Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Incarcare masina electrica cu statie Type 2 din productie fotovoltaica

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Daca aveti un sistem fotovoltaic, ideal este sa consumati curentul electric produs, iar restul sa fie injectat in retea sau inmagazinat in baterii.

===== NB ===
Daca aveti un sistem PV relativ mic, cu 3 faze, e de dorit sa cumparati o statie care stie schimbarea incarcarii de pe o faza pe 3 faze si invers = 1/3 phase switch.
Explicatia este ca incarcarea incepe de la 6A (Chameleon Charger din Zoe&Co bine sa incarce incepand cu 10A), iar incarcatorul poate muta puterea disponibila de pe 3 faze pe o faza, daca e cerere =>
- minim 1.4 kW monofazat
- minim 4.15 kW trifazat

O statie care stie 1/3p switch, poate incarca si din surplusul PV si cand e innorat si nu produce peste 4.15 kW trifzic.

Aici exista cateva optiuni cu 1/3p switch:
- pt cei cu sistem PV Fronius - Fronius Wattpilot
- pt cei cu orice fel de sistem (inclusiv Fronius) + un sistem de control gen EVCC.io - E-go Charger v3 (11 sau 22 kw), Alfen, Easee Home, ABB Terra, Keba P20/P30 (vedeti ce revizie HW este) etc.
Recomand E-go Charger v3 (11 sau 22 kw), un produs excelent pret/calitate.
======

Scopul este sa avem un sistem integrat, care integreaza datele de productie/consum de la:
- productia PV
- consumul gospodariei (cu ajutorul smartmeterului de la sistemul PV)
=> poate regla statia de incarcare sa foloseasca DOAR suplusul (productia PV - consum gospodarie) de electricitate PV pt a incarca EV.

In acest scop, avem nevoie de o statie de incarcare masina electrica (EVSE) Type 2 cu API, care sa fie suportata de sistemul de control.

Cel mai usor, daca aveti invertor Fronius, este sa folositi o solutie dedicata, in acest caz Fronius WattPilot.

Am identificat doua sisteme de control, ambele de origine germana, dar unul doar unul exclusiv in limba germana (openwb).

1. OpenWB

- Topic forum german
- Github
- Site oficial
- OpenWB Wiki (google Translate)
- forum oficial OpenWB

Suporta putine statii EVSE:

Quote

openWB loading points
smartWB and Simple EWSE Wifi
Go-e Charger (no guarantee of function, no support)
NRGKick + Connect (no guarantee of function, no support)
Keba c and x series (no guarantee on function, no support)

Ruleaza pe Rpi3 cu vechiul OS Stretch.


2. EVCC
- github
- documentatie
- site oficial
- forum suport

- statii suportate EVCC

Ruleaza pe Windows, Mac, Linux, ARM6, rPi 3-4 si docker (preferatul meu).

=====

Eu am implementat sistemul pe instalarile mele fotovoltaice softul EVCC, folosind invertoare Fronius si mai multe tipuri de statii de incarcare:

1. Statie  de incarcare Open source, doar cu 3 faze, pe sistem cu 24 kW fotovoltaic,unde teoretic vara nu am nevoie de 1/3 phase switch.
2. GO-e Charger v3 (acum aparut versiune Gemini) + invertor Fronius Symo 8.2-3-m
3. Alfen Eve Double Pro-line + invertor Fronius Symo Gen 8kw

Atasez doua fisiere cu schemele de lucru.

Attached Files



#2
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Pana la urma ce trebuie ca sa modulezi incarcarea in funcție de ce furnizează panourile?
Un anumit tip de stație sau o piesa suplimentară atașabilă la orice încărcător?

#3
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Pentru a incarca din panouri ai nevoie de:
- panouri
- invertor
- baterii sau rețea ( in funcție de sistem off grid sau on grid)
- siguranțe .. cabluri .. ai alte materiale mici
- statia setata la amperajul maxim pe care îl dorești (încărcarea va limitata de producție și de invertor .. diferența va veni fie din baterii .. fie din retea)

Edited by rhadoo_ds, 24 July 2021 - 15:28.


#4
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Din postarea inițială a lui @Courage am înțeles ca exista posibilitatea sa încarci EV numai cu energia furnizata de panouri, fără sa se completeze automat cu energie din rețea (vorbim de sistem on-grid).
Nu mi-e clară soluția tehnica prin care se modulează energia absorbită de mașina in funcție de cât produc panourile.

Edited by Fujitsu, 24 July 2021 - 15:53.


#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Interesant Zappi, pana m-am prins ca merge impreuna cu Eddi + Harvi.

Problema este ca adesea producatorii merg pe ecosisteme inchise.

#6
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
Saptamana viitoare sper sa montez instalatia mea PV( 6 kWp PV +ABB 6kW on-grid +Growatt 5 kW off-grid + 10 kWh Lifepo4 = vreo 5 k euro). Abia am terminat ieri de turnat fundatia.
Am si masina electrica(e-corsa) si vreau sa-i modific curentul de incarcare functie de solar. Daca nu pot modifica statia de incarcare (7 kW aliexpress) o sa fac alta. Am cumparat un kit de pe ebay DE (pcb + componente) si mai cosntruiesc inca una. Are intrare analogica 0-10V ca sa modifice curentul de incarcare.
Din automatizarea casei(plc) pot genera 0-10V sau direct pwm . Am 3 contori digitali ABB + 2 Ai pentru masura U/I PV.

Attached File  plc.png   414.7K   109 downloadsAttached File  20210725_094543.jpg   268.85K   119 downloadsAttached File  IMG-20210724-WA0004.jpeg   517.48K   113 downloads

Edited by csi1, 25 July 2021 - 08:55.


#7
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Pentru invertoare Fronius, acum se vinde o statie go-eCharge sub denumirea Fronius Wattpilot, cu marca Fronius pe ea.
Probabil are si softul adaptat sa comunice cu invertorul.

Asta probabil permite si Varianta 1 (prin Fronius SmartMeter) si Varianta 2 de mai sus.

https://www.nic-e.sh...tpilot-home-11/

#8
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Maine sper sa ma apuc de instalat softul.

Am deja comandat de la chinezi un contor SDM630 Modbus v2.

Ei vad ca folosesc in hardware-ul lor un convertor Modbus -> LAN - Protoss PE11

Protoss PE11 se conecteaza prin cablu la LAN, dar exista si Protoss PW21-H, care are atat LAN, cat si WIFI.
Unde va fi montata statia am semnal f bun WIFI, dar nu am lan.

Ideea este ca poti monta contorul cu modbus departe de RPI.

Totusi, planul meu ramane sa folosesc convertorul USB -> Modbus (RS485).

Intr-o cutie separata voi pune:
- contorul trifazic cu modbus.
- Rpi 3 (pus intr-o carcasa DIN), cu conectorul USB - R485
- sursa alimentare DIN 5v si 3a

Edited by Courage, 25 July 2021 - 15:08.


#9
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,135
  • Înscris: 22.05.2003
Vezi ca incurci putin borcanele la contrul EVSE WB/DIN.

Ai trei variante, din ce inteleg eu, in fct de hardware-ul existent:

v1. EVSE WB/DIN + modul control TTL (UART) -> Modbus (RS485) (gasesti si la chinezi).
v2. EVSE WB/DIN  + SimpleEVSE WIFI, care face controlul pentru tine.
v3. EVSE WB/DIN (cu modul RS485)  + SimpleEVSE WIFI v2 (150 eur), care face controlul pentru tine.

Daca folosesti v2, care stiu ca o avem amandoi, atunci poti muta teoretic in panoul din casa:

- siguranta type b
- contorul cu modbus
- rpi3 + convertor USB - modbus, la care legi contorul.

OpenWB a rula pe rPi si va fi conectat la acelasi LAN prin WIFI, ca si Simple EVSE WIFI.
In cazul acesta, de fapt OpenWB controleaza Simple EVSE WIFI, avand datele de la contor pe modbus.

Daca folosesti v1, atunci o sa folosesti o multime de adaptoare, pt ca rpi trebuie langa evse.

1. Contor in casa
2. Adaptor Modbus -> LAN/WIFI + sursa pt el -> info pt OpenWB
3. Adaptor TTL -> Modbus la EVSE WIFI
4. Adaptor USB -> Modbus pe rPI


Setari aici

#10
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View Postkolfleading, on 25 iulie 2021 - 08:46, said:

Pentru invertoare Fronius, acum se vinde o statie go-eCharge sub denumirea Fronius Wattpilot,

Interesant.
Se pare ca e limitată la 16A monofazic, adică 3,7 kW. E un dezavantaj …

#11
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
@Adm - cred ca ai dreptate, si daca asa, insemna ca lucrurile sunt foarte simple.

Instalare OpenWB (trebuie OS Stretch, nu Buster)

https://openwb.de/ma...l_openWB_v2.pdf

Attached Files



#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Gata, am setat pe rPI3 OpenWB si am reusit sa ma conectez in retea la OpenEVSE WIFI.
OpenWB poate comanda SimpleEVSE WIFi via LAN, daca activezi din setarile SimpleEVSE WIFI - API.

Cu Google Translate si ce am mai citit, treaba suna promitator, dar pt a implementa 100% proiectul, am nevoie de:

- siguranta Type B 4P care vine incetisor din China in 2 luni
- sa dau o gaura in tabloul de sigurante, pe unde sa trag un cablu FTP
- sa permutez intre ele sigurantele pt a face loc celei TypeB, contorului cu modbus, sursei de alimentare 5V si desigur pt rPi.
E super frustrant, pt ca sigurantele si contorul au intrari/iesiri fix pe invers decat mi-ar trebui.

+ sistemul PV, care e totusi departe, dar nu e musai!

#13
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,330
  • Înscris: 29.05.2004
Salut. eu am ales o varianta ceva mai simpla:
Am configurat panourile astfel incat sa livreze direct in bateria masinii (aprox 140v DC).
De la panouri pana la masina am pe traseu o siguranta DC de 100A . o dioda de putere (400A 300v). un wattmetru si un releu DC 400A/600v. majoritatea recuperate dintr-un EV defect.
Panourile nu pot furniza mai mult de 7.5kw iar bateria poate "incasa" la 1C 24kw deci totul e safe.
Nu vad dece nu s-ar putea folosi aceleasi principiu si pentru bateriile de 400v.
M-am cuplat la bateria masinii adaugand o mufa separata pt DC charging evident.
Nu m-am complicat cu compatibilitatea pt chargere DC publice deoarece EV nu este pentru drumuri lungi. iar drumurile mele lungi oricum reprezinta sub 10% din total.

#14
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Am o mica strangere de inima sa fac asta la o masina de 100k eur...
Adio garantie la baterie.

#15
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001

View Postkolfleading, on 25 iulie 2021 - 08:46, said:

Pentru invertoare Fronius, acum se vinde o statie go-eCharge sub denumirea Fronius Wattpilot, cu marca Fronius pe ea.
Probabil are si softul adaptat sa comunice cu invertorul.

Asta probabil permite si Varianta 1 (prin Fronius SmartMeter) si Varianta 2 de mai sus.

https://www.nic-e.sh...tpilot-home-11/

View PostFujitsu, on 25 iulie 2021 - 19:06, said:

Interesant.
Se pare ca e limitată la 16A monofazic, adică 3,7 kW. E un dezavantaj …

Exista varianta originala de 22 kw, care suporta default API si WIFI.
https://shop.go-e.co/charger-HOME_1

E suportata de OpenWB direct si inteleg ca are si contor integrat.
Mie mi se pare cea mai tare statie de incarcare ca pret/performanta/facilitati si dimensiune.
https://openwb.de/fo...opic.php?t=1392

Edited by Courage, 04 August 2021 - 22:27.


#16
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Un topic la obiect despre integrarea OpenWB si EVSE-WIFI aici (google translate).

E bine de mentionat ca exista niste chestii de stiut....
Controllerul este de 3 tipuri de fapt:

1. Simple EVSE WB

2. Simple EVSE DIN cu modbus activat (are UART), care merge cu Simple EVSE 1.x.x (open source)

3. Simple EVSE DIN + modul RS485 integrat, care poate f folosit impreuna cu Simple EVSE 2.x.x => SmartWB.

Quote

OPTION: RS485 isolated interface (A, B) +10 EUR
(to be used with some online system interface RS485 master)

De studiat tabelul de pe site:
http://evracing.cz/simple-evse-wallbox

Optiunile 2 si 3 (chiar si 1, daca are modbus activat in FW), merg foarte bine impreuna cu EVSE WIFi 1.x
La rPi 3 poti lega si un display pe HDMI, cu sau fara touch.

Cand imi trimite nenea Musk Model X, sper sa am deja sistemul PV si o sa am montat un LCD de 7 inch pe panoul electric.

Pt ca sistemul sa mearga cum trebuie, are nevoie de 3 puncte de masura:

1. Invertorul transmite productia PV.
2. Smart Meterul transmite cat se ia din retea.
3. Contorul modbus citeste cat consuma EVSE.

OpenWB jongleaza cu aceste informatii si regleaza viteza de incarcare in functie de setari si productia PV.

In Germania e cam scandal cu subventiile pt montarea EVSE, adica se accepta maxim 11 kW si dureaza o eternitate montajul.
Dupa 2 ai poti modifica statiile sa mearga cu mai mult de 11 kW.

#17
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Hmmm de fapt situatia este mai incurcata, dar sunt solutii:

1. Daca ai deja statie cu SimpleEVSE Wifi, probabil ai Simple EVSE WB sau DIN, cu modbus, dar fara modul hardware cu RS485, folosesti un contor cu Modbus - SDM630v2, legat cu ajutorul unui convertor TTL-RS485 la modulul ESP8622, iar acesta comunica prin API consumul curent.

Attached File  ESP8266-WeMos-D1-Mini-pinout-gpio-pin.jpg   104.37K   9 downloads

Asta e cea mai usor de implementat solutie, dar contorul trebuie sa fie langa statie, ca sa legi fizic cu 2 cabluri.

Simple EVSE WIfi comunica prin API cu OpenWB amperajul de incarcare.

2. Faci statia de la 0, cumperi un modul SimpleEVSE WB/DIN si ceri sa aiba componenta hardware RS485.
In acest fel nu mai ai nevoie de Simple EWSE WIFI si toata statia controlata direct de OpenWB prin Modbus.

Edited by Adm, 10 August 2021 - 20:12.


#18
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View PostCourage, on 04 august 2021 - 22:26, said:

Exista varianta originala de 22 kw, care suporta default API si WIFI.
https://shop.go-e.co/charger-HOME_1

Este trifazica.
Daca sistemul de panouri/invertor este monofazic, nu trebuie sa fie si statia de incarcare EV tot monofazica?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate