Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Alimentarea cu hidrogen, o alternativa viabila la electrificare!?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
615 replies to this topic

#37
trid_ovi

trid_ovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,108
  • Înscris: 10.10.2005

View PostFatCat33, on 24 septembrie 2021 - 11:12, said:


Pur si simplu am intrebat daca exista si altele in afara de ala cu metanul.


Se mai vorbea de H2S care ar fi din plin pe fundul Marii Negre. Doar ca problema este ca-i foarte otravitor si e mai greu ca aerul. Plus ca e greu de scos.

View PostHansolo, on 24 septembrie 2021 - 13:00, said:

Mersi de info.
1. Nu atat la partea de combustie mi se pare ciudat cat la partea de stocare/transport/siguranta unde cred ca hidrogenul e mai dezavantajos decat metanul. Dar se pare ca si aici nu mai sunt la curent https://www.scienced...360319913006800
2. Destul de curios, pe teava de gaz iese hidrogen care alimenteaza un fuel cell ce alimenteaza casa. Pentru tevi existente poate fi un avantaj cred. https://www.theguard...ro-home-heating

Hidrogen pur cred ca va fi putin probabil sa curga pe teava. E nevoie de presiuni foarte inalte pentru transport, aici nu vorbim de retelele de distributie locale, vorbim de retelele de gaze de transport pe distante lungi.
Cred ca solutia va fi gaz metal + hidrogen 10-20%. Asa ai avea CH4 + H2, deci mai multi atomi de hidrogen la unul de carbon.

#38
AztecWarrior

AztecWarrior

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 17.02.2020
In US sunt deja o gramada de statii de alimentare cu hidrogen - cei drept 99% in California si Washington.
Toyota Miria care este masina supercool vezi Toyota.us este la a doua generatie. Nu o cautati pe toyota.ro ca nu este

#39
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,457
  • Înscris: 17.09.2007

View Posttrid_ovi, on 24 septembrie 2021 - 14:05, said:

Hidrogen pur cred ca va fi putin probabil sa curga pe teava. E nevoie de presiuni foarte inalte pentru transport, aici nu vorbim de retelele de distributie locale, vorbim de retelele de gaze de transport pe distante lungi.
Cred ca solutia va fi gaz metal + hidrogen 10-20%. Asa ai avea CH4 + H2, deci mai multi atomi de hidrogen la unul de carbon.
Pai tocmai asta am gasit, ca unii promoveaza hidrogenul pur ca alternativa la gaz folosind infrastructura de distributie existenta (era un exemplu prin Uk prin care spuneau ca distributia fiind pe polietilena nu trebuie schimbata pentru tranzitia la hidrogen).
Altii sunt ceva mai precauti https://www.hydrogen...orage_FINAL.pdf
According to some evaluations on this topic, repurposing costs of typical transmission pipelines are expected to be between 0.2 and 0.6 Million € per kilometer
The updated European Hydrogen Backbone report found that the costs of hydrogen transport will probably be between 0.11 and 0.21 €/kgH2/1,000km based on the following expenditures to build a European hydrogen backbone including compressor stations:
» CAPEX: 43 to 81 billion € (building and repurposing)
» OPEX: 1.7 to 3.8 billion €/year


#40
gabrolio

gabrolio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,246
  • Înscris: 01.07.2007
https://www.business...rie-au-20271174

#41
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010

View PostHansolo, on 24 septembrie 2021 - 12:21, said:



Studiul ala a fost deja demontat de ceva timp https://www.transpor...t-job-debunked/
Studiul acela este de citit pina la sfirsit si abia atunci vedeti cind este si cind nu valabila ipoteza ca o electrica va polua pina la 200KKM mai mult decit un Diesel.


In un unele cazuri este adevarat, in altele nu, totul depinde unde se produce energia electrica, termocentrale sau hidrocentrale, atomocentrale, etc.

#42
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,145
  • Înscris: 30.08.2017
Tendinta este de a produce din ce in ce mai multa energie nepoluanta. Noi de exemplu avem peste 50% din energia produsa nepoluanta (hidro, eoliana, solara, nucleara)

https://www.transele...rgetic-national

#43
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View PostHansolo, on 24 septembrie 2021 - 16:39, said:


Atasez un link cu o reclama la centralele Baxi (acum Grupul BDR Thermea) care au modele ce pot merge fie cu amestec de gaz + hidrogen, fie cu hidrogen pur :  Hydrogen – zero carbon heating for the homes of the future from Baxi
Pe youtube mai gasesti videoclupuri legate de treaba asta si reclame legate de faptul ca exista deja sate pilot unde totul merge cu hidrogen produs local, sau etc, cum ar fi asta: Hydrogen Home Launch 15 July 2021, si multe altele.
Deci deja proiecte functionale exista, la mai multi producatori de centrale..

Daca asta va fi sau nu viitorul, greu de spus

Edited by florin71_skoda, 24 September 2021 - 18:52.


#44
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,222
  • Înscris: 13.06.2004
Mai eficient mi se pare să faci o termocentrală care să meargă parţial cu Hidrogen. Ai un câmp de panouri fotovoltaice şi când e lumină prin electroliză generezi Hidrogen. Noaptea sau la nevoie faci un amestec Hidrogen - Metan unde H e 20-25% şi mai reduci din consumul de Metan. Cică au conceput şi ferestre fotovoltaice, deci pe viitor s-ar putea reduce suprafaţa ocupată pentru a genera puterea X pentru că vei putea avea 2 straturi.

#45
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,289
  • Înscris: 07.02.2003

View Postr_murphy, on 24 septembrie 2021 - 09:16, said:

ar putea sa detalieze care sunt acele procese "mai eficiente"? din umilele mele cunostinte (mediocre dealtfel), in afara de electroliza, n'as prea mai sti ...
Nu trebuie sa-ti evidentiezi necunoscutele.
Electricitatea e cea mai ineficienta metoda de producere si este evitata in industrie. Reformarea din gaze e cea mai utilizata si eficienta varianta (piroliza), mai este eficienta reformarea cu plasma, oxidare partiala, gazeificarea care este o metoda universala de obtinere din orice sursa ce contine carbon. Si bineinteles metode compelet verzi precum separatia foto-catalitica.
Nu am mentionat metodele bio caci sunt inca in cercetare dar foarte promitatoare adica gen separatie prin enzime, stiut fiind ca legaturile de hidrogen sunt printre cele mai slabe si pot fi rupte de enzime fiind folosite in lumea organica in metaboilism si catabolism, in toate procesele vietii de ex.

Singurul lucru cu electricitatea este comoditatea, in rest este energofaga la max. Se preteaza pentru experimente scolare nu si pentru productie industriala.

View Posttrid_ovi, on 24 septembrie 2021 - 09:50, said:

Este cam aiurea sa consumi energie electrica sa faci electroliza si dupa aia sa folosesti hidrogenul in niste pile de combustie sa produci iar energie. Prea multe pierderi. Mai degraba folosesti direct curentul electric.
Corect.

Edited by andreic, 24 September 2021 - 21:41.


#46
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,457
  • Înscris: 17.09.2007

View PostIon_Bumbu, on 24 septembrie 2021 - 17:35, said:

Studiul acela este de citit pina la sfirsit si abia atunci vedeti cind este si cind nu valabila ipoteza ca o electrica va polua pina la 200KKM mai mult decit un Diesel.


In un unele cazuri este adevarat, in altele nu, totul depinde unde se produce energia electrica, termocentrale sau hidrocentrale, atomocentrale, etc.
Cand un studiu se bazeaza pe premise evident false doar ca sa demostreze ceva pentru cei care l-au cerut te opresti din citit.
Studiul ala seamana cu cel comandat de o companie de tigari care analizeaza cati din cei implicati in accidente au murit de cancer pulmonar si sunt fumatori si ajunge la concluzia ca fumatul nu e asa nociv, se moare si din alte cauze.
Doar daca se ia in calcul situatia actuala si spui ca se produc bateriile si masina in India/China si vor fi folosite doar acolo poti spune ca o masina electrica emite mai mult CO2 https://www.nature.c...er=www.cnbc.com

Ceea ce e oricum fals prin definitie, faptul ca ai productia de energie invechita nu inseamna ca masina propriu-zis emite ceva.

View Postflorin71_skoda, on 24 septembrie 2021 - 18:53, said:

Atasez un link cu o reclama la centralele Baxi (acum Grupul BDR Thermea) care au modele ce pot merge fie cu amestec de gaz + hidrogen, fie cu hidrogen pur :  Hydrogen – zero carbon heating for the homes of the future from Baxi
Pe youtube mai gasesti videoclupuri legate de treaba asta si reclame legate de faptul ca exista deja sate pilot unde totul merge cu hidrogen produs local, sau etc, cum ar fi asta: Hydrogen Home Launch 15 July 2021, si multe altele.
Deci deja proiecte functionale exista, la mai multi producatori de centrale..

Daca asta va fi sau nu viitorul, greu de spus
Stiu ca ai cunostinte despre centrale, eu nu la boiler vad problema ci la ceea ce Baxi mentiona ca ,,cu putine modificari poti utiliza reteaua curenta de distributie gaze naturale". Oare asa o fi? Din cate stiu la noi distributia include multe tevi de otel, alea nu se fisureaza la transportul de H2? Pe aici mentioneaza ceva relativ la conversia tevilor, n-am idee relativ la aplicabilitatea de la noi https://competence.r...ogen_Gallon.pdf
Sau aici https://h2tools.org/...onPipelines.pdf

#47
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Nu este fals nimic, aveti tot documentul cu repartitii de productie de energie, tot ce doriti acolo, nimic nu este trunchiat.
Daca doriti sa intelegeti problema in ansamblu este ok, daca nu, nu.

#48
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,059
  • Înscris: 30.04.2007

View Posttrid_ovi, on 24 septembrie 2021 - 14:05, said:

Se mai vorbea de H2S care ar fi din plin pe fundul Marii Negre. Doar ca problema este ca-i foarte otravitor si e mai greu ca aerul. Plus ca e greu de scos.

hidrogenul sulfurat este foarte la indemana industriei, este la suprafatza, doar ca trebuie captat .. de la gropile de gunoi Posted Image


View Postandreic, on 24 septembrie 2021 - 20:49, said:

Nu trebuie sa-ti evidentiezi necunoscutele.
Electricitatea e cea mai ineficienta metoda de producere si este evitata in industrie. Reformarea din gaze e cea mai utilizata si eficienta varianta (piroliza), mai este eficienta reformarea cu plasma, oxidare partiala, gazeificarea care este o metoda universala de obtinere din orice sursa ce contine carbon. Si bineinteles metode compelet verzi precum separatia foto-catalitica.

citeste citeva posturi mai sus Posted Image sau citeva dupa postarea mea, demonta cineva toate aceste versiuni si ma bucur ca a facut-o cineva in masura sa o faca, nu un antenist spalat pe creier Posted Image

Edited by r_murphy, 25 September 2021 - 10:18.


#49
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

View PostHansolo, on 25 septembrie 2021 - 09:29, said:


Fiind vorba de niste reclame, este clar ca nu expun si partile negative :D

Din cite am inteles eu, producatori de centrale vor incerca in prima faza sa mearga pe varianta cu maxim 20% hidrogen bagat in gaz mentan, ca sa fie mai usor de implementat. Acum cit de usor este sa implementezi o astfel de solutie, habar nu am. Cert este ca asa cum UE a impus sa se fabrice doar centrale cu condansere, nu ar fi ceva iesit din comun daca ar impune si treaba asta cu hidrogenul si in cazul asta cei care au deja implementata solutia asta vor avea de cistigat. Pina la urma eu cred ca sint tot soiuri de jocuri de culise, ca sa scape UE de dependenta de gaz rusesc si totodata sa se creeze noi locuri de munca.

#50
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,289
  • Înscris: 07.02.2003

View Postr_murphy, on 25 septembrie 2021 - 10:17, said:

demonta cineva toate aceste versiuni si ma bucur ca a facut-o cineva in masura sa o faca, nu un antenist spalat pe creier Posted Image
Poate incerca dar asa functioneaza indistria hidrogenului in prezent... cam greu sa demontezi ceva in mers Posted Image Poate demonta pe cele experimentale... pana la realizare industriala mai e. Ca nu e asa ecologic sa mergi pe fosili e adevarat, dar metodele green nu au capacitati serioase deoamdata, merg numai pentru consumatori mici.

Edited by andreic, 25 September 2021 - 12:42.


#51
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010

View Postflorin71_skoda, on 24 septembrie 2021 - 18:53, said:


Daca asta va fi sau nu viitorul, greu de spus

In bazinul Ruhr de prin anii 40 aveau retea casnica pe H2 si functioneaza inca, cel putin asta era prin anii 90 cind am povestit cu un amic despre aspectul acesta.
Culmea este ca desi oamenii sint ingroziti cind aud de Hidrogen, probabil unii il asimileaza cu bomba, este mult mai sigur decit gazul metan, molecula este mai mica si fiind usor nu se acumuleaza in caz de scapari din retea.

#52
trid_ovi

trid_ovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,108
  • Înscris: 10.10.2005

View PostIon_Bumbu, on 25 septembrie 2021 - 15:54, said:

Culmea este ca desi oamenii sint ingroziti cind aud de Hidrogen, probabil unii il asimileaza cu bomba, este mult mai sigur decit gazul metan, molecula este mai mica si fiind usor nu se acumuleaza in caz de scapari din retea.
Din contra H2 e mai nasol ca CH4 . Uite aici o analiza https://www.osti.gov...ets/purl/918566 tabelul 2. Intradevar fiind mai usor decat aerul tinde sa se ridice. Problema este ca se cumuleaza la tavan.

#53
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Mai usor se acumuleaza metanul jos decit H2 sus.

#54
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,179
  • Înscris: 13.07.2005

View PostKiloW, on 24 septembrie 2021 - 09:34, said:

Paradoxul situației e ca hidrogenul e cel mai răspândit element din univers Posted Image

Asta-i ”clenciul” !
Da, deocamdata, e o problema de tehnologii si costuri, dar dpmdv mai usor se vor rezolva astea decat sa rezolvi pe scara larnu nu doar productia de energie electrica sau refacerea/extinderea retelelor de distributie a energiei electrice. Marea problema consta in productia de acumulatori pentru autovehiculele electrice.
Ultima data cand am verificat, Litiul si Nichelul era trecute in categoria ”metale rare” ! Si asta n-ai cum sa o schimbi.

Din acest considerent, eu am tot spus (putin si pe aici, dar mai mult in discutii private) ca masinile electrice cu acumulatori reprezinta doar o etapa de tranzitie, fiind solutia cea mai simpla dpdv constructiv la acest moment; solutie ce poate da un semnal din partea marilor producatori auto ca ”ne preocupa mediul” si potoleste cruciadele eco-tlibanilor.
La acest nivel de raspandire al masinilor electrice, este ok sa produci acumulatori pentru cateva sute de mii de masini pe an. Dar in cativa ani, nu vei mai avea din ce sa produci acesti acumulatori si/sau vor fi la niste preturi prohibilitive, exact din putina disponibilitate a materiilor prime.
Pe de alta parte, sa nu uitam si aspectele practice si de logistica.
Pentru o statie de alimentare a masinilor cu hidrogen, nu ai nevoie sa tragi teava de alimentare in camp si actualele statii de distributie carburanti pot fi relativ usor convertite in statii de alimentare cu hidrogen.
Un alt aspect, pentru drumuri lungi si/sau expeditii in zone greu accesibile, este infinit mai simplu sa transporti cateva celule de hidrogen pe post de canistre de combustibil decat sa cari cu tine baterii de schimb.
Deocamdată, exista problema costurilor de productie - dar, cum ”functia creeaza organul” - cand va fi cere pentru asa ceva se vor dezvolta si tehnologiile necesare pentru a acoperi cererea la costuri rezonabile. Pana la umrma, este vorba despre niste procese industriale ce trebuie doar puse la punct. Apoi mai ai de rezolvat doar partea de transport si distributie - dar astea sunt mult mai simplu de rezolvat decat in cazul transportului si distributiei energiei electrice.

Ca atare, dpmdv, fie si doar prin prisma disponibilitatii materiei prime, autovihiculele pe hidrogen mi se par a fi o solutie viabila pe termen lung.
Masinile pur electrice sunt doar un experiment de etapa. Asta daca nu cumva se vor dezvolta alte sisteme de stocare a energiei electrice bazate pe materiale usor de obtinut si disponibile din abundenta. Pe langa celelalte probleme deja cunscute - durata de incarcare, autonomia, retele de distributie si facilitatile de productie a energiei electrice.

2 bani ai mei !

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate