Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Noua super-baterie proiectata de chinezi!

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
lost_in_a_dream

lost_in_a_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,688
  • Înscris: 03.07.2019
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QMgg-dZrMtg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Era si cazul.

#2
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
Incarcarea e la fel de lenta ca la masinile cu baterii Li-ion. In rest pare promitator (mai ales daca rezista peste 1M km, cum se lauda ei).

#3
bostanu_4u

bostanu_4u

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 30.12.2020
Pai din comentarii reiese ca e defapt lifepo sub alta forma.
Deci aceleasi dezavantaje, pana la 3000 de cicluri si densitate energetica mai mica decat li

#4
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012
Da, asta e praf in ochi prezentat ca si o solutie de ultima ora. Si clipul de prezentare este practic maculatura, nu iti da nici o informatie concreta si prezinta lucruri banale ca si noutati, patetic!

#5
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Tesla foloseste acesti acumulatori BYD blade cel putin de un an la o mare parte din  masinile Tesla asamblate in China.

#6
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 lost_in_a_dream, on 13 ianuarie 2022 - 22:47, said:

Era si cazul.
cazul e că litiul e cel mai electropozitiv element din universul cunoscut.

asta înseamnă că e puțin probabil să existe o altă formulă care să dea densitate de energie mai mare decât tehnologiile bazate pe litiu.

Cel mai probabil vor fi formule care se învârt în jurul formulei litiu-polimer care e ceva mai sigură dar cu densitate de energie mai mică decât formula LI-Ion. Da, varianta aia care lua foc sau exploda din senin.

#7
bullterrorist

bullterrorist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,940
  • Înscris: 18.10.2007
Esti convins ca nu e hidrogenul?

#8
Cousteau

Cousteau

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,516
  • Înscris: 25.04.2007

 DaculScoril0, on 14 ianuarie 2022 - 00:43, said:

cazul e că litiul e cel mai electropozitiv element din universul cunoscut.

asta înseamnă că e puțin probabil să existe o altă formulă care să dea densitate de energie mai mare decât tehnologiile bazate pe litiu.

Cel mai probabil vor fi formule care se învârt în jurul formulei litiu-polimer care e ceva mai sigură dar cu densitate de energie mai mică decât formula LI-Ion. Da, varianta aia care lua foc sau exploda din senin.
Ai vrut sa zici litiu-fosfat de fier, mai exact LIFePO4 unde "PO4" este simbolul pentru fosfat. Lipo este litiu-polimer si au doar capacitatea de a furniza curenti de descarcare mai mari, avand rezistenta interna mult mai mica, dar in detrimentul vietii foarte scazute fata de clasicul Li Ion.
LiFePo4 are si el rezistenta interna mai mica, deci e capabil de descarcari cu curenti mai mari, poate nu ca Li Po(limer), dar are viata mult mai mare chiar si decat Li Ion, insa are tensiunea nominala pe celula ceva mai mica decat celelalte doua categorii. Insa per total este net superior, macar si pentru faptul ca trece mai usor peste abuzuri de incarcare sau descarcare, fiind mult mai permisiv la greseli.

Si intr-adevar, in filmul ala si eu zic ca era vorba de LiFePo4, tehnologia fiind mai veche deja, meritul chinezilor alora fiind doar gasirea unei forme mai bune, acea "blade".

#9
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,540
  • Înscris: 15.06.2004
Problema mare e legata de reciclare - nici asta nu e eco.
In prezent nu prea recicleaza nimeni bateriile uzate ca nu prea exista tehnologie ptr reciclarea lor. Doar le depoziteaza.
Pana la urma nici masinile electrice daca sunt multe nu mai sunt eco.

#10
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,946
  • Înscris: 04.10.2007
In ultimii 2-3 ani chiar cochetam cu ideea ca urmatoarea masina sa fie electrica sau Plug In Hibrid... acum cu noile preturi la energia electrica nu mai sunt asa convins ca vreau masina electrica.
Ca sa ai pret pe km sub combustibilul fosil trebuie energia electrica sa nu sara de 1.5 Ron/KW...

De amortizare nici nu mai stam de vorba... daca acum ceva ani calculam ca iti amortizezi diferenta de pret dintre un electric si un normal in 5-7-10 ani, acum se pune problema sa nu te coste mai mult electricul decat normalul.

Se pare ca lumea nu merge in directia care trebuie...

#11
cristiandrei

cristiandrei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,141
  • Înscris: 19.05.2005

 eiffel, on 14 ianuarie 2022 - 10:20, said:

Problema mare e legata de reciclare - nici asta nu e eco.
In prezent nu prea recicleaza nimeni bateriile uzate ca nu prea exista tehnologie ptr reciclarea lor. Doar le depoziteaza.
Pana la urma nici masinile electrice daca sunt multe nu mai sunt eco.

Vezi filmul: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JqlOlqK_ot8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ce spui? Le recicleaza bine? eficient?

#12
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012
sunt info și info despre lucrări pt construire de acumulatori cu densitate mare de energie, cu timpi extrem de mici de-ncărcare
se tot bate monedă că intră și grafenul în construcție...

„...Ca sa ai pret pe km sub combustibilul fosil trebuie energia electrica sa nu sara de 1.5 Ron/KW...”

deci tu ești sigur că prețul benzinei va stagna, nu-i așa? :o

#13
dem3ntor

dem3ntor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,136
  • Înscris: 16.04.2007
Pana nu umbli cu atomu' de plutoniu in buzunar nu cred ca sunt sanse sa avem baterii si ieftine si usoare...

#14
lost_in_a_dream

lost_in_a_dream

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,688
  • Înscris: 03.07.2019
Pe mine ma intereseaza pentru telefon. Ca masina, n-am.

#15
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007

 mirel3003, on 14 ianuarie 2022 - 11:00, said:

In ultimii 2-3 ani chiar cochetam cu ideea ca urmatoarea masina sa fie electrica sau Plug In Hibrid... acum cu noile preturi la energia electrica nu mai sunt asa convins ca vreau masina electrica.
Ca sa ai pret pe km sub combustibilul fosil trebuie energia electrica sa nu sara de 1.5 Ron/KW...

De amortizare nici nu mai stam de vorba... daca acum ceva ani calculam ca iti amortizezi diferenta de pret dintre un electric si un normal in 5-7-10 ani, acum se pune problema sa nu te coste mai mult electricul decat normalul.

Se pare ca lumea nu merge in directia care trebuie...
ce usor se aranjeaza ploile cu masinile electrice: din pix, si la pretul de la priza.  
Avand in vedere ca unii in loc sa construiasca centrale nucleare le inchid, viitorul este incert.

#16
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,330
  • Înscris: 29.01.2008

 cristiandrei, on 14 ianuarie 2022 - 11:41, said:



Vezi filmul: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JqlOlqK_ot8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ce spui? Le recicleaza bine? eficient?
OK, le dă o nouă utilizare. Ce se întâmplă cu bateriile când nu vor mai putea fi utilizate nici pentru așa ceva? Utilizarea mașinilor electrice e considerată de viitor, deci cel puțin pentru 50 de ani. Ce vom face peste 30-40 de ani (sau copii noștri) cu bateriile utilizate la cele câteva miliarde de mașini și care vor fi efectiv deșeuri, fără nici o altă posibilitate de utilizare? Cu ce costuri și ce poluare vor fi recuperate componentele din acumulatori? Atunci ne vom întoarce la mașini termice din lipsă de litiu pentru baterii și de spațiu de depozitare pentru bateriile uzate?

#17
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

 eiffel, on 14 ianuarie 2022 - 10:20, said:

Problema mare e legata de reciclare - nici asta nu e eco.
In prezent nu prea recicleaza nimeni bateriile uzate ca nu prea exista tehnologie ptr reciclarea lor. Doar le depoziteaza.
Pana la urma nici masinile electrice daca sunt multe nu mai sunt eco.

Se pare ca incepe reciclarea pe scara industriala.

Quote

Canadian steel company Stelco plans to recycle end-of-life electric vehicles and lithium-ion batteries at its facility in Nanticoke, Ontario, using proprietary technology from a joint venture of German and Australian metal companies.

Under the plan, Stelco will recover up to 18,400 net tons of nickel, manganese and cobalt sulphates, lithium hydroxide and carbonate per year from batteries, and up to 40,000 net tons of scrap steel from the vehicles. The company has a target of starting initial operations in 2023

Stelco has negotiated binding licencing and option agreements with Primobius GmbH, a joint venture of German steelmaking equipment manufacturer SMS Group, and Australian specialty metals company Neometals Ltd. The company currently uses its technology at a facility in Hilchenbach, Germany that can process 4,000 net tons per year.


#18
AztecWarrior

AztecWarrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,011
  • Înscris: 17.02.2020
Daca nu apare pe piata anul acesta sau cel tarziu anul viitor, totul a fost "corporate bullshit" ca sa i-a bani de la investitori.
Chinezii sunt renumiti pentru companii minune care vin cu genul asta de tepe - de peste un deceniu le urmaresc.
Si in US au fost Theranos si Nikola (eram acolo si am prins entuziasmul cu Theranos), dar 'mericanii sunt copii mici pe langa chinezi. Pot sa trec aici o lista de 20 de companii minune ce au dat tepe de la 1 miliard $ in sus.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate