Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Volvo - serie de camioane electrice (low-mid-high load)
Last Updated: Apr 29 2021 21:18, Started by
ro_explorer
, Apr 22 2021 21:36
·
0
#19
Posted 23 April 2021 - 11:37
KiloW, on 23 aprilie 2021 - 11:31, said:
A fost abandonat proiectul? Oricum asta a fost un experiment si se folosesc niste capete de tractare convertite, nu e ceva de serie, cum face Volvo acum. |
#20
Posted 23 April 2021 - 11:46
KiloW, on 23 aprilie 2021 - 11:31, said: Prin scandinavia la un moment dat se experimentau camioane electrice alimentate cu fir/pantograf pe autostrada. A fost abandonat proiectul? Ce-i drept, n-am văzut nici un camion alimentând din mers, și nici nu știu dacă rețeaua era funcțională la vremea aia. |
#21
Posted 23 April 2021 - 11:49
Nu este necesar, pentru distante lungi o sa avem hibride hidrogen/BEV.
Important o sa fie cum generam hidrogenul, de unde provine curentul. Emisiile la nivel de mașina le rezolvam in 5-7ani. |
#23
Posted 23 April 2021 - 11:58
Sau combini o baterie ieftina cu autonomie de 30km pentru primii și ultimii km, cu soluția cu pantograf daca iese mai ușor de pus în aplicare decât distribuția de hidrogen.
Un hibrid plug in / hidrogen ar fi super cool pt autoturisme. Zic sa fie plug in pentru ca in cazul asta in faza incipienta concentrezi stațiile de hidrogen pe autostrada sau drumurile express, iar aia care o ard prin oraș încarcă bateria acasă. Plus că-mi imaginez ca producția de curent e mai eficienta decât cea de hidrogen care probabil trece prin cea de curent. Spre deosebire de plug - inul termic, la asta motorul de tracțiune ar fi același, n-ai mai cară cilindri cutii de viteze și alte prostii. Edited by KiloW, 23 April 2021 - 11:59. |
#24
Posted 23 April 2021 - 12:20
Totul depinde de ce vrea lumea. Cu cat va castiga o anumita parte cu atat mai bine. Deocamdata se tatoneaza terenul in diferite directii. Daca ar castiga detasat electricul nu s-ar mai baga banii in alte tehnologii.
|
#25
Posted 23 April 2021 - 12:47
ericmario, on 23 aprilie 2021 - 11:57, said:
Cam multe facem noi, nu crezi? KiloW, on 23 aprilie 2021 - 11:58, said:
Sau combini o baterie ieftina cu autonomie de 30km pentru primii și ultimii km, cu soluția cu pantograf daca iese mai ușor de pus în aplicare decât distribuția de hidrogen. Un hibrid plug in / hidrogen ar fi super cool pt autoturisme. Zic sa fie plug in pentru ca in cazul asta in faza incipienta concentrezi stațiile de hidrogen pe autostrada sau drumurile express, iar aia care o ard prin oraș încarcă bateria acasă. Plus că-mi imaginez ca producția de curent e mai eficienta decât cea de hidrogen care probabil trece prin cea de curent. Spre deosebire de plug - inul termic, la asta motorul de tracțiune ar fi același, n-ai mai cară cilindri cutii de viteze și alte prostii. Producția de curent este de 2 ori mai eficientă ca cea pe hidrogen. |
#26
Posted 23 April 2021 - 14:26
Abia astept sa conduc asa ceva,m-am saturat de zgomot si vibratii.
La ce munca fac eu mi-ar fi suficienta si o autonomie de 30 km,merg maxim 10 km cu intoarcere la baza,50-80km /24 H . Zilele trecute vazusem un articol al unui lant de supermarketuri unde au facut un test cu un DAF electric. https://www.colruytg...-electric-truck Problema va fi pretul greu de amortizat fara diverse ajutoare fiscale acordate de stat cum se ofera pentru CNG dr ex. Edited by bolo, 23 April 2021 - 14:33. |
#27
Posted 23 April 2021 - 15:00
Colruyt au facut multe experimente din astea, inclusiv cu camion de patruj'patru de tone pe hidrogen.
Si conceptul ala al lor e fix ce spuneam, plug-in hibrid. Poti incarca bateria la priza pentru 30km si poti merge pe hidrogen inca 300. Pila de hidrogen e ca un range extender. Daca apare ceva similar pe masini (si infrastructura de distributie pt H2), eu as cumpara. Cu BEV inca nu-s convins. https://www.colruytg...-waterstoftruck Edited by KiloW, 23 April 2021 - 15:10. |
#29
Posted 23 April 2021 - 19:24
Am dubii ca e o directie rentabil de explorat hidrogenul. Industria autoturismelor in linii mari a depasit etapa asta. Sunt cateva motive greu de depasit. Unul ar fi ca hidrogenul are densitate redusa, deci trebuie stocat la presiuni imense (=greutate) sau in rezervoare de dimensiuni mari, iar al doilea este costul. Productia de H2 e un proces energofag, unii estimeaza ca ar consuma de cca 3x ori energia consumata pentru deplasarea electrica pe aceeasi distanta a unui vehicul cu baterie.
Mai degraba as vedea de viitor un camion electric cu un modul add-on range extender in spatele cabinei sau intre axe cumva. Gandit ca o chestie autonoma cu rezervor propriu ar putea fi acrosat doar la nevoie, cand camionul are de facut drumuri lungi, sau eventual impartit intre camioanele flotei ori revizuit fara a indisponibiliza camionul, ca motoarele de avion. |
#30
Posted 23 April 2021 - 21:04
ericmario, on 23 aprilie 2021 - 18:20, said:
Există și versiunea Volvo Truck Cabrio-Coupe? Dar Station-Wagon? Sedan-ul l-am văzut deja pe strasse, e monstruos! sebulbus, on 23 aprilie 2021 - 19:24, said:
Am dubii ca e o directie rentabil de explorat hidrogenul. Industria autoturismelor in linii mari a depasit etapa asta. Sunt cateva motive greu de depasit. Unul ar fi ca hidrogenul are densitate redusa, deci trebuie stocat la presiuni imense (=greutate) sau in rezervoare de dimensiuni mari, iar al doilea este costul. Productia de H2 e un proces energofag, unii estimeaza ca ar consuma de cca 3x ori energia consumata pentru deplasarea electrica pe aceeasi distanta a unui vehicul cu baterie. Mai degraba as vedea de viitor un camion electric cu un modul add-on range extender in spatele cabinei sau intre axe cumva. Gandit ca o chestie autonoma cu rezervor propriu ar putea fi acrosat doar la nevoie, cand camionul are de facut drumuri lungi, sau eventual impartit intre camioanele flotei ori revizuit fara a indisponibiliza camionul, ca motoarele de avion. Pilele de hidrogen au avantajul greutății, mult mai ușoare comparate cu bateriile, dar in continuare rămâne problema evacuării, care deși consta in apa, este foarte fierbinte. Pe de alta parte este nevoie de curent generat verde, randamentul H vs baterii este înjumătățit. |
#31
Posted 24 April 2021 - 01:16
#32
Posted 24 April 2021 - 01:39
Dacă apar electrice la producătorii de camioane înseamnă că plătesc și ei compensații pentru emisii. Probabil va fi aceeași păcăleală de producție limitată, în număr minim pentru evitarea taxelor
|
#33
Posted 24 April 2021 - 05:24
|
#34
Posted 24 April 2021 - 07:40
ericmario, on 24 aprilie 2021 - 05:24, said: Calm colega, calm. Nu de alta, dar să nu facă vreo venă poc! |
#35
Posted 24 April 2021 - 09:20
Cu apa fierbinte încălzești cabina
Producția de hidrogen ar trebui legata de un alt proces industrial care generează căldură și temperaturi înalte. (un reactor nuclear de gen iv ca asta - https://en.m.wikiped...erature_reactor) Sau chestii gen fabrici de ciment, utilizând căldura în exces. Însă asta înseamnă că trebuie produsa "centralizat" și distribuit, nu merge produs direct în benzinărie. Decât poate cu un electolizor solar care folosind niște oglinzi care sa ridice temperatura apei la peste 800 grade pus în spatele benzinăriilor pe autostrada |
#36
Posted 24 April 2021 - 09:24
KiloW, on 24 aprilie 2021 - 09:20, said:
Cu apa fierbinte încălzești cabina Producția de hidrogen ar trebui legata de un alt proces industrial care generează căldură și temperaturi înalte. (un reactor nuclear de gen iv ca asta - https://en.m.wikiped...erature_reactor) Sau chestii gen fabrici de ciment, utilizând căldura în exces. Însă asta înseamnă că trebuie produsa "centralizat" și distribuit, nu merge produs direct în benzinărie. Decât poate cu un electolizor solar care folosind niște oglinzi care sa ridice temperatura apei la peste 800 grade pus în spatele benzinăriilor pe autostrada O problema ce va fi rezolvată, dar electromobilatea este mai complexa decât pare la prima vedere. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users