Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Achizitionat masina electrica - now what?
Last Updated: Mar 09 2022 21:41, Started by
Waffle
, Mar 08 2022 16:41
·
0
#19
Posted 08 March 2022 - 21:36
Waffle, on 08 martie 2022 - 16:41, said:
Acum am vrea sa ne intalnim si sa facem o tura prin Europa. Ma voi intalni cu ei undeva in Ungaria(nu departe de trecere punct vamal) dar pana acolo vor merge singurei. As vrea sa le fac clar si usor toata procedura de incarcare pe drum , Am dat cautare pe Google Maps si am vazut ca traseul ar fi Galati-Brasov-Sibiu-Sebes-Timisoara-Szeged. Pentru acest traseu ar fi cam 3 incarcari deoarece ai o portiune mare de autostrada de la Sibiu. Iti recomand statiile de la VW pentru ca au putere de 75Kw deci incarci mai repede/astepti mai putin. Un alt avantaj - toate le pornesti cu o singura aplicatie de la Renovatio - Echarge...eventual le pornesti tu de la distanta cand ei ajung la statie. Primul stop la VW Brasov incarci pana 70-80% al doilea la Sebes ce are avantajul ca e fix langa autostrada (e si un restaurant langa - bun pentru pauza de masa) https://www.google.r...3.5573869?hl=ro al treilea Welt Timisoara (reprezentanta Audi) unde ai 2 statii de 150kw sau la distanta mica VW Timisoara de 75lw. https://www.google.r...1.3145657?hl=ro |
#20
Posted 08 March 2022 - 22:06
da,foarte buna recomandarea cu statiile de 75.
sunt ceva mai scumpe dar salvezi cateva zeci bune de minute pe drum |
#21
Posted 08 March 2022 - 23:03
Vad ca deja ai primit raspunsuri bune la mai toate intrebarile.
Legat de cablul Type 2 - il poti lua de la orice magazin online, nu-i musai sa comanzi la Tesla (mai ales cu livrarea in Romania, nu stiu cat sens are). Eu l-am luat de la EV-Mag si, in principiu, te pot ajuta cei de-acolo si cu un sfat cu privire la ce sa-ti cumperi. Important e sa iei un cablu care sa fie rated pentru curentul maxim pe care-l va trage masina ta, daca ti se pare complicat le zici oamenilor de-acolo ce masina ai / ce vrei si te-ajuta. Sfatul cu statiile Renovatio e bun. In plus, au roaming si la Ionity in Ungaria, din ce stiu. Pe de alta parte este de departe cel mai scump, 2.5RON/kWh. Daca sunt vreo 900km @ 17kWh/100km @2.5RON/kWh, iese scump. Daca e o problema, poti micsora costurile folosind inca o aplicatie (eu unul recomand EnelX, pentru ruta asta), insa creste nivelul de complexitate pentru ai tai. |
#22
Posted 09 March 2022 - 01:30
costini, on 08 martie 2022 - 23:03, said:
Legat de cablul Type 2 - il poti lua de la orice magazin online, nu-i musai sa comanzi la Tesla (mai ales cu livrarea in Romania, nu stiu cat sens are). . Motivul pentru care am recomandat asta este pentru ca Tesl afoloseste cabluri Mennekes originale (nu scrie Tesla pe ele, ci Mennekes ) ... dar culmea culmilor: pretul de vanzare in magazinul Tesla este mai mic de 50% decat pretul online al cablurilor cu pricina de oriunde. Nu am idee de ce, dar stiu cu certitudine ca e ieftin. Exemplu, pot comanda la magazinul tesla local un cablu de 4M, 3 faze/32A cu 990SEK (~95EUR). Exact acelasi cablu pe Amazon costa 2582 sek (~250EUR). Pontul asta (cu achizitionatul de cabluri Type2 de la Tesla ca fiind "ieftin si bun") il am de la seful de filiala care a dotat toate chargerele de la firma cu cabluri din astea dupa ce s-a interesat de unde sa ia chestii de calitate la preturi care sa nu sparga banca. Atat ... in rest, se gasesc oferte si oferte. Edited by ro_explorer, 09 March 2022 - 01:34. |
#23
Posted 09 March 2022 - 10:46
ro_explorer, on 08 martie 2022 - 17:28, said:
Numărul 1: toate stațiile rapide (DC, connector CCS) au cablul lor. Nu se poate altfel. Stațiile AC in marea lor majoritate nu au cabluri ci doar cuploare (în cazul asta trebuie sa ai cablul tău e; recomandat sa cumperi unul trifazat, nu strica niciodata). Numarul 2: la drum lung cu electrica ignori toate stațiile AC. Te interesează strict stațiile DC, asta dacă vrei ca opririle sa fie de cel mult 30 min. Numarul 3: Doar de acasă pleci cu 100% baterie. In rest, pe drum, cel mult încarci pana la 80-90%, tipic încerci sa ajungi cu 10% la charger și încarci pana la 70% sau pe acolo căci în gama asta curbă de încărcare e relativ rapida. Mai poți încarca la 100% când stai peste noapte la un hotel care are și încărcător. Numarul 4: ABPR este extraordinar de precis dar recomand sa personalizezi mașina și sa adaugi 10% extra consum. Dacă pentru mașina ta ABPR considera 165wh/km tu pune cu mana 180. Viteza pe autostrada trece-o la 10% peste legal și pune vânt din fata de 10km/h. In felul asta o sa primești predicții pesimiste, adică ce vrei ca să fii în singuranta, mai ales dacă nu cunoști mașina. Excursie plăcută! Daca are Kona Luxury atunci da, sa cumpere cablu Type 2 trifazat Daca are orice alta Kona Electrica sa cumpere cablu monofazat |
#24
Posted 09 March 2022 - 10:50
k0r3k7, on 09 martie 2022 - 10:46, said:
Daca are orice alta Kona Electrica sa cumpere cablu monofazat Un cablu monofazat se justifica doar daca il cumperi pentru un anume model de masina si apoi pleaca cu tot cu masina cand e momentul. Altfel, e mai bine sa ai un cablu "bun la toate", chiar daca nu il folosesti la intreaga capacitate acum. E ca si cum eu mi-ad fi instalat statie de incarcare monofazata acasa pe cand aveam PHEV-ul (care nu stia decat o faza) si acum stateam si ma plangeam ca electrica care vrea trifazat nu se poate incarca eficient din cauza statiei. |
#25
Posted 09 March 2022 - 10:58
Eu inteleg ce spui, dar asta trebuie sa decida proprietarul nu noi
Noi ne-am facut datoria sa-l informam. Decizia e la el |
#26
Posted 09 March 2022 - 17:19
Pentru diferența infimă între monofazat și trifazat la cablul Type2.. nu cred că merita sa ia alt cablu când schimbă mașina ..
Și eu tot trifazat mi-am luat, deși Kona mea e Highway Navi. Nu a stricat nimic până acum .. nici nu luam folosit prea mult ce-i drept. 😁 Oricum pe nevoia drumului de acum nu îl ajută cu nimic Type2 și AC ... DC full time. Și pe DC .. stațiile de 75kw .. baga 75 până la 58% după care scade repejor .. Și la început, din cei 75 kw, vreo 4-5 ii folosește sa încălzească rapid bateria .. Daca ajunge cu bateria rece (4-7 grade sa zicem) și pe la 20% .. abia pe la un 35-37% zic că vede 75kw .. și doar până la 58% cum ziceam. Pe vremea actuala din Romania, cred că e o diferență de maxim 10 minute daca încarcă la una de 50kW vs una de 75kW. |
#27
Posted 09 March 2022 - 19:17
megastorm, on 08 martie 2022 - 18:48, said:
scuzati, dar e plin de habarnisti pe aici! partile bune: ai ales o masina superba ca si autonomie si incarcare, pentru drum lung, ceea ce e excelent partile proaste: majoritatea statiilor necesita aplicatie , telefon mobil cu conexiune la internet si o minima pricepere Plugshare e sfant, iar dupa ce analizezi traseul acolo trebuie sa ti instalezi si toate aplicatiile statiilor la care vrei sa incarci (enelx, eon drive, e charge renovatio) Trebuie verificat plugshare atunci, in timp real, sa vezi cine incarca si cat timp mai sta. Cablu testla e ok, doar ca toate fac acelasi lucru. Gasesti si Mennekes ( nemtesc, cred ca mai ieftin- ei au inventat standardul de cablu, deci nu ai cum sa dai gres). Aici bataie de joc din partea reprezentatei Alta parte buna: peste 50% din statiile cu plata sunt efectiv pustii, vezi incarcari din an in pasti. lumea sa ingramadeste si sta la cozi la cele free inca, deci nu ai prea mari emotii cu cele cu plata Daca ne dai aici traseul relativ - galati -----ce oras, putem sa ti dam cateva idei, dar tot luate de pe plugshare, acolo poti vedea daca statiile au probleme, etc Concluzia, cu astfel de masina (una din cele mai bune pentru drum lung din gama ei), n ai deloc de ce sa ai emotii. Avem infrastructura proasta, dar aceste drumuri, cu putina atentie, sunt facubile Singura dificultate pt ei, dar cum a zis si ro explorer, ar fi pornirea incarcarii din app, dar e lejer. Ai sa vezi, daca se obisnuiesc cu masina, o sa o vrea ei ) ca sa ti recomandam un cablu type 2, masina ta poate 11kw pe on board charger? adica iarasi cum a zis cineva, e varianta luxury? Salutare si multam de toate detaliile mentionate. Hai sa o luam asa. Ei pleaca din Galati si vor sa treaca vama la unguri prin punctul de la Valea lui Mihai. Tre sa ajunga la mine in Debrecen (vreo 40 min de la punct trecere vamal). Vor face drumul in 2 zile . Uitandu-ma pe plugshare am vazut ca exista un hotel transilvania in Sighisoara pe harta acolo cu CCS (30kw?) . Distanta pana acolo 360 km. Masina are 100% deci nu cred sa fie nici un fel de problema sa ajunga dar voi tine indeaproape pe drum cu ei in caz de ceva. A 2-a zi le-am propus sa se opreasca undeva in Cluj ca sunt cu nemiluita chargere acolo si le e oarecum in drum (e chiar unul la intrare la o reprezentata auto cu 2statii x 75kW - ii spune autoworld - gasit tot prin plugshare). De acolo ar trebui sa ajunga la mine in Debrecen cu vreo 70-80 km ramasi de autonomie daca vor incaraca la cluj pana pe la ~80%). Aici ma voi descurca cred am gasit deja tot prin plugshare statie incarcare in apropiere. Mai departe nu presupun problema intrucat o iau spre austria-germania unde sunt efectiv peste tot. Voi face schimbarea pe ABRP sa vad cum se comporta si cat de exact merge. Pornirile le voi face eu din app, vom fi la telefon mereu (practic doar 1 la cluj conform plugshare trebuie aplicatie e-charge, la hotel cel mai probabil o sa-i ajute de acolo ..sper ) Acum in parerea mea ar trebui sa functioneze dar sunt deschis la sfaturi de aveti , loc e de mai bine intotdeauna. Aa si varianta masinii e Highway + Navi. Deci presupun 7.4kW? De comandat o sa-l comand din afara(venim in Olanda ma gandesc sa ii dau aici o comanda cu livrare) ca nu mai e timp sa ajunga. Dar tot is confuz legat de care 'model' e mai bine sa iau, ca sunt atatea pe piata, deci apreciez daca poti ajuta cu un sfat/model ceva. Tatal meu deja s-a pronuntat semi-interesat sa pastreze masina, s-a indragostit de ea de cand s-a urcat prima oara |
#28
Posted 09 March 2022 - 21:41
Waffle, on 09 martie 2022 - 19:17, said:
Aa si varianta masinii e Highway + Navi. Deci presupun 7.4kW? De comandat o sa-l comand din afara(venim in Olanda ma gandesc sa ii dau aici o comanda cu livrare) ca nu mai e timp sa ajunga. Dar tot is confuz legat de care 'model' e mai bine sa iau, ca sunt atatea pe piata, deci apreciez daca poti ajuta cu un sfat/model ceva. Tatal meu deja s-a pronuntat semi-interesat sa pastreze masina, s-a indragostit de ea de cand s-a urcat prima oara Daca il iei din Olanda ia-l de la Tesla cel de 22kw la 99 euro...cu siguranta nu gasesti mai ieftin nici de 7,2kw https://shop.tesla.c...-adapter---32-a Il inteleg perfect pe tatal tau...ai senzatia de plutire iar puterea instant da dependenta. Condusul pare mult mai simplu. |
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users