 martie 2022 - 22:02, said:

ia un diesel.uite in caz de necaz mai gasesti motorina pe la un tanc abandonat.

Nu știu dacă te-ai referit la diesel sau diesel-electric, în orice caz dieselul-electric e cam greu de găsit și se pare că nu e așa fiabil ca benzinarul-electric... zic și eu din ce zic colegii pe forum!

#15
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014

Quote

Calmeaza-te,
problema e ca tu nu ai folosit asa ceva si probabil nici n-o vei face foarte curand, dar iti dai cu parerea ca un specialist
te-as intreba cate benzinare euro6 ai vazut dar nu-i subiectul topicului

Quote

Si eu cred ca daca vine vorba de hybrid(
corect... crezi...
incearca un V60 si dupa aia comunica-ne ce "crezi"

#16
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,246
  • Înscris: 25.01.2007
Du-te ma si canta la alta masa. Ai venit aici sa-ti lauzi caruta?
Volvo V60 e un model de masina, nici macar o platforma. Intrebarea era Diesel Electric sau benzina -electric si tu vii si o dai in sus si-n jos cu V60 v60 v60..... v60. E de-a dreptul penibil Posted Image
Vorbim aici de tehnologie si fiabilitate. Volvo V60 vine cu un mild-hybrid sau un Plug-in Hybrid de conceptie si fabricatie chinezeasca care nu are absolut nimic special in modul de lucru care sa spuna fiabilitate.

Edited by andreyvsjoker, 20 March 2022 - 07:20.


#17
apocalipsul

apocalipsul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 26.01.2014
diferenta e ca tu crezi niste lucruri si vorbesti din auzite...
eu le stiu pentru ca le-am incercat
cate dizele hybrid ai condus tu? cate dizele hybrid cunosti macar? cate benzinare euro6?
îhî, exact!, pa!

sansele sunt sa iei un benzinar hybrid cu motorul deja terminat la 80-100k

Quote

Deci benzină-electric ar fi opțiunea cea mai fiabilă.
e cea mai probabila avand in vedere ca dizelele sunt foarte rare

Edited by apocalipsul, 20 March 2022 - 07:49.


#18
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,246
  • Înscris: 25.01.2007
Spune-mi te rog cate motoare Diesel/Hybrid furnizeaza acum Volvo cu V60? Sau pe alt mode?
1Tu vii si ne vorbesti de fiabilitate la  o tehnologie la care s-a renuntat deja ... Posted Image
2Tu au condus o masina SH, ai fost impresionat si acum ai impresia ca le stii pe toate.

Edited by andreyvsjoker, 20 March 2022 - 07:48.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate