Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Skoda Enyaq Coupe

* * * - - 3 votes
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#91
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006
mie chiar imi place cum arata, foarte aproape de conceptul vision-e.
discutiile despre pret si comparatiile cu Passat, superb, Kodiaq nu-si au rostul, e cu totul alta masina.
trb comparata cu EV-uri din clasa ei: model y, Ariya, Ioniq 5, EV6, q4 etron, id4/5...atat la pret cat si dimensiuni.
bine c-ati inceput sa aduceti si octavia 3 in discutie....
rog nu chizditi nici topic-ul asta...

#92
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,405
  • Înscris: 15.11.2003

View Postr_vlad, on 07 februarie 2022 - 22:59, said:

In ceea ce priveste preturile mari ale EV-urilor nu se poate pune problema de profit mai mare pentru producatori. Pe langa costurile mai mari cu materialele si aici includ bateria fiecarui EV iesit de pe linia de productie ii este atribuit costul de R&D si costul invesitiilor in capacitati de productie adecvate. Aceste costuri sunt incomparabil mai mari decat costurile atribuite in trecut dezvoltarii si productiei unui model nou, cu propulsie conventionala.
De unde ai scos fraza ingrosata ?
Fiecare proces de R&D si constructie de linii/fabrici, indiferent de model si motorizare, include aproximativ aceleasi componente de cost : teren, constructii, oameni, training, materii prime, operatii, echipamente, scule, etc...
Doar inflatia e un factor de la timpul X din trecut pana acum dar si pretul este indexat peste acest factor

Edited by radu103, 12 February 2022 - 20:38.


#93
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Pot sa incerc sa explic cat mai succint. Plec de la premiza ca nu lucrezi in industria auto. Poate gresesc.

R&D - producatorii auto traditionali dezvolta in paralel atat EV cat si non-EV. Au renuntat la o parte din modelele non-EV dar in general au crescut numarul de modele pe care le ofera. Producatorii traditionali nu au avut competente, resurse umane, echipamente, locatii pentru a dezvolta EV-uri. Pentru asta au angajat, au reprofilat oameni, au facut achizitii de echipamente, au ridicat cladiri, au externalizat munca mai mult decat pana atunci etc. In acelasi timp au mers mai departe cu dezvoltarea de non-EV. Chiar daca au redus resursele alocate pentru non-EV nu se poate vorbi despre un transfer 1 la 1 de la non-EV la EV. Toate costurile suplimentare au ajuns, firesc, in costul masinilor electrice si partial in costul celor non-EV.

Productie - Simplist ar fi pe aceeasi logica. Una e sa ai 10 fabrici si 30 de linii de asamblare la nivel global pe care le reutilizezi de la o generatie de masina la alta facand investitii in modernizare si alta este sa reutilezi total sau aproape total liniile de productie sau chiar sa faci linii noi pentru ca cele existente sunt necesare inca pentru modele non-EV. Toate costurile suplimentare au ajuns, firesc, in costul masinilor electrice si partial in costul celor non-EV.

Daca te asteptai la citate, surse si numere exacte te dezamagesc. Sunt destule studii si articole despre asta disponibile la un click distanta. In plus lucrez intr-o companie care este in linia intai in ceea ce priveste electrificarea si bugetele pentru un numar mare  de proiecte imi sunt accesibile (asta daca se poate pune problema de incredere...pe forum).

#94
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Prezentare video pentru cine înțelege limba lui Goethe:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Tg9b-a1RoDg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
La 11:05 compartimentul motor cu toată tăblăraia și mățăraia la vedere...
Asta fiind varianta de top, afaik!

Edited by garett, 15 February 2022 - 12:34.


#95
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Citind ce ai scris despre compartimentul motor ma asteptam la ceva "horror". Mi se pare chiar curat. Iti lipseste un capac mare de plastic ?

Din poze si clipuri Skoda nu imi placea cum arata. Parca arata mai bine in filmarea asta. Doar partea din spate cu stopurile atat de mici imi displace.

Edited by r_vlad, 15 February 2022 - 13:03.


#96
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006

View Postgarett, on 15 februarie 2022 - 12:33, said:

Prezentare video pentru cine înțelege limba lui Goethe:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Tg9b-a1RoDg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
La 11:05 compartimentul motor cu toată tăblăraia și mățăraia la vedere...
Asta fiind varianta de top, afaik!

in afara de asta, ai mai remarcat ceva?

#97
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postr_vlad, on 15 februarie 2022 - 13:00, said:

Iti lipseste un capac mare de plastic ?
MIE nu, că a mea (non-Skoda) are!
Și căptușeală la capotă, btw.
Mi se pare cam aiurea compartimentul "motor" pentru cât costă, that's all.
Mi-a plăcut ID.Cross de la faza de prototip, ideea de "SUV coupe", dar cam multe compromisuri, imho.

View Postzeroice, on 15 februarie 2022 - 13:13, said:

in afara de asta, ai mai remarcat ceva?
Că n-are ștergător pe lunetă, dacă vrei nit-picking.
În rest e același Enyaq, același ecran mic în fața șoferului, același bling-bling în "grilă" etc

Atunci când Tesla și "Mache" îți arată că SE POATE face ceva elegant în "compartimentul motor" mi se pare lazy să lași toată mățăraia la vedere! Măcar mergi all-in și îl faci să nu se deschidă deloc ca la iX!

Edited by garett, 15 February 2022 - 14:55.


#98
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

View Postzeroice, on 15 februarie 2022 - 13:13, said:


in afara de asta, ai mai remarcat ceva?
eu am mai remarcat niste craci :)

#99
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,846
  • Înscris: 14.08.2007

View Postgarett, on 15 februarie 2022 - 14:50, said:

Atunci când Tesla și "Mache" îți arată că SE POATE face ceva elegant în "compartimentul motor" mi se pare lazy să lași toată mățăraia la vedere! Măcar mergi all-in și îl faci să nu se deschidă deloc ca la iX!
Si mie mi se pare chiar "curat", nu stiu ce ai vrea, extra-capace decorative care sa faca accesul mai greu la orice?

Buna prezentarea, si eu zic ca arata mai bine aici decat in prezentarile initiale (si da, si domnisoara e simpatica) :D

Masina arata mai bine decat Tesla Model Y si exterior, si interior.

Apropo, GSMArena a lansat un site de masini electrice, poti face comparatii cum faceai intre telefoane pe GSMArena:
https://www.arenaev....141&idDrive3=45

View Postgarett, on 15 februarie 2022 - 14:50, said:

Și căptușeală la capotă, btw.
Captuseala la capota nu se pune pentru a izola fonic zgomotul de la motorul TERMIC? Ce fel de zgomot te astepti sa izoleze la o electrica, ca zgomotul principal e cel al rotilor pe asfalt ...

#100
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postutopium, on 15 februarie 2022 - 20:12, said:

Masina arata mai bine decat Tesla Model Y si exterior, si interior.
De gustibus. Mie nu imi mai plac masinile cu interioare incarcate cu bling-bling.

#101
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,846
  • Înscris: 14.08.2007

View Postro_explorer, on 15 februarie 2022 - 20:14, said:

De gustibus. Mie nu imi mai plac masinile cu interioare incarcate cu bling-bling.
La Tesla tableta aia urata strica tot Posted Image Fara aia, n-ar fi rau.

Edited by utopium, 15 February 2022 - 20:16.


#102
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Mie tocmai tableta ai aimi place - si faptul ca nu se vad gurile de ventilatie - si faptul ca nu are butoane de nici un fel. Serios, chiar imi place interiorul minimalist de la Tesla. Consider ca daca ii puneau un HUD era si mai bine.

#103
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,846
  • Înscris: 14.08.2007
Nu ma deranjeaza faptul ca e minimalist in rest, aia e ok ... doar ca nu pare ca au gandit deloc estetic sau ergonomic cand au amplasat acea tableta. In rest sunt de acord cu tine ca pe RS-uri Skoda vine cu extra bling-bling-uri si elemente "sportive" care de obicei ma fac sa prefer interiorul unei versiuni Style unei versiuni (v)RS.

Dar nu ma convinge nici minimalismul asta gen Ioniq 5, adica e sec bordul ala. Am mai spus-o, unii producatori se straduie prea mult sa faca electricele sa arate radical diferit si de cele mai multe ori le fac uratele.

#104
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,816
  • Înscris: 28.12.2006

View Postraven75, on 15 februarie 2022 - 15:13, said:

eu am mai remarcat niste craci Posted Image

asa, incepeti sa va reveniti :)

#105
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View Postutopium, on 15 februarie 2022 - 20:14, said:

Si mie mi se pare chiar "curat", nu stiu ce ai vrea, extra-capace decorative care sa faca accesul mai greu la orice?
Acces la ce? În afară de pus "zeamă de parbriz" nu vreau să umblu la nici o mașină! Nu, nu mă interesează să văd cablurile pe unde vin și unde se duc, I'm good, nici la telefon nu le am la vedere, nu?
Repet, uită-te la Tesla sau Mach-e.
Capitonajul nu reduce doar zgomotul,  maschează și structura, oi fi inginer de structuri da' nu țin să văd bracheții de ranforsare a capotei, știu pe unde sunt.

View Postro_explorer, on 15 februarie 2022 - 20:14, said:

De gustibus. Mie nu imi mai plac masinile cu interioare incarcate cu bling-bling.
N-am o problema cu tableta da' faptul că n-are măcar HUD e no-go! Nu mă interesează ce bălmăjește Elon, e clar că omul n-a pus mâna pe un volan de ani de zile după fiasco-ul cu yoke pe new S, dar în câmpul vizual îți trebuie măcar viteza!

Apropo de "clanul MEB", înainte să fac DT cu ID.3 mi se părea complet aiurea ecranul ăla mai mic decât telefonul mobil, în realitate cred că m-am uitat o singură dată la el pentru că AVEA HUD!
În materie de gusturi îmi place mai mult integrarea de la Enyaq decât la IDs, dar aș putea trăi cu micimea lui. Dar fără ecran în față și fără HUD, "viața e pustiu"! :D

Edited by garett, 16 February 2022 - 10:26.


#106
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Pe partea realistica, viteza este in campul vizual asa cum e acum, nu e problema. Dar un HUD as fi apreciat si eu, clar, mai ales astea noi cu AR, care iti deseneaza sageti si alte informatii pe unde trebuie sa mergi sau pe unde se intampla lucruri.

#107
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
E în marginea câmpului vizual, o vezi, cumva, dar nu e în față. Iar AR-ul, da, face toți banii!
Cel mai utilă mi se pare avertizarea de unghi mort în HUD, tbh.

Edited by garett, 16 February 2022 - 10:28.


#108
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,846
  • Înscris: 14.08.2007

View Postgarett, on 16 februarie 2022 - 10:22, said:

Acces la ce? În afară de pus "zeamă de parbriz" nu vreau să umblu la nici o mașină!
Tocmai, nu prea ai motive sa deschizi des capota ... deci nu vad de ce ti-ai bate capul sa pui tot felul de masti decorative cand nu e cazul. Nu ma intereseaza ce face Tesla si Mach E, ci daca are sens sau nu are sens sa faci o chestie. Iar aici nu cred ca e cazul de nimic extra. Am mai zis-o, din punctul meu de vedere masinile electrice inca includ tot felul de complicatii fara rost (de exemplu grila iluminata LED in cazul Enyaq).

Eu astept mai mult pragmatism de la o masina, cu atat mai mult de la o Skoda. Si la Octavia PHEV de exemplu am criticat faptul ca venea cu roti de minim 18", o chestie complet inutila si care ii mareste pretul fara rost (in conditiile in care nici macar Passatul sau Superb-ul PHEV nu veneau cu minim 18" ci cu 17"). Intre timp au facut si pe Octavia default 17" pe PHEV, ca era ciudat sa vina cu mai mult decat Superb. Poti lasa chestii de genul asta la optionale si sa pornesti pretul de mai jos. Cu cat vor avea mai putine fitze in program, cu atat va fi mai bine pentru consumator.

Alta chestie enervanta la electrice e limitarea electronica a vitezei maxime la 160 km/h (la tot mai multe modele). Nu ca as fi eu genul care sa merg cu 200 (o singura data i-am dat la actuala pana la 200), dar 160 atingi intr-o depasire mai viguroasa ... lasa limita macar la 180 sau si mai bine las-o sa mearga cat poate, ca n-am de gand sa merg prea des cu 180-200 oricum, dar nu pune limitari fara rost. Bine, la Coupe RS au pus limita la 180, dar restul Enyaq-urilor sunt limitate la 160.

Edited by utopium, 16 February 2022 - 12:17.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate