Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Mașini de spălat automate Românești (ante "Artic")

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Cum erau mașinile de spălat automate produse sau asamblate în România înainte de a apărea cele sub marca "Artic" (care sunt de fapt Turcești). Am avut 'Automatic', cam proastă (deși cea care a înlocuit-o a fost cred că aproape la fel de proastă... "Indeshit" slim). Unii am auzit că nu au avut probleme multe cu ele, ba cineva se lăuda pe facebook că are 2 funcționale. Ce era frumos față de originalul Italian era că au făcut și variante colorate (ce bine arată aia bleu)... în rest, păcat că nu puteau menține unele standarde de calitate. Ca f.d. originalul Italian a existat și în varianta cu 15 programe.

Posted Image

Posted Image

În anii '90 au început să facă cei de la Cugir mașini de spălat împreună cu cei de la "Siemens". 'Diamant' se numeau. Numărul de după model am înțeles că reprezenta turația de stoarcere, adică spre exemplu 'Diamant' 600 (dacă o fi existat modelul ăsta) avea turație de 600 r.p.m. la stoarcere. Astea cum erau? Pe vremuri la mine în zonă era un service Cugir și era la vânzare una și pe acolo.

Au existat și mașini de spălat marca ... "N.E.I.". Dar probabil doar era pusă marca pe ele, că la origine erau Turcești ("Arçelik")... s-o fi gândit cei de la "Network Electronica International" că dacă-s cunoscuți în România, de ce să nu scoată bani și așa.... poate au vrut să-i copieze puțin pe ăia de la "Daewoo".

#2
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,829
  • Înscris: 28.11.2006
Aveau lacat la usa? Probabil ca protectie pentru copii,. dar sincer nu ma vad incuind rufele in masina :w00t:

PS Dac rugineau la fel de repede ca alea de Cugir, sa si le bage undeva!

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
Avea matusa mea una portocalie.
Tin minte ca se plangea tot timpul ca rufele ieseau foarte sifonate.

Crapa des programatorul.

https://forum.softpe...ricat-la-cugir/

#4
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Mulţam d-nă Adm, şi uitasem de subiectul ăla. Am o memorie bună, da' mai uit şi eu   :)
@ pufonel : tot la Cugir erau făcute. Doar am zis în primul post că aveam un magazin "Cugir" la mine în zonă (cred că avea şi service, trebuie să mă uit pe "Pagini Aurii") - pe aici era: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Cred că aveau mai mult probleme cu programatorul şi cu alte chestii mecanice decât cu vopseaua. Dacă ai avut 'AlbaLux' şi zbura vopseaua, aia era din cauză că în anjj '70 au început să facă ieconomie. Am văzut unele vechi şi cel puţin la partea de rugină nu aveai probleme.
Da' ce e aia spălare Bio sau rufe Bio? Că am auzit termenii ăştia, dar să moară murdăria de pricep ce înseamnă    :huh:

#5
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 29.11.2005
Programatoarele erau italiene.
Din păcate se producea mult și prost din cauza cereri mari.In 1996 așteptau tirurile la poarta fabricii și cate 2 săptămâni.Nu reușeam sa producem pe 3 schimburi cat se cumpăra.Fabrica din Cugir deținea 85% din piața de mașini de spălat din România.Am lucrat acolo vreo 4 ani.Inainte de a da faliment sa omologat Diamant 1000 cu exact atâtea turatii pe stoarcere.Aveau motoare Siemens si programatoare hibride (jumătate electronice și jumătate mecanice). Aveau telescoape cilindrice ca cele de acum.S-au produs 100 de bucăți dar datorita faptului ca cineva din minister ( apărării) a vrut închiderea fabricii nu a mai intrat în producție.Asta se întâmpla în anul 1997 .Sa oprit producția fără nici un motiv .Noua muncitorilor ni sa spus ca lipsesc nu știu ce piese.O mătușa era șefa la magazie și știu sigur ca nu lipsea nimic.
Ca exemplu în ziua de astăzi încă se mai vând mașini cu 800 ture pe stoarcere...
A fost pusa pe butuci pentru a face loc mărcilor străine.

#6
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
La care erau programatoarele Italieneşti? La 'Automatic' sau la 'Diamant'?
Aia cu 85% nu prea o cred. Dar 50% din piaţă e posibil să fi posedat.
Da' la vremea aia aveaţi şi utilaje mai noi sau erau doar cele rămase din comunism?   :huh:

#7
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Am avut romaneasca de Cugir luata in 1986, foarte buna a fost dupa ce am schimbat pompa de evacuare cu una sirbeasca, Gorenje in garantie.
Era cu 12 programe dar am modificat-o in 16 programe, se taia un strap, se schimba capacul superior si fata masinii.
A mers fara nici o problema pina prin 98 cind a inceput sa apara apa pe sub ea, cuva gaurita in partea superioara, am lipit-o cu Bison chit epoxi si a mai mers inca vreo 5 ani pina am facut-o cadou unei cunostiinte care a mai folosit-o vreo 5 ani.
Singura reclamatie era ca nu usca asa bine rufele ca astea moderne.

#8
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,997
  • Înscris: 29.11.2005
Pe vremea aia stăteau mașinile de spalat străine in magazin ca in muzeu. Având o rețea națională de service nu dădea nimeni doi bani pe concurenta.
Firmele mari care vând astăzi nu au nici pe sfert servisul pe care il avea Cugir-ul atunci. Toți depanatorii erau scoliti pe linia de producție.
Acum vine firma x care are cam toate service-urile de la toate mărcile. Dacă a-ți ști ce tepe dau clienților. Merg la client si caută nod in papură sa le anuleze garanția.
După care se "oferă" sa le repare masina contracost. Asta se întâmplă de obicei pe la țară. Am cunoscut un client tepuit cu 400 RON pentru ca ia fost schimbată cuva in garanție. Explicația a fost : cuva e in garanție manopera nu.
Ca idee erau mașini destul de bune pentru vremurile alea. Problema era ca rugineau cam repede. Nu era respectata tehnologia pentru decapare si vopsire.

#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Avea si Tehnium un rol in cunoasterea masinii...
:D

#10
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Mă îndoiesc să fi avut o cotă de piaţă aşa de mare. Dar din păcate la noi nu exista vreo revistă pe vremea aia care să facă statistici ale vânzărilor de electrocasnice şi electronice (numai la auto am găsit)... uneori e mai uşor să afli informaţie legată de anii '70-'90 decât de anii '90, când e vorba de România.
Off-topic: în 1997-2000 "Whirpool" făceau maşini de spălat durabile. S-ar putea să mai găseşti în funcţiune din astea. Însă calitatea lor e istorie acuma...
Ah, şi la aia care a fost aici s-a spart cuva sau ceva de genul. A lipit-o un depanator. Ce i-a pus capac: într-o zi s-a produs un arc electric în cuvă (nu ştiu cum)... bine că nu era cineva cu mâna băgată în maşină    :samui:    Nu ştiu ce a avut. "Indeshit" slim care a venit după ea a fost cam la fel de praf.... programator, curea, rulmenţi, hublou (aici a fost şi vina mea că mă sprijineam), o electovalvă...

Edited by djl, 27 November 2021 - 22:03.


#11
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,829
  • Înscris: 28.11.2006

 djl, on 27 noiembrie 2021 - 11:55, said:

Mulţam d-nă Adm, şi uitasem de subiectul ăla. Am o memorie bună, da' mai uit şi eu   Posted Image
@ pufonel : tot la Cugir erau făcute. Doar am zis în primul post că aveam un magazin "Cugir" la mine în zonă (cred că avea şi service, trebuie să mă uit pe "Pagini Aurii") - pe aici era: https://www.google.r...!7i13312!8i6656
Cred că aveau mai mult probleme cu programatorul şi cu alte chestii mecanice decât cu vopseaua. Dacă ai avut 'AlbaLux' şi zbura vopseaua, aia era din cauză că în anjj '70 au început să facă ieconomie. Am văzut unele vechi şi cel puţin la partea de rugină nu aveai probleme.
Da' ce e aia spălare Bio sau rufe Bio? Că am auzit termenii ăştia, dar să moară murdăria de pricep ce înseamnă Posted Image
Nu vopseaua era problema. La Albalux-ul meu, capacul era acoperit cu un strat de plastic alb, dar sub ala ruginea in draci. Nu stiu ce otel foloseau aia, dar era groaznic. La masina mea a trebuit sa-mi fabrice cineva un capac de inox ca s-o pot folosi. Plus ca "pisca" daca puneai mana pe ea in timpul functionarii. Calitate, nu altceva...

#12
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,383
  • Înscris: 14.10.2008
Nu am stiut de variantele colorate de la Automatic (Super). Am avut Automatic Super, gasita de mine la bloc in 1992 cand am venit de la taranoaia la oraseanu pentru scoala. Montata in locul celui de-al doilea WC al apartamentului si noi eram 4 insi Posted Image

M-am mutat la casa in 2000 si pana in 2006 tot batranul Super, cand a fost inlocuit cu un Indeshit cu incarcare verticala, mutat apoi la etaj in 2014 cand a venit actualul Gorenje cu hublou precum Automaticul. Indeshitul e obiect de decor acum, a mai spalat maica-mea o vreme cu ea incaltamintea sport (nu port pantofi, din fericire jobul nu cere) pana s-a stricat placa.

Automatic Super avea o singura mare mare problema, care se activa cand se aprindea lampa aceea in linie cu butoanele (pare a fi gaura lipsa la cea portocalie de sus): incalzirea apei. Cand maica-mea invartea programatorul se auzea din tot apartamentul rontzaitul lui. Pornea, incarca cu apa 5 minute, pana cand ajungea in partea de jos a hubloului si poc! cupla incalzirea, care de multe ori era fatala pentru bransamentul electric comunist de aluminiu. Mai ca nu era trifazica, sigur vreo 3000-4000 W sugea la fierbere.

Apoi se umplea cu apa pana in partea de sus, uneori dadea prin orificiul de aerisire de la spate, dar evacuarea apei, mai ales primele 2 ture, era spectacol pur in chiuveta, cu mega vartej colorat si chiuveta plina. Dupa mutarea la casa a aparut moda masinii de spalat conectata direct la canalizare.

In Slatina termoficarea (desfiintata in 2000) nu a mers aproape deloc, asa ca pe langa energofaga masina de spalat, aveam 2 calorifere de 2000 W fiecare si o vreme am avut si 2 boilere electrice care s-au stricat repede, cacalitate romaneasca. Mint, cel din baie s-a mancat de rugina repede, era produs la Rosiori, cel din bucatarie a ramas, ca era italian.

Dar daca in momentul in care Automatic Super cupla fierberea care nu stiu cu ce naiba rezistente era facuta (probabil fier beton, hahaha) erau pornite mai mult de 1 agregat de 2000 W, zburau sigurantele de la prize, 6 KW era limita. Ghemul de lita de cupru era in sertarul din bucatarie si tata inlocuia lita arsa in patron, odata a facut maica-mea asta pentru ca tata era plecat. Bleah, am urat sigurantele fuzibile si instalatia electrica comunista de aluminiu care se topea efectiv la priza cand bagai calorifer electric baban.

Edited by Neaceasca85, 28 November 2021 - 02:57.


#13
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,316
  • Înscris: 21.01.2009
Initiatorul mai are un topic cu istoria masinilor de spalat. Inteleg ca e ca si la istorie :  avem  o istorie universala si una romaneasca. E pacat sa nu le reunim pe ambele acolo unde sunt cu adevarat apreciate.

#14
troluldeservici

troluldeservici

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 14.11.2021

 djl, on 27 noiembrie 2021 - 13:03, said:

La care erau programatoarele Italieneşti? La 'Automatic' sau la 'Diamant'?
cele Automatic Super de 6 litri aveau programatoarele italienesti.
Se gaseau de cumparat la intreprinderi,prin sindicat.Se putea cumpara in rate sau cu CAR.
Ce vremuri...

#15
Popa_Andrei_

Popa_Andrei_

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.02.2022
Buna seara ! Din intamplare am vazut masinile mele prezentate mai sus,care m-au incantat pe masura.Multumesc !
Ca sa lamurim putin cateva aspecte generate in urma unor comentarii.
Rezistenta are 2300 w,dar multi au redus consumul asta prin montarea unor rezistente din gama moderna,undeva la 1700 w
Eu sunt cel care le laudam pe FB,pentru ca intreadevar sunt pe deplin multumit de ele,le folosesc in mod curent,plus ca in cercul meu de apropiati mai sunt masini Automatic functionale.Nu sunt si nu au fost vreodata proaste, ca puncte nevralgice sunt cuvele din tabla emailata,care cauzeaza marea problema de se gauresc si butonul P/O.
Dar cine a vrut sa le salveze a putut,eu le am schimbat cazanele (cuvele) cu unele din inox,am gasit, la fabrica, la Cugir si nu am pe veci probleme!E drept ca am strans multe piese de schimb,mai ales pe partea de cauciucarie.Eu ultima data am umblat la cea albastra acum 5 ani,cand i am schimbat simeringul la pompa de evacuare,in rest dero si curent !
Ca o precizare,cea albastra,am facut o de la 0,am cumparat carcasa noua,de la cineva care a lucrat la service-ul CUGIR,din Bucuresti,am pus cazanul nou,din inox si in rest are programatorul plat,ala italienesc,presostatul cehoslovac,si cam toate piesele in rest sunt romanesti,inclusiv motorul din generatia veche,cu ventilator mare!
Celelalte sunt masini cumparate,si au mers f bine,doar schimb de rulmenti si simeringuri cuva,nu am patit sa curenteze,daca toata instalatia masinii este in mintile ei,nu exista sa curenteze,restul sunt povesti... Adica nu sunt probleme deosebite,sunt pb comune des intalnite la toate marcile.
In incheiere doresc sa spun ca noi,nu am avut pb,spalam des,folosim si fierberea programele 1,2 si 3,in rest  4,5 si 10 si ii aud pe altii care se plang de masinile noi,ca le cad modulele electronice,cuve capsulate,clatiri cu apa putina...Asa ca eu sunt scutit si folosesc mandru Automaticele in continuare.
Toate bune !

#16
ochey

ochey

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 23.06.2018
Salut ! Cei care ați avut Albalux 12,sau poate știe cineva: ce condensator folosea (puterea),și dacă motorul este cu perii,sau ce motor și curea folosea. Orice informații utile sunt binevenite

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate