Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

X3 sau iX3 (la aprox. acelasi pret)?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#37
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Testează ix3-ul și îți promit că vei uita instant de ice. Când o să simți cum te lipește de scaun, decizia va fi evidentă. Am în familie un i3 și un x5m50i. Ce crezi că prefer? I3 oricând.

Încă o chestie: BMW stă foarte bine la progres tehnologic pe parte de EV. Totodată e premium și se simte. Tesla mai are de învățat și nu e acolo (încă).

#38
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
La EV cam toate mărcile sunt la zi cu progresul tehnologic.

#39
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Hmm.. spune-i asta lui Courage.

#40
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 10.11.2005
In 2021 cu ix3 in Romania, DACA ESTI CAPABIL sa te adaptezi, te poti descurca foarte ok si per total sa iti consumi mai putin timp din viata cu alimentarea decat cu o masina cu motor termic.

Ce inseamna sa te adaptezi? In primul rand o minima informare asupra tehnologiei, deci cateva ore pe net si pe urma sa iti planifici un pic alea 2-3-4-5 iesiri mai lungi pe an. Nimic dificil pentru intelectul unui om care-si permite o masina de 50k.

Deci de fapt intrebarea corecta nu e masina x vs masina y, ci daca esti tu capabil si dispus sa te adaptezi, evident, raportat la avantajele pe care le primesti.

#41
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Mie asta cu plecatul o data - de doua ori pe ani in Grecia mi se pare o dilema falsa. Practic iei decizia de utilizare a unui bun prin prisma a 5% experienta de utilizare, restul de 95% (naveta, scoala, cumparaturi, job, deplasari extraurbane de maxim 200-300km) fiind date la o parte ca si cum nu ar avea relevanta. Mie mi se pare ca se cauta de fapt nod in papura. Acum sincer, daca chiar nu vreau sa merg cu electrica in Grecia, inchiriez o termica si end of discussion. Cei de la Bavaria Mobility stiu ca chiar au tarife preferentiale pentru posesorii de electrica. La cate cheltuieli salvez cu combustibilul (cam 100 eur/1000 km in medie), gasesc eu bani de inchiriat masina.

#42
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
95% din timp ai nevoie de 60 de cai, 2 locuri, portbagaj de 100 litri si tot asa...
Restul sunt false dileme. Dar se aduna...
Iar cand dai cat dai pe masina, parca nicio dilema nu e o falsa dilema.
Daca dadeai 2 mii pe una veche sau 10 mii pe una noua, da, era totul aliniat. Mai ales ca in 95% din timp face ce face si una de cateva ori mai scumpa. In comparatie cu ala din statie esti la 100% indiferent ce ai conduce ai indiferent de parerea lui (ca nu-l ajuta postura).

View PostLiviuGeo, on 12 noiembrie 2021 - 08:23, said:

In 2021 cu ix3 in Romania, DACA ESTI CAPABIL sa te adaptezi...
te adaptezi la constrangeri artificiale pe banii tai, da, e o treaba.
Mai ramane sa te si avantajeze.

Adaptarea e pt a avea un castig nu pt a inghiti (aparent) fara suferinta imediata si fara rost o constrangere.
Lasi de la tine unde nu conteaza pt a fi pe plus unde conteaza. Te adaptezi pt a-ti fi mai bine unde conteaza. Valabila in orice situatie care cere adaptibilitate.

Masina e un mijloc (de transport) nu un scop. Sper.
Te adaptezi la ea ca sa iti fie bine cand n-ai posibilitati saniti fie bine altfel.

Nu are niciun rost sa te adaptezi la mijloace renuntand la scop cand nu exista nicio constrangere pt asta. Scopul primeaza iar mijloacele trebuie sa fie adaptate lui.

Edited by underb, 13 November 2021 - 19:21.


#43
oxbridge

oxbridge

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 22.10.2011
Pentru mine chiar contează minusul de 67%.

“BMW iX3 are o amprentă cu 40% mai mică faţă de BMW X3 30i dacă este alimentat cu energie de la reţea şi cu 67% dacă este alimentat cu energie verde. BMW iX are o amprentă cu 36% mai mică faţă de BMW X5 30d dacă este alimentat cu energie de la reţea şi cu 66% dacă este alimentat cu energie verde. Iar BMW i4 are o amprentă cu 32% mai mică faţă de BMW Seria 4 420i dacă este alimentat cu energie de la reţea şi cu 64% dacă este alimentat cu energie verde.”

https://www.economic...rna_577602.html

https://www.press.bm...374913RO/529336

Edited by oxbridge, 24 April 2022 - 12:40.


#44
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,406
  • Înscris: 15.11.2003
Eu zic IX3 oricand, vezi aici de ce : https://forum.softpe...de-bmw-ix3-2021
Singurul motiv ptr X3 normal ar fi cand ai drumuri lungi, peste 300-400km, pe care vrei sa le faci fara oprire
(pe autostrada).
Pe drumurile normale ale Romaniei, te termina masina pe tine pana sa termini tu bateria, cel mai lung drum dintr-o bucata a fost Bucuresti - Poiana Bv timp de 6h, consum 80% din baterie, horror, de 1 dec 2021, nu vrei asa ceva

View PostCRG, on 12 noiembrie 2021 - 06:30, said:

Testează ix3-ul și îți promit că vei uita instant de ice. Când o să simți cum te lipește de scaun, decizia va fi evidentă. Am în familie un i3 și un x5m50i. Ce crezi că prefer? I3 oricând.
Azi i-am testat modul sport cu un fost coleg care vrea si el....Senzatie, s-a albit putin saracu
In plus la IX3 ai standard trapa panoramica, foarte misto, eu o folosesc in aproape toate drumurile loco
Si volanul standard e mai misto decat la drujba sau tractor si are adaptive driving ala de se conduce singura pe autostrada

View Postlucianburjuiul, on 10 noiembrie 2021 - 21:25, said:

Plug in hibrid. N-ai infrastructura (sosele + statii) si punct. Te bazezi pe ce exista azi, nu pe ce va fi maine. Daca prinzi un ambuteiaj pe drum, nu mai ajungi nici macar la Mizil. Dar daca esti aventuros din fire si increzator in promisiunile altora, nu mai pierde timp, da comanda de electrica!
Complet gresit : ambuteiaj -> masina nu merge -> masina consuma foarte putin doar pe auxiliare -> te termini tu inaintea bateriei

View PostNukem, on 10 noiembrie 2021 - 23:06, said:

Si legat de plusuri si minusuri: costul reviziei nu are ce cauta in calcul la o masina din clasa asta. Nici economia preconizata de 1000euro/an nu are ce cauta in schema asta (+ statia de incarcare costa, nu e la pachet cu masina).
600 euro si dau eu statia originala BMW in cutie, am primit-o cadou si nu prea merge montatul unde vroiam

View Postxmanyacs77, on 10 noiembrie 2021 - 21:34, said:

In Romania de azi mai safe este un autoturism Hibrid decat unul Electric 100%. Posted Image
Sa nu te curentezi sau de ce? Mananca soferi EV-urile ?
Hibridele se potrivesc oamenilor care pot sa le incarce acasa noaptea ptr ca dureaza foarte mult.

Edited by radu103, 25 April 2022 - 23:53.


#45
marinsas

marinsas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 29.06.2006

View Postcinsem, on 10 noiembrie 2021 - 19:36, said:

Va salut.

Ma gandesc sa fac un buyback la masina actuala si ma gandesc sa fac un upgrade de la X3 2.0D la X3 LCI 2022. Insa mi-e greu sa ma decid: ICE vs EV.

Sper ca exista cineva pe forum cu iX3 si poate sa lase un "review".

Am perioade (cam de o saptamana "lungime) in care inclin fie spre una, fie spre cealalta. Iar cele doua sunt X3 2.0i (benzina) si iX3 (EV).

Dupa bonusuri de la dealer si ticketul rabla plus, iX3 este cu vreo 1500 EUR mai IEFTIN decat o configuratie similara (dar nu identica) cu X3-ul benzina.

Iata de ce nu reusesc sa ma hotarasc:

Pro EV - Contra ICE:

- stau la casa, am deja trifazat si mi-ar fi usor sa-mi pun o statie Type 2 de 11 KW. N-as avea probleme cu incarcarea ieftina. Asadar costuri cu "combustibilul" mult mai mic. Si daca economisesc 1000 EUR / an. In 5 ani sunt 5.000 EUR. Nu e ceva de neglijat.
- majoritatea drumurilor sunt scurte spre medii. Cel mai lung drum "mediu" este de la Buc la BZ (la parinti) - 200 km dus-intors (cu aproximatie)
- costuri de revizie, presupun, mai ieftine pentru ca nu mai e nevoie de acelasi tip de revizii ca la X3-ul cu motor termic.


Pro ICE - Contra EV:

Cred ca cel mai important e Range Anxiety (exprimat si in cele de mai jos)

Desi majoritatea drumurilor sunt scurte spre medii, nu vreau ca un drum mai lung pana la Mare/Munte sau mai stiu eu in ce zona mai indepartata din RO (Bucovina, de exemplu) sa fie o aventura.
Range-ul oficial este in jur de 450 km (are o baterie de 72 sau 74 kwh - net). Din review-uri, cel real e spre 330 km. Dar asta, probabil 0% - 100%.
Daca ai un drum mai lung, mergi 10% - 80% (daca nu mai safe: 20% - 80%) si atunci range-ul intre incarcari scade spre 200 km. Asta n-ar fi o problema in afara, dar la noi e ceva de luat in seama mai ales ca statiile de incarcare rapida sunt de maxim 50 kwh, sunt rare si pentru ca sunt rare, conform legii lui Murphy pot fi ocupate sau chiar defecte...

Un aspect pe care nu stiu unde sa-l incadrez acum este valoare de revanzare (strans legata si de degradarea bateriilor).
Poate ca taxele vor fi foarte mari pe motoare termice in 5 ani (cam cat o sa tin eu masina) si atunci valoarea lor la SH va scadea si vor fi mai cautate electricele.
Dar, in aceleasi timp, pentru ca suntem un popor sarac, politicienii tin taxele jos si pentru ca taxele nu vor fi chiar asa de mari, banuiesc, ca cei care vor o electrica mai degraba se indreapta spre una noua (chiar daca o alta firma sau poate o masina mai mica), Un SH electric in 5 ani ar putea pierde mult din valoarea de revanzare si din faptul ca bateria nu mai are 100% capacitate sau poate si pentru ca apar noi tehnologii care fac tehnologiile actuale mai putin... atractive.


Asadar, sa fiu un "early adopter" si sa ma arunc in gol catre o electrica sau sa fiu conservator si sa mai astept o generatie (5 ani) cu o masina termica si sa vad "tura urmatoare" ce sa fac.

Este ceva ce-mi scapa care ar putea face lucrurile... simple :)?

PS: stiu ca iX3 este un X3 cu motorul termic dat jos si pus unul electric. Stiu ca are tunel median desi nu are nimic prin el. Stiu ca are ditamai locul nefolosit in fata si nu are nici frunk. Toate asta NU conteaza pentru mine. Multumesc.
PS2: stiu ca iX3 este doar 2WD. Dar nu am de gand sa o conduc agresiv si, cu siguranta, voi folosi iarna cauciucuri de iarna corespunzatoare.

Salutare,

As fi curios spre ce varianta ai optat pana la urma !
La un an de la postul inițial , sunt când in același dileme cu privire la achiziția unui IX3 !

#46
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
Din moment ce nu a mai postat pe aici eu zic ca e clar...  :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate