Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Constructie statie incarcare masina electrica IEFTINA = EVSE
Last Updated: Jan 29 2023 19:51, Started by
Courage
, Oct 03 2021 16:50
·
0
#1
Posted 03 October 2021 - 16:50
Din pacate, controllerul pe care se bazeaza acest tutorial, nu mai e la vanzare
=== Scopul acestui topic este de a crea o statia de incarcare masini electrice cat mai ieftin posibil, dar ramand un produs fiabil si modular. Consultati fisierul de aici Pentru o statie mai scumpa, dar mai versatila, vedeti topicul de aici. Cand ne gandim la o statie de incarcare AC, trebuie sa intelegem ca statia NU impinge curentul spre masina, ci masina trage curent cat i se permite, iar aici intervine statia EVSE si cablul de conectare. Statia comunica masinii cu ce putere maxima poate trage din bransamentul electric existent. Este un material DIY si NU imi asum nicio resposabilitate daca apar pagube de orice natura. Se lucreaza cu voltaje si intensitati mari, deci orice modificare/actionare trebuie facuta FARA tensiune! Verificati de 3 ori legaturile si schemele, strangeti bine suruburile, nu puneti mana pe nimic care nu e izolat electric. Pentru a optimiza la maxim costurile, va voi propune materiale de calitate (nu neaparat cele mai ieftine), de pe Aliexpress sau de pe p-ta romaneasca. Intrucat diferenta intre o statie monofazata de 13A (3kW) si una trifazata de 22kW e infima, iar munca e aceeasi, va prezint si recomand sa optati pentru o statie ce permite o putere cel putin peste pragul de care aveti nevoie la masina voastra. Ulterior, statia poate fi limitata prin aplicarea unei simple rezistente. Sunt trei praguri ce pot fi reglate cu rezistente: 13A, 20A ,32A A. 9kw trifazic (13A) => poate fi folosita si la incarcarea de 3kw Monofazat Puteti folosi cabluri de 5x1.5mm sau 3x1.5mm litate B. 13.8kW (20A) => poate fi folosita si la incarcarea de 4.6kw Monofazat Puteti folosi cabluri de 5x2.5mm sau 3x2.5mm litate C. 22kW (32A) => poate fi folosita si la incarcarea de 7.4kw Monofazat Puteti folosi cabluri de 5x6mm sau 3x6mm litate *Daca doriti sa faceti o statie trifazica, cat mai compacta, puteti folosi un contactor 4P ce ocupa doar 2 module si e de 25A = Noark Ex9CH25 40 sau ika-432-40 de 32A. Componente obligatorii pe scurt: 1. Cutie 2. Sina DIN 3. Controller Micro EVSE AMPEVO (ieftin, Made in Romania). 4. Priza Type 2 mama, 3P, 32A 5. Siguranta pe fir de 1A, ideal 1.5A (contactorul consuma mult la actionarea initiala) 6. Contactor NO cu bobina de 230V 7. Presetupa pt conectare cablu intrare 8. Stecher (optional, daca o legati direct in tablou) 9. Cativa cm de cablu litzat 5x6mm pt priza + 1m de 2x0.75mm litzat 10. cati metri doriti voi 5x Y mm, pt alimentarea statiei, grosimea in fct de puterea maxima (vezi mai sus) 11. Rezistenta care codeaza puterea maxima a statiei. Protectie - FOARTE IMPORTANT 12. Mentionez aici, ca pentru a fi 100% cf standardelor, statia trebuie protejata de un ansamblu siguranta termica + diferential TIP B. Totusi, diferentialele electrice Tip B sunt foarte scumpe (intre 80 USD la chinezi si 800 EUR la firme consacrate) Daca siguranta tip B de calitate e scumpa, atunci e totusi obligatoriu ca pe circuitul care alimenteaza EVSE sa avem o siguranta clasica si un diferential tip A cu 30mA. Componente in amanunt: 1. Cutie Cutia trebuie sa fie destul de mare pentru a putea prinde pe ea priza Type2. Priza este destul de mare pe adancime, recomand cutie cu 130mm adancime. Pentru ceva foarte compact, cred ca voi experimenta cu o "mufa PVC + 2 capace", de canalizare. In acest fel, statia va deveni portabila + va putea sta si afara. Cutii gasiti aici - exista si una mixta, care permita sina DIN si priza. Screenshot 2021-10-03 at 21.19.30.jpg 48.94K 84 downloads 2. Sina DIN - nimic de discutat aici. 3. Controller Micro EVSE AMPEVO (ieftin, Made in Romania). - E creierul statiei. - manualul e atasat si adaugit - Manual Evse Micro.pdf 1.18MB 37 downloads - recomand sa fie protejat de o siguranta pe fir de 0.5A (estimare proprie) - in manual gasiti schema, dar nu spune cum se limiteaza puterea statiei pt cazul cu priza. Singura solutie e limitarea printr-o rezistenta intre PP si GND (nu mai conectati cablul PP la priza). Statia NU va mai putea citi rezistenta de pe cablul de incarcare, insa o va face masina si va limita cererea curentului daca cablul este prea subtire (ex cablu de imprumut, subdimensionat). 4. Priza Type 2 mama - este plin pe Aliexpress si preturile se schimba de la zi la zi. Cautati dupa type 2 socket female si luati la rand optiunile. Alegeti 3 faze si 32A. Eu am comandat de aici (66 USD) si a venit prin Fedex in o saptamana. 5. Siguranta pe fir de 0.5A - pentru protectia controllerului. Sper sa fie indejuns 0.5A. 6. Contactor NO cu bobina de 230V - pentru ca am optat pentru 22 kW, vom merge pe un contactor de 40A si 4P, dar daca nu doriti totusi puterea maxima sau trifazat, puteti opta pentru unul monofazat de ce putere considerati necesar. In afara de ZOE, nu stiu momentan nicio masina care sa foloseasca 22 kW AC. Tesla model S/X e limitata la 16.7kW (24A), iar Model 3/Y e limitat la 11 kW (16A) trifazic - 11 kW (3x16A) pare sa fie momentan un standard de incarcare in UE. Realist, contactorul ce ocupa doar 2 module Noark Ex9CH25 40 este indeajuns pt masinile care incarca pana la 24A. 7. Presetupa pt conectare cablu intrare - in functie de diametrul cablului de alimentare 8. Stecher (optional, pt ca o puteti lega direct in tablou) - stecher rosu trifazic (400V), 32A - stecher albastru, monofazat 16A/32A. 9. cativa cm de cablu litzat 5x6mm pt priza si 0.5m de 2x0.75mm 10. cablu de alimentare statie - cati metri doriti voi 11. Rezistenta care codeaza puterea maxima a statiei Rpp. Se pune pe controller, intre PP si GND Vedeti in manual valorile sau in imaginea de mai jos. Se poate folosi un switch cu mai multe pozitii, la al carui pini sunt montati sigurante variabile, pt a varia puterea statiei in fct de bransament. rezistenta.jpg 52.34K 95 downloads 12. Optional 2 LED-uri 12V - Ready intre RDY si 12v - Charge intre CH si 12v Unelte: - cleste sertizare - pini terminali - cutter - banda izolatoare - patent/sfic Attached Files
Edited by Adm, 15 February 2023 - 12:31.
|
#2
Posted 05 October 2021 - 18:50
A venit controllerul și am comandat piesele necesare, acum le strâng.
Vedeti sa aiba pus jumperul pe pinii din poza! Attached Files |
#3
Posted 07 October 2021 - 22:01
#4
Posted 08 October 2021 - 00:13
Courage, on 05 octombrie 2021 - 18:50, said:
A venit controllerul și am comandat piesele necesare, acum le strâng. Servus, nu l-ai mai luat pe cel din Cehia din Xls? Ma intereseaza si pe mine sa fac o jucarie de acest gen, background as avea, sunt inginer electrician la baza:) Recomand si echipamentele ETI etigroup.ro sunt in pret ok si RCBO si contactoarele. Eu sunt in lucru cu tabloul de distributie. Am trifazic 50A, RCCB si MCB de 40A montate deja. Spor la treaba! Si multumim de infos! |
#5
Posted 08 October 2021 - 05:53
Scopul acestui topic a fost crearea unei stații EVSE cât mai simple și ieftine
Fiecare stație are alte XLS-uri. Controllerul e mai limitat, Iar link-urile sunt recomandări pt prețul cel mai mic. Exceptand controllerul, restul componentelor sunt universale. Si eu am TG tot cu ETI, dar nu le găsești pe toate drumurile. ==== Eu am cumpărat acum o mufa PP de 125mm și 2 capace. Intr-un cap pun mufa Type 2, iar în celălalt, am găsit o mufa SCAME 400V 32A Tata, aplicabila. Am comandat și contactorul compact Noark. La interiorul mufei PP intra fără probleme contactor și controllerul. Pe carcasa o sa pun 2 LED-uri de 12 volți pt status și un buton cu 4 poziții (pe fiecare poziție va fi o rezistenta) pt a limita puterea maxima permisă de branșament. Pe scurt, vreau sa fac o estet portabila, foarte versatilă. |
#6
Posted 12 October 2021 - 18:39
Au început sa vina piesele, dar mai am pana vin toate.
- 1 mufa țeava gri de 125mm - 2 capace de 125mm - contactor 4P 4NO 25A compact - mufa tata aplicatã, de la Scame. Am taiat de partea de plastic a carcasei de la controller (arata urat, dar nu conteazã), ca sam cât mai mult loc pt cabluri. Voi folosi cabluri de 4mm litzate. Attached Files |
#7
Posted 12 October 2021 - 19:54
Misto... o sa derutezi lumea cand o vedea o teava de canalizare bagata in priza . Si mufa aia tata aplicata o sa o infigi direct in priza mama din perete?
|
#8
Posted 12 October 2021 - 20:02
Quote Si mufa aia tata aplicata o sa o infigi direct in priza mama din perete? Da, am testat cu priza mea Problema este ca e nevoie de mare finețe sa prinzi cablurile scurte + sa mai pui capacele, dar încerc. |
#9
Posted 15 October 2021 - 13:41
Mai am doar priza mama Type 2 de montat pt a putea testa.
Daca Fedex se misca frumos, o sa o am luni. LED-urile de 12V intarzie, deci o sa iau de la Maica D-lui. Am prins fisa gata cu 4 suruburi M5x20mm Probabil o sa trebuiasca sa scurtez putin din cabluri, dar o sa vad pe parcurs. Attached FilesEdited by Courage, 15 October 2021 - 13:41. |
#10
Posted 15 October 2021 - 15:55
Nod in papura: Din poza, suruburile par sa fie cu cap ingropat (conic). Erau mai bune niste suruburi cu cap bombat si cu niste saibe sub cap, cu diametru exterior mai maricel...16 mm...
|
|
#11
Posted 20 October 2021 - 20:21
Courage, on 15 octombrie 2021 - 13:41, said:
Mai am doar priza mama Type 2 de montat pt a putea testa. Daca Fedex se misca frumos, o sa o am luni. LED-urile de 12V intarzie, deci o sa iau de la Maica D-lui. Am prins fisa gata cu 4 suruburi M5x20mm Probabil o sa trebuiasca sa scurtez putin din cabluri, dar o sa vad pe parcurs. Ce nu inteleg eu, Courage, este cum de fosesti contactor de 25A si nu minim 32-40A ? Faci ceva la 11 KW? Edited by ionutmocanita, 20 October 2021 - 20:22. |
#12
Posted 20 October 2021 - 20:26
doresc un incarcator portabil, iar masinile mele actuale si viitoare incarca pe 16A si 24A, iar contactorul COMPACT e de 25A.
Am dorit sa fie cat mai mic contactorul, dar cu cat mai multi amperi. A dat Adm si unul de 32A compact, dar deja dadusem comanda. A venit si priza Type 2, insa nu gasesc timp. Pana la urma, acesta e un controller limitat de rezistenta si poti limita la 6, 12, 20, 32A DOAR, nicidecum ca la Simple EVSE, unde controlul se poate face in pasi de 1A sau chiar 0.5A, daca ai EVSE-WIFI 2.x Edited by Courage, 20 October 2021 - 20:29. |
#13
Posted 25 October 2021 - 17:22
Mda, manualul este foarte limitat și nu spune cum poți limita puterea de încărcare la stație când ai priza, nu ștecher.
Presupunerea mea nu a mers și aștept răspuns de la producător. Din ce am înțeles telefonic, se pare ca se folosesc cele 3 perechi de jumperi. |
#14
Posted 02 November 2021 - 18:00
Victorie!
Nu mergea deloc, pana am vorbit azi cu cineva de la EV-Mag. Aparent lipsea un jumper, care comanda releul. jumper.jpg 130.58K 37 downloads Am pus jumper respectiv și merge perfect stația, cu cat suporta maxim stația. O sa încerc ceea ce mi-a sugerat pentru limitarea puterii stației: 1. Nu mai leg cablu la PP-ul prizei. 2. Pun rezistenta între PP și GND de la controller. WhatsApp Image 2021-11-01 at 10.38.10.jpeg 307.68K 38 downloads |
#15
Posted 05 November 2021 - 20:12
Gata proiectul.
In lipsa unei cutii custom, teava PVC a fost ce mai apropiata solutie pentru o statie portabila. Desigur, se poate folosi orice cutie, mai ales daca este o statie fixa (vedeti recomandari din primul post). Desi se poate limita cu ajutorul sigurantelor la 13A, 20A sau 22A, am ales sa nu pun nicio siguranta si sa las sa citeasca cablul => citeste 32A. M-am gandit ca oricum masina trage cu maxim 16A pe 3 faze, deci exista o limitare clara, indiferent de statie si bransament. Am lasat-o sa mearga cateva ore si dupa ce am oprit-o, am pipait controllerul si contactorul. Erau putin mai calde decat temperatura corpului uman, deci totul e in regula. Attached Files |
|
#16
Posted 08 November 2021 - 01:14
Foarte tare, felicitări pentru ce ai făcut!!!
Interesant și acest proiect al tău. As vrea să vin cu o părere personală, prin deducție logică, este că acea rezistență se pune în circuit numai dacă la stația pe care o bricolezi îți pui cablul tău cu mufă tată Type2 cum sunt unele stații când le cumperi. Cred că, cablurile de fabrică, OEM, etc, au în ele acea rezistență, modulul EVSE o citește și dă drumul la curent căt poate cablul. Rezistența este pusă în funcție de cât citește cablul, rezistențele postate în tabel. Și asta nu e tot, pentru că dacă, în cazul meu, am un cablu Menekes original pentru stațiile publice (nu l-am avut pe cel original al mașinii) care este de 8 metri (foarte lung) și este de 20 de amperi și mai grosuț. Cele originale VW sunt de 5 metri, sunt mai subțiri puțin și sunt de 16 amperi. Mașina mea se încarcă numai cu 16A, chiar dacă eu am cablu care suportă 20A, mașina nu știe mai mult să tragă. Este o părere personală. |
#17
Posted 08 November 2021 - 08:26
Gandesti prea mult.
Sunt 3 situatii: 1. Limitezi statia la 13,20,32A cu o rezistenta intre PP si Gnd, indiferent daca ai cablu sau priza. daca ai priza nu legi cablul PP la priza, cand pui rezistenta direct. 2. Limitezi statia folosind cablul cu rezistenta (limitarea o va face masina, citind rezistenta cablului) Rezistenta e in stecher, intre PE si PP. 3. Nu limitezi statia (ai bransament de 32A) si limitarea va veni de la OBD masina sau rezistenta de pe cablu (mai ales la cele cu priza). |
#18
Posted 04 September 2022 - 13:55
Mi s-a ars încărcătorul achiziționat din China, mai precis procesorul a cedat, am rămas cu partea de relee, protecții, cablu și aș vrea să mă ajutați cu o recomandare de controller care să știe și 6A curent încărcare (folosesc PV) la un preț decent.
Mulțumesc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users