Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Lucid Air - masina anului 2022, noul etalon EV

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#19
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006

 ro_explorer, on 16 noiembrie 2021 - 16:20, said:

Nu asta e motivul preturilor actuale pentru masini electrice. Pur si simplu masinile electrice sunt mai scump de produs in momentul asta din cauza bateriilor.
Pai de ce nu le fac fara baterii? Si sa te lase sa alegi tu bateriile. Ca doar n-o s-o tii in curte.

#20
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Pai se fac și cu baterii mai mici, pe toatã gama de preț.

#21
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,720
  • Înscris: 13.07.2011

 ro_explorer, on 16 noiembrie 2021 - 16:20, said:

Nu asta e motivul preturilor actuale pentru masini electrice. Pur si simplu masinile electrice sunt mai scump de produs in momentul asta din cauza bateriilor.

Da si nu. In primul rand bateria are un pret asemanator unui motor pe benzina, dar tendinta este in crestere datorita resurselor folosite (care nu se inmultesc). O problema mare este greutatea. Datorita bateriei ai o greutate totala cu 300-800kg mai mult fata de benzina/diesel. Acest lucru trebuie compensat la caroserie, frane, axa, etc. Si sa nu uitam sumele imense investite in Research & Development.

Edited by business11, 17 November 2021 - 10:34.


#22
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Iarasi discutii EV vs orice ? Era de asteptat, doar citind titlul topicului, ca se vor activa toate categoriile de interesati de industria auto. Mai nimic despre Lucid Air.

Eu ii urmaresc cu mai multa atentie de cand au publicat imaginile astea de marketing pe partea de tehnologie si informatii despre arhitectura vehiculului.
Attached File  Lucid_01.png   1.58MB   43 downloadsAttached File  Lucid_02.png   203.03K   41 downloads

Ce mi se pare aiurea este ca au mers tot pe sedan/hatch de clasa mare ca prima lansare si asta le limiteaza relevanta la nivel global. Sunt sigur ca au gandit-o asa cu motiv si asta ma duce cu gandul exact la titlul topicului. Cand estimarile de vanzari in 2030 sunt la 20-25k unitati te poti numi multe lucruri dar sigur nu un etalon pentru ca un etalon trebuie sa aiba relevanta pentru a fi folosit ca atare. In concluzie as incadra Lucid Air la o exceptie.

Edited by r_vlad, 17 November 2021 - 11:04.


#23
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,720
  • Înscris: 13.07.2011
Bine tu ai postat 2 poze cu un prototip neexistent.

Sper ca va aduceti aminte de compania Nikola, care avea chiar un prototip pe strazi functionabil si intre ce si-au propus si au promis si pana la performantele reale au fost distante imense.

Sa asteptam primele masini pe strazi si dupaia ramane de vazut daca vor avea o astfel de performanta promisa.

#24
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Desi nu prea agreez site-urile de tipul acesta ia si citeste aici: https://insideevs.co...ries-spread-us/ . Daca nu iti convine sursa te ajuta google.

#25
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007

 r_vlad, on 17 noiembrie 2021 - 11:02, said:

Ce mi se pare aiurea este ca au mers tot pe sedan/hatch de clasa mare ca prima lansare si asta le limiteaza relevanta la nivel global.
De fapt e invers, majoritatea fac SUV-uri electrice (deja e aglomerata piata de SUV-uri) si ei au facut sedan ... asta e de bine :D

 business11, on 16 noiembrie 2021 - 14:25, said:

Acum tin cu totii preturile ridicate, ca este un hype si lumea cumpara. Nu zice nimeni nu la mai multi bani. Dar la un moment dat vor fi nevoiti sa produca masini accesibile oricarui tip de client.
Corect, s-a cam terminat cu smecheria, acum trebuie sa vina cu masini la pret de ICE. Dar Lucid isi poate mai intai face imagine cu masini scumpe, iar apoi sa vina si cu o varianta pentru saraki :D

#26
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Din ce informatii au dat pana acum mai e mult pana vor oferi un Lucid accesibil cum e Model 3 pentru Tesla. In 2023 vor sa lanseze Gravity (SUV, clasa E) iar in 2024 un SUV de clasa D cu care nu tintesc mult mai jos ca pret dar cu care vor sa faca volume de 2-3x mai mari decat cu Gravity sau Air. Asta daca nu dau chix pana atunci.

#27
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Incep sa apara informatiile interesante. Incarcare de la 0% la 100%: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6tHAgeia6Fg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

- Incarca cu peste 300 kW intre 5% si 15% SOC
- 31.5 min pentru incarcare de la 20% la 80% care inseamna o autonomie de 480 km (EPA)
- 37 min pentru autonomie de 640 km daca se incepe incarcarea de la 0% SOC.

Attached File  IMG_20211124_183741.jpg   371.73K   14 downloadsAttached File  IMG_20211124_183759.jpg   252.33K   13 downloads

Edited by r_vlad, 24 November 2021 - 18:39.


#28
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Cand ai sa poti merge la dealer/;showroom/webpage si sa comanzi una cu livrare estimata intr-un an atunci aceasta masina va deveni realitate. Pana atunci este doar un alt concept si trebuie tratat ca atare.

#29
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 788
  • Înscris: 12.02.2008
Esti prea pretentios :). Au trecut, totusi, de punctul de care nu trec nici 10% din start-up-urile auto.

Edited by r_vlad, 25 November 2021 - 00:04.


#30
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Da, dar daca nu scaleaza pentru productie de masa au ajuns degeaba acolo. Mai e mult pana departe. Vreau sa vad si eu concurenta adevarata pe segmentul asta.

#31
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007

 ro_explorer, on 24 noiembrie 2021 - 23:37, said:

Cand ai sa poti merge la dealer/;showroom/webpage si sa comanzi una cu livrare estimata intr-un an atunci aceasta masina va deveni realitate.
In SUA cred ca poti face deja asta, nu? Sigur, le va mai lua ceva ani sa intre in Europa ... dar asa a facut si Tesla.

#32
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,720
  • Înscris: 13.07.2011
Ati vazut ce s-a intamplat la Rivian? Ford nu a dorit sa mai continue parteneriatul. Se spune ca au mintit la range, la capacitatea bateriei, la timpul de incarcare, etc.?

Atat timp cat masina nu este pe strada condusa de un client totul se rezuma la dimensiunea fantaziilor.

Edited by business11, 25 November 2021 - 12:17.


#33
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,573
  • Înscris: 14.08.2007
Pai e pe strada, au facut primele livrari in 30 octombrie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HoztbinnpSk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by utopium, 25 November 2021 - 12:50.


#34
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 utopium, on 25 noiembrie 2021 - 12:48, said:

Pai e pe strada, au facut primele livrari in 30 octombrie.
Alea nu vin de pe o linie de productie. Alea vin dintr-un atelier de productie. In US poti sa iti rezervi una, nu sa cumperi una. La fel cum poti sa iti rezervi un Cybertruck sau un Tesla roadster (masini reale, de altfel, dar doar ca prototip - nu exista productie de serie).

Repet, cand vei putea sa iti comanzi una si sa scrie: am primit comanda dvs, livrarea va avea loc in MM.YYYY , atunci poti spune ca masina exista si se poate comanda, in rest sunt doar vapori.

Edited by ro_explorer, 25 November 2021 - 14:23.


#35
boolah

boolah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 301
  • Înscris: 28.04.2009

 ro_explorer, on 25 noiembrie 2021 - 14:22, said:

Repet, cand vei putea sa iti comanzi una si sa scrie: am primit comanda dvs, livrarea va avea loc in MM.YYYY , atunci poti spune ca masina exista si se poate comanda, in rest sunt doar vapori.
Iti poti face rezervare pe site-ul lor ... cred ca asa a facut si Tesla cand a lansat 3-ul, iti faceai rezervare. Anyway, cand ai deja pe strada masini livrate, nu mai poti vorbi de concept.

#36
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

 boolah, on 25 noiembrie 2021 - 14:57, said:

Anyway, cand ai deja pe strada masini livrate, nu mai poti vorbi de concept.
Dar nici de masini de serie. Tesla Roadster nu a fost niciodata masina de serie, o puteai comanda cu rezervare si o primeai cand era gata.
Lucid Air este acum la nivel de Tesla Roadster 1st gen.

Ca sa faci ceva care sa ia cu adevarat titlul de "masina anului" aia trebuie sa fie de serie, accesibila oricui nespalat, altfel este doar un concept sau o serie limitata (care nise au si ele preminatele lor).

Lucid air nu este masina de serie (inca), asadar, desi este o masina frumoasa si capabila, nu are ce cauta in aceeasi categorie cu Taycan, E-tron, Model S, EQS sau altele de pe acolo ca pret.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate