Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?
#37
Posted 24 September 2021 - 14:05
FatCat33, on 24 septembrie 2021 - 11:12, said: Pur si simplu am intrebat daca exista si altele in afara de ala cu metanul. Se mai vorbea de H2S care ar fi din plin pe fundul Marii Negre. Doar ca problema este ca-i foarte otravitor si e mai greu ca aerul. Plus ca e greu de scos. Hansolo, on 24 septembrie 2021 - 13:00, said:
Mersi de info. 1. Nu atat la partea de combustie mi se pare ciudat cat la partea de stocare/transport/siguranta unde cred ca hidrogenul e mai dezavantajos decat metanul. Dar se pare ca si aici nu mai sunt la curent https://www.scienced...360319913006800 2. Destul de curios, pe teava de gaz iese hidrogen care alimenteaza un fuel cell ce alimenteaza casa. Pentru tevi existente poate fi un avantaj cred. https://www.theguard...ro-home-heating Hidrogen pur cred ca va fi putin probabil sa curga pe teava. E nevoie de presiuni foarte inalte pentru transport, aici nu vorbim de retelele de distributie locale, vorbim de retelele de gaze de transport pe distante lungi. Cred ca solutia va fi gaz metal + hidrogen 10-20%. Asa ai avea CH4 + H2, deci mai multi atomi de hidrogen la unul de carbon. |
#39
Posted 24 September 2021 - 16:39
trid_ovi, on 24 septembrie 2021 - 14:05, said:
Hidrogen pur cred ca va fi putin probabil sa curga pe teava. E nevoie de presiuni foarte inalte pentru transport, aici nu vorbim de retelele de distributie locale, vorbim de retelele de gaze de transport pe distante lungi. Cred ca solutia va fi gaz metal + hidrogen 10-20%. Asa ai avea CH4 + H2, deci mai multi atomi de hidrogen la unul de carbon. Altii sunt ceva mai precauti https://www.hydrogen...orage_FINAL.pdf According to some evaluations on this topic, repurposing costs of typical transmission pipelines are expected to be between 0.2 and 0.6 Million € per kilometer The updated European Hydrogen Backbone report found that the costs of hydrogen transport will probably be between 0.11 and 0.21 €/kgH2/1,000km based on the following expenditures to build a European hydrogen backbone including compressor stations: » CAPEX: 43 to 81 billion € (building and repurposing) » OPEX: 1.7 to 3.8 billion €/year |
#41
Posted 24 September 2021 - 17:35
Hansolo, on 24 septembrie 2021 - 12:21, said:
Studiul acela este de citit pina la sfirsit si abia atunci vedeti cind este si cind nu valabila ipoteza ca o electrica va polua pina la 200KKM mai mult decit un Diesel. In un unele cazuri este adevarat, in altele nu, totul depinde unde se produce energia electrica, termocentrale sau hidrocentrale, atomocentrale, etc. |
#42
Posted 24 September 2021 - 17:50
Tendinta este de a produce din ce in ce mai multa energie nepoluanta. Noi de exemplu avem peste 50% din energia produsa nepoluanta (hidro, eoliana, solara, nucleara)
https://www.transele...rgetic-national |
#43
Posted 24 September 2021 - 18:53
Hansolo, on 24 septembrie 2021 - 16:39, said: Atasez un link cu o reclama la centralele Baxi (acum Grupul BDR Thermea) care au modele ce pot merge fie cu amestec de gaz + hidrogen, fie cu hidrogen pur : Hydrogen – zero carbon heating for the homes of the future from Baxi Pe youtube mai gasesti videoclupuri legate de treaba asta si reclame legate de faptul ca exista deja sate pilot unde totul merge cu hidrogen produs local, sau etc, cum ar fi asta: Hydrogen Home Launch 15 July 2021, si multe altele. Deci deja proiecte functionale exista, la mai multi producatori de centrale.. Daca asta va fi sau nu viitorul, greu de spus Edited by florin71_skoda, 24 September 2021 - 18:52. |
#44
Posted 24 September 2021 - 19:18
Mai eficient mi se pare să faci o termocentrală care să meargă parţial cu Hidrogen. Ai un câmp de panouri fotovoltaice şi când e lumină prin electroliză generezi Hidrogen. Noaptea sau la nevoie faci un amestec Hidrogen - Metan unde H e 20-25% şi mai reduci din consumul de Metan. Cică au conceput şi ferestre fotovoltaice, deci pe viitor s-ar putea reduce suprafaţa ocupată pentru a genera puterea X pentru că vei putea avea 2 straturi.
|
#45
Posted 24 September 2021 - 20:49
r_murphy, on 24 septembrie 2021 - 09:16, said:
ar putea sa detalieze care sunt acele procese "mai eficiente"? din umilele mele cunostinte (mediocre dealtfel), in afara de electroliza, n'as prea mai sti ... Electricitatea e cea mai ineficienta metoda de producere si este evitata in industrie. Reformarea din gaze e cea mai utilizata si eficienta varianta (piroliza), mai este eficienta reformarea cu plasma, oxidare partiala, gazeificarea care este o metoda universala de obtinere din orice sursa ce contine carbon. Si bineinteles metode compelet verzi precum separatia foto-catalitica. Nu am mentionat metodele bio caci sunt inca in cercetare dar foarte promitatoare adica gen separatie prin enzime, stiut fiind ca legaturile de hidrogen sunt printre cele mai slabe si pot fi rupte de enzime fiind folosite in lumea organica in metaboilism si catabolism, in toate procesele vietii de ex. Singurul lucru cu electricitatea este comoditatea, in rest este energofaga la max. Se preteaza pentru experimente scolare nu si pentru productie industriala. trid_ovi, on 24 septembrie 2021 - 09:50, said:
Este cam aiurea sa consumi energie electrica sa faci electroliza si dupa aia sa folosesti hidrogenul in niste pile de combustie sa produci iar energie. Prea multe pierderi. Mai degraba folosesti direct curentul electric. Edited by andreic, 24 September 2021 - 21:41. |
#46
Posted 25 September 2021 - 09:29
Ion_Bumbu, on 24 septembrie 2021 - 17:35, said:
Studiul acela este de citit pina la sfirsit si abia atunci vedeti cind este si cind nu valabila ipoteza ca o electrica va polua pina la 200KKM mai mult decit un Diesel. In un unele cazuri este adevarat, in altele nu, totul depinde unde se produce energia electrica, termocentrale sau hidrocentrale, atomocentrale, etc. Studiul ala seamana cu cel comandat de o companie de tigari care analizeaza cati din cei implicati in accidente au murit de cancer pulmonar si sunt fumatori si ajunge la concluzia ca fumatul nu e asa nociv, se moare si din alte cauze. Doar daca se ia in calcul situatia actuala si spui ca se produc bateriile si masina in India/China si vor fi folosite doar acolo poti spune ca o masina electrica emite mai mult CO2 https://www.nature.c...er=www.cnbc.com Ceea ce e oricum fals prin definitie, faptul ca ai productia de energie invechita nu inseamna ca masina propriu-zis emite ceva. florin71_skoda, on 24 septembrie 2021 - 18:53, said:
Atasez un link cu o reclama la centralele Baxi (acum Grupul BDR Thermea) care au modele ce pot merge fie cu amestec de gaz + hidrogen, fie cu hidrogen pur : Hydrogen – zero carbon heating for the homes of the future from Baxi Pe youtube mai gasesti videoclupuri legate de treaba asta si reclame legate de faptul ca exista deja sate pilot unde totul merge cu hidrogen produs local, sau etc, cum ar fi asta: Hydrogen Home Launch 15 July 2021, si multe altele. Deci deja proiecte functionale exista, la mai multi producatori de centrale.. Daca asta va fi sau nu viitorul, greu de spus Sau aici https://h2tools.org/...onPipelines.pdf |
|
#47
Posted 25 September 2021 - 10:09
Nu este fals nimic, aveti tot documentul cu repartitii de productie de energie, tot ce doriti acolo, nimic nu este trunchiat.
Daca doriti sa intelegeti problema in ansamblu este ok, daca nu, nu. |
#48
Posted 25 September 2021 - 10:17
trid_ovi, on 24 septembrie 2021 - 14:05, said:
Se mai vorbea de H2S care ar fi din plin pe fundul Marii Negre. Doar ca problema este ca-i foarte otravitor si e mai greu ca aerul. Plus ca e greu de scos. hidrogenul sulfurat este foarte la indemana industriei, este la suprafatza, doar ca trebuie captat .. de la gropile de gunoi andreic, on 24 septembrie 2021 - 20:49, said:
Nu trebuie sa-ti evidentiezi necunoscutele. Electricitatea e cea mai ineficienta metoda de producere si este evitata in industrie. Reformarea din gaze e cea mai utilizata si eficienta varianta (piroliza), mai este eficienta reformarea cu plasma, oxidare partiala, gazeificarea care este o metoda universala de obtinere din orice sursa ce contine carbon. Si bineinteles metode compelet verzi precum separatia foto-catalitica. citeste citeva posturi mai sus sau citeva dupa postarea mea, demonta cineva toate aceste versiuni si ma bucur ca a facut-o cineva in masura sa o faca, nu un antenist spalat pe creier Edited by r_murphy, 25 September 2021 - 10:18. |
#49
Posted 25 September 2021 - 11:14
Hansolo, on 25 septembrie 2021 - 09:29, said: Fiind vorba de niste reclame, este clar ca nu expun si partile negative Din cite am inteles eu, producatori de centrale vor incerca in prima faza sa mearga pe varianta cu maxim 20% hidrogen bagat in gaz mentan, ca sa fie mai usor de implementat. Acum cit de usor este sa implementezi o astfel de solutie, habar nu am. Cert este ca asa cum UE a impus sa se fabrice doar centrale cu condansere, nu ar fi ceva iesit din comun daca ar impune si treaba asta cu hidrogenul si in cazul asta cei care au deja implementata solutia asta vor avea de cistigat. Pina la urma eu cred ca sint tot soiuri de jocuri de culise, ca sa scape UE de dependenta de gaz rusesc si totodata sa se creeze noi locuri de munca. |
#50
Posted 25 September 2021 - 12:40
r_murphy, on 25 septembrie 2021 - 10:17, said:
demonta cineva toate aceste versiuni si ma bucur ca a facut-o cineva in masura sa o faca, nu un antenist spalat pe creier Edited by andreic, 25 September 2021 - 12:42. |
#51
Posted 25 September 2021 - 15:54
florin71_skoda, on 24 septembrie 2021 - 18:53, said: Daca asta va fi sau nu viitorul, greu de spus In bazinul Ruhr de prin anii 40 aveau retea casnica pe H2 si functioneaza inca, cel putin asta era prin anii 90 cind am povestit cu un amic despre aspectul acesta. Culmea este ca desi oamenii sint ingroziti cind aud de Hidrogen, probabil unii il asimileaza cu bomba, este mult mai sigur decit gazul metan, molecula este mai mica si fiind usor nu se acumuleaza in caz de scapari din retea. |
|
#52
Posted 25 September 2021 - 20:22
Ion_Bumbu, on 25 septembrie 2021 - 15:54, said:
Culmea este ca desi oamenii sint ingroziti cind aud de Hidrogen, probabil unii il asimileaza cu bomba, este mult mai sigur decit gazul metan, molecula este mai mica si fiind usor nu se acumuleaza in caz de scapari din retea. |
#54
Posted 27 September 2021 - 08:21
KiloW, on 24 septembrie 2021 - 09:34, said:
Paradoxul situației e ca hidrogenul e cel mai răspândit element din univers Asta-i ”clenciul” ! Da, deocamdata, e o problema de tehnologii si costuri, dar dpmdv mai usor se vor rezolva astea decat sa rezolvi pe scara larnu nu doar productia de energie electrica sau refacerea/extinderea retelelor de distributie a energiei electrice. Marea problema consta in productia de acumulatori pentru autovehiculele electrice. Ultima data cand am verificat, Litiul si Nichelul era trecute in categoria ”metale rare” ! Si asta n-ai cum sa o schimbi. Din acest considerent, eu am tot spus (putin si pe aici, dar mai mult in discutii private) ca masinile electrice cu acumulatori reprezinta doar o etapa de tranzitie, fiind solutia cea mai simpla dpdv constructiv la acest moment; solutie ce poate da un semnal din partea marilor producatori auto ca ”ne preocupa mediul” si potoleste cruciadele eco-tlibanilor. La acest nivel de raspandire al masinilor electrice, este ok sa produci acumulatori pentru cateva sute de mii de masini pe an. Dar in cativa ani, nu vei mai avea din ce sa produci acesti acumulatori si/sau vor fi la niste preturi prohibilitive, exact din putina disponibilitate a materiilor prime. Pe de alta parte, sa nu uitam si aspectele practice si de logistica. Pentru o statie de alimentare a masinilor cu hidrogen, nu ai nevoie sa tragi teava de alimentare in camp si actualele statii de distributie carburanti pot fi relativ usor convertite in statii de alimentare cu hidrogen. Un alt aspect, pentru drumuri lungi si/sau expeditii in zone greu accesibile, este infinit mai simplu sa transporti cateva celule de hidrogen pe post de canistre de combustibil decat sa cari cu tine baterii de schimb. Deocamdată, exista problema costurilor de productie - dar, cum ”functia creeaza organul” - cand va fi cere pentru asa ceva se vor dezvolta si tehnologiile necesare pentru a acoperi cererea la costuri rezonabile. Pana la umrma, este vorba despre niste procese industriale ce trebuie doar puse la punct. Apoi mai ai de rezolvat doar partea de transport si distributie - dar astea sunt mult mai simplu de rezolvat decat in cazul transportului si distributiei energiei electrice. Ca atare, dpmdv, fie si doar prin prisma disponibilitatii materiei prime, autovihiculele pe hidrogen mi se par a fi o solutie viabila pe termen lung. Masinile pur electrice sunt doar un experiment de etapa. Asta daca nu cumva se vor dezvolta alte sisteme de stocare a energiei electrice bazate pe materiale usor de obtinut si disponibile din abundenta. Pe langa celelalte probleme deja cunscute - durata de incarcare, autonomia, retele de distributie si facilitatile de productie a energiei electrice. 2 bani ai mei ! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users