Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

Schimbare la masina electrica - negociere?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#1
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014
Buna ziua,

De cateva saptamani sunt in cautare de o masina noua . La moment am un diesel vechi din 2003, si am devenit foarte interesat de masinile electrice in special cu programul rabla plus.

Am testat multiple si am fost placut impresionat de toate(Renault ZOE, Nissan Leaf, Hyundai Kona, Opel Corsa, VW ID.3), dar in final, impreuna cu sotia, ne-am hotarat pe ID.3 (as fi vrut sa imi placa Kona mai mult, e prima electrica de care am auzit si m-am indragostit, dar optiunile primite pe VW sunt mult superioare pentru acelasi pret , iar spatiul din spate e mult superior in opinia mea) . Dezbat intre modelul Pure Performance (45kwh) si modelul PRO(58kwh).
La moment am primit o oferta pentru o masina din stocul existent , varianta Pure (cu pachetul City inclus) , cu Rabla + Rabla plus , la aproximativ 23.000 .

Fiind prima masina noua cred ca am facut cateva greseli in primele discutii cu reprezentanta, prin a le mentiona bugetul maxim disponibil, un pic de nerabdare in achizitia masinii, si dorinta decisiva pentru modelul acesta.

Am cerut si oferta pentru varianta Pro , dar intre timp am inceput sa ma intreb daca ar fi posibil ceva negociere la acest model?

Sau ar fi penibil?

Apreciez orice fel de indrumare pentru cei cu mai mult experienta.

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,111
  • Înscris: 22.05.2003
Poti incerca si la alti dealeri.

#3
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Din ce oras esti?

#4
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007
Eu am o primit de la pbv, pe mail, oferta de 25k pt varianta 58kwh, motor 107kw si jante aliaj. Au niste masini pe stoc. Posibil sa mai fie loc de negociere, dar n-am incercat.

https://stoc.volkswa...101&variant=Pro

Edited by onzaueb, 11 July 2021 - 18:13.


#5
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,147
  • Înscris: 13.11.2017
Eu zic sa revii la Hyundai. Problema principală la electrice este autonomia iar la ID3 este mult mai mică decât la Kona in utilizarea reala chiar și la bateria de 58 kw. Iar iarna diferența creste considerabil.
Cea cu bateria de 45 kw este o gluma. Fereste-te de ea daca ai de gând totuși să rămâi pe VW.
De curiozitate ce oferta ți-au făcut de ai renunțat la Kona ? Nu are cum sa fie mai mică. 23 k cred că e varianta de 45 kw cu autonomie foarte mică.

Edited by Ford4, 11 July 2021 - 18:15.


#6
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Si eu tot spre Kona inclin sa iti recomand.
Mai ales ca autonomia de aprox. 480 km este foarte buna.
Spatiul din portbagaj este intr-adevar mic, dar daca nu ai de carat multe, nu stiu ce te deranjeaza.
Iar pretul e apropiat de VW.

#7
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Wow..mamica. 23.000 de coco, o prastie cu baterie de 45kw. Iarna faci 100 de km, daca dai drumul la caldura.

Edited by mariovrs, 11 July 2021 - 18:46.


#8
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postmariovrs, on 11 iulie 2021 - 18:45, said:

Wow..mamica. 23.000 de coco, o prastie cu baterie de 45kw. Iarna faci 100 de km, daca dai caldura.

Fac plinul la tdi si merg +1000km Posted Image
Toate aceste electrice sunt interesante, mi-ar place un Spring (din cauza pretului mai scazut).

Edited by TruculMagic, 11 July 2021 - 18:46.


#9
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014

View PostAdm, on 11 iulie 2021 - 17:47, said:

Poti incerca si la alti dealeri.

Am trimis deja cateva cereri la alti dealeri din tara, astept raspunsuri pe maine(sper). Dar tot nu am idee daca negocierea ar fi posibila, intrucat nu cred ca imi vor oferi cea mai buna oferta din start?

View Postkolfleading, on 11 iulie 2021 - 17:51, said:

Din ce oras esti?
Galati, dar petrec mai mult de jumate din an in afara tarii(studii, etc) asa ca nu am o preferinta legata de locatia dealerului.

View PostFord4, on 11 iulie 2021 - 18:13, said:

Eu zic sa revii la Hyundai. Problema principală la electrice este autonomia iar la ID3 este mult mai mică decât la Kona in utilizarea reala chiar și la bateria de 58 kw. Iar iarna diferența creste considerabil.
Cea cu bateria de 45 kw este o gluma. Fereste-te de ea daca ai de gând totuși să rămâi pe VW.
De curiozitate ce oferta ți-au făcut de ai renunțat la Kona ? Nu are cum sa fie mai mică. 23 k cred că e varianta de 45 kw cu autonomie foarte mică.

La Hyundai pretul incepe de la 21500 pentru varianta de 39.2 kw. Plus ca nu am adaptive cruise control(sau lane assist cred) comparativ cu ID3. Modelul de 64kw incepe de la 26.5k iar pentru cel cu adaptive cruise ajung in jur de 29-30k dupa rabla + rabla plus. Un alt aspect dezamagitor a fost locul din spate, care este aproximativ la fel de mare ca la Zoe(am fost socat sa fiu sincer, la un mini-SUV sa vad asa ceva).

Toate astea m-au descurajat masiv de la kona.

Referitor la cei 45kw , in teste am avut in medie 270 km(temperaturi 19-20 grade, 70% din drum pe autostrada la 100km/h). E asta atat de rau?

Zoe mana a 2-a ZE40 , din 2019 cu 24000km am gasit 15000km (cu bateria cumparata) . Autonomia e mai slaba , si nu are fast charge/adaptive cruise control, spatiu mai mic in spate/portbagaj, si comfortul redus in comparatie cu ID3/Kona).

Pentru restul commenturilor legate de motivul achizitionarii masinii electrice, mi-am facut 'tema' si pentru utilizarea mea este perfecta si costuri mult reduse in comparatie cu masinile ICE.

#10
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
La Nurvil Valcea primesti cele mai bune oferte pentru VW. cu mult mai bine decat orice dealer din Buc.

ID3 e ani lumina in fata Konei. In plus pt astia ce comenteaza, cu ce primesti de 23.000euro, defapt e vorba de ce economisesti de 23.000euro, pentru ca la un rulaj de 10.000km pe an in oras cheltui ~6000 lei pe combustibil.

Inca 200-250 euro pe revizie anuala pt garantie.

La electrica ai jumate din consumul ala cu incarcare unde vrei tu, daca ai acasa e si mai ieftin, iar la revizie ai doar inspectie, fara ulei si filtre (doar filtru  habitaclu).

Deci pe an salvezi cam 500 e combustibil + 250 euro revizie= 750 euro pe an.

5 ani de condus -  3750 euro
10 ani de condus electrica - 7500 euro

Evident, la un rulaj mai mare de 10.000km pe an, economia creste.

#11
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014

View PostDeenman, on 11 iulie 2021 - 19:14, said:

La Nurvil Valcea primesti cele mai bune oferte pentru VW. cu mult mai bine decat orice dealer din Buc.

ID3 e ani lumina in fata Konei. In plus pt astia ce comenteaza, cu ce primesti de 23.000euro, defapt e vorba de ce economisesti de 23.000euro, pentru ca la un rulaj de 10.000km pe an in oras cheltui ~6000 lei pe combustibil.

Inca 200-250 euro pe revizie anuala pt garantie.

La electrica ai jumate din consumul ala cu incarcare unde vrei tu, daca ai acasa e si mai ieftin, iar la revizie ai doar inspectie, fara ulei si filtre (doar filtru  habitaclu).

Deci pe an salvezi cam 500 e combustibil + 250 euro revizie= 750 euro pe an.

5 ani de condus -  3750 euro
10 ani de condus electrica - 7500 euro

Evident, la un rulaj mai mare de 10.000km pe an, economia creste.

Categoric, mi-am facut singurele calculatii pentru situatia mea si economisesc mult mai mult pe an decat suma mentionata de tine, dar asta e din prisma faptului ca un pic peste jumatate din an il conduc in afara tarii unde taxele sunt mari pentru masini benzina(diesel nici nu mai mentionez).
In cazul meu de calcul am presupus pastrarea masinii cel putin pana la sfarsitul anului 2025(ma voi reorienta atunci daca vreau sa o pastrez sau schimb in functie de cum oscileaza piata si viata personala - copii/mutarea permanenta in strainate sau revenirea permanenta in tara/etc - plus ca taxele de drum nu vor mai fi 0, ci la fel ca la orice alta masina). Am presupus o pierdere din pretul original de 60% , si per total cheltui din buzunar cu 2600 euro mai putin decat as cheltui daca pastrez diesel-ul actual cu taxele aferente si combustibil.

Am sa ii contactez pe cei de la Nurvil Valcea , dar tot sunt nedumerit daca ar trebui sa iau oferta data 'de buna' sau ar trebui sa negociez?

Apreciez orice sfat dat.

#12
Neaceasca85

Neaceasca85

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,647
  • Înscris: 14.10.2008

View Postmariovrs, on 11 iulie 2021 - 18:45, said:

Wow..mamica. 23.000 de coco, o prastie cu baterie de 45kw. Iarna faci 100 de km, daca dai drumul la caldura.

Eu cred ca as micsora vara autonomia ca folosesc mult AC, iarna caldura doar cat sa dezghet/dezaburesc geamurile.

Edited by Neaceasca85, 11 July 2021 - 19:27.


#13
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

View PostDeenman, on 11 iulie 2021 - 19:14, said:

Deci pe an salvezi cam 500 e combustibil + 250 euro revizie= 750 euro pe an.

5 ani de condus -  3750 euro
10 ani de condus electrica - 7500 euro

Evident, la un rulaj mai mare de 10.000km pe an, economia creste.

Ce rulaj mai mare de 10.000 km poti face in oras? Dormi in masina? Iar in afara orasului nu prea te hazardezi cu 45 kw.
E hilara dea dreptul ''economia''.  Doua vacante la turci in 10 ani. Gizas..
Si oricum calculul e gresit. Ca ce masina iti dau aia de 23.000 nu e tot una cu un benzinar de banii aia.

Iar pentru hipsterii eco-electrici am o intrebare: Ce facem bre cu muntele de acumulatori care ramane dupa voi? Ca nu se pot recicla. Ii trimitem intr-o tara din lumea a treia?

Edited by mariovrs, 11 July 2021 - 19:32.


#14
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013

View Postmariovrs, on 11 iulie 2021 - 19:31, said:

Ce rulaj mai mare de 10.000 km poti face in oras? Dormi in masina? Iar in afara orasului nu prea te hazardezi cu 45 kw.
E hilara dea dreptul ''economia''.  Doua vacante la turci in 10 ani. Gizas..
Si oricum calculul e gresit. Ca ce masina iti dau aia de 23.000 nu e tot una cu un benzinar de banii aia.

Iar pentru hipsterii eco-electrici am o intrebare: Ce facem bre cu muntele de acumulatori care raman dupa voi? Ca nu se pot recicla. Ii trimitem intr-o tara din lumea a treia?


Cu masina aia din cauza autonomiei de 200-300 km stii ca poti merge si inafara orasului, nu? m-am referit ca am pus doar 10.000km pe an, nu mai mult.

Nu toti stau in orase de  treci dintr-un capat in altul in 15 minute sau in 3 km, stii ca sunt si orase care au 40km de la nord la sud, sau unii fac naveta la munca zilnic cam cate 1-2 ore dus-intors aka 30-40km/zi.

10.560km/an doar din naveta aia, fara sa mai pui alte deplasari cu masina, care evident ca o sa le faci, vrand nevrand, cumparaturi, mal, film, restaurant, zi de nastere, weekend la munte. Tragi tu concluziile.

Edited by Deenman, 11 July 2021 - 19:34.


#15
costaan

costaan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,683
  • Înscris: 04.01.2005
Avem 9 luni de iarnă
Optează pentru autonomia maxima pe aeroterma pornită...
Ia în calcul și temperaturile joase. Geruri de -15 saptamani....nu vor mai fi...cred....dar încălzirea globală sigur a adus friguri o luna in plus. Citeste facturile la gaze dacă nu mă crezi.

Edited by costaan, 11 July 2021 - 19:39.


#16
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Nu uita un lucru.
Orice electrica ti-ai lua, e buna doar pentru oras si imprejurimi. Drumurile la viteza mare iti vor injumatati autonomia. Vara, nu iarna. Cf unui material pe care l-am citit (sorry nu am tinut minte unde) in regim de autostrada daca ai bateria plina si o autonomie de 400 km, nu vei depasi 200-230 km.
De asemenea, nu uita de costul bateriilor si durata lor de viata.

#17
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Bateriile au garantie 8 ani, iar el nu tine masina mai mult. Deci nu are importanta.

Autonomia afara este buna la un mers cu 110-115km/h nu la 135km/h. Daca iti iei electrica momentan clar nu faci autostrada, si daca faci de 2 ori pe luna, nu iti cade nimic ca ai range 200km in loc de 300km.

La 115km/h medie de viteza ai 255 km autonomie cu baterie ramasa 5%. Eu zic ca este acceptabil, pentru o electrica la 23.000euro.

Desigur ca sunt masini care au autonomie mai mare, dar la alti bani.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dy87f5sjvjw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

conform acestor teste, ai 270km autonomie maxima la mers cu 120km/h tempomat. Acum depinde de relief, anvelope si AC/Caldura. Dar evident pe cine intereseaza aceste cifre din moment ce iei masina pentru mers 95% in aglomeratie. Pe nimeni, dar ne place noua romanilor sa comentam.

Edited by Deenman, 11 July 2021 - 19:47.


#18
Waffle

Waffle

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 24.02.2014

View Postmariovrs, on 11 iulie 2021 - 19:31, said:

Ce rulaj mai mare de 10.000 km poti face in oras? Dormi in masina? Iar in afara orasului nu prea te hazardezi cu 45 kw.
E hilara dea dreptul ''economia''.  Doua vacante la turci in 10 ani. Gizas..
Si oricum calculul e gresit. Ca ce masina iti dau aia de 23.000 nu e tot una cu un benzinar de banii aia.

Iar pentru hipsterii eco-electrici am o intrebare: Ce facem bre cu muntele de acumulatori care ramane dupa voi? Ca nu se pot recicla. Ii trimitem intr-o tara din lumea a treia?

View PostDeenman, on 11 iulie 2021 - 19:32, said:

Cu masina aia din cauza autonomiei de 200-300 km stii ca poti merge si inafara orasului, nu? m-am referit ca am pus doar 10.000km pe an, nu mai mult.

Nu toti stau in orase de  treci dintr-un capat in altul in 15 minute sau in 3 km, stii ca sunt si orase care au 40km de la nord la sud, sau unii fac naveta la munca zilnic cam cate 1-2 ore dus-intors aka 30-40km/zi.

10.560km/an doar din naveta aia, fara sa mai pui alte deplasari cu masina, care evident ca o sa le faci, vrand nevrand, cumparaturi, mal, film, restaurant, zi de nastere, weekend la munte. Tragi tu concluziile.

Conform consumului actual in medie fac 18500km/an (plus minus 5%).

View Postcostaan, on 11 iulie 2021 - 19:37, said:

Avem 9 luni de iarnă
Optează pentru autonomia maxima pe aeroterma pornită...
Ia în calcul și temperaturile joase. Geruri de -15 saptamani....nu vor mai fi...cred....dar încălzirea globală sigur a adus friguri o luna in plus. Citeste facturile la gaze dacă nu mă crezi.

Sincer cred ca resimtim cu totii aceste aspecte nu e necesara consultarea facturilor de gaz.
Ai dreptate , dar in banii astia nu gasesc mai bine de atat (cea mai ieftina cu autonomie mai mare ar fi o Kona de 64 kw dar dupa cum am mentionat anterior cu dotarile din fabrica (fara alte optiuni) varianta de 64kw am oferta de 26k . Ceea ce sincer intinde bugetul la maxim and then some(plus lipsa de head up display, adaptive cruise, spatiu in spate etc).

Edited by Waffle, 11 July 2021 - 20:01.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate