Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

EV - autonomie autostrada, 130 km/h

* - - - - 4 votes
  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#199
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 r_vlad, on 17 ianuarie 2022 - 13:20, said:

pe ciclu WLTC beneficiul adaugarii unei CV multi-speed tinde spre 0.
Bingo.

 ro_explorer, on 17 ianuarie 2022 - 12:14, said:

Motorul electric folosit in masinile electrice are eficienta maxima in primele 3/4 din gama de turatii.
Ar fi fain daca ar fi asa, dar nu e. Posted Image

Attached Files


Edited by kolfleading, 17 January 2022 - 13:39.


#200
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013
Câteva observații:
- cutia de viteze dintre motorul electric si diferențial/roata se numește “reduction box”;
- când se alege conceptul pentru cutie/motor/diferențial se calculează curba ideală de tracțiune pentru aplicația respectiva, apoi se trasează “output-ul” sistemului; in cele mai multe cazuri nu ai nevoie de cutie de viteze ca sa satisfaci curba de tracțiune si putere maxima;
- o mașina nu poate sa fie eficientă in toate regimurile, așa ca se optimizează diferite aspecte, in funcție de aplicație.

Mașinile electrice nu au probleme cu motoarele sau trenul de rulare, sunt foarte efective. Problema este la baterii, acolo se bagă banii in RnD. Bateria este noul motor, când vine vorba de complexitate.


#201
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

 r_vlad, on 17 ianuarie 2022 - 13:20, said:

Sunt valori teoretice,
Ok, am inteles.
Acum studiaza si graficele reale de eficienta ale motoarelor cu magnet permanent.
Sunt documente din belsug pe piata.

Cea mai mare eficienta actuala este pe la 94-95% si este pe o gama foaaaaarte larga de turatii. Acum depinde cum scalezi acea cutie unica si ce artificii mai faci la motor ca sa lungesti palierul cuplu/turarii pentru a optimiza utilizarea acelui raport unic.

Asta este o curba generica a unui motor cu magnet permanent. Nu e cel de la Tesla specific. Ceea ce difera este aria de eficienta maxima, lucru care se poate optimiza pentru diferite aplicatii.
Attached File  38313_2019_133_Fig2_HTML.jpg   48.65K   24 downloads

 kolfleading, on 17 ianuarie 2022 - 13:38, said:

Ar fi fain daca ar fi asa, dar nu e. Posted Image
Pai depinde cum calibrezi masina. Daca o tii in zona rosu inchis ai eficienta maxima a motorului, si este pe un domeniu larg.

Max RPM la un motor de Model 3 este de 17900 rpm (conform documentelor de omologare).
Considerand dimensiunile rotilor de 18", raportul total al reductorului si viteza maxima de 230Km/h rezulta turatia maxima permisa in utilizare = 15850rpm.

Din documentul asta de analiza al motorului de Model 3 din 2018 (deci versiunea "veche", cele din 2020 au motor schimbat, mai eficient):
https://motorxp.com/...TeslaModel3.pdf

Rezulta asta (pagina 3):

Attached File  Screenshot 2022-01-17 125612.jpg   70.96K   20 downloads

Asta inseamna 94% eficienta la viteza maxima posibila.
La 50Km/h motorul merge cu cca 3400 rpm, adica deja peste 90% eficienta.

Na, faceti voi mai multe calcule mai departe daca vreti.

Edited by ro_explorer, 17 January 2022 - 14:02.


#202
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

 HEX2FUN, on 17 ianuarie 2022 - 13:44, said:

sunt foarte efective.
Ce inseamna "efective" in contextu' de fata ?

#203
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008

 ro_explorer, on 17 ianuarie 2022 - 13:59, said:

Ok, am inteles.
Acum studiaza si graficele reale de eficienta ale motoarelor cu magnet permanent.
Le-am studiat, le am in fata. Zi de zi si in fiecare zi Posted Image
Afla ca exista deja solutii pe piata cu 0.97 randament maxim pentru perechea motor+invertor. Un exemplu: https://www.greencar...0922-bosch.html .  Vor mai fi si altele. Te rog sa nu te legi de faptul ca solutia este pentru vehicule comerciale.

 ro_explorer, on 17 ianuarie 2022 - 13:59, said:

Pai depinde cum calibrezi masina. Daca o tii in zona rosu inchis ai eficienta maxima a motorului, si este pe un domeniu larg.
Bingo !
Depinde cum calibrezi masina, pentru ce gama de viteze vrei eficienta maxima. Unele tipuri de motoare electrice au eficienta maxima mai mare dar pe o plaja mai mica iar altele au eficienta maxima mai mica dar pe o plaja mai mare. Cu un CV cu doua trepte poti avea doua plaje de eficienta maxima care combinate acopera mare parte din plaja totala de turatie.

Consider ca am spus ce am avut de spus si cred ca m-am facut inteles. Bineinteles, asta nu inseamna ca altcineva trebuie sa fie de acord cu ce am scris.

Edited by r_vlad, 17 January 2022 - 14:22.


#204
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,179
  • Înscris: 08.01.2021

 r_vlad, on 17 ianuarie 2022 - 13:20, said:

Sunt valori teoretice, din literatura de specialitate,

Link?


#205
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
E doar un "proof of concept" dar e al dracului de aproape de ceea ce putem primi de la producatorii premium in 4-5 ani

VISION EQXX: Viteza medie 87,4 km/h si 1008 km cu 85% din baterie. Autonomie ramasa de 140 km. Datele testului si specificatiile tehnice ale masinii.
Attached File  Screenshot 2022-04-14 223408.png   58.9K   32 downloadsAttached File  Screenshot 2022-04-14 223504.png   45.16K   31 downloads

Aici toate detaliile

Edited by r_vlad, 14 April 2022 - 21:41.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate