Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...

Avem sanse sa avem energie electr...
 

Prima data la volanul unui autoturism electric

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
144 replies to this topic

#127
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,021
  • Înscris: 16.06.2006
Corect.
De ce sa schimbi doar bara din spate (sau poate doar carligul) cand poti schimba si 1/4 din cutia de viteze, nu?

#128
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,029
  • Înscris: 09.08.2005
1. Nu-i pe banii tăi deci...
2. Parcă era obligatoriu să nu umbli cu cîrligul montat permanent.
3. Puțintel cam drob de sare ipoteza cu lovitul la semafor. Cîte accidente din astea se produc anual?

#129
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Celor care tin carligul montat 24/7 si au un accident din spate le sugerez sa isi faca o verificare de geometrie a masinii ulterior :) ...
Carligul este legat de structura de rezistenta a masinii asadar orice impact puternic din spate va deforma caroseria pe lungimea ei, nemaiavand zona deformabila in spate, casa re absoarba impactul.

Eu unul pun carligul la masina strict cand am de carat o remorca, in rest sta la locul lui, in cutia de stocare.

#130
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Am vazut zilele astea ca pe timpul noptii cei opriti la trecerile la nivel au obiceiul sa puna pe avarii, oare masinile asta mai noi pun singure pe avarii cand esti oprit la trecerea la nivel?

De acum incolo voi trece la volanul unei masini electrice, sper sa nu fac varza condusul (si masinile) intre clasica si electrica. aia electrica ara faruri automate se aprind singure la  lasarea intunericului, dar nu stiu daca schimba automat si faza, de multe ori cand sunt pe serpentine nu apuc sa o schimb in timp util deoarece fie nu observ, la 50 ani vedera nu mai este ca tinar, fie am mainile pe volan pentru efectuarea virajului si nu ajung si la comutatorul pentru faze.

#131
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006
Nu am auzit mașina (electrica sau termică) sa pună avariile automat la trecerea la nivel cu calea ferată.
Sunt mașini care pun avariile la frânare brusca.
Schimbarea automata a fazei lungi este o funcție opțională, de regula la echipările superioare.

#132
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
In principiu ultima mașină pune avariile noaptea sa îl vadă mai ușor cel ce vine ..
Nu știu dacă așa mai e stipulat in lege .. nu am mai citit de mult 😁
Altfel, nu o sa ai problema de obișnuit cu electrica.
Doar sa o conduci că pe oricare automata ..

#133
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
Aia s-ar putea sa o aibe caci este full option, dar ma tem ca nu este pentru mine daca bateria moare in 3-4ani, in fine pot spune ca am pierdut 7 k eur, dar aia veche nu cred ca mai trecea ITP-ul  la cat e de ruginita.

Personal fac alegeri gresite din cauza frustrarilor, nu ma impac deloc cu electronica pe masinile neelectrice, in principal cu softul care se ocupa cu motorul, si cu gramada aia de senzori

View Postrhadoo_ds, on 29 august 2021 - 19:29, said:

In principiu ultima mașină pune avariile noaptea sa îl vadă mai ușor cel ce vine ..
Nu știu dacă așa mai e stipulat in lege .. nu am mai citit de mult ��
Altfel, nu o sa ai problema de obișnuit cu electrica.
Doar sa o conduci că pe oricare automata ..

daca vreau sa conduc una manuala si una electrica nu credeti ca o sa mai incurc?

Art. 147. -
(1) Luminile de avarie se folosesc când vehiculul a rămas în pană ori a fost avariat și nu poate fi deplasat imediat în afara părții carosabile.
(2) Luminile de avarie se utilizează și în orice alte împrejurări în care vehiculul imobilizat pe drumul public sau care se deplasează foarte lent constituie el însuși un pericol pentru ceilalți participanți la trafic.
(3) Conducătorii de autovehicule trebuie să pună în funcțiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi și în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulației pe sensul de mers.

exista, dar nu este strict specifica, la semafor nu le aprinzi, la trecerea la nivel sau reparatii exista un semafor, evident daca e noapte e bine sa fie aprinse, dar eu circul noaptea doar accidental daca ceva nu iese conform planului, si nu sunt obisnuit cu practica asta.

in situatia in care am fost eu poate nu ar fi fost cazul ,deoarece eram cap de coloana si am redus din timp ca nu prea vad noaptea.

Edited by stdalionutpwr, 29 August 2021 - 19:33.


#134
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Eu personal dețin o mașina pe benzina și una electrica.
Am permis de ~20 de ani ..
Trec de pe una pe alta fara probleme .. deși conduc preponderent electrica (am făcut 20000 km cu electrica in mai puțin de 4 luni de când o am).
Electrica se conduce că orice automata (din punct de vedere al selecției direcției de mers {D (Drive) pt mers înainte, R (Reverse) pentru marșarier, P (Park) pentru când rămâne mașină parcată}.
Piciorul stâng nu atinge nici o pedala .. o puneți în P doar când o parcați, nu la semafor .. și în rest frana și acceleratie cu piciorul drept.
Nu are trepte de viteza .. o să fie o accelerare lina și liniară ..

Avariile la trecerea de cale ferată s-ar încadra la alineatul 3 de mai sus ..

Edited by rhadoo_ds, 29 August 2021 - 19:49.


#135
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,410
  • Înscris: 08.04.2020
cele electrice au asistenta la urcarea pantei? ce se intimpla daca iau piciorul de pe frana si este in modul drive, se duce cu spatele pe panta in vale?

am facut test drive cu Nissan leaf si am vazut ca daca iei piciorul de pe frana si este in mod drive sau reverse pleaca de pe loc, la semfor ce fac? tin piciorul permnent pe frana sau o trec in modul n, am vazut ca asta are 4 moduri, D.R, N si eco.

Edited by stdalionutpwr, 29 August 2021 - 20:00.


#136
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Ce mașina o să conduceți?
E mai simplu pe exemplu real sa va explic ..

#137
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Au ceva gen hillstart assist, nu stiu daca te referi la alta asistenta.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/2IWnbF59ET4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Avariile le folosesti oricand esti stationat sau circuli incet pe un drum unde altii pot veni din spate cu viteza. Masinile dupa 2013 parca daca franezi tare clipesc luminile de frana.
Farurile daca sunt LED pur si simplu e ok sa le lasi aprinse permanent pt a fi mai vizibil in trafic. La halogen mai are sens economia, dar LED-ul duce peste 500.000 km teoretic.

View PostMicroEdge, on 13 august 2021 - 09:40, said:

Am văzut zilele trecut un șofer de Passat ce trecea masina în P de fiecare data când oprea la semafor ��
Eu trag frana de mana cand sunt la semafor de fiecare data.
La o cutie manuala robotizata e bine sa pui in neutru la semafor. Posibil si la DCT, nu stiu sigur.

View Postro_explorer, on 11 iulie 2021 - 10:52, said:

Greșit. Se pot face manevre exact la fel de precise cu automata/electrica. E doar chestie de a apasa pe pedale.

Gresit, evident din partea unuia ca tine. Compara o automata cu o manuala fara vreo alta asistenta sau diferential blocabil pe zapada, gheata sau offroad si manuala o sa poata iesi de acolo, automata la noroc. Automata e ceva gen ca si cum ai incerca sa mangai o pisica cu manusi de box.  Poti face manevre fine si cu automata, dar manuala controland ambreiajul iti da alta finete. De aia si exista destule  masini automate cu pedala de ambreiaj sa o folosesti la start si la nevoie. La masinile sport, de curse sau de offroad sau la utilaje o sa intalnesti pedala de ambreiaj pe automata in unele cazuri. De regula la masinile alea e vorba de o manuala robotizata. La electrica da ai control maxim doar din acceleratie. Adica na eu compar masinile electrice cu o drujba electrica.

Edited by SpeedDemon, 29 August 2021 - 20:19.


#138
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View Poststdalionutpwr, on 10 iulie 2021 - 20:50, said:

Pentru prima oara m-i s-a parut greu de condus...
cand o sa te faci baiat mare si vei aduna ceva km, o sa vezi ca e o chestie banala.
eu am condus prima data un spring, pana atunci nu condusesem automata....
in afara faptului ca am calcat in gol ambreiaju si era sa rup rozeta aia incecand sa schimb vitezele, nimic deosebit.

#139
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
La eUp .. daca urcam o panta .. și opream de tot în pantă .. când luăm piciorul de pe frana .. se mai dădea câțiva cm in spate după care rămânea acolo până acceleram
La Kona .. in același scenariu .. după ce opresc in panta și după ce iau piciorul de pe frana .. rămâne acolo câteva secunde .. după care o ia ușor cu spatele .. nu am lăsat-o foarte mult .. nu știu dacă se oprea la un moment dat ..
In schimb la Kona pot face AutoHold .. pentru a tine mașina pe loc în orice scenariu:
- din padelele de regenerare (aici folosește motorul pentru a bloca rotile și pentru a o ține pe loc)
- prin activarea AutoHold din buton (aici folosește plăcuțele de frână pentru a bloca mașina)
In nici unul din cazurile anterioare nu trebuie păstrat piciorul pe frana.

#140
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,252
  • Înscris: 25.01.2007

View PostSpeedDemon, on 29 august 2021 - 20:05, said:

Gresit, evident din partea unuia ca tine. Compara o automata cu o manuala fara vreo alta asistenta sau diferential blocabil pe zapada, gheata sau offroad si manuala o sa poata iesi de acolo, automata la noroc. Automata e ceva gen ca si cum ai incerca sa mangai o pisica cu manusi de box.  Poti face manevre fine si cu automata, dar manuala controland ambreiajul iti da alta finete. De aia si exista destule  masini automate cu pedala de ambreiaj sa o folosesti la start si la nevoie. La masinile sport, de curse sau de offroad sau la utilaje o sa intalnesti pedala de ambreiaj pe automata in unele cazuri. De regula la masinile alea e vorba de o manuala robotizata. La electrica da ai control maxim doar din acceleratie. Adica na eu compar masinile electrice cu o drujba electrica.
Ce-i cu ineptiile astea postate de tine?
Pai aici se discuta de condus pe drumurile publice, cu masini normale care au asistena si diferential dupa caz.
Poti face absolut orice manevra fina pe automata ca si pe manuala.

Care e totusi experienta ta de condus? ca in toate postarile tu vorbesti de avioane, dar nu stiu de ce am impresia ca reciti din carti.
Ai carnet de conducere macar? De cati ani?

Edited by andreyvsjoker, 29 August 2021 - 21:21.


#141
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai zic de mersul pe zapada sau gheata, intre automata si manuala e diferenta intre a ramane blocat sau a reusi sa iesi.
Experienta mea de condus e vreo 600.000 km pe camion automat, vreo 50.000 km pe camion manual, vreo 100.000 km pe diverse turisme automate sau manuale. Conduc un Megane RS, am permis din 2012 de turism si din 2015 de camion.
Experienta in sine poate fi degeaba, sunt destui la 50 de ani care habar n-au sa conduca desi au condus accelasi autobuz  acceasi ruta deci nu ma mira nimic. N-am nici un soi de respect pt aia batrani.
La o parcare din aia super milimetrica in deal eu zic totusi ca e mai misto manuala.
Personal sper sa nu imi iau niciodata automata personala, am automata la serviciu si turism si camion si chiar nu ofera nici un soi de senzatie la condus, e destul de dezolant, plus ca pe automata poti sta ca un zombie cu nasul in telefon, la manuala nu merge.  
Poti da, dar nu e la fel.
Personal am o parere destul de proasta despre cei care aleg voluntar o automata, gasesc justificarea in cazul unui oras aglomerat, dar tot mi se pare o alegere dezolanta. E jale combinatia asta telefon+automata. La noi se moare din cauza drumurilor, alcool, viteza, etc. Afara se moare cu nasul in telefon, au ajuns nemtii sa puna panouri peste tot cu pericolul holbatului la telefon.

View Postandreyvsjoker, on 29 august 2021 - 21:17, said:

ca in toate postarile tu vorbesti de avioane, dar nu stiu de ce am impresia ca reciti din carti.
Ai carnet de conducere macar? De cati ani?
Nu vorbesc de avioane, vorbesc de alegeri mai interesante. Nu mi-as lua niciodata o masina care sa o vad doar ca mijloc de transport din A in B, gen 2.0 tdi sau loganele.

Edited by SpeedDemon, 29 August 2021 - 21:36.


#142
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostSpeedDemon, on 29 august 2021 - 21:24, said:

Pai zic de mersul pe zapada sau gheata, intre automata si manuala e diferenta intre a ramane blocat sau a reusi sa iesi.
Experienta mea de condus e...
... aparent nulă pe automate mai acătării se pare.

#143
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Daca si Dacia Spring, acest OItcit modern e automata mai deosebita. Posted Image
Ar fi fost masina ideala pt tine, la ce balarii scrii chiar nu ai nevoie de mai mult de 40 de cai putere. Posted Image
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/f8-NNEK1kGo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#144
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Ma descurc decent cu cei 450cp disponibili instant, mulțumesc.

Și stau cu ochii pe spring, sa apară și aici la mine. E mașina ideala pentru oras.

Dat nu despre asta ar discuta aici ci despre ce se poate face cu automata în zilele noastre.... răspuns : orice

Edited by ro_explorer, 29 August 2021 - 22:15.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate