Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Ce se va intampla cu pretul kwh cand va creste puternic consumul datorita masinilor electrice?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#73
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View Postedy_wheazel, on 05 august 2021 - 20:20, said:


Pentru ca nu-i acelasi lucru.


ba da...este!


Bateria de capacitate X  (oricat o fi X...), tinea 3-4 zile pe vremea lui Nokia 3310, in folosire intensa.
Azi ...ai noroc daca apuci finalul zilei de lucru fara o baterie externa sau o reincarcare!

Qvod Erat Demonstrandum!

Daca bateriile tineau pasul, tineau si smarth-phone=-urile 3-4 zile fara reincarcare!

idem la masini!
O baterie pe stil vechi, tine de te plictisesti ... una pe stil nou, trebuie sa o bibilesti, sa fii delicat etc!

Nu ai voie pe frig, sa o forjezi etc etc etc

Si te rog, nu imi baga prostia cu "e ecologica" !

Nu e NIMIC ecologic la o baterie moderna! E practic, de nereciclat....fiindca tehnologia prelucrarii materialelor nu permite aproape deloc reciclarea lor!

lasa vrajeala cu green deal si alte asemenea prostii

vezi linkul de mai sus cu Zona IT

#74
Eekstein

Eekstein

    White Supremacist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,056
  • Înscris: 28.10.2016
Ecologia consta in faptul ca nu se mai emit gazele in zonele populate de om.

#75
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Aia nu e ecologie, e furatul cãciulii.

#76
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View PostEekstein, on 05 august 2021 - 20:50, said:

Soutia ar fi parcarile cu panouri fotovoltaice si masini cu panou gata instalat

Exista masina cu panou gata instalat ? Posted Image


Pot sa faca ei si 100000 de panouri...problema e cum tii incarcatura electrica in masina, aka BATERIA In SINE!

E inutil sa ai multe panouri, statii de incarcat s.a.m.d, daca bateria in sine - elementul pivotal - este atat de slaba si inapoiata!
si este!

Sincer, imi pare rau ...mi se pare o idee buna, dar nu la stadiul asta asa de involuat al bateriilor

View PostEekstein, on 05 august 2021 - 20:53, said:

Ecologia consta in faptul ca nu se mai emit gazele in zonele populate de om.


Aha...deci daca mutam poluarea cativa km mai incolo..e ok ?
Chiar daca pretul mutarii (nimic nu e gratis!), inseamna cu mult mai multa poluare...!

Ok, got it ...

Sunt eu mai prost de felul meu, ma prind mai greu

#77
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,019
  • Înscris: 31.07.2007

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 20:52, said:


ba da...este!

Nu stiu de unde rampage-u' asta. In primu' rand tehnologia electronica a evoluat enorm, una din directii fiind reducerea consumului. Evolutia electronicii nu este paralela cu cea a acumulatorilor, sub absolut nici o forma. In cazu' acumulatorilor litiul este cel mai electropozitiv metal, si extragerea lui nu-i o chestie usoara, adica esti limitat fizic in cazu' lor.

#78
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View Postedy_wheazel, on 05 august 2021 - 21:36, said:


Nu stiu de unde rampage-u' asta. In primu' rand tehnologia electronica a evoluat enorm, una din directii fiind reducerea consumului. Evolutia electronicii nu este paralela cu cea a acumulatorilor, sub absolut nici o forma. In cazu' acumulatorilor litiul este cel mai electropozitiv metal, si extragerea lui nu-i o chestie usoara, adica esti limitat fizic in cazu' lor.


Nu e nici un rampage...ci doar nu inghit bull$hitul neo-comunist al venerarii prostiilor.

Electronica e buna si minunata...pana ramai fara energie!
Pe urma, "jucariile" astea nu fac doi lei!

Aici e baiul!

Referitor la consum - da, a scazut in unele cazuri, dar in altele, a crescut enorm.
O masina full electrica consuma ENORM de mult curent vs una normala.

Din cauza crizei de semiconductori, multi fabricanti de masini au ajuns...sa puna din nou indicatoare analoage in loc de digitale :))  Posted Image

LINK - Fabricantii auto afectati de lipsa de semiconductori

#79
Eekstein

Eekstein

    White Supremacist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,056
  • Înscris: 28.10.2016

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 21:29, said:


Pot sa faca ei si 100000 de panouri...problema e cum tii incarcatura electrica in masina, aka BATERIA In SINE!

Aha...deci daca mutam poluarea cativa km mai incolo..e ok ?
Chiar daca pretul mutarii (nimic nu e gratis!), inseamna cu mult mai multa poluare...!

Ok, got it ...

Sunt eu mai prost de felul meu, ma prind mai greu

Nu is expert dar sper ca 1 zi de soare se transforma in 30 km de mers cu bateria.
. Pt distante mai mari mergi cu benzina odata pe luna gen.

Da ! E foarte important. Daca mergi pe afara dimineata sau seara si trece o masina pe langa tine o sa realizezi ca pute. Daca tu stai mereu pe langa masini sau niciodata e normal sa nu simti.

Nu inseamna mai multa poluare. Cum inseamna mai multa poluare ?

Edited by Eekstein, 05 August 2021 - 22:04.


#80
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015
Sincer, tipu le zice!

LINK EMISIUNE

View PostEekstein, on 05 august 2021 - 22:03, said:

Nu is expert dar sper ca 1 zi de soare se transforma in 30 km de mers cu bateria.
. Pt distante mai mari mergi cu benzina odata pe luna gen.

Da ! E foarte important. Daca mergi pe afara dimineata sau seara si trece o masina pe langa tine o sa realizezi ca pute. Daca tu stai mereu pe langa masini sau niciodata e normal sa nu simti.

Nu inseamna mai multa poluare. Cum inseamna mai multa poluare ?


Pesemne, nu ai inteles ideea din spatele fazei cu masini electrice!

Ideea era NU sa mute poluarea mai incolo...ci sa o elimine de tot!
Or fara baterii extrem de evoluate, asa ceva e imposibil!

Cu glumele care le numim baterii azi...nici gand!

Sunt scumpe in draci, autonomie foarte scazuta si daca te uiti urat la ele....mor de atata emotie Posted Image)

Sunt jucarii pt hipseri cu prea multi bani

Vezi emisiunea asta - are 100% dreptate!

Nici o masina electrica azi nu are autonomie 500 km!  Au doar pe hartie, cu 1000 de mentiune in subsol!

LINk EMISIUNE

Edited by pinguinul666, 05 August 2021 - 22:10.


#81
Eekstein

Eekstein

    White Supremacist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,056
  • Înscris: 28.10.2016

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 22:06, said:

Sincer, tipu le zice!

LINK EMISIUNE

Am vazut aia. Omu credea ca poate merge cu electrica ca si cu benzinara
.... e paralel cu astea.

Cu electrica mergi la auchan si dai niste sprinturi sa bagi in scaun gagica 5 km si cam atat. (SI ASTA E SUFICIENT PT MAJORITATEA DIN ORASE CE NU IS VINITURI SI NU FAC NAVETA)

Edited by Eekstein, 05 August 2021 - 22:12.


#82
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 21:29, said:




Pot sa faca ei si 100000 de panouri...problema e cum tii incarcatura electrica in masina, aka BATERIA In SINE!

E inutil sa ai multe panouri, statii de incarcat s.a.m.d, daca bateria in sine - elementul pivotal - este atat de slaba si inapoiata!
si este!

Sincer, imi pare rau ...mi se pare o idee buna, dar nu la stadiul asta asa de involuat al bateriilor
I



Aha...deci daca mutam poluarea cativa km mai incolo..e ok ?
Chiar daca pretul mutarii (nimic nu e gratis!), inseamna cu mult mai multa poluare...!

Ok, got it ...

Sunt eu mai prost de felul meu, ma prind mai greu

Ti-am explicat mai sus ca bati campii si habar nu ai despre ce vorbesti.

Am explicat si ca deja sunt automobile electrice cu autonomie mai mare decat cele cu motor pe combustie, deci lasa aiureala cu decalajul ca e exact invers.

E aberant ce spui sa tina blana cat vrei, pt. ca cele cu motor pe combustie isi golesc rezervoarele chiar mai repede daca le calci blana, consumul instantaneau este ridicol de mare si la motoare ICE de 80 - 160 CP, dar la unele de +/- 500+ CP la care le golesti rezervorul - unul foarte mare de 70L, in +/- juma' de ora. Cat de departe crezi ca ajungi in juma' de ora   cu viteza legala sau chiar usor peste ? Si asta cu cele mai economice motoare pt. puterea lor, Porsche si Jaguar cu motoare dezvoltate special de Ford.

Iar cele pe combustie de +/- 100 CP, chiar daca au consum mediu combinat de 7L/ 100 Km, au rezervorul mai mic..., si oricum le calci degeaba blana - vor avea si ele consum instantaneu ridicol de mare am vazut si 129 L consum instantaneu la Citroen si la Opel, insa performanta de putere o sa ramana ridicol de mica fata de ce poate una electrica performanta.

Apoi subiectul era automobile nu smartphoneuri.
Smartphoneul nu e telefon ci un computer cu telefon.
Nu-ti lua smartphone daca nu-ti comvine.
Sau ia unul cu performante moderate, decente dar nu de top, si cu acumulator de cspacitate mare. Ia un Sonim de ex.
Nu compara un telefon simplu cu chip DSP dedicat, fara OS propriuzis, cu un smartphone cu 8 core la 3 Ghz plus GPU cu performanta de 4 TFlops care e mai performant decat placile grafice din clasa entuziast extrem de acum cativa ani, plus 8 GB RAM rapid si 128-256 GB Flash rapid, plus WiFi, plus GPS, plus ecran de zeci daca nu chiar sute de ori mai mare in suprafata, si cu 1440p, si la 120 Hz, etc...
Si numai din suprafata ecranului e o diferenta catastrofala de consum, plus toate celelalte. Si oamenii isi iau totusi chiar daca acumulatorii au capacitate doar de 4 X mai mare. Poate apar baterii quantum sau ZPMuri, insa altfel de la cele chimice nu poti astepta minuni. Poate sa creasca de 3X capacitatea cu Aluminiu-ion, sau fier-aer, sau dual carbon cu ioni de litiu sau potasiu, dar nu de sute si mii de ori.

Legat de poluare, intre a-ti da NOXe in nas, eventul multe fara catalizator pt. ca e dus cel SH, sau se fura ca e scump, sau se scoate ca sa usureze emisia, etc., si a polua departe de zona urbana, eventual si cu filtre bune, e o diferenta nu mare cu infinita.
Sa sustii altceva, e echivalent cu a spune ca daca da cineva cu ranga in balta e tot una daca-ti da cu ea in cap pana te face terci.

Edited by loock, 05 August 2021 - 22:31.


#83
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015

View PostEekstein, on 05 august 2021 - 22:09, said:

Am vazut aia. Omu credea ca poate merge cu electrica ca si cu benzinara
.... e paralel cu astea.

Cu electrica mergi la auchan si dai niste sprinturi sa bagi in scaun gagica 5 km si cam atat. (SI ASTA E SUFICIENT PT MAJORITATEA DIN ORASE CE NU IS VINITURI SI NU FAC NAVETA)


Si daca nu pot merge cu electrica asa cum merg cu masina pe benzina...de ce dracu sa dau o avere pe ea ?!?!
Ca ce faza?

De ce dracu ii mai spune "masina" ?!?!

Va dati singuri la gioale si pe urma va mirati de ce nu sunteti luati in serios!

#84
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015
@loock

Nu, nu exista masini electrice cu autonomie mai mare ca echivalentul lor pe combustie!
Au o lista cu *(asteriskuri) mai lunga decat distanta Bucuresti - Satu Mare!

Poate tu nu citesti niciodata disclaimerele...da altii da

#85
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Lucrurile evolueaza fantastic de repede.

Tesla are deja peste 25000+ de superchargere, si instaleza mereu altele si altele, si acum le si upgradeaza la 300 KW dupa ce destul de recent erau upgradate la 250 KW - care era un alt upgrade facut de la un alt recent 130 KW, si el upgradat de la 120 KW.

Si acum Tesla intentioneaza sa si deschida sistemul pt. alte marci de automobile, cu o aplicatie dedicata.
Plus ca sunt o gramada de alte firme care instaleaza superchargere, si vor fi si dle upgradate. Si ABB si multi altii.
Porsche are unele si mai puternice la 800W, sunt inca la inceput dar vor tot apare sltele noi.

Desigur e cale lunga pana la incarcare in 3 minute.
Teoretic e posibil si mai repede  daca suporta chimia acumulatorilor.
Am propus pana la 8KV @ 1125A, adica 9 MW, cand vor permite acumulatorii.
Asta inseamna 80 KWh in 28 sec si 160 KWh in 56 sec ( 80% din 200 KWh), dar mai e pana acolo. Se poate daca nu pleaca Musk de pe Terra intre timp, sau daca nu se da liber la ZPMuri inainte...


#86
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006

View Postpinguinul666, on 05 august 2021 - 23:03, said:

@loock

Nu, nu exista masini electrice cu autonomie mai mare ca echivalentul lor pe combustie!
Au o lista cu *(asteriskuri) mai lunga decat distanta Bucuresti - Satu Mare!

Poate tu nu citesti niciodata disclaimerele...da altii da

Acele *-uri se subanteleg si la cele pe combustie.
E chiar mai rau ca nu le mentioneaza.
Ai idee ce consum instantaneu are un motor pe combustie daca o cslci blana cum zici???
Golesti rezervorul in +/- juma' de ora daca chiar ti blana, si nu ajungi prea departe cu viteza legala sau chiar si cum e uzual peste cu 130-160 km/h.

Franarea aerodinamica creste exponential in relatie cu patratul vitezei, e aceeasi fizica pt. toate, insa Tesla are la noile modele - de foarte departe cel mai bun coeficient aerodinanic pt. o masina de serie, chiar fantastic de bun, suficient cat sa reduca la jumatate franarea aerodinamica chiar fata de multe masini hipersport.

Cele pe combustie au randament practic in oras de 10-30X mai mic decat una electrica, pt ca plaja de turatie utila e ridicol de mica - doar 1,1X, de 3000-4000 RPM si varfuri de 5500+ la acceleratii, iar motorul separat are randament de 3-4 X mai mic si el, deci in practica cumulat randamentul util e de 10-30X mai mic decat la electrica.
Cea electrica are cuplu mare de la cea mai mica turatie, deci plaja utila poate fi zi de 6000X, si 20K X, si nu are nevoie de jumatate din puterea maxima ca cele ICE doar ca sa mearga prin oras.
Cele ICE in oras consuma mai mult ca sa polueze cu NOXe cancerigene, oxizi de azot, particule, compusi sulfurosi, ozon in biosfera, si toate adunate gramada cu efect cumular si mai nenorocit.

Edited by loock, 05 August 2021 - 23:28.


#87
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,710
  • Înscris: 06.10.2015
Nici pe departe!

O banala masina de pana in 15 mii Euro, indiferent daca pe diesel sau benzina, are o autonomie suficienta sa faci de 2 ori drumu. Bucuresti - Mare, indiferent daca traficul e full sau nu.
Aici ma refer la Dacia Sandeo.
Stiu, fiindca am facut asta acu 2 ani.

Nu exista masina electrica - cel putin nu in raza de pret - care sa se compare cu aceasta performanta!
Inclusiv Tesla de 60 k Euro!

Problema e ca Tesla aia este dintr-o clasa de masini cu mult superioara banalei Sandero!
Aici e baiul !

Asa ca lasa gargara!

Pana una alta, tu vino cu o baterie care sa indeplineasca criteriile enumerate de mine pe pagina 3.

Pana atunci...byyyeeee

#88
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Te contrazici singur.

Ai scris inainte ca vrei sa tina tot drumul blana, si apoi zici ca faci dus-intors cu Dacia Bucuresti-Mare.

Daca ti doar blana benzinara, nu-ti ajunge benzina nici pt. dus.
Iar daca ar fi si o masina puternica, cu atat mai putin.

#89
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Sunt 227 Km Bucuresti-Constanta.

Viteza medie estimata uzual e de 97km/h  - deci nu e departe nici de 90Kmh cum sunt calculate unele autonomii.
Din 600 km ( de ex Mercedes EQS) ai de unde sa mai scazi daca mergi ceva mai repede.
Si cu EQC care are autonomie 414 km, te descurci.

Sigur ca mertanele sunt mai scumpe decat Dacia, dar si confortul e altul.
In timp o sa apara si mai ieftine din clase inferioare.

Un pack Tesla de ~ 100 KWh e ~ 17000 USD, deci doar o particica din pretul masinii, si odata cu trecerea la 4080 tabless si pack cu rol structural, pretul acumulatorului urmeaza sa scada sub jumatate.
Nici motorul nu e foarte scump, dar se aduna ceva daca are 2 sau 3.
Driverul electronic de mare putere ar fi de asteptat sa coste foarte mult, dar e integrat in motor si facut in mare serie cu multe zeci de IGBTuri mici in paralel. Costa insa caroseria cu nivel ridicat de siguranta, costa multitudinea de airbaguri, suspensia pneumatica, servodirectia, sistemele de racire, filtrele de nivel biohazard, multitudinea de dotari incluse standatd care la unele marci nu sunt disponibile nici macar optionale - scaune cu servoreglare, etc., etc.

Edited by loock, 06 August 2021 - 00:27.


#90
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Prin servodirectie ma refer la faptul ca e cvasiautonoma asistata de computerul de bord cu sistem autonom complet care are camere dedicate, senzori, software si harware dedicat, etc.

De ceva vreme se zvoneste ca urmeaza sa apar o Tesla compacta pe la 20-25 K euro.
Desigur apar si de la alte branduri.
Deocamdata cele cu autonomie mai decenta sar in general de 40 K, dar lucrurile evolueaza repede in domeniu.

Edited by loock, 06 August 2021 - 00:35.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate