Impozitarea curentului pt EV si controlul puterii
#21
Posted 14 January 2022 - 00:12
Pana una alta, masinile electrice nu au ajuns inca la eficienta masinilor termice din punct de vedere al autonomiei. Si pe langa asta, trebuie sa te ingrijesti si mai mult de ele. Cam nasol momentan. Numai griji ne fac fiarele astea.
Dar tehnologia evolueaza. Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina care sa permita o autonomie de 2000 km. |
#22
Posted 14 January 2022 - 00:17
Panourile PV au eficienta scazuta, deci nu prea vad cum sa genereze asa de mult curent.
Suprafata ce poate fi folosita ca PV ajunge pentru ventilatie interioara si eventual mentinerea incarcata a bateriei de 12V. EV este masina de oras si imprejurimi. Viitorul suna prost pt calatoriile lungi. |
#24
Posted 14 January 2022 - 00:25
Adm, on 14 ianuarie 2022 - 00:10, said:
Degeaba ai trifazic, ca masina ta incarca mono Adm, on 14 ianuarie 2022 - 00:17, said:
EV este masina de oras si imprejurimi. Viitorul suna prost pt calatoriile lungi. wld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:19, said:
Oare ce se va intampla cu avioanele ... wld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:
Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina Edited by BaXXXon, 14 January 2022 - 00:25. |
#25
Posted 14 January 2022 - 00:29
wld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:19, said:
Oare ce se va intampla cu avioanele ... |
#26
Posted 14 January 2022 - 00:31
_bcristian_, on 13 ianuarie 2022 - 23:54, said:
Se vorbea ca asta se va intampla de peste 20 de ani, de cand se discuta despre posibilitatea de a avea masini electrice. Toate statele europene se bazeaza fundamental pe taxele pe carburanti, e evident ca nu se poate renunta la banii respectivi. wld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:
Pana una alta, masinile electrice nu au ajuns inca la eficienta masinilor termice din punct de vedere al autonomiei. Eficienta EV-urilor e superioara, ICE-urile elimina drept caldura cea mai mare parte a energiei rezultate din ardere. Diferenta la EV-uri este ca energia stocata la bord e mult mai putina. De-aici autonomie scazuta. wld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:
Dar tehnologia evolueaza. Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina care sa permita o autonomie de 2000 km. Singurele "masini solare" sunt prototipuri, rulate in anumite locuri pe pamant, cu forme impractice pentru o masina normala, avand caracteristici complet diferite fata de o masina de zi cu zi. Edited by costini, 14 January 2022 - 00:32. |
#27
Posted 14 January 2022 - 00:47
wld-ro, on 14 ianuarie 2022 - 00:12, said:
Poate intr-o zi vom avea panouri solare montate pe masina care sa permita o autonomie de 2000 km. Adm, on 14 ianuarie 2022 - 00:01, said:
Sa nu le dam idei. Ideile vor veni de afara, solutii standardizate. Quote
The technology enacted also enables the rationing of electricity for EV charging because the government can decide when and if an EV can be charged, plus it also allows the EV battery to be drained into the grid if required. Si gusterii se bucura ca prostii, negandindu-se ca de fapt sunt facuti din vorbe. costini, on 14 ianuarie 2022 - 00:31, said:
[...] iar eforturile statelor occidentale sunt indreptate catre a incuraja EV-urile, nu a le taxa. Bineinteles, vor fi prezentate ca fiind in beneficiul nostru. |
#28
Posted 14 January 2022 - 00:49
Adm, on 14 ianuarie 2022 - 00:07, said:
Da, ideea era sa nu ai un bransament special, care sa bata la ochi. Priza 230V si 10A gasesti in orice casa. In alta ordine de idei, credeam ca UK a iesit din UE ca sa nu mai fie afectata de legile aberante impuse de Bruxelles. Dar vad ca ei au mintea si mai creata |
|
#29
Posted 14 January 2022 - 09:30
Ce nu face omul pt niste benzina electrica mai ieftina?
UK a iesit din UE pentru ca conducatorilor lor nu le conveneau regulile UE, ca nu aveau ei control. Nu au spus niciodata ca birocratia va scadea sau regulile vor fi mai usoare, iar realitatea actuala arata ca birocratia si costurile au facut ca multe firme mici sa se inchida sau sa gafaie. |
#30
Posted 14 January 2022 - 10:07
pufonel, on 14 ianuarie 2022 - 00:49, said:
Deci dupa ce iti iei masina electrica, sa te ascunzi ca n-o poti incarca unde si cum vrei tu? Faina treaba! In alta ordine de idei, credeam ca UK a iesit din UE ca sa nu mai fie afectata de legile aberante impuse de Bruxelles. Dar vad ca ei au mintea si mai creata |
#31
Posted 14 January 2022 - 10:19
"The technology enacted also enables the rationing of electricity for EV charging because the government can decide when and if an EV can be charged, plus it also allows the EV battery to be drained into the grid if required"
Aia in Kazahstan au blocat retragerile de numerar din bancomatele in timpul protestelor. De ce? Asa, doar pt ca au putut. Cu riscul de a fi ridiclizat pt ca poate bat cam departe cu unele chestii observ o convergenta care, daca e reala, nu prea duce intr-un loc bun. Masina o vei incarca doar cand ti se va da voi. Te vei deplasa doar cand si daca vei fi lasat. Cat timp totul e ok, vei fi lasat. Plus ca mobilitatea personala pe distante mai lungi oricum nu e privita cu ochi f buni. Bicicicleta, transport in comun, car sharing. Numerarul are zilele numarate. Vei avea acces la bani cat timp totul e ok. Altfel, te poti trezi ca nu poti accesa mai mult de x lei/zi din propriul cont. Asta daca ii poti accesa si pe aia. Detinerea de pamant arabil, din nou, e vazuta cu ochi rai. Deja s-a dat(?) legea care iti interzice sa cumperi pamant daca nu faci dovada ca ai experienta de x ani in agricultura. Exploatarea propriei paduri e din ce in ce mai problematica. Cresterea de animale in gospodarie e privita cu ochi rai si se incearca in fel de fel de moduri (momentan) descurajarea ei. Vezi topicul "Crestem porci in ilegalitate?" Tot bazaiau sa iti taxeze oul facut de gaina ta si alte prostii din astea. Plus gripa aviara, pesta porcina si restul... Toate lucrurile par sa duca spre o societate in care traiesti pe principiul "just in time" in care ai acces la ce ai nevoie cand ai nevoie dar autonomia ta maxima e de cateva ore sau cateva zile in cel mai fericit caz. In caz ca totul e bine. Rezervele de orice fel (financiare, energetice, alimentare) si mai ales cele regenerabile (padure, pamant, animale) vor fi din ce in ce mai greu de detinut in caz ca le ai deja, de procurat in caz ca vrei sa le ai si de exploatat pt consum propriu sau de valorificat. Pe scurt, cat e bine, e perfect. Dar in caz de ceva, orice, te trezesti in 2 timpi si 3 miscari fara acces la bani, fara acces la transport, fara acces la energie. Adica in curul gol, in frig, pe jos si cu burta goala. Adica fix necesitatile de baza. |
#32
Posted 14 January 2022 - 10:40
La 2.3 kW incarci autonomie de 10 - 15 Km pentru fiecare ora de stat la incarcat.
underb, on 14 ianuarie 2022 - 10:19, said:
Masina o vei incarca doar cand ti se va da voi. Te vei deplasa doar cand si daca vei fi lasat. Cat timp totul e ok, vei fi lasat. Plus ca mobilitatea personala pe distante mai lungi oricum nu e privita cu ochi f buni. Edited by kolfleading, 14 January 2022 - 10:40. |
#33
Posted 14 January 2022 - 11:41
pufonel, on 14 ianuarie 2022 - 00:49, said:
Deci dupa ce iti iei masina electrica, sa te ascunzi ca n-o poti incarca unde si cum vrei tu? Faina treaba! In alta ordine de idei, credeam ca UK a iesit din UE ca sa nu mai fie afectata de legile aberante impuse de Bruxelles. Dar vad ca ei au mintea si mai creata ei taxeaza deja chestiile de prima necesitate: locuite, transport. la transport in comun au cel mai mare pret per km comparativ cu orice tara din UE. adica am ramas uimit cat de mult costa o mizerie de abonament de metrou ptr 1 luna sau cat costa o calatorie cu trenul. am fost prin europa prin multe tari, dar preturi asa mari nu am gasit pe nicaieri. poate doar in elvetia, dar aia nu sunt in UE. Adm, on 13 ianuarie 2022 - 23:21, said:
Care e logica acestei afirmatii? Ai fi uimit sa stii cate lume isi incarca EV cu granny charger, adica 2.3 - 3.7 kwh In mod normal, poti avea minim 10 ore de incarcat, deci poti adauga 23-37 kw, destul pentru majoritatea bateriilor existente. In acest timp te vei gandi de doua ori daca pornesti ICE cu 2+ EUR/litru de combustibil. Combustibil fosil nu poti fabrica acasa, curent da (PV/Eolian etc). Din ce in ce mai multa lume studiaza montajul unor sisteme PV. iar cei care au model mai vechi de masina fara acest contoar vor fi obligati sa isi monteze unul, bineinteles pe banii lor. adica nu va mai conta ce statie de incarcare folosesti, ca ei te vor taxa la KW care intra in masina ta. |
|
#34
Posted 14 January 2022 - 11:53
Eu am unul de 16 a si vreau unul de 10a sa mearga cu invertorul meu de 3 kw pot face schimb cu cineva? n-am nevoie de mai mult, nu mai vreu sa investesc in plus in sistemul solar.
|
#35
Posted 14 January 2022 - 11:53
kolfleading, on 14 ianuarie 2022 - 10:40, said:
La 2.3 kW incarci autonomie de 10 - 15 Km pentru fiecare ora de stat la incarcat. Da, da, si vaccinul anti-covid contine chip-uri 5G si infertilitate pt urmatoarele 3 generatii... Absolut nicio legatura desi poate ti-ai dori sa existe. Sunt, bineinteles, vaccinat. Chiar de pe vremea cand te programai cu saptamani inainte si o faceai pt tine nu pt a avea acces undeva sau la ceva pe baza vaccinarii pt ca oricum nu aveai acces nicaieri nici asa nici asa. In rest incearca sa iei postarea ca atare si in nota asta: underb, on 14 ianuarie 2022 - 10:19, said: Cu riscul de a fi ridiclizat pt ca poate bat cam departe cu unele chestii observ o convergenta care, daca e reala, nu prea duce intr-un loc bun. Daca nu te deranjaza ca intreb, ce gasesti fantezist? Premizele, convergenta aia de care ziceam sau concluzia? Premizele cam sunt si cam toate par ca bat in directia de care ziceam. Si asta fie ca zic sau nu asta. Daca mai departe se va si intampla sau nu ce ziceam, da, e discutabil. Problema e ca odata ajunsi in situatia aia, si cineva ar dori sa se foloseasca de ea din orice motiv, i-ar fi extraordinar de usor sa o faca. Si, din pacate, treburi de genul asta s-au intamplat si inca se intampla. Cam atat. |
#36
Posted 14 January 2022 - 12:08
Adm, on 13 ianuarie 2022 - 23:01, said:
Pe langa asta, statele sug bani buni din taxele de pe combustibilul fosil, iar statului nu ii place concurenta la hotie, deci prin UK deja se iau masuri pt viitor. Adm, on 13 ianuarie 2022 - 23:01, said:
Desigur, poti oricand incarca pe 230V/10-16A si evita eforturile de taxare, de aceea cred ca solutia nu are sorti de izbanda. Variantă - ai automobil electric și nu ai stație smart? Ești taxat paușal după criterii stabilite de autorități. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users