Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !
 

Roaming Digi

- - - - -
  • Please log in to reply
1042 replies to this topic

#55
carmenclara1

carmenclara1

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,373
  • Înscris: 08.12.2008
este un caz asemanator al unui client o2 germania care a sunat in olanda fiind la politie  la numarul 112.

cei de la 112 l-au redirectionat/conditionat sa apeleze la 0900 8843.

la inceputul apelului la acest numar special a fost informat ca  are de platit o taxa de apel de 0.0951€  si 0.028€/minut.

a vorbit in jur de 30minute cu politia. -> a rezultat o factura de 150€ deci 5€/minut.

concluzia institutiilor locale cat si europene a fost ca e bun de plata si ca ar fi trebuit sa apeleze numarul politiei +31 34 357 8844 pentru tarife normale.


eu pot doar sa iti tin pumni sa ai mai mult noroc cu plangerea ta!

Edited by carmenclara1, 11 October 2022 - 02:38.


#56
lex luthor

lex luthor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 27.03.2007
Multumesc pentru completari.

Atat doar ca eu cand am sunat la numarul respectiv nu m-a anuntat nimeni la telefon ca ar fi o suprataxa (asa cum s-a intamplat cu clientul german de mai sus).
revenind la numarul de la ABN autoritatea olandeza ACM spune in felul urmator:

"If calling the 0900 number costs more than 15 cents per minute, set a maximum rate per call

Does calling the 0900 number cost more than 15 cents per minute? Then you also state in advance what the maximum cost of the call will be. The maximum rate may not exceed €40 per call.

You use the information number for a customer service: you do not charge for your information

Can you be reached on the information number for questions or complaints about a product that you have sold to the caller? Or about a service he purchases? Then you do not charge any costs for this. The caller only pays the usual telephone charges.
With a rate per call you charge a maximum of € 1.60

If you charge a rate per call for your information or service, then a maximum of € 1.60 per call applies.


You must not misuse an information number. Therefore, pay attention to the following points:

Clear and complete information. At the beginning of the call, you clearly state how much it costs to call the information number, who you are and what service you provide. The caller must be given enough information to make a good decision whether to stay on the line or not. You also clearly state this information in advertisements and on your website."


Aici cazul e foarte clar. ABN a ales sa nu taxeze suplimentar costul convorbirii la Call-center (pentru ca nici nu avea voie conform politicii de mai sus pentru servicii care ofera informatii despre produsul comerciantului), a afisat vizibil pe site faptul ca nu exiusta un cost suplimentar pentru convorbire, nu a existat vreun mesaj vocal la inceputul convorbirii care sa atentioneze apelantul ca ar fi vreun cost suplimentar (asa cum se specifica mai sus), deci nu era cazul sa se perceapa vreun cost pentru aceasta convorbire (banuiesc ca ABN are si inregistrasrea convorbirii). Cu atat mai mult ca, in cazul in care ar fi fost perceput vreun cost, tariful maxim ar fi fost de 1.6 EUR/min si nu de 3 EUR/min (3.57 cu TVA) asa cum m-a taxat pe mine Digi.

"ABN AMRO's telephone number for questions

It is of course possible to contact ABN AMRO customer service by telephone. You can call the ABN AMRO telephone number 24 hours a day, 7 days a week on 0900-0024. Calling ABN AMRO is free."


Probabil ca Digi, in dorinta de a taxa mai mult fara sa faca mare lucru, a bagat la gramada orice apel la un numar care incepe cu 09 (adica inclusiv cele cu 0900 care sunt numere de informatii) si le-a taxat ca numere speciale, la acelasi tarif cu care se taxeaza apelurile la liniile erotice (care in Olanda incep cu 0906), fara sa se deranjeze sa si verifice daca respectivul numar are intr-adevar o suprataxa.

Mai mult, cand am vazut ca imi apare pe cost suplimentar suma de 35 EUR (inca nu se terminase luna si nu aparuse factura) am sunat la call-center Digi si am intrebat pentru ce este costul. Ce mi s-a raspuns: nu se poate identifica sursa costului suplimentar si sa stau linistit pentru ca probabil este o eroare in sistemul Digi si apar sume aleatorii care nu se vor regasi in factura finala. Asta asa, ca o paranteza, sa vedeti serviciu call center "competent" Posted Image

Astept 30 zile cat este termenul de raspuns la reclamatie si apoi, in functie de raspuns, voi vedea daca e cazul sa merg mai departe.

Edited by lex luthor, 11 October 2022 - 06:40.


#57
khristian78

khristian78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,083
  • Înscris: 04.10.2005

View Postlex luthor, on 11 octombrie 2022 - 00:01, said:

Nicaieri in lume "standard rate" nu inseamna un numar cu supra-taxa. Mai uitati-va si voi ce inseamna un numar cu suprataxa. Acolo se specifica in mod clar ca minutul de costa x EUR sau xUSD.
Aici vorbim despre un numar normal.

Numerele care incep cu 0900 nu sunt toate cu suprataxa.
Uite ce spune autoritatea de reglementare din Olanda (Autoriteit Consument & Markt (ACM)) despre tarifarea numerelor cu 0900:

What fees are you allowed to charge callers to your customer service?
Do you use a 0900, 0906 or 0909 number as customer service? Then you may not ask for money for the information you provide. The caller only pays for the usual calling costs.

When do you have customer service?
Can you be reached on a 0900, 0906 or 0909 number for questions or complaints about a service that the caller uses? Or about a product he bought? Then you have customer service.

No information fee for customer service
You may not charge for customer service calls. You may therefore not charge the caller an information rate. The caller only pays for the usual calling costs. We call these costs the traffic rate.

To which customers do these rules apply?

These rules apply to all customers who call your customer service center with questions or complaints about their purchase. So for consumers and business customers.

Note: Are you using the same 0900, 0906 or 0909 number for multiple purposes? And is one of those goals customer service? Then you may not charge an information rate for calling this information number.

How do you state the rate for your customer service in your call menu, on your website and in your advertisement?

This can be done, for example: 'The costs for this call are your usual calling costs."

https://www.acm.nl/n...-klantenservice

Si ca fapt divers, intotdeauna la un numar premium (cu plata) este obligatoriu sa specifici costurile pe minut. Ca le scrii cu litere mari sau le scrii foarte mic in josul paginii, tot esti obligat sa faci asta. Aratati-mi voi mie unde pe pagina d ela ABN se specifica ceva de vreun cost. Chiar credeti ca o banca de talia ABN isi permite sa aiba un call-center cu numere cu plata? Mai ales ca eram intr-o sucursala ABN cand am sunat iar numarul l-am primit de la functionara de la ghiseu. Care mi-ar fi spus daca era un numar cu plata. ABN nu se imbogateste pe urma convorbirilor telefonice.

Ce o mai dam la intors ca e alba, ca e neagra.Spre deosebire de multi care au vorbit fara sa cunoasca, doar cum si-au inchipuit ei ca ar trebui sa fie, eu chiar am verificat inainte sa scriu pe aici.Sunt niste bani luati aiurea de Digi.Eu am vrut doar sa va avertizez ca puteti plati un cost mai mare decat cel normal, fara sa stiti. Cum se va solutiona aceasta situatie ramane de vazut. Probabil cu o plangere la ANPC / ANCOM / Centrul European al Consumatorilor.
Sunt numere care au sau nu suprataxa... cum spui... digi din roaming nu stie, iar identificarea numerelor cu suprataxa se face dupa prefix...
Nu inteleg ce trebuia sa faca digi? Sa-ti faca tarif preferential de suprataxa?
Digi are un tarif, aia cu banca lor au alt tarif... sa stii ca digi nu ramane cu toti banii... o parte merge si la aia...

#58
lex luthor

lex luthor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 27.03.2007
Care parte din bani merge la ABN, daca e gratuita convorbirea? Am spus eu undeva ca vreau un tarif preferential? Mai citeste o data postarile. Eu am cerut doar sa nu se tarifeze la cost suplimentar o convorbire care trebuia sa fie gratuita.

Stiam ca Digi are un fan club hardcore, dar nu ma asteptam sa fie chiar atat de infocati aparatori ai companiei.Fratilor, treziti-va! Nicio companie, inclusiv Digi, nu lucreaza pentru voi ci doar in beneficiul propriu. Era o companie odata (FNI, pentru cunoscatori) care spunea sa dormi linistit, ca ei lucreaza pentru tine.

Digi ar trebui sa primeasca costul final traficului in roaming de la operatorul corespondent (in speta KPN) la sfarsitul lunii. Ma indoiesc de faptul ca KPN ar fi trimis la Digi vreo solicitare de cost pentrio o convorbire gratuita. Mai degraba Digi, vazand ca numarul incepe cu 090 a taxat imediat cu 3 EUR/min, by default.

Edited by lex luthor, 11 October 2022 - 06:59.


#59
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 26.05.2022
Nu pleaca nimic la banca, ci o parte din bani pleacă la operatorul care asigură roamingul. Da, tarifarea se face dupa prefix și atâta timp cat esti atentionat in sms-ul primit, iar pe site se explica clar situația, nu inteleg unde-i problema.

#60
lex luthor

lex luthor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 27.03.2007
Nu are rost sa prelungim discutia inutil si sa incarcam topicul degeaba. Fiecare vede situatia in moduri diferite. Asa cum am spus, astept 30 de zile sa primesc raspunsul la reclamatie si apoi decid ce sa fac mai departe. Am incheiat subiectul.

#61
lex luthor

lex luthor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 27.03.2007
Da, o sa merg mai departe, dar nu in felul in care zici tu. In niciun caz nu o sa aceept sa platesc pentru mizeria asta. Nu doresc sa platesc pentru greselile altora. Le-au facut, sa le recunoasca si sa le remedieze.

#62
sarbulb

sarbulb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 24.09.2016
LEX : toate numerele din lumea asta si de pe fata Pamantului , care incep cu 090 ( 0900 ) sant suprataxabile , indiferent de unde suni : local sau roaming . Nu exista nr 0900 care sa nu fie supra-taxabil .  

Mai degraba Digi, vazand ca numarul incepe cu 090 a taxat imediat cu 3 EUR/min, by default. - in cazul de fata , DIGI a procedat f corect ( are si DIGI bubele lui , stim asta ) .

Sa ne zici si noua cum ai rezolvat cu acest apel DIGI in ROAMING .

#63
DIGI_Helper

DIGI_Helper

    Senior Member

  • Grup: Helper
  • Posts: 8,355
  • Înscris: 16.04.2014

View Postlex luthor, on 11 octombrie 2022 - 06:36, said:


Mai mult, cand am vazut ca imi apare pe cost suplimentar suma de 35 EUR (inca nu se terminase luna si nu aparuse factura) am sunat la call-center Digi si am intrebat pentru ce este costul. Ce mi s-a raspuns: nu se poate identifica sursa costului suplimentar si sa stau linistit pentru ca probabil este o eroare in sistemul Digi si apar sume aleatorii care nu se vor regasi in factura finala. Asta asa, ca o paranteza, sa vedeti serviciu call center "competent" Posted Image


Salut,

Ai spus mai sus ca ai fost informat eronat cand ai sunat la noi.
Poti te rog sa-mi trimiti un mesaj privat cu datele de identificare ale contractului tau pentru a putea verifica aceasta situatie?

#64
carmenclara1

carmenclara1

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,373
  • Înscris: 08.12.2008

View Postlex luthor, on 11 octombrie 2022 - 06:36, said:

"ABN AMRO's telephone number for questions
It is of course possible to contact ABN AMRO customer service by telephone. You can call the ABN AMRO telephone number 24 hours a day, 7 days a week on 0900-0024. Calling ABN AMRO is free."


omiti sa prezinti si partea cea mai importanta

From abroad: call +31 (0)10 241 17 20
From abroad:  call +31 (0)20 660 01 23
From abroad:  call +31 (0)20 660 06 11

ca exemplu Orange Romania

Attached File  2022-10-11 10_58_27-Olanda _ Roaming _ Orange.png   34.81K   53 downloads

Edited by carmenclara1, 11 October 2022 - 10:53.


#65
lex luthor

lex luthor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 27.03.2007
Nu am omis nimic.Tu crezi ca eu cand eram in sucursala ABN si functioinara de acolo mi-a spus sa sun la numarul acela pt ca este un numar normal, am stat sa caut prin tot strafundul internetului cum tarifeaza Orange, cum tarifeaza KPN, etc Am sunat, nu mi-a soptit nicio voce calda la telefon ca trebuie sa platesc vreo taxa pe minut asa ca am continuat convorbirea.

A da un telefon nu e totuna cu a cumpara o masina, cand ai tot timpul (si chiar obligatia) sa te interesezi inainte de defectele modelului, care sunt problemele aparute, cat te costa service-ul.
hai sa fim seriosi! Voi asa faceti cand sunati pe cineva? Ii cereti CV-ul inainte, sau buletinul? In toate tarile civilizate nu-ti cere nimeni sa faci due-diligence inainte sa suni la un telefon care ti se prezinta ca fiiind un telefon normal si nu un hot-line.

Ce spune si ANCOM:
Dacă vrei să comanzi un serviciu cu valoare adăugată, la inițierea și pe parcursul furnizării acestui serviciu vei fi informat după cum urmează:
în cazul serviciului oferit prin apel vocal, înainte de livrarea efectivă a conținutului, vei primi un mesaj de întâmpinare cu privire la tariful aplicabil și modalitatea de aplicare (pe apel sau pe durata apelului, precum și durata minimă ce va fi tarifată, dacă aceasta este mai mare de 1 minut);


Eu tot incerc sa inchid discutia asta dar se vede ca e imposibil. Hai sa lasam institutiile abilitate sa solutioneze acest caz sa-si expuna opinia. Si mai discutam apoi.

#66
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 26.05.2022
Pai singurele aberații le spui tu. Nu inteleg de ce-ai mai deschis topicul asta dacă stiai deja raspunsul si ca vei merge sa-ti primești dreptatea pana la cedo?

De la noi nu-i chiar asa usor să-ți primești validarea fara sa ai dreptate...

#67
khristian78

khristian78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,083
  • Înscris: 04.10.2005

View PostNikoroB, on 11 octombrie 2022 - 07:23, said:

Nu pleaca nimic la banca, ci o parte din bani pleacă la operatorul care asigură roamingul. Da, tarifarea se face dupa prefix și atâta timp cat esti atentionat in sms-ul primit, iar pe site se explica clar situația, nu inteleg unde-i problema.
Ce vorbesti? Atunci care e rostul numerelor premium? :^)
La un numar premium tarifarea poate fi de la 0 la infinit...
Detinatorul de numar premium stabilește tariful și evident incaseaza... e obligat sa afiseze tariful
El plateste un ano/taxa per utilizare la operatorul care-i pune la dispozitie numarul cu suprataxa

Edited by khristian78, 11 October 2022 - 22:49.


#68
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 26.05.2022
E tare greu de purtat o discuție din moment ce nu urmărești conversația... Nu era vorba despre numere premium in general ci despre un numar care desi este cu 0900, in tara de origine are tarif normal.

Edited by NikoroB, 11 October 2022 - 23:00.


#69
fspider

fspider

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 01.03.2014
Ca scrie pe site la banca respectiva tarif normal pt acel numar nu inseamna nimic.
Tu esti abonat la digi si ai contract la tel cu digi nu cu banca respectiva.
Trebuia sa verifici numarul pe site ul digi.
Daca vrei sa te certi cu cineva ar trebui sa te certi ca banca fiindca informeaza gresit pe site ul lor.


#70
sarbulb

sarbulb

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 704
  • Înscris: 24.09.2016
Or call  0900 - 00 24  (calls charged at your standard rate)
Unde scrie ca nu va fi tarifat ? Eu as traduce asa :  convorbiri tarifate ( call charged ) conform standardului Dvs de tarifare , adica in conformitate cu contractul dintre Dvs si operatorul telefonie .
Asa cum am mai zis : 0900 - e cu taxa , pe tot globul pamantesc , asa s-a nascut numarul asta : cu taxa .

#71
Ravy

Ravy

    Don't be sad, get MAD!

  • Grup: Moderators
  • Posts: 16,224
  • Înscris: 05.01.2006
De observat asemănări și deosebiri:

View Postcarmenclara1, on 11 octombrie 2022 - 02:35, said:

la inceputul apelului la acest numar special a fost informat ca  are de platit o taxa de apel de 0.0951€  si 0.028€/minut.
...
concluzia institutiilor locale cat si europene a fost ca e bun de plata si ca ar fi trebuit sa apeleze numarul politiei +31 34 357 8844 pentru tarife normale.

Cu ce zice lex că fi trebuit să audă:

View Postlex luthor, on 11 octombrie 2022 - 12:49, said:

Ce spune si ANCOM:
Dacă vrei să comanzi un serviciu cu valoare adăugată, la inițierea și pe parcursul furnizării acestui serviciu vei fi informat după cum urmează:
în cazul serviciului oferit prin apel vocal, înainte de livrarea efectivă a conținutului, vei primi un mesaj de întâmpinare cu privire la tariful aplicabil și modalitatea de aplicare (pe apel sau pe durata apelului, precum și durata minimă ce va fi tarifată, dacă aceasta este mai mare de 1 minut);


Și ce s-a întâmplat

View Postlex luthor, on 11 octombrie 2022 - 12:49, said:

Am sunat, nu mi-a soptit nicio voce calda la telefon ca trebuie sa platesc vreo taxa pe minut asa ca am continuat convorbirea.

Dacă nu a fost anunțat și nu avea de unde să știe de acel tarif mi se pare justă și mie supărarea lui... Totuși, eu cred că aș fi sunat la numărul menționat "from abroad"...

#72
khristian78

khristian78

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,083
  • Înscris: 04.10.2005

View PostNikoroB, on 11 octombrie 2022 - 22:58, said:

E tare greu de purtat o discuție din moment ce nu urmărești conversația... Nu era vorba despre numere premium in general ci despre un numar care desi este cu 0900, in tara de origine are tarif normal.
Tu citesti si nu intelegi... eu zic ca e mai grav...plus ca te contrazici in aceiasi propozitie...
Eu iti propun s-o lasi drakului de treaba... ABN  zice clar " cu toate ca avem numar premium, tarifam la "curs" normal"... digi zice..."premium nr - tarifez la 3.47 euro/min"... tu...faci pe neintelesul... asa e cand te mananca-n cur... te scarpini...
Daca vrei sa le faci paguba celor de la digi... pe principiul romanesc... sa moara si capra vecinului... incearca sa suni la un nr premium cubo taxa de 10euro/min...sa zicem... te lasa? Vezi cat te tarifeaza.... fa donatii

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 1 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate