Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Programele Rabla Plus si Clasic au fost suspendate

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
267 replies to this topic

#19
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Hai sa fim seriosi, nu ducea nimeni Rabla la casare si isi lua EV, pt ca pur si simplu nu e profilul de client.

Cumparatorii de EV erau pana azi din doua categorii dpdv al intentie de cumparare:

1. Doreau jucarie noua, iar banii platiti erau o problema secundara. Adesea nu este singura masina in gospodarie.
2. Cei care isi cumparau EV pt ca era ieftin si promitea economii pe viitor (Spring, ZOE, City Go etc)

Prima categorie creste, dar incet.
A doua categorie avea cea mai mare crestere, dar va disparea, deci nr de EV in Romania nu va mai creste decat insignifiant.

Vom merge pe SH din Germania si peste 50 de ani.

#20
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018
Ăia din a doua categorie sunt, de obicei, cei mai fraieri din curtea școlii, sunt cei care susțin (unii inclusiv pe forum) tot felul de enormități, sunt de acord cu restricțiile, interzicerile. Acum le-a băgat guvernul mortu-n casă. Problema serioasă va fi pentru cei din prima categorie deoarece, dacă nr electricelor va stagna, ciuciu stații de încărcare. Să vezi atunci cozi și cafeluțe băute... și topice pe forum.

#21
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View Post_R_A_D_U, on 27 noiembrie 2021 - 09:56, said:

… oamenii vor învăța să-și țină de tinichele.
Stai tu liniștit cu tinicheaua.

Vor exista și de acum încolo cumpărători de EV atât noi cât și Second-hand. Se vor correcta ușor prețurile dar clienți vor fi.

Edited by Fujitsu, 27 November 2021 - 10:31.


#22
DGecko

DGecko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 31.07.2012
Pentru cat timp vor fi suspendate?

#23
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

View PostFujitsu, on 27 noiembrie 2021 - 10:30, said:

Vor exista și de acum încolo cumpărători de EV ...
Sunt convins dar vor fi mai puțini. Problema cea mai gravă va fi la locurile de încărcare... Pe cei care stau la casă îi va durea la bască, însă cei care stau la 7 și și-au luat electrică, au cam belit-o...

View PostDGecko, on 27 noiembrie 2021 - 10:32, said:

Pentru cat timp vor fi suspendate?

Să sperăm că perioada va fi cât mai mare...

#24
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,279
  • Înscris: 16.08.2016

View Postmurdar, on 27 noiembrie 2021 - 09:41, said:

Pai programul rabla nu era lasat mostenire de la Stefan cel Mare pentru urmasii urmasilor nostri in vecii vecilor.
Asta e. Suck-it up si move on.
Programul trebuia sa continue pana în 2023 in forma actuala. Deci au întrerupt aiurea cu o scuza penibila

#25
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostDGecko, on 27 noiembrie 2021 - 10:32, said:

Pentru cat timp vor fi suspendate?
Câteva săptămâni. In 2022 va exista cu siguranța un program de stimulare tip Rabla, poate cu alte criterii decât cel care a fost.

#26
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003

View Post_R_A_D_U, on 27 noiembrie 2021 - 10:23, said:

Ăia din a doua categorie sunt, de obicei, cei mai fraieri din curtea școlii, sunt cei care susțin (unii inclusiv pe forum) tot felul de enormități, sunt de acord cu restricțiile, interzicerile. Acum le-a băgat guvernul mortu-n casă. Problema serioasă va fi pentru cei din prima categorie deoarece, dacă nr electricelor va stagna, ciuciu stații de încărcare. Să vezi atunci cozi și cafeluțe băute... și topice pe forum.
Cei din prima categorie nu se bazeaza pe statiile de incarca publice, ci au acasa.
Din acest pct de vedere e de bine, pt ca in PNNR sunt promise multe statii (ce e drept, nu FAST), dar personal imi place sa gasesc libera statia publica, daca am nevoie.
Si asa, de cand au aparut in Bucuresti Spring-urile, nu exista statie Kaufland la care sa nu vad cel putin un Spring.

Parerea mea este ca programul era prost gandit, adica deforma piata si incuraja chinezismele gen Spring.
Faptul ca dadeau cca 93000 eur, dar nu mai mult de 50% din valoarea masinii, cred ca a facut sa creasca pretul la Spring ;)

Pe afara (in unele state) mai e si o alta masura, adica exista si o limita maxima de pret, adica nu se aplica pt cele premium, peste 50-60 000 eur.

#27
Nukem

Nukem

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 28.01.2006
Programul Rabla va continua, altfel nu da nimeni 20k euro pe Spring, o jucarie cam scumpa, iar Renault e o companie UE. Clientii Tesla isi vor permite sa dea 10k euro in plus, dar cei Spring, ZOE etc NU.

#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004

View Postdjl, on 26 noiembrie 2021 - 22:49, said:

În sfârşit o veste bună. E răzbunarea maşinilor vechi care nu erau rable, dar care au ajuns să fie distruse pentru că aşa au vrut unii. Să fie distruşi ei şi ele acuma.

View Postvanitty, on 26 noiembrie 2021 - 22:55, said:

djl.. esti amuzant cateodata...

Împotriva maşinilor electrice nu am nimic.
Când eram adolescent (probabil şi copil, dar nu le-am prea băgat în seamă) vedeam parcate sau în circulaţie tot felul de maşini din anii '60. Inclusiv din alea capitaliste. Şi în naivitatea mea, credeam că aşa va fi per vecie. Dar programe de genul "Rabla" mi-au distrus acest vis şi nişte maşini frumoase au ajuns să aibă o soartă pe care nu o meritau. Iar chestia asta nu mi-o poţi şterge din minte niciodată, deci ura mea faţă de acest program şi cei care l-au conceput va fi eternă.
Şi au ajuns şi maşini mai noi care nu erau rable să fie masacrate în acest program.
Aceiaşi părere o am şi despre programul "Rabla" la electronice... am un centru în cartier şi am văzut ce a ajuns acolo în 2007-2009. La electrocasnice nu pot să-mi dau cu părerea, dar ar fi trebuit să ajungă parte din ele în muzee şi expoziţii şi cine ştie, poate o fi ajuns la casat şi vreo maşini din aia automată (nu 'Automatic') veche de care îmi doresc.

#29
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Post_Smiley_, on 27 noiembrie 2021 - 08:30, said:

chestia cu "banii necheltuiti"  e o pacaleala.
rabla se aplica la masinile noi, iar o masina noua costa de pe la 10k in sus. asta inseamna ca la fiecare masina cumparata prin programul Rabla statul da 1.500 euro si incaseaza minim 1.900 euro din TVA. practic statul nu scoate bani din buzunar pentru programul Rabla, ci incaseaza.
Nu e vorba doar de Rabla, ci si Rabla Plus si "casa eficienta energetic". Toate astea aveau niste bani alocati in buget, bani pe care banuiesc ca vor sa-i redistribuie cumva. La Rabla oricum nu mai erau fonduri (cred ca inca n-au suplimentat, nu sunt sigur).

View Post_Smiley_, on 27 noiembrie 2021 - 08:30, said:

explica-mi si mie de ce ar creste preturile vreun producator de masini electrice.
dimpotriva, daca reducerea de la rabla+ dispare, vor fi mai putini cumparatori si e posibil ca producatorii sa reduca un pic preturile pentru a compensa.
Alte tari nu isi opresc programele similare pentru ca a facut-o Romania :). Deci, mai degraba vor redirectiona productia catre alte tari europene decat sa vand mai ieftin la noi.

View PostAdm, on 27 noiembrie 2021 - 11:01, said:

Faptul ca dadeau cca 93000 eur, dar nu mai mult de 50% din valoarea masinii, cred ca a facut sa creasca pretul la Spring Posted Image

Pe afara (in unele state) mai e si o alta masura, adica exista si o limita maxima de pret, adica nu se aplica pt cele premium, peste 50-60 000 eur.
Asa-i. Mereu a fost ciudat ca Romania ofera atat de multi bani, mult mai multi chiar raportat la US / tarile din vestul Europei. Orice program de genul creste artificial preturile, dar la noi cred ca s-a simtit cel mai rau.

View Post_R_A_D_U, on 27 noiembrie 2021 - 10:23, said:

(...) Problema serioasă va fi pentru cei din prima categorie deoarece, dacă nr electricelor va stagna, ciuciu stații de încărcare. Să vezi atunci cozi și cafeluțe băute... și topice pe forum.
E foarte interesant de observat cum oamenii care au cele mai mari probleme cu lipsa statiilor de incarcare sunt fix cei care nu au EV-uri. De partea cealalta, cei care si-au cumparat EV si il folosesc zi de zi prin Romania, cumva reusesc sa gaseasca mereu liber cand au nevoie. Foarte straniu :).

#30
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View Postcostini, on 27 noiembrie 2021 - 11:43, said:


…interesant de observat cum oamenii care au cele mai mari probleme cu lipsa statiilor de incarcare sunt fix cei care nu au EV-uri. De partea cealalta, cei care si-au cumparat EV si il folosesc zi de zi prin Romania, cumva reusesc sa gaseasca mereu liber cand au nevoie. Foarte straniu :).
Nu e straniu, e hatereala pura 😁
Sau, e o forma de autojustificare la întrebarea “de ce nu am și eu mașina electrica?”

#31
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostAdm, on 27 noiembrie 2021 - 11:01, said:

... nu se aplica pt cele premium, peste 50-60 000 eur.
50-60k a ajuns prețul unei mașini electrice mainstream dotate, nicidecum premium.
Un Enyaq, de exemplu. De aproape două ori mai scump decât un Kodiak...
Ori Skoda e orice numai premium nu.
Ar trebui să elimine toate programele de subvenții de pe toate piețele, ca să forțeze producătorii să revină cu picioarele pe pământ în materie de prețuri, pur și simplu au luat-o razna!

#32
FatCat33

FatCat33

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 16.10.2017

View PostFujitsu, on 27 noiembrie 2021 - 11:52, said:

Nu e straniu, e hatereala pura ��
Sau, e o forma de autojustificare la întrebarea “de ce nu am și eu mașina electrica?”

Aiurea. Aia care si-au luat electrice au bani si nu stau in garsoniera la etajul 7, le incarca in curtea vilei.
Mai sunt si hipsterii eco dar aia in general sunt saraci si umbla cu trotineta.
Si mai sunt aia care le au de la servici unde le si incarca.
Oamenii inteligenti isi iau hibride ca nu vor sa faca pana prostului electric in plin trafic, ca nu poti cara curent in bidon.
Oamenii cu adevarat inteligenti isi iau ML sau Q7 sau Land Cruiser Posted Image
Hatereala ramane de partea trotinetistilor carora le curg balele dupa masini adevarate, cand fac slalom prin trafic, uzi pana la chiloti de la ploaia torentiala si intoxicati cu praf si gaze de la Audiurile SH si camioane.  Si noaptea au vise umede cand se vad la volanul vreunei Tesla.

"E foarte interesant de observat cum oamenii care au cele mai mari probleme cu lipsa statiilor de incarcare sunt fix cei care nu au EV-uri. De partea cealalta, cei care si-au cumparat EV si il folosesc zi de zi prin Romania, cumva reusesc sa gaseasca mereu liber cand au nevoie. Foarte straniu Posted Image."


Aceasta observatie se bazeaza pe vreun studiu, vreun sondaj sau e, asa, un feeling eco?
Eu unul am trei masini benzina si diesel si mi se falfaie de statiile voastre de incarcare.
Ori, poate, sunt asa de putine masini electrice ca nu au nevoie sa faca coada la incarcare?
Sa fie din cauza preturilor absolut demente la electrice cat si a faptului ca un roman inteligent nu pune botu' la propaganda eco si prefera cel mult o hibrida, sa nu ramana ca prostu' cu stecheru'n mana pe strada?

Edited by FatCat33, 27 November 2021 - 13:25.


#33
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Post_Smiley_, on 27 noiembrie 2021 - 08:30, said:


explica-mi si mie de ce ar creste preturile vreun producator de masini electrice.

Mai citeste de 70 de ori poate reusesti sa intelegi despre ce e vorba ....

View PostFujitsu, on 27 noiembrie 2021 - 04:21, said:

O sa se scumpeasca EV-urile SH daca nu va mai fi rabla plus sau va fi intr-o forma mai restrictiva.

View Postcostini, on 27 noiembrie 2021 - 11:43, said:


E foarte interesant de observat cum oamenii care au cele mai mari probleme cu lipsa statiilor de incarcare sunt fix cei care nu au EV-uri. De partea cealalta, cei care si-au cumparat EV si il folosesc zi de zi prin Romania, cumva reusesc sa gaseasca mereu liber cand au nevoie. Foarte straniu Posted Image.
E foarte straniu ca ai raportat toti posesorii de EV la situatia ta . Totusi incearca sa gandesti putin mai mult de 3 secunde si magineaza-ti ( cu stupoare ) ca unii stau la casa si au propria statie de incarcare mereu disponibila Posted Image

#34
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostFatCat33, on 27 noiembrie 2021 - 13:23, said:

Aia care si-au luat electrice … le incarca in curtea vilei.
Uneori.

Quote

Oamenii inteligenti isi iau hibride ca nu vor sa faca pana prostului electric in plin trafic, ca nu poti cara curent in bidon.
Hibridele sunt o prostie, complicatie inutila pentru o minima economie de benzina.

Quote

Oamenii cu adevarat inteligenti isi iau ML sau Q7 sau Land Cruiser
Pe drumuri de munte sunt bune. In rest, electricele sunt viitorul.

Quote

Eu unul am trei masini benzina si diesel si mi se falfaie de statiile voastre de incarcare.
Si noua ni se falfalie de statiile de benzina si de pretul in crestere al carburantilor clasici.

Quote

Ori, poate, sunt asa de putine masini electrice ca nu au nevoie sa faca coada la incarcare?
Da, deocamdata da. Si raportul masini EV / statii de incarcare se va mentine in urmatorii ani. In fapt, s-ar putea sa dispara benzinariile mai repede decat ar trebui pentru parcul in scadere al masinilor clasice.

#35
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Este păcat că nu reușim să ne mobilizăm mai repede să scăpăm de această plagă a societății reprezentată de mașinile cu pistoane.
Sunt împuțite, murdare, toxice, și ineficiente.

#36
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Cu primele 3 sunt de acord, dar la eficienţă, încă sunt cele mai cele d.p.d.v. al autonomiei şi rapiditate a încărcării.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate