Noua super-baterie proiectata de chinezi!
Last Updated: Jul 08 2022 23:22, Started by
lost_in_a_dream
, Jan 13 2022 22:47
·
0
#1
Posted 13 January 2022 - 22:47
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QMgg-dZrMtg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Era si cazul. |
#2
Posted 13 January 2022 - 23:04
Incarcarea e la fel de lenta ca la masinile cu baterii Li-ion. In rest pare promitator (mai ales daca rezista peste 1M km, cum se lauda ei).
|
#3
Posted 13 January 2022 - 23:32
Pai din comentarii reiese ca e defapt lifepo sub alta forma.
Deci aceleasi dezavantaje, pana la 3000 de cicluri si densitate energetica mai mica decat li |
#4
Posted 13 January 2022 - 23:40
Da, asta e praf in ochi prezentat ca si o solutie de ultima ora. Si clipul de prezentare este practic maculatura, nu iti da nici o informatie concreta si prezinta lucruri banale ca si noutati, patetic!
|
#6
Posted 14 January 2022 - 00:43
lost_in_a_dream, on 13 ianuarie 2022 - 22:47, said:
Era si cazul. asta înseamnă că e puțin probabil să existe o altă formulă care să dea densitate de energie mai mare decât tehnologiile bazate pe litiu. Cel mai probabil vor fi formule care se învârt în jurul formulei litiu-polimer care e ceva mai sigură dar cu densitate de energie mai mică decât formula LI-Ion. Da, varianta aia care lua foc sau exploda din senin. |
#8
Posted 14 January 2022 - 08:27
DaculScoril0, on 14 ianuarie 2022 - 00:43, said:
cazul e că litiul e cel mai electropozitiv element din universul cunoscut. asta înseamnă că e puțin probabil să existe o altă formulă care să dea densitate de energie mai mare decât tehnologiile bazate pe litiu. Cel mai probabil vor fi formule care se învârt în jurul formulei litiu-polimer care e ceva mai sigură dar cu densitate de energie mai mică decât formula LI-Ion. Da, varianta aia care lua foc sau exploda din senin. LiFePo4 are si el rezistenta interna mai mica, deci e capabil de descarcari cu curenti mai mari, poate nu ca Li Po(limer), dar are viata mult mai mare chiar si decat Li Ion, insa are tensiunea nominala pe celula ceva mai mica decat celelalte doua categorii. Insa per total este net superior, macar si pentru faptul ca trece mai usor peste abuzuri de incarcare sau descarcare, fiind mult mai permisiv la greseli. Si intr-adevar, in filmul ala si eu zic ca era vorba de LiFePo4, tehnologia fiind mai veche deja, meritul chinezilor alora fiind doar gasirea unei forme mai bune, acea "blade". |
#9
Posted 14 January 2022 - 10:20
Problema mare e legata de reciclare - nici asta nu e eco.
In prezent nu prea recicleaza nimeni bateriile uzate ca nu prea exista tehnologie ptr reciclarea lor. Doar le depoziteaza. Pana la urma nici masinile electrice daca sunt multe nu mai sunt eco. |
#10
Posted 14 January 2022 - 11:00
In ultimii 2-3 ani chiar cochetam cu ideea ca urmatoarea masina sa fie electrica sau Plug In Hibrid... acum cu noile preturi la energia electrica nu mai sunt asa convins ca vreau masina electrica.
Ca sa ai pret pe km sub combustibilul fosil trebuie energia electrica sa nu sara de 1.5 Ron/KW... De amortizare nici nu mai stam de vorba... daca acum ceva ani calculam ca iti amortizezi diferenta de pret dintre un electric si un normal in 5-7-10 ani, acum se pune problema sa nu te coste mai mult electricul decat normalul. Se pare ca lumea nu merge in directia care trebuie... |
|
#11
Posted 14 January 2022 - 11:41
eiffel, on 14 ianuarie 2022 - 10:20, said:
Problema mare e legata de reciclare - nici asta nu e eco. In prezent nu prea recicleaza nimeni bateriile uzate ca nu prea exista tehnologie ptr reciclarea lor. Doar le depoziteaza. Pana la urma nici masinile electrice daca sunt multe nu mai sunt eco. Vezi filmul: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JqlOlqK_ot8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ce spui? Le recicleaza bine? eficient? |
#12
Posted 14 January 2022 - 13:03
sunt info și info despre lucrări pt construire de acumulatori cu densitate mare de energie, cu timpi extrem de mici de-ncărcare
se tot bate monedă că intră și grafenul în construcție... „...Ca sa ai pret pe km sub combustibilul fosil trebuie energia electrica sa nu sara de 1.5 Ron/KW...” deci tu ești sigur că prețul benzinei va stagna, nu-i așa? |
#13
Posted 14 January 2022 - 13:07
Pana nu umbli cu atomu' de plutoniu in buzunar nu cred ca sunt sanse sa avem baterii si ieftine si usoare...
|
#14
Posted 14 January 2022 - 18:08
Pe mine ma intereseaza pentru telefon. Ca masina, n-am.
|
#15
Posted 14 January 2022 - 19:08
mirel3003, on 14 ianuarie 2022 - 11:00, said:
In ultimii 2-3 ani chiar cochetam cu ideea ca urmatoarea masina sa fie electrica sau Plug In Hibrid... acum cu noile preturi la energia electrica nu mai sunt asa convins ca vreau masina electrica. Ca sa ai pret pe km sub combustibilul fosil trebuie energia electrica sa nu sara de 1.5 Ron/KW... De amortizare nici nu mai stam de vorba... daca acum ceva ani calculam ca iti amortizezi diferenta de pret dintre un electric si un normal in 5-7-10 ani, acum se pune problema sa nu te coste mai mult electricul decat normalul. Se pare ca lumea nu merge in directia care trebuie... Avand in vedere ca unii in loc sa construiasca centrale nucleare le inchid, viitorul este incert. |
|
#16
Posted 14 January 2022 - 22:54
cristiandrei, on 14 ianuarie 2022 - 11:41, said: Vezi filmul: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JqlOlqK_ot8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ce spui? Le recicleaza bine? eficient? |
#17
Posted 15 January 2022 - 02:08
eiffel, on 14 ianuarie 2022 - 10:20, said:
Problema mare e legata de reciclare - nici asta nu e eco. In prezent nu prea recicleaza nimeni bateriile uzate ca nu prea exista tehnologie ptr reciclarea lor. Doar le depoziteaza. Pana la urma nici masinile electrice daca sunt multe nu mai sunt eco. Se pare ca incepe reciclarea pe scara industriala. Quote
Canadian steel company Stelco plans to recycle end-of-life electric vehicles and lithium-ion batteries at its facility in Nanticoke, Ontario, using proprietary technology from a joint venture of German and Australian metal companies. Under the plan, Stelco will recover up to 18,400 net tons of nickel, manganese and cobalt sulphates, lithium hydroxide and carbonate per year from batteries, and up to 40,000 net tons of scrap steel from the vehicles. The company has a target of starting initial operations in 2023 Stelco has negotiated binding licencing and option agreements with Primobius GmbH, a joint venture of German steelmaking equipment manufacturer SMS Group, and Australian specialty metals company Neometals Ltd. The company currently uses its technology at a facility in Hilchenbach, Germany that can process 4,000 net tons per year. |
#18
Posted 15 January 2022 - 14:00
Daca nu apare pe piata anul acesta sau cel tarziu anul viitor, totul a fost "corporate bullshit" ca sa i-a bani de la investitori.
Chinezii sunt renumiti pentru companii minune care vin cu genul asta de tepe - de peste un deceniu le urmaresc. Si in US au fost Theranos si Nikola (eram acolo si am prins entuziasmul cu Theranos), dar 'mericanii sunt copii mici pe langa chinezi. Pot sa trec aici o lista de 20 de companii minune ce au dat tepe de la 1 miliard $ in sus. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users