Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Calcule emisii CO2 directe & indirecte pentru masina cu motor benzina vs masina electrica, relevant pentru Bucuresti/Romania

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
179 replies to this topic

#37
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
ridicol esti tu cu niste afirmatii fara substanta exceptand niste tipete. E plin internetul de aceleasi intrebari si e la fel plin de unii ca tine care tipa ca stiu ei mai bine dar nu au nicio dovada. Nu am facut doar eu calculele astea au fost facute si de altii si lor le-a dat cam la fel.
Dovezile le vedem, nu exista reciclare, emsiile sunt la fel de mari si in crestere, pretul curentului e in pod si inca creste, si in ciuda investitiilor si zecilor de prezentari inca nu a vazut nimeni un Tesla semi si nici cybertruckul. Daca erau dovezi mai vorbeam dar toate dovezile conduc spre ideea ca e un mare tun cu litiul asta si o lupta politica. Nu sunt eu singurul care zice asta, sunt destui. Toata apologia asta a masinilor se bazeaza pe niste jumatati de calcule si pe presupunerea ca in viitor vom descoperi nu stiu ce baterii miraculoase si totul va fi bine. Nu are nicio legatura cu antivaxxerii, e doar o tentativa penibila de a asocia o miscare a unor oameni dezinformati si prin asociere sa discreditezi si pe ceilalti.
Si pretentiile astea cu emisiile sunt doar pe jumatate cercetate, se neglijeaza efectul altor gaze cu efect de sera si nu sunt explicate incalzirile si racirile spontane ale pamantuli care au dus la ere glaciare si perioade calde. Aia care zic ca treaba nu e asa simpla sunt mereu discreditati de tipatorii de serviciu si de unii ca greta care nu a terminat liceul dar deja le stie pe toate. Poate ii dau si un premiu nobel pentru ceva. Asa a fost totdeauna in stiinta. Stiai de ex ca legea lui ohm nu a fost acceptata de comunitatea stiintifica decat dupa 20 de ani? 20 de ani au zis ca e nebun si habar nu are si a fost dat afara din universitate ca spune asemenea enormitati.

Edited by chilly willy, 19 January 2022 - 13:50.


#38
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Intrebarea era simpla: Ce studii ai in domeniu? Care e specialiattea ta?
Stiu ca parerologi eexista, e plin internetul de ei, dar pe mine ma ntereseaza parerea ta ca specialist, atat. Daca nu ai greutate in domeniu, da-mi voie ca sa ma uit in gura celor care si-au dedicat viata acestor domenii, OK?

Eu recunosc, nu am specializare in domeniul chimiei si a bateriilor, prin urmare nu o sa imi permit sa imi dau cu parerea decat ca simplu utilizator.
Tu ce specializare ai de iti permiti sa vii cu teoriile de mai sus? Nu trebuie sa raspunzi, postarea mea e retorica.

#39
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
da care e problema ta ce specilaitate am eu?
Nu ai habar in chimie si baterii dar iti dai cu parerea in calitate de posesor de Tesla si de fan al masinilor electrice nu?
Si argumentul ca se investesc miliarde. Pai s-au investi miliarde in atatea chestii...
Germania a facut un reactor nuclear fast breeder care a costat miliarde si inca inainte sa-i dea drumul l-au inchis. Pe urma au facut centrale pe carbune pe cae le-au inchis. si alte si ate investitii care nu au dus niciunde. In hidrogen iar s-au bagat miliarde si tot nu a mers. In baterii se baga miliarde din banii guvernelor care sunt banii populatiei care trebuie sa plateasca nota de plata ca banii nu cad din cer si tot se va duce in cap dupa o vreme.
La inceput am crezut si eu ca e vreo conspiratie cu masinile astea electrice pe urma cand am vazut calculele am realizat ca ele erau nascute moarte, nu le-a omorat nicio conspiratie dimpotriva ele erau nascute pe ventilator in ati cum ar veni si in situatiile anterioare cand au disparut au disparut ca s-a tras stecherul din priza ca sa le curme suferinta. Si acum sunt tot pe ventilator, statele fac eforturi financiare uriase ca sa inoate contra curentului si beneficiarii sunt altii care au afaceri cu litiu, baterii, curent. Mie mi se pare ca multe fire merg spre china dar o sa vedem in timp.

Edited by chilly willy, 19 January 2022 - 14:56.


#40
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 19 ianuarie 2022 - 14:43, said:

da care e problema ta ce specilaitate am eu?
Nu ai habar in chimie si baterii dar iti dai cu parerea in calitate de posesor de Tesla si de fan al masinilor electrice nu?
La prima intrebare, pai are: cand vrei sa afli ce e in neregula cu tine asculti de un doctor sau pe shaormarul de la colt? Dar cand vrei sa mananci o shaorma buna, te duci la doctor sau la shaormarul de pe colt?
La a doua, nu am zis ca nu am habar, am zis ca nu am specializare, deci ma abtin in a-mi da cu parerea. Eu sunt un fel de shaormar, asadar imi voi da cu parerea despre shaorme - iar daca e sa vorbim de experiente medicale, pot sa iti spun cum m-am simtit cand am fost eu la doctor.
Se pare ca tu nu ai ai problema in a-ti da cu parerea desi nu ai nici tu specializare in domeniu.

E bine ca am stabilit baza, mai departe poti abera in liniste.

Edited by ro_explorer, 19 January 2022 - 14:58.


#41
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
poate am poate nu, asta nu e problema ta si nu sunt dispus sa-ti spun cu ce ma ocup. Calculele sunt perfect corecte. Daca ai vreo obiectie te rog sa o faci documentat ca un inginer ce te dai nu ca sosoaca cu tipete si insulte.

#42
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postchilly willy, on 19 ianuarie 2022 - 14:58, said:

poate am poate nu, asta nu e problema ta
Ba e, ca daca vrei ca cineva sa se uite in gura ta, trebuie sa ai pe ce te baza. Asa ca limiteaza-te la shaorme, OK?

#43
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
na deci asta e esti un fel de sosoaca, nu te poti abtine sa nu ai atitudine de cartier.

#44
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
"Cu samuraii te lupti ca samuraii, cu talharii te lupti ca talharii".

Edited by ro_explorer, 19 January 2022 - 15:06.


#45
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
tu si samuraii, daaaa.

#46
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,373
  • Înscris: 24.09.2017
cred ca au intrat astia pe softpedia si a vazut ca va certati asa ca, enjoy: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lOyzLSBCBWo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

astia zic ca dupa 140.000 km, ev bate ice, in cel mai rau scenariu de producere a energiei. 90.000 pentru Europa. deci eu cu loganul si 4000km/an sunt cel mai verde. sa-mi multumiti ca salvez planeta.

ca si fapt divers, nu trebuie sa ai 3 doctorate la Oxford, MIT si Cambridge, ca sa-ti dai cu parerea despre ceva. tu incerci sa ataci argumentul, nu omul, ca ala e atac ad hominem. prostiile raman prostii si daca-s spuse de Albert Einstein, sau adevarul ramane adevar chiar daca e spus de nea Ion care are 3 clase.

las aici pentru viitor: Ad hominem (Latin for 'to the person'), short for argumentum ad hominem, refers to several types of arguments, some but not all of which are fallacious. Typically this term refers to a rhetorical strategy where the speaker attacks the character, motive, or some other attribute of the person making an argument rather than attacking the substance of the argument itself.

Edited by bobitad, 19 January 2022 - 16:49.


#47
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Pentru ca argumentul sa poata avea statutul de argument trebuie sa vina de la cineva cu radacini adanci in domeniu, nu de la orice pulifrici care face shaorme la colt de strada si a citit el un articol de propaganda si gata, e expert. Atat si nimic altceva.
Deci , da , ramane cum am stabilit.

Pana una alta, eu unul, di nshaormaria mea, sustin calculele facute de initiator in primul mesaj al acestui topic caci cam ies corect.

#48
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008
Ideea este foarte simpla:pentru a respira aer mai curat in orase,atunci bagi electrice la greu si pentru cei norocosi viata va fi putin mai buna.
Evident,exista si reversul:unde in alta parte a lumii unii platesc pretul;explorarile de litiu,poluare,aceste lucrari se fac de obicei in zone greu accesibile,ai nevoie de multa apa iar in aceste zone aride nu prea ai,o aduci sau deviezi vreun curs de apa,etc,etc.
Orice lucru bun pentru unii ascunde ceva mai putin bun pentru altii.


#49
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015

View PostGroh, on 19 ianuarie 2022 - 17:46, said:

Ideea este foarte simpla:pentru a respira aer mai curat in orase,atunci bagi electrice la greu si pentru cei norocosi viata va fi putin mai buna.
Evident,exista si reversul:unde in alta parte a lumii unii platesc pretul;explorarile de litiu,poluare,aceste lucrari se fac de obicei in zone greu accesibile,ai nevoie de multa apa iar in aceste zone aride nu prea ai,o aduci sau deviezi vreun curs de apa,etc,etc.
Orice lucru bun pentru unii ascunde ceva mai putin bun pentru altii.
Bravo, asta e ideea, ai sintetizat perfect situația, de fapt, în câteva fraze, dar unii nu vor să vadă ăsta. Omul nu va putea fi niciodată 100% eco, oricât s-ar zvârcoli unii și alții cu propaganda "eco".

#50
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Tu nu poti concepe imbunatiri decat in 0% sau 100% ?
Electricele nu elimina emisiile de CO2 la nivel planetar ci le micsoreaza. Electricele nu elimina complet poluarea in orase, ci o micsoreaza. Prin prisma asta sunt mai curate decat ICE-urile, oricum te-ai uita la problema. A, ca nu sunt 100% curate, nici nu au cum. Important e ca sunt mai curate si asta este un lucru important pentru tranzitia catre o viata sustenabila la nivel planetar.

#51
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostVlad_22, on 19 ianuarie 2022 - 18:40, said:

Bravo, asta e ideea, ai sintetizat perfect situația, de fapt, în câteva fraze, dar unii nu vor să vadă ăsta. Omul nu va putea fi niciodată 100% eco, oricât s-ar zvârcoli unii și alții cu propaganda "eco".
  • Topicul era despre emsiile de CO2
  • Oricum o intorci, pe termen lung EV iese mai curat decat ICE.
  • Vorbiti de exploatarile de litiu, dar habar n-aveti ce lasa in urma lor exploatarile de petrol. Sau ... de fapt aveti, dar va faceti ca ploua. ;)


#52
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
Rezumand obiectiile la studiul meu, imi rezulta 3 obiectii mari si late:

1. Bateriile Li-Ion "nu se pot recicla"
2. Bateria de Tesla Model-3 va tine, "la fel ca si cea de Leaf", doar 100.000 km, dupa care trebuie inlocuita
3. Studiului Volvo aparent spune ca electricele emit mai mult CO2 decat termicele, pe durata de viata a masinii luata in calcul - 200.000 km.

Ref la punctul 1: "Bateriile Li-Ion "nu se pot recicla":
In cazul Tesla, bateriile nu numai ca se pot recicla, dar avem si o estimare de pret pentru asta:
https://www.carshtuf...ies-be-recycled
"Tesla lithium-ion batteries can (and are) safely recycled. Tesla is one of the few companies that recycle 100% of its batteries.
Recycling is now an economic necessity, as sky-high battery demand has driven the price of rare raw materials through the roof."

"How Much Does it Cost to Recycle a Tesla Battery?
Recycling costs Tesla about $4.50 per pound of battery. Assuming a Tesla battery is 1,500 pounds, it costs about $6,750 to recycle an entire Tesla battery pack.
"

Pentru Model-3 LR, greutatea bateriei de 75 kWh este de 1080 pounds (480 kg), imi rezulta un cost/kWh pentru reciclare de 65 USD/kWh, circa jumatate din pretul de productie a unei bateri noi.

Referitor la punctul 2: "Bateria de Tesla Model-3 va tine, "la fel ca si cea de Leaf", doar 100.000 km, dupa care trebuie inlocuita":
https://insideevs.co...y-retention-90/
90% state of health dupa 200.000 km, statistic, din datele culese de pe masinile actuale.
Cam asta este...

Si in sfarsit, salvand ce-i mai bun pentru final, punctul 3: "Studiului Volvo, aparent, spune ca electricele emit mai mult CO2 decat termicele, pe durata de viata a masinii luata in calcul - 200.000 km."
Voi cei ce fluturati concluzia asta, ati citit studiul?
https://www.volvocar...-LCA-report.pdf
Nu de alta, dar concluziile [studiului Volvo] sunt cam pe dos. Posted Image

"The comparison of carbon footprint between C40 Recharge and XC40 ICE (E5 petrol) shows that the
C40 Recharge has a 15 per cent lower carbon footprint than the XC40 ICE, calculated with a global electricity mix for driving (figure 5 and table 4).
Charging the C40 Recharge with an EU-28 electricity mix, the footprint is nearly 30 per cent lower compared to XC40 ICE
and charging with wind power gives a reduction of more than 50 per cent
".

Acum referitor la datele mele vs. datele Volvo:
Datele mele despre CO2 emis in utilizare, extrapolate pt 200.000 km:
TM3: 200.000 * 82 g CO2/km  = 16.4 T CO2
FF3: 200.000 * 297 g CO2/km = 59.4 T CO2

Datele Volvo despre CO2 emis in utilizare (estimari pt 200.000 km):
XC40 Recharge (EU-28): 18 T CO2
XC40 ICE (E5 petrol): 43 T CO2

In cazul motorizarilor electrice, eu si Volvo obtinem valori similare (16.4T eu, 18T Volvo),
dar in schimb pentru motorizarea pe combustie interna, diferenta este semnificativa.

Presupunand ca Volvo nu a luat in calcul emisiile indirecte de CO2 pentru termice (scenariul cel mai probabil), consumul mediu calculat [pentru XC40 ICE (E5 petrol)] ar fi:
43 T CO2 = 43000 kg CO2 -> 43000 / 2.3 L benzina = 18965 L benzina / 200.000 km => 9.35 L/100 km

Poate ca este un consum plauzibil, pentru Suedia, dar nu si pentru un SUV compact folosit 40%-50% din km parcursi in Bucuresti...
Asta lasand la o parte faptul ca, cel mai probabil, emisiile indirecte pentru ICE nu au fost luate in calcul, deci cei 9.35 l/100 km ai lui Volvo sunt "fara TVA" Posted Image

Edited by mars2k, 19 January 2022 - 19:33.


#53
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,373
  • Înscris: 24.09.2017

View Postmars2k, on 19 ianuarie 2022 - 19:19, said:

Si in sfarsit, salvand ce-i mai bun pentru final, punctul 3: "Studiului Volvo, aparent, spune ca electricele emit mai mult CO2 decat termicele, pe durata de viata a masinii luata in calcul - 200.000 km."
Voi cei ce fluturati concluzia asta, ati citit studiul?
https://www.volvocar...-LCA-report.pdf
Nu de alta, dar concluziile sunt cam pe dos. Posted Image


man. n-am citit studiul, doar m-am uitat la video, ca nu-s asa pasionat. chiar pregateam tableta sa citesc(altceva), dar 51 de pagini de grafice, parca mi-e lene si subiectul nu prezinta mare interes, desi culmea eu chiar lucrez in domeniul auto. ”brake-even” o sa fie in functie de sursa de energie. cum am scris mai sus.

oricum, eu salvez planeta conducand Logan, 4000km/an si sper sa tin masina 20 de ani. si nici nu poluez in oras ca ma duc mai mereu, peste tot, mergand.

Edited by bobitad, 19 January 2022 - 19:50.


#54
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008

View Postkolfleading, on 19 ianuarie 2022 - 19:14, said:

  • Topicul era despre emsiile de CO2
  • Oricum o intorci, pe termen lung EV iese mai curat decat ICE.
  • Vorbiti de exploatarile de litiu, dar habar n-aveti ce lasa in urma lor exploatarile de petrol. Sau ... de fapt aveti, dar va faceti ca ploua. ;)


A spus cineva ca exploatarile de petrol sunt curate sau cum?
Era vorba ca tu in Europa sau alte tari dezvoltate vei avea un aer poate mai curat pe spinarea amaratilor din lumea a treia de exemplu.
Tot gunoiul ce trebuie sa dispara este undeva prin vreun desert.
Cauta cel mai mare cimitir de anvelope,vezi unde se afla si vei fi surprins de ce este acolo.
Daca o sa ia foc ceva pe acolo,mai vad aia soarele dupa destul timp.
Mai vorbim de resturile de electronice,baterii de telefoane,calculatoare,etc,etc? Alea tot pe acolo sunt.
Cand vor fi gata bateriile de pe electrice,are cineva impresia ca vor fi aruncate prin Norvegia?Nu,vor fi puse pe un vapor si in desert cu ele.
Dar suntem ipocriti ca suntem eco si vrem sa salvam planeta pentru copii nostri.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate