Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

Ce se va intampla cu pretul kwh cand va creste puternic consumul datorita masinilor electrice?

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#37
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,614
  • Înscris: 06.03.2005
Se pierde din vedere esentialul, masinile electrice nu vor inlocui masinile cu combustie (care vor fi interzise) decat in mica masura iar asta inseamna ca vor exista mult mai putine masini in circulatie sau altfel spus nu oricine va avea acces la un automobil.
Nici nu se pot produce fizic atatea masini electrice incat sa se inlocuiasca interzisele.Productia lenta va tempera evolutia cererii de energie electrica.

#38
sicriu

sicriu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 31.03.2021

 loock, on 04 august 2021 - 21:06, said:



Ai estimat o aberatie.

O medie zilnica e sub 20 km/zi.

Consumul mediu e intre sub 200 si peste 400 Wh/km, sa zicem 280.
20 x 280 = 5,6 KW medie zilnica.
Se mai mareste de la AC, dar e greu de estimat o medie, e subiectiv.

Tine cont ca multi nici nu folosesc masina prea mult in timpul saptamanii, si la ce aglomeratie e in trafic vor fi tot mai multi care vor prefera metroul, mersul cu alte mijloace sau pe jos, si lucrul de acasa sau de aiurea.

Sursele de energie se inmultesc.
Cele solare urmeaza sa devina dominante.
Terra primeste de la Soare in jur de 173 PW.

Consumul ala de 5,6 KWh ar fi valabil intr-o situatie ideala unde automobilul s-ar deplasa cu viteza aprox constanta, netinandu-se cont de opriri, accelerari,  franari bruste unde energia se pierde prin frecare si nu se poate recupera. Sunt mai multe pierderi care trebuie luate in seama, la fel ca la o masina cu motor termic. De aceea mi se pare mai relevant ca energia consumata sa fie exprimata in procent fata de puterea maxima a motorului.
Ca sa nu mai zic ca 20 km pe zi inseamna a te deplasezi de la piata unirii pana la aparatorii patriei si retur. Sunt oameni care fac naveta 120 km in fiecare zi.

#39
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 sicriu, on 04 august 2021 - 21:42, said:

Consumul ala de 5,6 KWh ar fi valabil intr-o situatie ideala unde automobilul s-ar deplasa cu viteza aprox constanta, netinandu-se cont de opriri, accelerari, franari bruste unde energia se pierde prin frecare si nu se poate recupera.
Tu vorbești numai prostii.
Dacă tot nu ai habar, de ce nu te informerzi?
E gratis, Google te ajută pe gratis!

 FC72, on 04 august 2021 - 21:40, said:

Se pierde din vedere esentialul, masinile electrice nu vor inlocui masinile cu combustie (care vor fi interzise) decat in mica masura iar asta inseamna ca vor exista mult mai putine masini in circulatie sau altfel spus nu oricine va avea acces la un automobil.
Nici nu se pot produce fizic atatea masini electrice incat sa se inlocuiasca interzisele.Productia lenta va tempera evolutia cererii de energie electrica.
Uuuu.... deci mașinile vor fi accesibile doar pentru cei cu adevărat bogați, ca tine, nu pentru toată populația, ca acum?
Iar producătorii auto vor scoate 2-3 bucăți pe an, că doar ei sunt în cârdășie cu cei cu creierul plat.
Scopul lor e falimentul, asta e clar.
Niște masochiști.

#40
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

 FC72, on 04 august 2021 - 21:40, said:

Se pierde din vedere esentialul, masinile electrice nu vor inlocui masinile cu combustie (care vor fi interzise) decat in mica masura iar asta inseamna ca vor exista mult mai putine masini in circulatie sau altfel spus nu oricine va avea acces la un automobil.
Nici nu se pot produce fizic atatea masini electrice incat sa se inlocuiasca interzisele.Productia lenta va tempera evolutia cererii de energie electrica.

Și tu crezi cã oamenii vor fi de acord cu asta ?
Știi cât de repede va dispãrea UE dacã se va ajunge la scenariul ãsta ?
Europa, care nici nu e vreun mare poluator mondial face sacrificii iar pe marii poluatori ii doare la basca. Sã ne mai scuteasca.

#41
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Europa nu e un mare poluator, dar e un mare consumator.
Si ghici ce se va intampla cand va consuma tot mai putine materiale si marfuri care polueaza ?
Va scadea poluarea si in alte parti, fiindca nu vor mai exporta aici.
Exemplu: adio automobile termice asiatice in Europa.

#42
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
E pe dracu.
Ai 3 miliarde de indieni și chinezi și tocmai ãia 500 de milioane de europeni sunt marii consumatori.

#43
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021
pare ca va fi mainstream masina electrica: https://www.go4it.ro...trice-19177215/

#44
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006

 sicriu, on 04 august 2021 - 21:42, said:



Consumul ala de 5,6 KWh ar fi valabil intr-o situatie ideala unde automobilul s-ar deplasa cu viteza aprox constanta, netinandu-se cont de opriri, accelerari,  franari bruste unde energia se pierde prin frecare si nu se poate recupera. Sunt mai multe pierderi care trebuie luate in seama, la fel ca la o masina cu motor termic. De aceea mi se pare mai relevant ca energia consumata sa fie exprimata in procent fata de puterea maxima a motorului.
Ca sa nu mai zic ca 20 km pe zi inseamna a te deplasezi de la piata unirii pana la aparatorii patriei si retur. Sunt oameni care fac naveta 120 km in fiecare zi.

1. Partea cu procentul - foarte mare chiar - din puterea maxima a motorului e valabila la motoarele pe combustie care au plaja de turatie utila extrem de mica, in jur de 1,3X, practic cele contemporane si la benzinare si la diesel intre 3000 si 4000 RPM uzual, cu exceptia unor acceleratii si viteza maxima.
Automobilele electrice au cuplu mare de la cea mai mica turatie si pana la maxim, deci au plaja utila si de 6000X, si de 20000 X, plus randament motor triplu, din aceste motive combinate randamentul practic au unui automobil electric la viteze de oras poate sa fie si de 10 -  30+ X mai mare.
Daca pe de o parte ai un Jaguar sau un Porsche cu motoare ICE de 500 CP, care sunt de 30 de ani cele mai economice pt. puterea lor - deci cazul cel mai fericit, si pe de alta parte ai o electrica de putere similara, diferenta de randament la mersul prin oras poate sa fie si de peste 30X.

2. Asa cum sunt unii care merg 14 ore pe zi pe autostrada, tot asa sunt unii care tin masina degeaba.
Sunt oameni care fac naveta din provincie, dar sunt si oameni - poate mai multi - care nu fac naveta.

3. Terra primeste ~ 173 PW energie solara, asa ca stai linistit.
Din ea se capteaza si hidro, si eoliana, si direct solara - atat fotovoltaica cat si cu generator termoelectric.

Edited by loock, 04 August 2021 - 22:37.


#45
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,571
  • Înscris: 10.05.2008
Refaceti calculele.

1.Detinatorii de masini electrice in general locuiesc la casa se alimenteaza din panourile lor fotovoltaice.

2.Tehnologia bateriilor va evolua, stiti sigur ce autonomie va avea un automobil electric in 10 ani?

3.Pretul panourilor si bateriilor vor scade priviti trendul ulimilor 10 ani, unde locuiesc toate blocurile noi din zona au pe acoperis panouri fotovoltaice

#46
Fluk3

Fluk3

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,630
  • Înscris: 22.03.2019
Pana cand bateriile, partea de stocare a energiei electrice, nu vor evolua considerabil si aici ma refer la baterii care sa stocheze pentru reteaua generalacat si baterii pt

autovehicule, nu cred ca putem vorbi de o dezvoltare radicala a transportului electric. Sa nu uitam ca toate marfurile care se transporta maritim, terestru, cale ferata se fac cu

ajutorul motoarelor mari diesel care sunt eficiente in sarcina si care au autonomie de sute de km. Probabil ca Tesla o sa se gandeasca si cum sa inlocuiasca un motor de 110000 cai

putere de pe un cargo ship transatralntic...

Nu mi-as face griji de scumpirea sau ieftinirea kw din cauza masinilor electrice ci mai degraba din alte cauze politice, legi si reglementari date inainte de vreme samd...

Edited by Fluk3, 04 August 2021 - 22:54.


#47
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
Pana la masina electrica, problema e AC-ul si caldura.
Propun sa interzicem AC si sa folosim evantaiele.

https://www.hotnews....ut-peste-50.htm

#48
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Problema nu e pretul kw si cantitatea de curent disponibila (singura solutie viabila sunt centralele nucleare, si in vreo 5-10 ani vor intelege si ecologistii ca e singura solutie nepoluanta viabila ).
Centralele alea se pot construi relativ rapid. Problema masinilor electrice este ca vor incarca toate in acelasi timp . De pe la 6 seara pana dimineata. Asta inseamna ca tot ce e retea electrica mai veche de 10 ani trebuie refacuta pentru ca nu are capacitatea necesara.

Si nu masinile electrice sunt cea mai mare amenintare. Olanda a decis acum vreo 2 ani ca nu mai vrea aragaze si incalzire pe gaz. Vor totul electric pana in 2035 . Cost estimat 1 trilion, cost pe casa in jur de 50.000 euro.( platit de proprietar evident ). Au "convertit" pana acum vreo 50-100 case din vreo 3-4 milioane. De ce ? Ca nu tine reteaua 6-7 kw pe aragaz si 20kw pe boiler electric + mai stiu eu ce pompe de caldura.

#49
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,571
  • Înscris: 10.05.2008

 N62B44, on 04 august 2021 - 23:37, said:

singura solutie viabila sunt centralele nucleare, si in vreo 5-10 ani vor intelege si ecologistii ca e singura solutie nepoluanta viabila.

:)  solutie nepoluanta ?

#50
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
@N62B44 - in UE devine un fel de standard neoficial 11 kW trifazat, adica siguranta de minim 16A tetrapolara.

E decent, problema este ca Romania e inapoiata rau si bransamentele costa enorm.

Un bransament de 25A trifazat e decent si nu ar trebui sa fie o exceptie.

Apropo de inapoiere si lipsa de viziune, in Romania fiecare e cu patratelul sau, de aceea solutii precum load balancing sunt greu de implementat si costisitoare.
Sa faci un bransament comun, pe terenul public, cu contorizare separata in fct de un card RFID?

Pai explodeaza primaria, cadastrul, urbanismul, enel si inca cateva organisme inutile de stat.

Pe un bransament de 22 kW poti sa pui de ex X statii EVSE, care in fct de nr de masini conectate si cu cat incarca, poate varia puterea de incarcare/masina.

#51
pinguinul666

pinguinul666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,689
  • Înscris: 06.10.2015
Masinile electrice sunt o teapa...o prostie.

Tehnologia bateriilor este cu muuult in urma necesarului de consum.
Pe o scala de la 1 la 10 ....smartphonruile si PCurile ar fi pe la 9.5-10...iar bateriile, pe la max 4...atat de involuate au ramas!

In ciuda a ce credeti, bateria electrica este aproape neschimbata de vreo 2 decenii.
Si foarte ineficienta...si aproape deloc reciclabila.

Cand or aparea baterii reale, o evolutie reala...atunci mai discutam.

#52
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 Adm, on 05 august 2021 - 00:21, said:

@N62B44 - in UE devine un fel de standard neoficial 11 kW trifazat, adica siguranta de minim 16A tetrapolara.

11kw =3 oale pe plita electrica si masina de spalat in acelasi timp.  Daca "doamna" da drumu la feon in acelasi timp sar sigurantele.
Asta fara sa vorbim de extravagante : aer conditionat vara, vreun jacuzzi de 5kw, sau incarcat masini electrice.
Sunt curios si mi-e lene sa fac calcul la o centrala de 30kw electrica in loc de gaz iarna, cat ar fi de eficienta si oricat de bune pompe de caldura ai avea.
P.S. Am masina electrica de 3.5 ani ( 40.000 km facuti pana acum). N-am incarcat in viata mea de la priza normala. E cablul virgin Posted Image .In 3-5 ani vor ajunge acumulatorii masinilor electrice la 100+ kw. Sunt fast-chargere deja de 350kw . Cine dracu sta sa incarce la 3.6  sau 7kw acasa.
Fast-chargerele nu costa prea mult, in schimb sa dezgropi toate strazile sa schimbi cablurile da. Si pe la ora 18 cand vine lumea de la munca si baga electrica la incarcat plus restul de activitati casnice, sunt curios cum o sa reziste reteaua.

#53
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003
Deja exagerezi ca sa ajungi in extrema cealalta.
Asa iti trebuie un mini-reactor.
Ai auzit de coeficient de simultaneitate?
Fast chargerul nu e pt acasa si e gandit pt tranzit, dar incetisor omul se educa, de voie buna sau nu.
Fast chargerul e ieftin, adica unul decent e pe la 50000 eur pt 50kw. Pe langa cabluri ar mainfi si niste transformatoare dedicate si linii de medie, dar sunt amanunte, firfirei de milioane.
Eu tin Zoe pe 25A si am siguranta generala de 32A.
Nu stiu cum dracu, dar inca nu sare si e noua.
Nu fierb rufe, ci spal la 30c in general, AC-urile nu sar de 3Kw, frigiderul mai papa si el, ledurile sunt neglijabile.
Programez ca incarcarea masinii sa inceapa la ora 00.00 si voila!
La anu cred ca o sa am a doua masina electrica in familei si voi pune o statie dubla, cu load balancing si poate chiar un mic sistem PV, dc nu urla buzunarul sfasiat.

#54
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 iulian_1976, on 04 august 2021 - 23:53, said:

Posted Image  solutie nepoluanta ?
Iti raspund degeaba, dar....
Din cauza poluarii centralelor pe carbune/fosili mor anual 800.000 oameni ( boli de plamani, etc ). Cati au murit la Cernobal si Fucusima ?
Majoritatea centralelor atomice functionale din lume  folosesc tehnologia anilor 1950-1960 , si sunt relativ sigure. Gandeste-te ce s-ar face cu design actual.
Deseurile radioactive dintr-o centrala nucleara sunt 1,2 m3 pe an, relativ usor de stocat in siguranta. Cat fum emana centralele alea pe carbune, calculeaza singur.

Din pacate ecologia actuala e 80% ideologie si 20% stiinta.
Ca sa-ti dau un exemplu concludent : Olanda a "decis" ca biomasa e "eco" asa ca ard lemn in centrale. ca sa realizeze target-ul de "ecologie". Asa in caz ca te intrebi unde dispar padurile romanesti, canadiene , etc.
In schimb gazele naturale sunt "rele" si trebuie sa scape de toata reteaua de gaz pana in 2035. Peste 4-5 ani cand dispar ecologisti de la guvernare se vor suci la 180 grade.

 Adm, on 05 august 2021 - 00:52, said:

Deja exagerezi ca sa ajungi in extrema cealalta.
Ti se pare ca exagerez. Iti pot demonstra in 5 minute ca sar de 15kw/h consum instantaneu fara sa fac nimic deosebit. Doar aragazul trifazic ( cam standard in Olanda) e 6-7 kw .
Ce vroiam sa zic e ca fara vreo 20-30 kw pe casa nu prea e viabila o masina electrica  ( sa incarci macar la 11 kw ). Nu mai vorbim de incalzire electrica iarna.
Si ma intreb de unde si din ce retea alimentezi consumul asta pe casa/apartament + spike-urile de consum aferente .

P.S. Si vorbesc din practica, am prieteni cu 20kw+ bransament, cu charger pentru masina electrica cu load-balancing . Sa vezi cum scade instantaneu incarcarea masinii de la 11kw la 3.6w , cand se apuca femeia de gatit si e incalzirea in pardoseala activa sau mai stiu eu ce consumator prin casa.
Intradevar pe total nu e problema, ca nu stai cu aragazul 24h la consum maxim, dar e de asteptat in cativa ani ca o masina sa aiba 100-150kw baterie, si nu as incarca acasa o saptamana decat daca as fi fortat de imprejurari.

Edited by N62B44, 05 August 2021 - 01:09.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate