Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

Volvo - serie de camioane electrice (low-mid-high load)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Press release: https://www.volvotru...-electrify.html

Si un promo video:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Gc9_n2tBxUE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Viitorul suna bine.

#2
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003

View Postro_explorer, on 22 aprilie 2021 - 21:36, said:

Viitorul suna bine.
Tocmai ca nu suna si asta e bine pentru santierele din orease :D

#3
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Cum adica nu suna? Preferi norii de diesel?

#4
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,653
  • Înscris: 05.02.2012
@ro_explorer : se refera ca nu suna la propiu :D ca nu fac zgomot

#5
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Sorry ... nu m-am prins din prima .. sunt praf de oboseala.

Da, din perspectiva aia are dreptate. Sunt si niste filmulete (tot de la Volvo) cu niste prototipuri de masini de santier elecctrice :)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sc7wuetsdLw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si ceva autonom de transport in constructii :)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/aXih-5KCVOs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#6
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016
Ce autonomie au ?

#7
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009
Scrie in chiar primul link (press release):

Quote

Technical facts
Volvo FH, FM and FMX Electric: Range up to 300 km. Continuous power 490 kW. Max torque 2400 Nm. Battery capacity up to 540 kWh. Gross combination weight (GCW) up to 44 tons.
Volvo FE Electric: Range up to 200 km. Continuous power 330 kW. Max torque up to 850 Nm. Battery capacity up to 264 kWh. Gross combination weight (GCW) 27 tons.
Volvo FL Electric: Range up to 300 km. Continuous power 165 kW. Max torque up to 425 Nm. Battery capacity up to 396 kWh. Gross combination weight (GCW) 16 tons.
*According to Eurostat statistics “Road Freight Transport by distance” (2018), 45% of all goods transported on road in Europe travelled a distance of less than 300 km.

Tot acolo scrie si ca:

Quote

Hydrogen fuel cell electric trucks coming next
Looking further ahead, even long-distance heavy transports will be able to be done with electric vehicles. To meet the challenging demands for both high load capacity and a much longer range, Volvo Trucks plans to use hydrogen fuel cells to generate the electricity.
“This technology is developing rapidly and our ambition is also to make the long driving distances electrified, using both batteries and fuel cells,” Roger Alm states. “Our aim is to start selling fuel-cell electric trucks in the second part of this decade and we are confident we can make this happen.”


#8
dragosh82

dragosh82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 649
  • Înscris: 18.12.2004
In Romania ar fi minunate, ca oricum soferul trebuie sa faca pauza si in pauza ar putea incarca pentru restul drumului. Acuma numai sa fie autonomia aia reala zisa de producator, ca daca e cu * si in realitate e la jumate nu stiu cati si-ar lua camion care sa stea mai mult la incarcat bateriile decat sa mearga.

#9
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postdragosh82, on 23 aprilie 2021 - 05:18, said:

In Romania ar fi minunate, ca oricum soferul trebuie sa faca pauza si in pauza ar putea incarca pentru restul drumului. Acuma numai sa fie autonomia aia reala zisa de producator, ca daca e cu * si in realitate e la jumate nu stiu cati si-ar lua camion care sa stea mai mult la incarcat bateriile decat sa mearga.
Autonomia de 300 km este reala, in funcție de aplicație/condiții este și mai mare.

Pentru long-haul Volvo pregătește camioane hibride (după cum zic in comunicat), dar o sa fie hibride electrice-hidrogen.

#10
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Cool!
Chiar si pe baterii si cu autonomie mica pot fi utile pentru flote captive. Gen alea care alimneteaza supermarketurile, gunoiere, etc. Plus ca in timpul in care marfa se incarca/descarca pot sta pe charger Posted Image

Mie mi se pare optimist 300km autonomie pentu un camion de 44t, cu "doar"  540kwh.  Asta inseamna un consum de 80kwh/100km, adica in medie le-ai putea propulsa cu un motor 1.6 TDI de 110CP tinut la blana Posted Image In medie zic.

Edited by KiloW, 23 April 2021 - 09:12.


#11
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostKiloW, on 23 aprilie 2021 - 09:12, said:

Asta inseamna un consum de 80kwh/100km,
Consumul este la accelerare. La rulaj cu viteza relativ constanta majoritatea energiei o dai pe aerodinamica ... care cam lipseste la un camion ce-i drept, dar nici nu mere cu 130Km/h).

#12
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,727
  • Înscris: 03.12.2005
Nu-i chiar asa. Consumi energie semnificativ ca sa invingi rezistenta la inaintare a cauciucurilor. Da, e frecare la rostogolire, dar e semnificativa. De-aia trenurile sunt mai eficiente. Roata-sina au coeficienti de frecare semnificativ mai mici.

#13
cristiandrei

cristiandrei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,133
  • Înscris: 19.05.2005
Poate si recuperarea la franare este mare, datorita gabaritului.

#14
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postsebulbus, on 23 aprilie 2021 - 09:29, said:

Nu-i chiar asa. Consumi energie semnificativ ca sa invingi rezistenta la inaintare a cauciucurilor. Da, e frecare la rostogolire, dar e semnificativa. De-aia trenurile sunt mai eficiente. Roata-sina au coeficienti de frecare semnificativ mai mici.
Ai dreptate, dar ala este un consum relativ constant pe durata unuei calatorii (depinzand de masa carata). Eu zicem ca energia masiva consumata de un camion incarcat este la accelerare, unde trebuie sa duci o masa de 40 de tone de la 0 la viteza de croaziera. Acolo se aduna multi parametri.

SI la o masina mica, accelerarea rupe consumul, odata ce ajungi la viteaza de croaziera totul fiind predictibil si in limite rezonabile.

#15
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Fascinant, am ajuns să discutăm despre camioane!
Chiar mă întrebam dacă merită să-mi cumpăr unul, să merg la piață cu el...

#16
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,104
  • Înscris: 05.06.2002

View PostHunor_66, on 22 aprilie 2021 - 23:16, said:

Ce autonomie au ?
tu intrebi asta?

#17
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Aici un test de consum pentru camioane de 40t. https://theicct.org/...r_20180515a.pdf
Concluzia - cam 30l/100km la "long haul", aka mers cu 85km/h la deal si vale. 35-40€/100km.

Asta pentru comparat preturi, eficiente etc. Daca Volvo se tine de cuvand si cu 540kwh faci 300km, si incarci la pret casnic (20 centi or so) iesi la 16€/100km.  In schimb daca curentul la un charger rapid e ca la hotii de pe langa satul meu (gen 45 centi/kwh) nu mai e nicio sfaraiala.

Prin scandinavia la un moment dat se experimentau camioane electrice alimentate cu fir/pantograf pe autostrada.  A fost abandonat proiectul?

Edited by KiloW, 23 April 2021 - 11:34.


#18
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,104
  • Înscris: 05.06.2002
Si mie-mi pare genul asta de alimentare a rezolva multe probleme. Ceva de genul pe autotrada se alimenteaza astfel, cand iese de pe autostrada trece pe baterii. Nu mai e nevoie sa aiba baterii asa mari, costisitoare si cu greutate proprie.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate