Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Hibrid: Plug-in vs. self-charging (a.k.a "full hybrid") - PROs & CONs

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#19
burebista

burebista

    Manic Miner

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,292
  • Înscris: 23.05.2003

View PostAztecWarrior, on 19 aprilie 2021 - 12:33, said:

3. Franare regenerativa - numai plugin hibrid are - ceea ce conserva frana clasica. Ba mai mult daca stii sa conduci, nu o sa mai folosesti frana deloc.
Prius-ul meu n-are frina regenerativa? Posted Image

#20
BaXXon

BaXXon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,103
  • Înscris: 18.04.2021
Chiar poti sa mergi numai electric cu un phev fara sa intre termicul daca faci 30 km/zi ? Cu a/c cald rece incalzire in volan/scaun etc ?

#21
serban83

serban83

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 58
  • Înscris: 04.03.2010

View Postburebista, on 19 aprilie 2021 - 12:39, said:

Prius-ul meu n-are frina regenerativa? Posted Image

Ba are: https://en.wikipedia...tive_brake#Cars

View PostKiloW, on 19 aprilie 2021 - 10:23, said:

Nu am testat Passat PHEV, insa am testat Superb care e cam aceeasi masina, si consumul de autostrada e sensibil peste cel al termicului pur (chiar si comparat cu ala de acum 10 ani, cu ala modern nici nu mai vorbesc).

PESTE ?!? 'Daamn... Posted Image

View PostKiloW, on 19 aprilie 2021 - 10:23, said:

Toyota e poate o optiune, insa mie unuia nu-mi place de nicio culoare nici cvt-ul nici ecvt-ul. Degustibus.

Mda... problema e ca imi plac mai mult Passat sau A4, plus ca le gasesc si break (da, sunt fan Posted Image ) .

Anyways, din ce spui trag concluzia ca, din varii motive, PHEV nu sunt la fel de eficiente ca un full-hybrid daca nu stai dupa priza cu ele.
motive = greutate in plus data de baterii, sau pur si simplu ca inginerii de la Porsche nu-s la fel de destepti ca japonezii si sud coreenii... TBD Posted Image

Edited by serban83, 19 April 2021 - 13:30.


#22
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View Postserban83, on 19 aprilie 2021 - 13:30, said:

PESTE ?!? 'Daamn... Posted Image
Colegul "a testat" ... altii de pe aici conducem zilnic asa ceva. Aia e legenda urbana. Depinde de stilul de condus (ca la orice masina de altfel).
In plus, daca folosesti masina predominant in oras si doar ocazional la drum lung, consumul la drum lung practic nu conteaza in costul total al masinii.

#23
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View PostFujitsu, on 19 aprilie 2021 - 12:27, said:

Deci, profil similar cu al unui sofer de EV, dar cu ANXIETATE DE AUTONOMIE Posted Image

As recomanda filmul SUNT TIMID DAR MA TRATEZ. Poate va indragostiti de full electrice pana la urma Posted Image

Cred ca e o diferenta intre teama de a ramane cu masina descarcata pe vreun drum judetean obscur si acel film.
Sunt in aceeasi barca cu "range anxiety", conduc electrice doar prin oras (spark gen) si cand vad procentajul bateriei scazand ma nelinisteste Posted Image am aceeasi problema si cu telefonul si nu de putine ori in concedii fara masina s-a inchis pentru ca bateria s-a consumat de la facut poze, maps cu gps etc. Detest sa vad cum se duce acel procentaj in cateva ore. Eu as lua PHEV si sunt in cautare de oferte bune, dar la Ioniq sau ceva mai recent. De ce phev? Tocmai ca la stilul meu de condus prin oras as merge doar electric, la drumuri lungi prin localitati unde limitele sunt mici sau aglomerat as merge tot electric si l-as incarca la vreun hypermarket sau mall din apropierea cazarii sau locuintei.

View Postserban83, on 19 aprilie 2021 - 13:30, said:

Anyways, din ce spui trag concluzia ca, din varii motive, PHEV nu sunt la fel de eficiente ca un full-hybrid daca nu stai dupa priza cu ele.
motive = greutate in plus data de baterii, sau pur si simplu ca inginerii de la Porsche nu-s la fel de destepti ca japonezii si sud coreenii... TBD

VW nu cred ca le au asa bine cu eficienta la hibride :D si daca ai talpa grea, iar vei avea probleme cu acea eficienta si asa slaba.

Edited by onzaueb, 19 April 2021 - 13:38.


#24
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 06.08.2006

View PostAztecWarrior, on 19 aprilie 2021 - 12:33, said:

Plug-in hibrid.
1. Beneficiezi de ecotichet de 25000 lei deci in primul an se devalorizeaza pe banii statului
Asta doar dacă anul viitor mu se va mai acorda ecobonus.
Altfel, prețul scade cu pornire din cel de nou discountat.



#25
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,048
  • Înscris: 19.07.2005
Daca n-ai posibilitatea s-o incarci acsa sau la birou nu prea e fun, la mall-uri vei incarca greu, cativa km in 2 ore, chiar nu merita. Plus ca ocupi si locurile celor care au electrice si au cu adevarat nevoie de priza respectiva.

Edited by vj_Heaven, 19 April 2021 - 14:57.


#26
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007
In concluzie poti sa mergi gratis in oras cu o masina hibrid cu baterie ce tine 100 km? Ca eu nu prea inteleg ce spuneti voi

#27
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021

View Postro_explorer, on 19 aprilie 2021 - 13:34, said:

Colegul "a testat" ... altii de pe aici conducem zilnic asa ceva. Aia e legenda urbana. Depinde de stilul de condus (ca la orice masina de altfel).

Cand vorbim de mers cu restrictie +5km/h pe regulator, e destul de irelevant stilul de condus Posted Image  Si nu le-a testat doar subsemnatul, de exemplu l'Automobile Magazine au un numar dedicat pentru asta, unde au facut masuratori certificate si au ajuns cam la aceeasi concluzie.  Repet, ma refer la mers pe autostrada.  Apropo, pot sa dau cifrele lor. Superb phev 32kwh/100km (mie mi-a iesit +36, din care o scurta portiune a fost de drum) si 7.7l/100km (mie mi-a iesit 8.4, deci clar am mers mai repede decat ei. Probabil eu au mers cu viteza limita pe ceas (aka cu vreo 6km/h sub), eu am mers cu 5km/h PESTE, PE GPS), insa chiar si asa, pe topicul alalalt ti-am aratat batranul cazan scotand cu 1L mai putin, si probabil Superb nou 1.5TSI scoate inca 1L mai putin decat fostul meu cazan, deci 2 sub PHEV).  Passat GTE 35kwh/100km, 7.9l/100km.

Pentru comparatie, Ioniq hibrid clasic (nu phev) le-a iesit la 6.3 pe autostrada. Si 4 in oras.

Ce spuneam nu se aplica la condus zilnic, ci la drumurilea alea lungi de 1000km. Sau nu musai 1000, da' hai macar peste 250. Daca vorbim de foit zilnic in jurul casei atunci merita un PHEV, cu conditia sa nu fie exorbitant de scump, si sa mergi suficient de mult incat sa conteze economia (ca daca faci 500km/an in oras e irelevant cat de economic e pe aia 500km), insa suficient de putin cat sa mergi doar electric.

Vezi exact cat si unde mergi (220 zile x drumul la birou, vacantele, umplut sifoanele) si apoi poti sa-ti dai seama care e cea mai buna optiune pentru tine. Insa fa calculul pe hartie, ca genul asta de chestii "eu fac 20.000km pe an, 90% urban" sunt extrem de aproximative. Ca sa faci 18.000km/an urban trebuie sa dormi in masina practic... Multi confunda "90% din timp" cu "90% din km"...

Edited by KiloW, 19 April 2021 - 15:35.


#28
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,884
  • Înscris: 04.10.2007

View Postcipi_v, on 19 aprilie 2021 - 14:56, said:

In concluzie poti sa mergi gratis in oras cu o masina hibrid cu baterie ce tine 100 km? Ca eu nu prea inteleg ce spuneti voi

Nu 100... vreo 35-40 tine bateria... Daca mai dai si drumul la incalzire iarna mai ramai cu vreo 25km.... dar da poti sa mergi doar pe baterie, si doar cu PHEV.

#29
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostKiloW, on 19 aprilie 2021 - 15:21, said:

Ce spuneam nu se aplica la condus zilnic, ci la drumurilea alea lungi de 1000km.
Ce spui tu nu este bazat pe experienta personala. Tu poti cita din ce reviste vrei ... nu e acelasi lucru ca experienta personala.
Eu garantez ca masina mea  de exemplu PHEV de 225CP putere totala (care nu este Passat GTE) consuma mai putin decat echivalentul masinii identice dotate cu motor termic de 220CP si la acelasi nivel cu masina identica cu motor termic de 136CP, in pofida faptului ca am 300Kg in plus la masa masinii, adaugati de sistemul hibrid.

#30
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,884
  • Înscris: 04.10.2007

View PostKiloW, on 19 aprilie 2021 - 15:21, said:

Cand vorbim de mers cu restrictie +5km/h pe regulator, e destul de irelevant stilul de condus Posted Image  Si nu le-a testat doar subsemnatul, de exemplu l'Automobile Magazine au un numar dedicat pentru asta, unde au facut masuratori certificate si au ajuns cam la aceeasi concluzie.  Repet, ma refer la mers pe autostrada.  Apropo, pot sa dau cifrele lor. Superb phev 32kwh/100km (mie mi-a iesit +36, din care o scurta portiune a fost de drum) si 7.7l/100km (mie mi-a iesit 8.4, deci clar am mers mai repede decat ei. Probabil eu au mers cu viteza limita pe ceas (aka cu vreo 6km/h sub), eu am mers cu 5km/h PESTE, PE GPS), insa chiar si asa, pe topicul alalalt ti-am aratat batranul cazan scotand cu 1L mai putin, si probabil Superb nou 1.5TSI scoate inca 1L mai putin decat fostul meu cazan, deci 2 sub PHEV).  Passat GTE 35kwh/100km, 7.9l/100km.

Pentru comparatie, Ioniq hibrid clasic (nu phev) le-a iesit la 6.3 pe autostrada. Si 4 in oras.

Ce spuneam nu se aplica la condus zilnic, ci la drumurilea alea lungi de 1000km. Sau nu musai 1000, da' hai macar peste 250. Daca vorbim de foit zilnic in jurul casei atunci merita un PHEV, cu conditia sa nu fie exorbitant de scump, si sa mergi suficient de mult incat sa conteze economia (ca daca faci 500km/an in oras e irelevant cat de economic e pe aia 500km), insa suficient de putin cat sa mergi doar electric.

Vezi exact cat si unde mergi (220 zile x drumul la birou, vacantele, umplut sifoanele) si apoi poti sa-ti dai seama care e cea mai buna optiune pentru tine. Insa fa calculul pe hartie, ca genul asta de chestii "eu fac 20.000km pe an, 90% urban" sunt extrem de aproximative. Ca sa faci 18.000km/an urban trebuie sa dormi in masina practic... Multi confunda "90% din timp" cu "90% din km"...

Eu fac 20.000km/an din care 15.000 in oras si nu dorm in masina....

15.000/320 zile (sa zicem ca restul de 45 zile merg in afara plus ca mai e cate o zi cand nu conduc) = 47km/zi.... din care ~ 15 sunt servici dus/intors, restul fataiala prin oras...

#31
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostKiloW, on 19 aprilie 2021 - 15:21, said:

[...]genul asta de chestii "eu fac 20.000km pe an, 90% urban" sunt extrem de aproximative. Ca sa faci 18.000km/an urban trebuie sa dormi in masina practic... Multi confunda "90% din timp" cu "90% din km"...
Eu am naveta zilnica de 30 Km pana la birou, plus 30 inapoi (20Km pe autostrada). Minim 60Km pe zi doar mergand la serviciu. In plus, am 5 Km pana la gradinita, plus 5 inapoi .. deci 70Km pe zi, 5 zile pe saptamana, 46 saptamani pe an.
Hai sa calculam: 16100Km strict pentru deplasarea utilitara obligatorie. La asta mai adaugi iesiri de weekend, iesiri pana la antrenamentul juniorilor, iesiri la supermarket .. plus 2000 Km aiurea in excursii (cumulat, pe an). Totul se duce lejer in 20000Km/an  din care doar 2000 sunt distanta lunga. Ia zi .. dorm in masna?

Masina mea curenta am luat-o cu 3Km la bord pe 26 februarie 2019. Am facut cu ea vreo 3000 Km in excursii in astia 2 ani de cand ma plimb cu ea ... in rest, pe langa casa . Odometrul arata azi: 43375 Km. Nu pierd mai mult de 1H, 1H10M in masina intr-o zi.

Edited by ro_explorer, 19 April 2021 - 15:48.


#32
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Anul muncitoresc standard are 220-240 zile.  Restul sunt weekenduri, vacante, etc.
Mergeti mult, eu m-as muta daca ar trebui sa fac atatia km zilnic.  De fapt la un moment dat am facut naveta 200km/zi.. si m-am mutat... si dupa cateva luni am inceput s-o fac iar, in sens invers. Posted Image. Insa nu e OK, mai trebuie sa si traiesc.  Pe vremea aia aveam diesel, rusine sa-mi fie...
Bine poate voi faceti 70km intr-o ora, pe la mine in oras la orele de birou 15km/h viteza medie e un vis frumos. Pe la mine bicicleta "da fum" masinilor dpdv al vitezei medii.

Daca as face 70km/zi si eu as lua electrica (pe langa o termica de vacanta/weekend), sau phev.

@Mirel
15km/zi dus/intors la birou, faci 3500km/an. Hai 5000 daca esti workohoolic; si n-ai sambete duminici si paste si craciun. Restul de "fataiala" in oras pana la 15000 cu ce viteze medii le faci? Vorbim de un oras mare si aglomerat, sau de un orasel de provincie?

Edited by KiloW, 19 April 2021 - 16:00.


#33
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View Postro_explorer, on 19 aprilie 2021 - 15:40, said:

Ce spui tu nu este bazat pe experienta personala. Tu poti cita din ce reviste vrei ... nu e acelasi lucru ca experienta personala.
Eu garantez ca masina mea  de exemplu PHEV de 225CP putere totala (care nu este Passat GTE) consuma mai putin decat echivalentul masinii identice dotate cu motor termic de 220CP si la acelasi nivel cu masina identica cu motor termic de 136CP, in pofida faptului ca am 300Kg in plus la masa masinii, adaugati de sistemul hibrid.

Punctul pe "i"  si ma amuza comparatia GTE de 220 cp cu 1.5 tsi de 150 cp si dupa ce baga accelerari de toti caii se uita la consum zicand "vaaai, phev-u consuma mai mult". CP in plus nu sunt "gratis", in special la accelerari puternice.

Edited by onzaueb, 19 April 2021 - 15:57.


#34
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Am spus "AUTOSTRADA, MERS PE REGULATOR CU RESTRICTIE +5km/h". Insa e greu cand citesti si nu intelegi.

Edited by KiloW, 19 April 2021 - 16:04.


#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,655
  • Înscris: 15.12.2009

View PostKiloW, on 19 aprilie 2021 - 16:04, said:

Am spus "AUTOSTRADA, MERS PE REGULATOR CU RESTRICTIE +5km/h". Insa e greu cand citesti si nu intelegi.
Exact in regimul ala masina mea consuma exact cat masina ne-hibrida, echipata cu acelasi motor.

Dar per toata distanta, in regim mixt, consuma o idee mai putin caci partea hibrida isi face simtita prezenta prin recuperarea si reutilizarea energiilor in mod normal pierdute prin franare.

#36
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
Minunat :) atunci ai ales bine. De fapt ținând cont ca faci 70km/zi de naveta oricum ai ales bine.

Ziceai ca 136cp termici... E BMW x1 220cp? Aia de care spuneam au măsurat la 7.9 pe autostrada.

Edited by KiloW, 19 April 2021 - 17:26.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate