Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Rezumat despre masinile electrice
#127
Posted 01 February 2022 - 09:31
La mine prețul la curent acasă a ajuns cam 35 cenți / kwh (din 22-23 anul trecut). Din fericire și eu am preț fix pana anul viitor deci încă nu ma afectează.
Însă la charger e deja la 65 cenți (fata de 40-45 acum un an). Benzina la benzina prețul oficial e 1.6e. În 2018 era 1.49, sau 1.42 in 2015. Practic a urmărit maxim inflația. În 2020 în lock down era 1.38, însă aia a fost exceptional. Cu alte cuvinte benzina a rămas relativ constanta, iar curentul o ia razna. Acum 10 ani eu aveam 12 cenți ziua și 6 noaptea! Aveai o electrica pe care o încarci seara acasă și mergeai practic gratis. Acum e aproape 30 cenți și noaptea. Încă e mai ieftin decât benzina însă în ritmul asta, daca se menține evoluția la anul curentul devine mai scump decât benzina. Pe de alta parte însă eu mi-am făcut niște calcule și pentru cineva care merge ca mine (puțin) alimentarea e relativ irelevanta, nu reprezinta decât vreo 30% din tco. |
#128
Posted 01 February 2022 - 09:43
off3nc3, on 01 februarie 2022 - 09:26, said:
Vorbim aici de panouri de cea mai buna calitate solara sau de buget la asemenea bani? Eu stiu ca statul ne da 20.000 pentru acest proiect 3 kWp inseamna vreo 8 - 10 panouri (depinde de model), asa ca afirmatia ta anterioara "cel putin 5-6 mii de euro pentru 5-6 panouri" este rupta de realitate. off3nc3, on 01 februarie 2022 - 09:26, said:
cat despre wallchargere asa la pret decent te rog directioneaza-ma si pe mine , https://www.itgalaxy...d-negru-427515/ Si mai sunt si altele, dar am impresia ca pe tine de fapt nu te intereseaza... Si cum spuneam, nu ai nevoie de 22 kW. Ai exagerat, la fel ca cele "5-6 mii de euro pentru 5-6 panouri". |
#129
Posted 01 February 2022 - 10:00
kolfleading, on 01 februarie 2022 - 09:43, said:
20.000 lei de la AFM + 2000 lei contributia personala sunt pentru un sistem de 3 kWp de calitate buna. 3 kWp inseamna vreo 8 - 10 panouri (depinde de model), asa ca afirmatia ta anterioara "cel putin 5-6 mii de euro pentru 5-6 panouri" este rupta de realitate. Statie de 22 kW: https://www.itgalaxy...d-negru-427515/ Si mai sunt si altele, dar am impresia ca pe tine de fapt nu te intereseaza... Si cum spuneam, nu ai nevoie de 22 kW. Ai exagerat, la fel ca cele "5-6 mii de euro pentru 5-6 panouri". 8-10 panouri este mult ca spatiu , si daca ai acoperis mare te apropii de limita , cat despre wallcharger de 22kw l-am pus deoarece eu ma uitam la EV cu battery pack de 77kw si se incarca in cam cel mai scurt timp cu asa un wallcharger adica 12 ore , da poate am exagerate cu cele 5-6 mii de euro dar ramane valabil ce am spus vis-a-vi de liberalizarea energiei electrice care este in continua explozie si nu va fi oprita. Cine are posibilitati sa faca asa o investitie poate sa o faca dar sa nu se mire peste 2-3 ani ca se egaleaza cu pretul carburantului. |
#130
Posted 01 February 2022 - 10:06
off3nc3, on 01 februarie 2022 - 09:26, said: Eu nu stiu daca multi realizeaza de cati bani are nevoie un om de rand pentru astfel de instalatii ca sa ajunga sa fie viitorul , tu traiesti cu impresia ca mai mult de 50% din populatia lumii traieste la case ? eu am montat asa ceva. bloc rezidential...dar bloc. am priza de 22kwh...la bloc. poftim minune!! a costat sub 2000e toata nebunia. iar acum ma gandesc sa punem panouri pe bloc. nu trebuie priza puternica. si un 220V ajuta peste noapte. panouri pe blocurile "vechi".. am mai pus mai demult poze...Budapesta deja are statii la blocuri. dar noi incepem mereu cu NU...nu se poate. de aia..suntem unde suntem. solutii exista. dorinta sa fie. |
#131
Posted 01 February 2022 - 10:09
Sa faci chestii la bloc in Romania nu e lucru simplu...am vazut tot felul de propuneri respinse pentru ca se mai trezeau cativa cu pitici pe creier sa fie impotriva. Panouri pe blocurile din Romania sunt doar un vis frumos, din pacate.
Edited by george_alexandru, 01 February 2022 - 10:11. |
#132
Posted 01 February 2022 - 10:12
off3nc3, on 01 februarie 2022 - 10:00, said:
eu ma uitam la EV cu battery pack de 77kw si se incarca in cam cel mai scurt timp cu asa un wallcharger adica 12 ore , fa un calcul ca o masina consuma 10-15-18kwh pe 100km (vorbim de 100km in oras sau imprejurimi). deci..cati kw ai avea nevoie sa incarci peste noapte? un 3.6kw x 10 h... = 200km pe zi. george_alexandru, on 01 februarie 2022 - 10:09, said:
Sa faci chestii la bloc in Romania nu e lucru simplu...am vazut tot felul de propuneri respinse pentru ca se mai trezeau cativa cu pitici pe creier sa fie impotriva. nu tre sa fie 100% de acord...si nici nu vor fi. pt ca nu inteleg, nu au rabdare sa priceapa...ei stiu mai bine..etc. normal ca nu e simplu..dar in RO nimic nu e simplu. una e...e greu, si alta e..nu se poate. pe langa asta, ce optiune ai? ce optiune ai pe viitor? ne ancoram in ICE si murim cu el de gat sau ne indreptam spre viitorul pe termen scurt si mediu? |
#133
Posted 01 February 2022 - 10:18
Si eu sunt pro electrice, doar ca nu sunt foarte optimist privind adoptarea lor in Romania pe scara larga. Romanii inca nu au inteles sa traiasca la comun intr-un mod civilizat, am stat atata timp la bloc, am vazut prea multe ca sa-mi schimb parerea.
Doua chestii ma preocupa pe mine in mod deosebit: -infrastructura electrica (unde am stat inainte sa ma mut la casa vara pica des curentul din cauza aparatelor de aer conditionat) -statiile de incarcare intr-o tara in care oamenii inca isi mai dau in cap pentru locul de parcare. Nu vreau sa-mi imaginez ce va fi cand vor gasi statia ocupata de unul care a "uitat" masina acolo |
#134
Posted 01 February 2022 - 10:25
Eu zic ca in urmatorii cativa ani lucrurile vor incepe sa se clarifice, cand piata va deveni mai "matura". Gen va fi clar daca numarul de chargere va creste la fel de repede ca cel de masini, deocamdata e inca un pic neclar (ba creste cu 300% intr-un an, ba creste cu 25%).
Pe mine ceea ce ma ingrijoreaza e pretul la curent, in contextul in care traim o "criza" a energiei iar mogulii in loc sa caute alternative viabile o ard in continuare cu chestii ideologice (vezi miscarea anti-nuclear, anti-regenerabil, anti-carbon, anti-tot-ce-vrei, fiecare e anti-ceva la modul taliban). Iar asta nu e o problema care sa aiba o solutie rapida peste noapte. Edited by KiloW, 01 February 2022 - 10:28. |
#135
Posted 01 February 2022 - 10:27
george_alexandru, on 01 februarie 2022 - 10:18, said:
Romanii inca nu au inteles sa traiasca la comun intr-un mod civilizat, a se educa cu forta, altii nu, scandaluri vor fi. speram ca atunci cand companiile mari de furnizare curent vor intelege nevoie, vor incepe investitii sau vor avea de suferit. pe langa asta, la electric exista solutia distantarii (sa nu zic indepartarii) de furnizori. adoptarea lor la scara larga este un MUST la care trebuie sa gasim solutii in urmatorii 10-15 ani. |
#136
Posted 01 February 2022 - 10:42
off3nc3, on 01 februarie 2022 - 09:26, said:
Eu nu stiu daca multi realizeaza de cati bani are nevoie un om de rand pentru astfel de instalatii ca sa ajunga sa fie viitorul , tu traiesti cu impresia ca mai mult de 50% din populatia lumii traieste la case ? Nici pe aproape , pentru ca sa intri in acest ecosistem in primul rand ai nevoie de o casa si de o curte generoasa daca in viitor vrei sa iti faci o mica ferma solara cum a facut Bufnici de ex. Ca lumea sa se incalzeasca cu aceasta idee ar trebui in primul rand panourile sa intre la niste preturi derizorii si dupa aceea mai vorbim de lipsa de proprietate deoarece nu cred ca asociatia de locatari te va lasa sa le pui pe acoperisul blocului tau. Sa mai spunem de solutii de grid distribuit, cu capacitati locale de producere/stocare energie, valabile si la blocuri nu doar la case. Faptul ca la noi nu vedem inca aceste solutii e ca nu a aparut echivalentul unui RDS pe energie si inca exista un oligopol, asa cum a fost si pe piata telecom. Edited by Hansolo, 01 February 2022 - 10:42. |
|
#137
Posted 01 February 2022 - 10:58
Hansolo, on 01 februarie 2022 - 10:42, said:
Faptul ca la noi nu vedem inca aceste solutii e ca nu a aparut echivalentul unui RDS pe energie si inca exista un oligopol, asa cum a fost si pe piata telecom. iti dai seama daca ii spuneai cuiva in anii 90-00 cu dialog si connex de ...5G nelimitat, de minute nelimitate, de convorbiri in UE free la 50-60 lei pe luna? cand a venit connex cu kamarad si 1cent /minut...sau cosmote cu oferta free au rupt tot...si i-a oblicat pe altii sa gaseasca solutii. |
#138
Posted 01 February 2022 - 11:22
off3nc3, on 01 februarie 2022 - 10:00, said:
wallcharger de 22kw l-am pus deoarece eu ma uitam la EV cu battery pack de 77kw si se incarca in cam cel mai scurt timp cu asa un wallcharger adica 12 ore 1. La incarcarea pe AC, puterea de incarcare este limitata de incarcatorul on-board (ODC) al masinii. FOARTE PUTINE masini au OBC de 22 kW. Majoritatea sunt in zona 6 - 11 kW. Daca pui o masina cu OBC 11 kW la un wallcharger 22kW, va incarca cu 11 kW, maxim cat poate trage OBC-ul. 2. Este total gresit si rupt de realitate sa calculezi pentru incarcarea acasa timpul pentru a face plinul de la 0 - 100%. Pentru incarcarea de acasa e suficient ca in majoritatea cazurilor sa poti sa incarci cat ai nevoie pentru ziua urmatoare. Considerand un consum mediu de 17.5 kWh / 100 Km: La un wallcharger de putere foarte mica, de 10A (2.3 kW), intr-o ora de stat la incarcat adaugi autonomie de 13 Km. Daca masina sta 8 ore la incarcat, la o putere de incarcare asa de mica, incarci de 104 Km autonomie. Suficient pentru 99% din deplasari. La un wallcharger de 11kW incarci 63 Km intr-o ora. In 8 ore de stat la incarcat incarci de 500 Km (daca ai unde baga atata). |
#139
Posted 01 February 2022 - 11:28
Incarcarea pe AC este si cea mai ineficienta, adica cu cele mai mari pierderi
cam 10% este pierderea din cauza conversiei din AC in DC si tot asa Panourile solare produc si ele DC, transformat apoi in AC cu pierderi, apoi iar il transformam in DC in invertorul masinii... Nu e o tragedie. Dar e de gandit si la asta. Cu cat incarci mai lent, cu atat ai pierderile acestea pe timp mai lung |
#140
Posted 01 February 2022 - 11:58
wrc2007, on 01 februarie 2022 - 10:58, said:
tare asta, iti dai seama daca ii spuneai cuiva in anii 90-00 cu dialog si connex de ...5G nelimitat, de minute nelimitate, de convorbiri in UE free la 50-60 lei pe luna? cand a venit connex cu kamarad si 1cent /minut...sau cosmote cu oferta free au rupt tot...si i-a oblicat pe altii sa gaseasca solutii. Va fi amuzant de citit dupa cativa ani un astfel de istoric. |
#141
Posted 01 February 2022 - 12:37
kolfleading, on 01 februarie 2022 - 11:22, said:
Imi pare rau insa acest citat este rupt de realitate. 1. La incarcarea pe AC, puterea de incarcare este limitata de incarcatorul on-board (ODC) al masinii. FOARTE PUTINE masini au OBC de 22 kW. Majoritatea sunt in zona 6 - 11 kW. Daca pui o masina cu OBC 11 kW la un wallcharger 22kW, va incarca cu 11 kW, maxim cat poate trage OBC-ul. 2. Este total gresit si rupt de realitate sa calculezi pentru incarcarea acasa timpul pentru a face plinul de la 0 - 100%. Pentru incarcarea de acasa e suficient ca in majoritatea cazurilor sa poti sa incarci cat ai nevoie pentru ziua urmatoare. Considerand un consum mediu de 17.5 kWh / 100 Km: La un wallcharger de putere foarte mica, de 10A (2.3 kW), intr-o ora de stat la incarcat adaugi autonomie de 13 Km. Daca masina sta 8 ore la incarcat, la o putere de incarcare asa de mica, incarci de 104 Km autonomie. Suficient pentru 99% din deplasari. La un wallcharger de 11kW incarci 63 Km intr-o ora. In 8 ore de stat la incarcat incarci de 500 Km (daca ai unde baga atata). Atata arata pe un site romanesc care comercializa wallchargere-le acelea de 7600 ron de care spuneam mai sus, nu erau cifrele mele ia-o usor prietene cu "ruperea de realitate" . Ti-am spus ca nu ma pricep doar cautam niste statistici. wrc2007, on 01 februarie 2022 - 10:12, said:
cat din cei 77kw ii consumi zilnic? TOTI? adica faci 3-4-500km zilnic? fa un calcul ca o masina consuma 10-15-18kwh pe 100km (vorbim de 100km in oras sau imprejurimi). deci..cati kw ai avea nevoie sa incarci peste noapte? un 3.6kw x 10 h... = 200km pe zi. Am inteles , atunci suna ceva mai bine Hansolo, on 01 februarie 2022 - 10:42, said:
Producerea curentului si stocarea va urma traseul altor tehnologii de varf, gen telefonie, calculatoare, Internet, etc in raport cu tehnologiile intensiv energetice. Sa mai spunem de solutii de grid distribuit, cu capacitati locale de producere/stocare energie, valabile si la blocuri nu doar la case. Faptul ca la noi nu vedem inca aceste solutii e ca nu a aparut echivalentul unui RDS pe energie si inca exista un oligopol, asa cum a fost si pe piata telecom. Astea sunt discutii frumoase idealiste , stai intai sa vezi ce va face ENEL din martie cand cade plafonarea kw si dupa mai vorbim de implementari, cata lume are panouri solare in tara asta exista o statistica ? Eu zic ca mai putin de 5% ? Ar fi frumos sa urmeze cursul internetului si sa se faca retele si infrastructuri speciale pentru stocare si obtinere curent dar la ce criza urmeaza si ESTE stai sa apucam sa mai punem ceva in farfurie iarna viitoare. |
|
#142
Posted 01 February 2022 - 15:06
Mai omule, daca scenariile tale SF se adeveresc, romanii vor avea probleme mult mai grave din cauza consumatorilor pe care ii au deja, nu din cauza ca i-ar costa dublu sau triplu deplasarea cu o masina electrica, in conditiile in care si costand dublu sau triplu tot ar fi mai ieftin decat pe combustie
|
#143
Posted 01 February 2022 - 16:02
#144
Posted 01 February 2022 - 17:05
omaigadlolz, on 01 februarie 2022 - 15:06, said:
Mai omule, daca scenariile tale SF se adeveresc, romanii vor avea probleme mult mai grave din cauza consumatorilor pe care ii au deja, nu din cauza ca i-ar costa dublu sau triplu deplasarea cu o masina electrica, in conditiile in care si costand dublu sau triplu tot ar fi mai ieftin decat pe combustie |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 1 anonymous users