Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Skoda Enyaq Coupe

* * * - - 3 votes
  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#73
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019

View Postro_explorer, on 07 februarie 2022 - 01:18, said:


Mai bine dotata poate, dar nu aceeasi calitate. Acelasi sasiu, aceeasi tabla ... dar in rest incep sa para diferente.


Asta e cu totul si cu totul altceva ... nu are legatura cu clasificatea ierarhica in cadrul grupului. Pentru mulri si Springul este suficient de premium pentru ei.
Repet, poate înțelegi.
Multe modele VW și Skoda se fac împreună în aceeași fabrica. Trebuie să nu ai absolut habar de cum decurge un proces de producție ca să crezi că sunt diferențe de calitate între mărci.

View Postro_explorer, on 06 februarie 2022 - 23:19, said:

Mi se rupe de notele de la top gear. Eu m-am plimbat cu ambele. Skoda e "better value for money" dar ID este mai de calitate. Este vizibil, pipaibil, simtibil.
Eu nu cumpar si evaluez masini pe baza notelor altora. Ma bazez mereu pe experienta personala.
Fletii aia care analizează mașini îs niște incompetenți, tu ești meseriașul șef. Scrii astea in timp ce te admiri in oglindă?
Dacă spune cineva ceva îi zici că e subiectiv, dacă o spui tu e literă de lege. 😎

#74
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,145
  • Înscris: 30.08.2017

View Postgarett, on 07 februarie 2022 - 08:49, said:

Vorbim vorbe...
N-ai cum să vezi "50.000" pe o Skoda fără să te pufnească râsul!
Mai cerea cineva pe net 21k pe o Dacia 1300 "tunată ", same shit, prețul exagerat nu te face "premium"!
Între Enyaq și ID.4/5 îmi place mai mult Enyaq ca aspect dar n-aș da atâția bani pe o marcă mai ieftină. N-aș da nici pe VW 50k, btw.

Pe mine nu asta m-a socat...e totusi electrica. Dar cand am vazut 38k pe o Octavia diesel...Erau vremuri cand Skoda oferea ceva bun la pret decent...pentru cine nu avea bani de Golf sau Passat existau Octavia si Superb. Cu preturile pe care le practica acum nu vad vreun motiv sa cumperi Skoda in loc de VW.

Edited by george_alexandru, 07 February 2022 - 11:15.


#75
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostBloodRa, on 07 februarie 2022 - 10:49, said:

Fletii aia care analizează mașini îs niște incompetenți, tu ești meseriașul șef. Scrii astea in timp ce te admiri in oglindă?
Dacă spune cineva ceva îi zici că e subiectiv, dacă o spui tu e literă de lege. ��
Cand e vorba de luat decizii personale ma folosesc de opiniile unor terti doar ca sa am un reper de unde sa incep investigatiile proprii. Atat si nimic altceva.
Unul poate are placeri deosebite pentru butoane multe, sau pentru un anume tip de material pe fetele portierelor sau o anumita vibratie care se simte in masina. Unora le plac masinile cu suspensii moi, altora le plac cele cu suspensii tari. Unora le plac masinile subviratoare, altora celor supraviratoare. Unii vor hatch, altii vor portbagaj tipic sedan. Unii apreciasa bancheta din spate 2/3-1/3 altii 1/3-1/3-1/3 , etc etc etc.

Deci, da-mi voie sa imi evaluez lucrurile pe care le iau pentru mine dupa criteriile mele, pe baza experientelor mele. E OK daca tu cumperi cu banii tai ce iti spun altii. Eu unul testez personal inainte de a alege. Iar pe topicul de fata, Intre Skoda, VW, Ford si Tesla (toate in aceeasi gama de pret) clasamentul meu a fost exat in ordinea listei. Asadar am ales Tesla. Daca nu era asta alegeam Ford si daca nu era ford alegeam VW, Skoda fiind pe ultimul loc.

Edited by ro_explorer, 07 February 2022 - 11:39.


#76
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007
Sunt de acord cu ce zici, si eu imi fac propriile clasamente in functie de criteriile mele. Si da, folosesc review-urile din reviste pentru filtrare.

La mine topul iese cam invers decat la tine (cu diferenta ca Ford ar fi ultima optiune) :) De aia zic ca nevoile sunt foarte diferite si Skoda are destul public care ii prefera pe ei pentru ca ofera mai multa masina/masini mai practice la acelasi pret, la o calitate suficient de inalta incat sa nu isi faca griji legate de calitate, chiar daca nu e la calitatea unui Audi high-end.

Pana la urma orice produs presupune sa faci niste compromisuri fata de concurenta, diferenta e la ce suntem dispusi sa facem fiecare compromisuri. Adica la mine Fordul pica de la etapa de specificatii cand vad 400 de litri la portbagaj, restul e irelevant, nu imi e utila o astfel de masina. Asa a fost si cand am luat actuala, cand m-am dus la Mazda sa vad Mazda 3 si i-am vazut spatiul din spate si portbagajul am stiut ca n-are sens sa mai fac test-drive, era pierdere de vreme, nu era masina de familie (din punctul meu de vedere), chiar daca designul era chiar reusit.

Sigur ca sunt oameni dispusi sa plateasca extra pentru calitatea aia extra a unui Audi premium, dar realist vorbind as da 10.000 de euro extra pentru o chestie pe care nu pun mare pret? Nu. Am alte lucruri mai bune de facut cu 10.000 de euro decat sa-i dau pe o masina ca sa aiba un interior mai premium. Cand o sa fac aia 10.000 intr-o luna si nu o sa stiu ce altceva sa fac cu ei, poate ca i-oi da si pe asa ceva, dar inca nu sunt acolo :)

Edited by utopium, 07 February 2022 - 12:02.


#77
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,246
  • Înscris: 25.01.2007
Eu astea (Enyaq, ID4) nu le-am testat dar din experiente mele sunt urmatoarele:

Cu mare dezamagire am trecut de la o Octavia (style) 1.6 TDI la Tiguan (Trendline 1.5 TSI DSG).  Plastic tare in mai toate locurile, scaun inconfortabil, insonorizare slaba, suspensia rigida si galagioasa, stabilitate in curbe f slaba. Sistem audio de 2 lei. Dar am zis na, in 4 ani a mai scazut calitatea la toate si ma mai gandeam ca la Octavia motorul acoperea mai mult zgomotele exterioare de aia pare mai proasta insonorizarea in Tiguan. Diferenta de pret 8-9K

La un an dupa ce am luat Tiguanul ma urc in Superb style nou acelasi motor si cutie (normal mai ieftin decat Tiguanul meu)  si ma loveste o diferenta de la cer la pamant. Masina are un feeling premium, plasticurile tari sunt mult mai putine, scaune foarte comode, suspensia absoarbe denivelarile foarte bine si silentios, insonorizare mult mai buna. Sa nu mai punem chestiile alea mici si importante, felul in care iti sta sticla de apa in portiera, Suportul de ochelari, umbrela din usa, ski hatch, felul in care se tranteste capota....

Ce am mai testat cand vine Vb de VW si Skoda au fost e-Up si Citigoe, EXACT aceeasi masina, 4-5K diferenta de pret. Absolut nici o diferenta.

Fiecare crede, face  si "simte" cum vrea confortul  Premium oferit de VW comparativ cu Skoda. Atata ca din punctul meu de vedere  nu prea mai este.

Edited by andreyvsjoker, 07 February 2022 - 12:51.


#78
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostBloodRa, on 07 februarie 2022 - 10:49, said:

Trebuie să nu ai absolut habar de cum decurge un proces de producție ca să crezi că sunt diferențe de calitate între mărci.
Lasă că erau diferențe de calitate între produse ale aceleiași mărci în funcție de piața de destinație! ;)
Megane "pentru vest" vs Megane "pentru est", de exemplu...

View Postgeorge_alexandru, on 07 februarie 2022 - 11:14, said:

Pe mine nu asta m-a socat...e totusi electrica.
Imho "electrificarea" este doar o scuză pentru a umfla prețurile. Prețul "real" al unei mașini de talia Enyaq/ID.4 ar fi până în 40k, full.
Nu e chiar "rocket science", tehnic vorbind este MAI PUȚIN COMPLEXĂ o mașină electrică decât una clasică, e pur și simplu o "suprataxă" de "novelty" (n-am idee cum sună în română), e un gadget și ceri un preț umflat PENTRU CĂ POȚI.
Similar cu toate gadgeturile în primii ani. După care intervine producția în masă (mama China) și se calmează treaba.
Când va fi saturată piața cu MG, Nio, Byton & co o să revină cu picioarele pe pământ și fauveu'!
Sau or să aibă soarta Nokia...


#79
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007

View Postgarett, on 07 februarie 2022 - 12:55, said:

Imho "electrificarea" este doar o scuză pentru a umfla prețurile. Prețul "real" al unei mașini de talia Enyaq/ID.4 ar fi până în 40k, full.
Masina in sine, fara acumulatori, e mai ieftin de produs, asta e clar. Momentan acumulatorii ar fi in mare justificarea pentru costul extra. Dar este si un cost extra de R&D, la ICE-uri erau mici update-uri de la generatie la generatie, la o electrica trebuie regandite mult mai multe lucruri. Insa in cativa ani acel cost extra de R&D nu va mai exista.

40k un full option nu prea are cum sa fie, ca nici Kodiaq cu un motor mai scump nu e 40k full, nici pe-aproape, trece bine de 50k.

#80
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Când a apărut pe piață Kodiak era undeva spre 35-36k în echiparea L&K.
Acum e fundamental aceeași mașină, e pur și simplu obscen să ceară 50k pe ea.


#81
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postutopium, on 07 februarie 2022 - 15:26, said:

40k un full option nu prea are cum sa fie, ca nici Kodiaq cu un motor mai scump nu e 40k full, nici pe-aproape, trece bine de 50k.
Model 3 are marja de profit de 35%, in conditiile in care costa cca 45K euro fara TVA, pret de lista.
La faza asta sunt de acord cu colegul @garett ca preturile sunt umflate ca sa se traga profit maxim cat se poate. In tiomp se va ajunge ca la termice, cu un profit in jur de 10% per masina.

#82
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,989
  • Înscris: 22.04.2019
Eu conduc 4 mașini acum, printre ele un Passat t7 in varianta confortline și o Skoda superb scout (mașina rezervată pentru drumuri cu junioara familiei). Diferența dintre mașini este enorma, nicidecum nu apare Skoda a fi cea ieftină (nici nu a fost, a costat aproape dublu, 25k vs 40k).
Ideea este că la Skoda variantele de echipare superioară, ca să evit cuvântul premium, sunt foarte atent finisate.

#83
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007

View Postgarett, on 07 februarie 2022 - 15:38, said:

Când a apărut pe piață Kodiak era undeva spre 35-36k în echiparea L&K.
Acum e fundamental aceeași mașină, e pur și simplu obscen să ceară 50k pe ea.
S-au scumpit in ultimii ani, dar nici chiar asa cu 15k :D Cam 43k era un L&K 4x4 DSG in 2018 (m-am uitat pe niste review-uri din 2018 de prin presa britanica). Da, pe vremea aia se vindea L&K si cu cutie manuala de exemplu si venea pe la 41k, acum nu se mai vinde fara automata (in Romania L&K nici nu apare pe configurator, am folosit cel din Cehia). Un L&K manual, cu Rabla si discounturi poate ca ajungea si pe la 36k, dar pretul de lista era 41k si era manual.

Multe dintre "scumpirile" Skoda au aparut datorita faptului ca nu mai vand echipari asa de chele cum vindeau inainte ... imi amintesc si Octavia 3 cheala cat de cheala era in Romania ... n-avea cotiera fata, n-avea geamuri electrice in spate, avea aer conditionat manual ... aia era o versiune de vandut ieftin in Romania, la 14.500 de euro (la care mai aplicai Rabla), nu exista asa ceva in vest. Un Style chiar si 1.0 manual trecea deja de 20.000 si atunci. Pe piete gen Romania ca sa fie competitivi vindeau un model Smart, care includea unele chestii de la Style, dar era semnificativ mai ieftin (de ala mi-am luat eu, ca era cel mai avantajos la pret, si i-am mai adaugat una alta ca sa aduca a Style). Da, acum e cu 4.000 de euro mai mult, dar si vine implicit cu dotari mai avansate, siguranta mai buna, masina ceva mai mare.

PS: un Q7 entry-level e ok sa porneasca la 67k? Si sa se duca pana la 160k?

#84
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,316
  • Înscris: 15.11.2003

View Postro_explorer, on 07 februarie 2022 - 15:42, said:

La faza asta sunt de acord cu colegul @garett ca preturile sunt umflate ca sa se traga profit maxim cat se poate. In tiomp se va ajunge ca la termice, cu un profit in jur de 10% per masina.
Cine te-a mintit ca la termice profitul e asa mic ?
E tot in gama 25-35%.
Altfel ar da faliment si ar face sosete

Edited by radu103, 07 February 2022 - 18:25.


#85
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postradu103, on 07 februarie 2022 - 18:25, said:

Cine te-a mintit ca la termice profitul e asa mic ?
E tot in gama 25-35%.
Ia și cauta singur. Nu ma crede pe cuvânt. Tesla nu are dealeri, prin urmare păstrează profitul net, de cca 30-35%.
La producătorii tradiționali dealerul castiga 7-13% iar producătorul cam tot atât, cu mici variații. Nu exista nici un producător auto în afara de tesla care sa aibă "gross margin" de peste 20%.

#86
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,156
  • Înscris: 12.09.2013
Atunci faceti-i pl mare lu elon..

#87
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008

View Postro_explorer, on 07 februarie 2022 - 19:27, said:

Ia și cauta singur. Nu ma crede pe cuvânt. Tesla nu are dealeri, prin urmare păstrează profitul net, de cca 30-35%.
La producătorii tradiționali dealerul castiga 7-13% iar producătorul cam tot atât, cu mici variații. Nu exista nici un producător auto în afara de tesla care sa aibă "gross margin" de peste 20%.

Tesla (doar automotive) a avut pe 2021 un profit brut de 29,3% din vanzari si cu tot cu banii incasati pe certificate verzi. Da, sunt rezultate excelente dar profitul net e mult mai mic.

In ceea ce priveste preturile mari ale EV-urilor nu se poate pune problema de profit mai mare pentru producatori. Pe langa costurile mai mari cu materialele si aici includ bateria fiecarui EV iesit de pe linia de productie ii este atribuit costul de R&D si costul invesitiilor in capacitati de productie adecvate. Aceste costuri sunt incomparabil mai mari decat costurile atribuite in trecut dezvoltarii si productiei unui model nou, cu propulsie conventionala.

Edited by r_vlad, 07 February 2022 - 23:00.


#88
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postr_vlad, on 07 februarie 2022 - 22:59, said:

Tesla (doar automotive) a avut pe 2021 un profit brut de 29,3% din vanzari si cu tot cu banii incasati pe certificate verzi.
Nu la asta m-am referit ci la profitul per masina vanduta. Model 3 are peste 30% margine, profit care intra direct in conturile Tesla.
Prin comparatie, producatorii traditionali scot profit cca 10-15% per masina iar dealerii inca 7-12%. Profiturile per unitate vandura sunt mult mai mici decat la Tesla.
Producatorii traditionali compenseaza valoarea absoluta la nivel corporate prin volumul de vanzari, dar asta deja e o alta discutie.

Cred ca am fost destul de clar.

Un citat dintr-un articol aleator ales pe subiect ( https://english.hani...ss/1016533.html ):

Quote

Im Eun-young, a senior analyst at Samsung Securities, told the Hankyoreh over the phone, "The gross sales margin of 30% is higher than those of German luxury carmakers BMW and Mercedes-Benz, and this standard is exclusive to the best luxury automakers like Porsche and Ferrari."
Germany-based Daimler AG, which owns Mercedes-Benz, had a gross sales margin of 23% in this year's second quarter, while Toyota — nicknamed the "master of cost reduction" — had 21% and Hyundai Motor only 19%.


#89
Yo-carman

Yo-carman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,160
  • Înscris: 20.01.2022

View Postutopium, on 07 februarie 2022 - 11:54, said:


Asa a fost si cand am luat actuala, cand m-am dus la Mazda sa vad Mazda 3 si i-am vazut spatiul din spate si portbagajul am stiut ca n-are sens sa mai fac test-drive, era pierdere de vreme, nu era masina de familie (din punctul meu de vedere), chiar daca designul era chiar reusit.


evident, nici pretul nu era de skoda. nu ca ala n-ar fi fost un criteriu...

#90
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007

View PostYo-carman, on 08 februarie 2022 - 08:54, said:

evident, nici pretul nu era de skoda. nu ca ala n-ar fi fost un criteriu...
Ba da, de banii pe care i-am dat pe O3 luam Mazda 3 (pretul de lista la a mea a fost spre 19.000, M3 incepea pe la 16-17k pe vremea aia daca bine imi amintesc, partea proasta era ca nu puteam sa adaug ce dotari doream si trebuia sa iau si chestii pe care nu le doream). In general m-am dus sa vad doar masini care se incadrau in buget, nu am obiceiul sa imi pierd vremea umbland aiurea.

Edited by utopium, 08 February 2022 - 09:22.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate