Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Incarcare EV direct cu panouri solare in curent continuu offgrid

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Nu doresc fast charge, asta ar insemna o gramada de panouri care stau degeaba.

Vreau incarcare cu 3-5 kw max, direct din panouri cu un charger dedicat offgrid.

N-am gasit asa ceva ,poate ma poate ajuta cineva.

Altfel trebuie sa ma apuc sa fac ceva singur, sa incarc bateria pe direct, mai am pentru bateria de acasa cate este 120v LTO 10 kwh, merge de cativa ani.

Este insa greu de realizat pentru mine, trebuie sa mai trec odata prin chinurile facerii, orcum trudesc o luna la el daca ma apuc,

Ultima versiune este cea cu doua etaje un convertor buck cu bucla de control si o sursa izolata in bucla descisa care adapteaza tensiunea la cat am nevoie.

Transformatorul acela este puntea suspinelor pentru mine, cu 2-3 kw se incalzeste rau, nu am conductor litz profilat sa pot ocupa optim spatiul de bobinaj, e clar ca nu pot obtine transformatorul optim, e drept ca nici nu prea am tabarit cu ventilatoare pe el dar pe temperaturile astea se inginge cam prea tare, nu mai este in zona de siguranta.

Edited by stdalionutpwr, 01 August 2021 - 20:09.


#2
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011
Există soluții însă nu sunt chiar accesibile
https://www.sma.de/e...rger-74-22.html
Cuvinte cheie: Direct solar EV charging
https://www.google.c...OoLA2I8hEswm6Pn
Adică soluția ideală, din DC în DC, nu mai treci prin alternativ.
Însă sunt soluții prea complicate sau costisitoare pentru DIY. eu personal voi monta packul de baterii și voi merge pe inverter mono sau trifazat și aia e. Ai o pierdere de vreo 10% la un invertor obiușnuit dar oricum ai nevoie de un inverter pentru offgrid.

#3
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Care e problema dacã încarci prin invertor DC-AC și apoi prin mașina AC-DC ? Pote rãmâne ceva curent si pentru casa

Edited by Fujitsu, 01 August 2021 - 21:26.


#4
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Nici una, doar se știe cã nu existã pierderi, poți transforma de cate ori ai chef, tot așa rãmâne.

#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Solutia exista si se discuta pe acest forum, insa nu recomand incarcarea directa.

Crezi ca degeaba au inventat astia Chademo si CCS?

https://forum.softpe...ie-fotovoltaica

Cred ca statia si rpi3 ~ 500 EUR, dar cu rabdare si cumaprat de pe Aliexpress componentele.

#6
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011
Doar că soluția din link este pe AC, nu pe Chademo sau CCS, interfețe DC. Soluții DC (cele eficiente cu adevărat) sunt mai exotice.

#7
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Eu stiu asta, dar zic si eu, ca daca era asa simplu si usor doar sa legi 2 cabluri + / - la bornele bateriei, nu se mai complicau astia cu atatea standarde de modulare si protectie.

Solutia Type2 este relativ ieftina si sigura, nu ar trebui sa faca nimic pic-poc-bum, chiar daca implica conversie DC Solar - AC (Invertor) - DC (OBC).

Sa nu uitam ca la orice incarcare (dar mai ales la cea fast), avem totusi si o curba de incarcare.

#8
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011

 Adm, on 01 august 2021 - 23:07, said:

Sa nu uitam ca la orice incarcare (dar mai ales la cea fast), avem totusi si o curba de incarcare.

Nu uităm doar că oricum la puterea vehiculată în subiect curba respectivă nu are importanță, curentul minim fiind întotdeauna peste ceea ce este vehiculat aici. Posted Image

Edited by benis, 01 August 2021 - 23:49.


#9
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,278
  • Înscris: 05.04.2011
Depinde ce panouri folosesti; le pui în serie sa ai în CC vreo 340v cu care alimentezi inverterul (ex: https://fr.aliexpres..."scene":"3339"}
Sau îti faci tu un convertor DC-DC coborîtor de tensiune unde nu ai nevoie de transformator (doar de bobina simpla) si vezi cum te legi la masina în CC

Edited by Victor5, 02 August 2021 - 02:11.


#10
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

 DarthBane, on 01 august 2021 - 21:29, said:

Nici una, doar se știe că nu există pierderi, poți transforma de cate ori ai chef, tot așa rămâne.
Pui doua panouri in plus si gata - compensezi pierderile.
Poate e mai usor/convenabil decat sa iti bati capul cu construirea unui sistem de alimentare DC direct din panouri.

#11
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
Salut. in mare sunt 2 chestii de urmarit in cazul unei astfel de instalatii (de tip "direct din panouri - off grid")
1- logica de comanda cu care masina "vorbeste" cu statia de incarcare.
2- solutia tehnica "de putere" care ar permite modificarea curentului de incarcare in functie de vorbaria de la punctul 1.

In mod normal ar trebuie topic separat pt fiecare dar la cati vad ca suntem interesati de treaba asta cred ca e de ajuns un singur topic, parerea mea.

#12
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 benis, on 01 august 2021 - 20:39, said:

Există soluții însă nu sunt chiar accesibile
http://www.sma.de/en...rger-74-22.html
Asta este AC Type 2.

 benis, on 01 august 2021 - 20:39, said:

Cuvinte cheie: Direct solar EV charging
http://www.google.co...OoLA2I8hEswm6Pn
Asta este CHAdeMO (Nissan Leaf). Majoritatea EV-urilor de pe la noi sunt insa CCS.

Imi pare rau ca trebuie sa-ti spun asta, dar n-ai nici o sansa ca amator sa implementezi logica de comunicare CCS sau CHAdeMO si nu vei putea comunica cu BMS-ul si nu vei putea convinge masina sa cupleze contactorul de putere catre portul de incarcare.

Deci daca este o masina cat de cat standard, o sa trebuiasca sa-ti faci tu alta cale fizica sa ajungi la baterie.

Daca masina e o chinezarie gen Aixam, probabil ca acolo va fi mai simplu de bricolat.

Randamentul de incarcare AC la puteri mici (sub 5 kW) este in jur de 80%.
Randamentul unui invertor decent de 5 kW este in jur de 90%.
Incarcarea prin AC va avea un randament in jur de 70%.

Edited by kolfleading, 02 August 2021 - 09:52.


#13
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
lumea spune ca dubla conversie dc-ac-dc presupune 17% pierdere iar conversia simpla dc/dc intre 1% si 5 %, practic am obtinut DIY 99 % media pe convertorul buck, 97% pe modulatorul sinusoidal, cu sarcina rezistiva, si 90% pe dc/dc ul cu transformator.

Chargerul SMA di postarea #2 pare interesant insa n-am inteles cum pot sa-l folosesc la sistemul offgrid in dc.

la aia din linkul 2 am dat mail dar nu raspunde nimeni

Probabil voi lega un port direct la baterie, si o incarc cu un convertor dc/dc cu tensiune limitata, curentul fiind oricum mic, nu presupune riscuri serioase.

Edited by stdalionutpwr, 02 August 2021 - 18:56.


#14
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
mai exista solutia "est europeana" de "masluire" a unei statii de incarcare de firma si alimentarea ei din panouri imediat dupa redresare.
Avantaj : ai deja toata comunicarea cu masina + dc/dc ei.
Dezavantaj evident - pretul.

#15
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 stdalionutpwr, on 02 august 2021 - 18:46, said:

lumea spune ca dubla conversie dc-ac-dc presupune 17% pierdere
Probabil, insa asta nu e totul.
Masina are o gramada de calculatoare "auxiliare" care stau pornite in timpul incarcarii si au un consum aproximativ constant. Se aduna pe la 250 - 300 W aproximativ.
Daca incarci lent in 10 ore, ai "pierdere" inca 3 kWh.
Daca incarci ultra-rapid in 40 de minute, ai pierdere doar 0.2 kWh

Incarcatoarele AC/DC la majoritatea masinilor sunt racite cu lichid. Daca afara e cald (normal, ca e soare) mai porneste si pompa de recirculare antigel si ventilatorul de la radiatorul masinii. Si randamentul total al incarcarii scade si mai mult, desi privind doar randamentul conversiei  DC-AC-DC o fi acel 17% de care spui tu...

Unii au masurat randamentul total al incarcarii in AC al unei masini (parca Tesla Model 3) si la 2.3 kW putere de incarcare le-a iesit 75%. La 5.5 kW le-a iesit parca 80% samd...


 stdalionutpwr, on 02 august 2021 - 18:46, said:

Chargerul SMA di postarea #2 pare interesant insa n-am inteles cum pot sa-l folosesc la sistemul offgrid in dc.
Chargerul SMA di postarea #2 este charger AC standard Type 2, probabil stie sa moduleze curentul de incarcare in functie de informatii primite de la invertor.

Edited by kolfleading, 02 August 2021 - 19:46.


#16
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020

 pexic, on 02 august 2021 - 19:32, said:

mai exista solutia "est europeana" de "masluire" a unei statii de incarcare de firma si alimentarea ei din panouri imediat dupa redresare.
Avantaj : ai deja toata comunicarea cu masina + dc/dc ei.
Dezavantaj evident - pretul.

Corect, n-am incercat sa pun un charger din ala direct pe DC la 350v, majoritatea surselor de genul asta pornesc cu dc, sunt insa unele mai fudule care daca PFC-ul nu detecteaza AC nu porneste, oricum merita incercat.

voi incerca la inceput cu niste chargere de 2kw, sa vad daca merge

#17
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,325
  • Înscris: 29.05.2004
Incep sa apara si module de comunicare CCS pt "hobby-sti"
https://www.8devices...oducts/red-beet

#18
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Tot ce vad acolo e un cip.
Mai e mult pana departe...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate