Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Utilizare corecta ambreiaj
Last Updated: Jul 28 2011 12:21, Started by
gigi_p
, Mar 30 2006 12:33
·
0
#1
Posted 30 March 2006 - 12:33
Salut,
Vreau sa stiu cum e corect sa se foloseasca ambreiajul cand se opreste la semafor ? Eu, las masina sa mearga in frana de motor pana pe la 20-40 km/h - in functie de treapta de viteza in care sunt, dupa care apas ambreiajul si scot din viteza, in timp de franez. Mentin ambreiajul apasat pana cand masina se opreste, moment in care ii dau drumul. Nu stiu cat de "bine" ii face masinii faptul ca tin ambreiajul apasat, practic fara rost. As putea sa tin ambreiajul apasat doar cat scot din viteza si apoi sa-l eliberez, franand fara ambreiaj apasat - nu stiu de ce am o senzatie de siguranta mai mare cand stau si cu ambreiajul apasat in timp ce franez la semafor. Ar dauna asta cumva cutiei de viteze, sau la altceva ? Cum e mai bine sa procedez : sa tin ambreiajul apasat pana se opreste masina, sau sa-l eliberez de indata ce am scos din viteza ? PS. Asta o fac doar cand opresc la semafor; cand iau viraje sau cand vreau sa incetinesc apasand frana de exemplu, o fac cu motorul cuplat. |
#2
Posted 30 March 2006 - 12:49
in general, ambreiajul decupleaza transmisia pentru a putea modifica treapta de viteza ...
cred ca asta iti raspunde la intrebare! nu vad nici un rost sa tii calcata pedala in continuare. E o chestie de care ma tot chinui sa o dezvat pe nevasta-mea ... incet - incet se pare ca si reusesc si da, aceasta practica dauneaza ... |
#3
Posted 30 March 2006 - 13:02
Eu aveam in cap o idee, posibil gresita, capatata inca de prin copilarie, cand aud o discutie intre 2 soferi. Unul sustinea ca el cand are de coborat o panta, lasa masina pe liber, eventual chiar opreste motorul. Celalalt ii zicea ca e rau asa, ca nu stiu ce sincroane nu se mai invart pe la cutia de viteze si se strica cutia...asta era pe vremea Daciilor 1300.
Astfel, dauneaza masinii in vreun fel faptul ca se misca cu o anumita viteza, cu motorul la ralanti, scoasa din viteza ? Edited by gigi_p, 30 March 2006 - 13:03. |
#4
Posted 30 March 2006 - 13:05
cand vad ca-i rosu la semaforul la care urmeaza sa ajung mai accelerez sa zic 10 metrii (daca pana la semafor sunt 100) apoi o scot din viteza si iau si piciorul de pe ambreiaj (ca tocmai d-aia am si scos din viteza, ca sa nu stau cu piciorul pe ambreiaj ).
Ceea ce nu-mi place la mine este ca aproape oricand apas frana apas simultan si pe ambreiaj Edited by shumilica, 30 March 2006 - 13:05. |
#5
Posted 30 March 2006 - 13:12
gigi_p, on Mar 30 2006, 13:33, said: Salut, Vreau sa stiu cum e corect sa se foloseasca ambreiajul cand se opreste la semafor ? Eu, las masina sa mearga in frana de motor pana pe la 20-40 km/h - in functie de treapta de viteza in care sunt, dupa care apas ambreiajul si scot din viteza, in timp de franez. Mentin ambreiajul apasat pana cand masina se opreste, moment in care ii dau drumul. Nu stiu cat de "bine" ii face masinii faptul ca tin ambreiajul apasat, practic fara rost. As putea sa tin ambreiajul apasat doar cat scot din viteza si apoi sa-l eliberez, franand fara ambreiaj apasat - nu stiu de ce am o senzatie de siguranta mai mare cand stau si cu ambreiajul apasat in timp ce franez la semafor. Ar dauna asta cumva cutiei de viteze, sau la altceva ? Cum e mai bine sa procedez : sa tin ambreiajul apasat pana se opreste masina, sau sa-l eliberez de indata ce am scos din viteza ? PS. Asta o fac doar cand opresc la semafor; cand iau viraje sau cand vreau sa incetinesc apasand frana de exemplu, o fac cu motorul cuplat. ambreiajul se uzeaza la pornirea de pe loc si in special la pornirea in rampa. eu in 11 ani am schimbat 2 ambreiaje. si am mers si la munte, peste tot. la semafor, daca tii apasata pedala ambreiajului, rulmentul de presiune este afectat. iar la coborare, lasati motorul pornit. e un sfat. |
#6
Posted 30 March 2006 - 13:55
Eu nu decuplez / opresc motorul niciodata in mers normal. Oricum daca cobor in frana de motor consumul este zero si nu uzez franele.
Doar la oprirea la semafor apas si ambreiajul (mai mult din reflex) si vroiam sa stiu daca dauneaza faptul ca-l tin apasat. O sa incerc sa ma dezobisnuiesc. |
#7
Posted 30 March 2006 - 14:30
este recomandat ca ambreiajul sa se foloseasca doar la schimbatul vitezelor
la o masina mai noua nu se strica ambreiajul daca ai obiceiul sa il mai tii apasat, dar la una ceva mai veche, orice e posibil eu m-am dezvatat sa nu tin tot timpul ambreiajul apasat cand mi s-a spart o conducta, si tot lichidul de frana mi-a curs pe mocheta, pe care ulterior am aruncat-o ca nu s-a mai putut spala |
#10
Posted 30 March 2006 - 19:22
La fel si eu, folosesc mult ambreiajul cand nu e cazul, ce sa fac. Incerc sa ma dezobisnuiesc ins stiti cum e cu gloabele batrane
|
|
#11
Posted 30 March 2006 - 21:25
#12
Posted 30 March 2006 - 21:45
thread starter: gandeste-te ca atunci cand tii pedala la podea niste resorturi dintr-o treaba numita placa de presiune stau comprimate. la fel si dintii anterioarei, care sunt construiti dintr-un material cu proprietati similare.
si daca te-ai jucat cu pixuri in copilarie cred ca stii ce se intampla cu arcurile obosite... numai ca aici costa. |
#13
Posted 30 March 2006 - 21:47
gigi_p, on Mar 30 2006, 14:02, said: Eu aveam in cap o idee, posibil gresita, capatata inca de prin copilarie, cand aud o discutie intre 2 soferi. Unul sustinea ca el cand are de coborat o panta, lasa masina pe liber, eventual chiar opreste motorul. Celalalt ii zicea ca e rau asa, ca nu stiu ce sincroane nu se mai invart pe la cutia de viteze si se strica cutia...asta era pe vremea Daciilor 1300. Astfel, dauneaza masinii in vreun fel faptul ca se misca cu o anumita viteza, cu motorul la ralanti, scoasa din viteza ? Edited by iozefini, 30 March 2006 - 21:48. |
#14
Posted 30 March 2006 - 21:51
Este recomandat sa apesi ambreiajul atunci cand pui frana, in viteza I si a -II-a. In rest nu are rost sa-l mai folosesti. Doar cand schimbi viteza.
|
#15
Posted 30 March 2006 - 23:17
vad ca se dau tot felul de sfaturi, de parca discul de ambreiaj si placa de presiune ar trebui sa tina o viata! durata lor de viata depinde de felul cum e condusa masina, dar in primul rand de calitatea pieselor! eu am avut masina cu 400 de mii de km cu disc si placa de presiune originale pe ea, si a fost masina pe care si eu si frate-miu am invatat sa conducem, si pe care ulterior amandoi am condus-o cativa ani dupa ce am luat permisul. eu sincer nu cred ca am sa urmez nici un sfat de aici! unele obiceiuri sunt prea greu de schimbat, plus ca fiecare are stilul lui propriu de condus.
|
|
#16
Posted 30 March 2006 - 23:46
Quote Vreau sa stiu cum e corect sa se foloseasca ambreiajul cand se opreste la semafor ? Insa nu cred ca pui problema corect.. fiindca nu e bine sa scoti din viteza inainte sa se fi oprit masina. In primul rand pentru cutie nu e sanatos sa mearga in gol la viteze de peste 15km/h, iar in al doilea rand este periculos in conditii de carosabil cu aderenta scazuta. Mai ales daca ai o masina mai grea, iti poate fugi spatele sau bloca rotile mult mai usor, daca sunt decuplate. |
#17
Posted 31 March 2006 - 09:33
Inseamna ca e mai sigur sa o tin in viteza, cu ambreiajul apasat, pana se opreste.
Daca am nevoie de accelerez brusc si e scoasa din viteza, nu am timp s-o bag inapoi. Daca e in viteza, ridic ambreiajul si apas acceleratia, in loc sa apas ambreiajul, sa bag in viteza, si abia apoi sa ridic ambreiajul si sa apas acceleratia. Ce inseamna ca "nu e sanatos pentru cutie sa mearga in gol" ? Ce efecte produce asta in timp ? |
#18
Posted 31 March 2006 - 13:21
Stai linistit, situatii din astea se intalnesc una dintr-o suta. In rest, se duce mana singura la schimbator, nu trebuie sa stai tu si sa te gandesti ce si cum. Totul se traduce in timpi sub o secunda. In plus, vezi si tu ce se intampla in jur si-ti dai seama din timp cum sa reactionezi, nu-ti apar iepurii brusc de sub asfalt in intersectie. Daca o tii cu ambreiajul apasat, poti sa fi si in viteza si pe langa viteza, ca tot aia e.
Despre uzura: un tip care sta tot timpul cu piciorul pe ambreiaj il uzeaza in cateva zeci de mii de km (sub 100.000). Nu e vorba ca trebuie sa tina o viata, dar nu e nici o fericire sa tii masina in Service si dai o caruta de bani ca sa-ti dea aia cutia jos si sa-ti spuna ca trebuie sa vina piesele din Koreea peste 2 saptamani, ca acum n-au in stoc. In cutia de viteze pinioanele stau angrenate toate si tot timpul, chiar si la punctul mort, deci nu numai perechea in viteza in care te afli. Pinioanele de pe arborele primar (sau tren fix), adica ala de e in contact direct cu ambreiajul, sunt solidare cu arborele. Pinioanele de pe arborele secundar se invart liber pe arbore. Ele sunt angrenate pe rand de sincroane, cate unul pentru fiecare treapta, asa transmitandu-se miscarea de la motor-ambreiaj-arbore primar cu pinioane-pinioane arbore secundar-sincron-arbore secundar-diferential-planetara-roata. Deci, daca tu mergi la vale, ai 50 la ora si scoti din viteza ca sa faci economie la benzina, inseamna ca motorul merge la relanti dar fiind masina scoasa din viteza, arborele primar sta pe loc. Tot pe loc stau si pinioanele de pe arborele secundar. In acelasi timp arborele secundar se invarte cu miscarea transmisa de roti, ca el e angrenat continuu prin diferential. Rezulta o miscare relativa intre arbore si pinioane, care duce la uzura. Asta e. Edited by akeem, 31 March 2006 - 13:24. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users